پیام مازند

آخرين مطالب

تداوم ورزش قهرمانی بانوان مازندران چشم براه رفع مشکلات ورزشي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری – ایرنا – کمبود و نبود برخی امکانات برای بانوان ورزشکار قهرمان مازندران نه تنها آنها را در مسیر انجام فعالیت ورزشی با مشکل مواجه کرده ، بلکه تداوم مدال آوری و قهرمانی آنها را نیز در هاله ای از ابهام و تردید قرار داده است .
بانوان قهرمان با سفت کردن کمربند همت در مسیر فعالیت های ورزشی برای مدال آوری وارد گود میادین ورزشی می شوند اما چنبره مشکلات و سختی ها همچون نبود حامی ، تبعیض میان ورزشکاران مرد و زن و عدم حضور ورزشکاران زن در مسابقات جهانی برای ادامه مسیر افتخار آفرینی آنان تاثیر گذار و به دغدغه ای برای این افراد مبدل شده است .
مازندران با دارا بودن ورزشکاران به نام و سرشناس در رشته های مختلف ورزشی به عنوان کانون پرورش استعدادهای درخشان قهرمان و مدال آور در کشور به شمار می رود که اهتزاز پرچم کشورمان در بسیاری از میادین ورزشی جهانی و آسیایی توسط این ورزشکاران حکایت از توانایی انان دارد .
مطهره اسدی بانوی خردسال شطرنجباز قهرمان جهان ، مریم گیلانی عضو تیم ملی تنیس روی میز معلولین و دارنده مدال طلای بازی های پاراآسیایی ، فاطمه چالاکی قهرمان چند دوره مسابقات کاراته جهان و صدیقه دریایی ووشوکاری که در جام جهانی 2016 نخستین مدال کاروان ایران را کسب کرد را می توان به عنوان بخشی از بیش از 150 بانوی مدال آور جهانی و ملی این خطه شمالی کشور نام برد که با درخشش آنها در میادین ورزشی بارها پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند .
*** تنها عشق به ورزش و دیگر هیچ
نسترن مقیمی بانوی مازندرانی با 18 سال سابقه فعالیت ورزشی و هشت سال عضویت در تیم ملی فوتسال ، از حرفه ای های ورزش این استان و کشور به شمار می رود .
او از کمبودها و بی مهری ها به عنوان مشکلات پیش رو برای فعالیت قهرمانی یاد می کند و گفت : آنچه باعث شده تا بسیاری از این افراد و همچنین من ، ورزش را کنار نگذاریم همان عشق و علاقه به ورزش بود .
این دارنده عنوان نایب قهرمانی فوتسال در بازی های آسیایی که تنها دلیل باقی ماندنش در این عرصه را عشق و علاقه بی پایانش به فعالیت ورزشی حرفه ای ذکر می کند ، افزود : وگرنه با وجود تمامی مشکلات و ناملایمتی ها در قالب عدم حمایت ، کمبود امکانات و تجهیزات ، خداحافظی را گزینه مناسب برای این وضعیت می دانم .
وی وجود برخی تبعیض ها در حیطه فعالیت ورزشی زنان و مردان را آسیب جدی در قهرمان پروری دانست ، ادامه داد : در حالی تیم ملی فوتسال مردان علاوه بر برگزاری تورنمنت های بین المللی ، سفرهای خارجی برای بازی با تیم کشورهای دیگر را انجام می دهند که تیم بانوان از این بسترهای رشد و شکوفایی بی بهره است .
این بانوی عضو تیم ملی فوتسال با اشاره به اینکه فوتسال بانوان ایران در میان تیم های جهان در جایگاه پنجم قرار دارد ، گفت: برغم تمام موفقیت ها و کارنامه درخشان فوتسال بانوان ، اما آنچنان که باید بسترها برای رشد و شکوفایی ورزشکاران جدید فراهم نیست .
وی انجام سفرهای خارجی و حضور تیم در بازی های بین المللی را زمینه ساز رشد و شکوفایی این بخش از ورزش قهرمانی می داند که باید به آن اهمیت داد .
** روشن شدن کورسوی امید در فوتسال قهرمانی بانوان
مقیمی که برنامه های 2 سال اخیر فدراسیون فوتبال را به عنوان "کورسوی امید " برای زنان فوتبالیست دانست ، گفت : امیدواریم به همراه تلاش برای رفع کمبودهای سخت افزاری فعالیت ورزشکاران ، برای حرفه ای تر شدن فعالان در این زمینه هم کار شود .
وی "انگیزه " را مهمترین عامل برای نگهداشت قهرمانان در فعالیت های ورزشی می داند و افزود : همین آیین استقبال از قهرمانان به همراه تجلیل از آنها علاوه بر حمایت مادی از نظر معنوی نیز می تواند تاثیر بگذارد .
*** نبود اسپانسر پای لنگ فعالیت قهرمانان
عالیه محمودی تنها بانوی مازندرانی اعزامی به پاراالمپیک " ریو " و تیرانداز عضو تیم ملی پارالمپیک از افتخارات ورزش قهرمانی بانوان مازندران است .
محمودی از نبود حمایت مالی به عنوان اصلی ترین دغدغه بانوان قهرمان ورزش مازندران نام برد و گفت: این مشکل همیشه سد راه فعالیت قهرمانان است .
وی ادامه داد : ورزشکاران قهرمان نباید در مسیر مدال آوری خود با مشکلاتی نظیر نداشتن حمایت مالی یا همان اسپانسر مواجه باشند .
به گفته این دارنده مقام ششم مسابقات تیراندازی پارالمپیک لندن آنچه می تواند پای لنگ قهرمانان برای حضور در میادین ورزشی باشد نداشتن توان مالی است .
وی افزود : تداوم این روند حتی باعث می شود تا برای ادامه این مسیر رغبتی نداشته باشند و به نوعی کم فروغ شدن ورزش قهرمانی را رقم بزند .
*** کمبود اعتبار دلیل اول و آخر در عدم حمایت از بانوان ورزشکار
ستاره اسماعیلی که خود سابقه عضویت در تیم ملی کاراته و مربیگری تیم ملی آلیش را دارد به خبرنگار ایرنا گفت : نبود و کمبود اعتبار همواره به عنوان اصلی ترین مساله برای حمایت از قهرمانان مطرح شده است .
وی که قهرمانان را محصور در مشکلات می داند ، افزود : سنگ بزرگ مشکلات مالی مهمترین سد برای انجام فعالیت های قهرمانان است در حالیکه ورزشکاران تنها چشم امیدشان برای حمایت ، به ادارات ورزش و جوانان است .
وی حضور در مسابقات بین المللی به موضوع مورد تاکید برای رشد و پرورش بانوان آلیش کار نام برد و افزود : تا زمانیکه ورزشکاران تنها در میادین استانی و کشوری حضور دارند نمی توانند به رشد و اعتلای لازم برسند .
به گفته این مربی تیم ملی آلیش حضور در مسابقات و تورنمنت های دوستانه تنها محک توانایی ورزشکاران در سطح منطقه ای و یا استانی است اما رشد و پرورش بیشتر ورزشکاران نیازمند حضور در میادین بزرگتر است.
وی که خود سال 92 رشته ورزشی کشتی آلیش بانوان را در مازندران بنیانگذاری کرد ، گفت که در این سالها استان ورزشکاران عضو تیم ملی را تحویل جامعه ورزشی داد و در این تیم حضور یافتند .
اسماعیلی اضافه کرد : اعزام نکردن بانوان کشتی آلیش به مسابقات جهانی و بین المللی باعث شده تا توانمندی و پتانسیل آنها در حد و اندازه همان باقی بماند و به فنون و حرکات بیشتر که در میادین جهانی انجام می شود آشنا نباشند .
وی با تاکید بر نوپا بودن رشته ورزشی آلیش بانوان ، گفت : اگر حمایت های لازم در این زمینه صورت نگیرد بی رغبتی در ورزشکاران برای انجام این ورزش ایجاد می شود که موجب خشک شدن انگیزه برای فعالیت ورزشی می شود .
*** 643 زن ورزشکار حرفه ای در مازندران
معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت : در هفت ماهه امسال بانوان ورزشکار استان توانستند 43 مدال رقابت های جهانی ، آسیایی ، بین المللی و کشورهای اسلامی را کسب بکنند .
مریم فرجپور که بیشترین مدال های کسب شده ورزشکاران زن استان را مربوط به رقابت های بین المللی و آسیایی هر کدام به ترتیب 20 و 14 مدال اعلام کرد .
وی با اشاره به اینکه تعداد ورزشکاران زن سازمان یافته استان حدود 40 هزار نفر است ، ادامه داد : از این تعداد 643 زن ورزشکار حرفه ای که در تیم ملی ، عضو تیم ملی ، عضو تیم لیگ های کشوری و اعزام به مسابقات قهرمانی کشور هستند .
معاون ورزش بانوان مازندران که حمایت های مادی و معنوی در حد توان این معاونت را جزیی از برنامه های حمایتی ازقهرمانان ورزشی ذکر کرد ، افزود : رساندن ورزشکاران به این حد ملی و باقی ماندن آنها در این عرصه به حمایت از سوی فدراسیون ها نیاز دارد تا این روند مستمر و باقی بماند .
به گفته فرجپور برای اینکه ورزش قهرمانی بانوان به رشد و تعالی لازم برسد می بایست زیر ساخت ها و منابع سخت افزاری آن نیز فراهم شود که از آن جمله سالن و فضاهای ورزشی است .
*** برنامه بلند مدت قهرمان پروری
معاون ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران پروراندن یک فرد به عنوان قهرمان را مستلزم صرف زمان زیاد از خردسالی ، نونهالی ، نوجوانی ، جوانی و بزرگسالی دانست ، گفت که مسیر قهرمان پروری را نمی توان تنها مختص به یک برهه زمانی دانست .
کسری منوچهری افزود : ورزشکاری که با پرورش در استان از طریق هیات های ورزشی اکنون به یک قهرمان ملی مبدل می شود می بایست از طریق فدراسیون ها از حمایت های مادی و معنوی برخوردار شود .
او که قهرمان پروری را متشکل از پروسه زمانی چندین ساله می داند ، ادامه داد : با ارائه برنامه قهرمانی مدون که یک برنامه بلند مدت می باشد می توان یک فرد را در ابعاد مختلف پرورش داد و حمایت کرد .
به گفته معاون ورزش مازندران این برنامه بلند مدت با توجه به بازده زمانی 20 ساله و حتی بیشتر از این میزان می بایست ارائه شود تا قهرمان در مسیر فعالیتش همواره حمایت های مادی و معنوی را برای ادامه فعالیتش حس بکند .
وی تاکید کرد : نبود حمایت های لازم می تواند در دلسردی و بی رغبتی قهرمانان ورزشکار در انجام فعالیت تاثیر بگذارد و موجب بی رغبتی آنان نیز شود .
مازندران با دارا بودن بیش از 170 هزار ورزشکار سازمان یافته از این تعداد حدود 40 هزار بانوی ورزشکار ، یکی از کانون های پرورش استعدادهای ورزشی و قهرمانان مطرح و بنام در کشور به شمار می رود.
خبرنگار : فاطمه قنبری قادیکلایی ** انتشار دهنده : محسن حسن نیا
2096/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/12858/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور