آخرين مطالب

مدیرکل راهداری مازندران مطرح کرد:

عمر بالای 25 سال ماشین آلات راهداری در مازندران گفتگو

عمر بالای 25 سال ماشین آلات راهداری در مازندران

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - مدیرکل راهداری مازندران، با بیان اینکه هزینه نگهداری راه های استان از بودجه استانی تامین می شود گفت: عمر ماشین آلات راهداری بالای 25 سال است.

احمد آفرین محمدزاده   با بیان اینکه نگهداری راه‌های استان از بودجه استانی تأمین می‌شود، به محدودیت های مالی در این زمینه اشاره کرد و افزود: عمر ماشین آلات ما بالای 25 است و گاهی در اوج خدمات شاید بخشی از این فرسودگی لطمات از کار افتادگی بزنند و کار در سخت‌ترین شرایط به صورت دستی انجام ‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران،یکی از اهداف مهم این سازمان را ایمنی و حفظ جان انسان‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: در این راستا تعامل نزدیکی با پلیس راه و عوامل کنترل جاده‌ای داریم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خدمات را ارائه کنیم.
وی از جمله اقدامات برای ایجاد ایمنی با همکاری پلیس راکنترل اضافه تناژ، پروانه عبور ترافیکی، نظارت بر مراکز معاینه فنی سنگین، گشت نامحسوس برشمرد و افزود: همکاری ما با پلیس در جهت رفاه حال عمومی مردم و رعایت مقررات است تا شاهد احترام به قانون و ایمنی جاده‌ها باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان چهار مرکز معاینه فنی سنگین در گلوگاه، ساری، قائم‌شهر و آمل وجود دارد، گفت: نقش این مراکز در کنترل خودروهای سنگین بسیار مهم است و با دوربین نظارتی به‌صورت یکپارچه کنترل و رصد می‌شوند.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای،با تاکید بر اهمیت مسئولیت صدور معاینه فنی سنگین، افزود: سهل‌انگاری در این زمینه پیگرد قانونی خواهد داشت چرا که با جان انسان نمی‌توان شوخی کرد.
وی با تأکید بر نقش رسانه در فرهنگ‌سازی در این زمینه، گفت: باید دیدگاه نظارتی را حمایتی ببینیم و اعمال قانون موجب رعایت قوانین بازدارنده در ایجاد حادثه‌ است و انعکاس فرهنگی این امر موجب همکاری بیشتر خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندران،بر ارتقای تردد راکبین موتور سوار اشاره کرد و گفت: متأسفانه در تصادفات جاده‌ای،بخش عمده‌ای از کشته‌های جاده‌ای،راکبین موتور و عابران پیاده هستند.
وی با بیان اینکه اقدامات زیادی همچون توزیع کلاه ایمنی، برنامه‌های فرهنگی، آموزش‌های لازم و احداث پل عابر انجام شده، افزود: 227 دستگاه پل عابر برای عبور عرضی ایمن در جاده‌های استان تعبیه شده اما گاهی شاهد هستیم که در زیر پل عابر پیاده تردد صورت گرفته و منجر به حادثه شده است.
محمدزاده با بیان اینکه ما همواره در حال بازسازی جاده هستیم، به حجم ورود و خروج استان اشاره کرد و گفت: مردم این محور را مانند ملک شخصی خود بدانند، ریختن زباله و نخاله‌ها در حاشیه جاده‌ها منظره بسیار بدی دارد و بعد از هر تعطیلات محور پر از زباله است و رعایت پاکیزگی نیازمند عزم ملی است.
وی با اشاره به اینکه در کنار مسائل ایمنی جاده‌ها، بالا بردن زیبایی محور نیز مورد نظر ما است، از جمله مشکلات در این زمینه به ساخت‌وساز غیر مجاز و تبلیغات غیرمجاز در حاشیه جاده‌ها اشاره و بر رعایت حریم جاده‌ها تأکید کرد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مازندراندر رابطه با جاده‌های استان گفت: 449 دستگاه پل، 43 تونل، 22 راهدارخانه فعال در استان وجود دارد و 405 دستگاه انواع خوردورهای سبک، بولدزر، نمک پاش، بیل، لودر و .. در حال ارائه خدمات هستند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر از نمک و ماسه در گردنه‌های برف‌گیر استفاده می‌کنیم، خاطرنشان کرد: به دنبال شرایط جایگزین سازگار با محیط زیست هستیم.
وی از دیگر اقدامات اداره راهداری به اجرای بیش از 155 کیلومتر روکش آسفالت در محورهای شریانی اصلی و فرعی استان در نه ماه سال، لکه‌گیری و شانه‌سازی به طول 60 کیلومتر، نصب گاردریل به طول 10 کیلومتر در مناطق حادثه‌خیز و پرتگاه‌ها، تهیه نوارهای راه‌های استان اشاره کرد و افزود: در محورهای گردنه‌ای هراز، کندوان و سوادکوه برای امکان شناسایی در زمان حادثه و گره،مسیر شماره‌گذاری شد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برگزاری همزمان جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت در ساری

بقاع متبرکه رامسر مرمت و بازسازی شد

حذف ` یوز ایرانی ` از آدیداس تا صدا و سیما

سند توسعه آب سفارشی سمنان وجاهت قانونی ندارد!

نگران درنای سپید سیبری هستیم/ رفع ممنوعیت حضور گردشگران در دماوند

برف، خودروهای بدون زنجیرچرخ را در جاده هراز زمینگیر کرد

آبگیری سد هراز؛ بمب خبری فاجعه زیست‌محیطی

دست سیاسیون در جیب منابع طبیعی/ طرح تنفس هم جنگل های شمال را احیا نکرد!

فرسایش آبی 125 میلیون هکتار از اراضی/ 86 دشت بحرانی است

راه‌های جویبار بوی خون می‌دهد/ مصوبه دولت روی کاغذ ماند

آغاز بارش برف در جاده های مازندران ؛ رانندگان احتیاط کنند

مهاجرت پرندگان به اوج رسید/ فریدونکنار همچنان قتلگاه پرندگان

تفکیک اراضی و زمین‌خواری؛ جریان غالب سوداگری در مازندران

دست مرگ بر شانه های نحیف شمشادهای شمال کشور

خرید و فروش خانگی سموم غیرمجاز در ساری /جهاد کشاورزی نظارت ندارد!

تنها 30 سال فرصت برای نجات جنگل های هیرکانی

مطالعات انتقال آب دریای خزر متوقف شود

توسعه به شرط نابودی!

اختصاص اعتبار 280 میلیون یورویی برای دفع مشکلات فاضلاب 5 شهر مازندران

مازنی ها ورزشکارتر شدند

رونمایی از انار باستانی مفرغی در بهشهر

احتمال وجود اسناد 400 ساله در دست مازندرانی ها

گرانی قطعه و لوازم همچنان بزرگترین مشکل کامیونداران

برای استفاده از محصولات تراریخته عجله نکنید!

حفظ محیط زیست به فرهنگ‌سازی نیاز دارد

دستوری که جان جنگل‌های مازندران را گرفت!

چوب ارزانی رونق صید بر قیمت ماهیان دریایی مازندران

اجرای 10 سرشاخه گیر سیل در غرب مازندران نیاز است

حال خراب بازار مسکن در مازندران

نقش اساسی جنگل در کاهش بروز سیل در مازندران

کمبود نیرو مهمترین مشکل مراکز درمانی و علت نارضایتی مردم است

برگزاری چهارمین گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست در مازندران

ارتباط برخی سودجویان با گالش‌ها در ارتفاعات جنگلی/ بدترین تجاوز به جنگل‌های هیرکانی رامسر در 10 سال اخیر

تغییر اقلیم عامل اصلی بارندگی‌های سیل‌آسا در مازندران

آبگرفتگی 18 شهر در مازندران

راه، آب و برق 5 روستای تنکابن همچنان قطع است

آب 9 روستای رامسر قطع است/ خسارت 100 میلیاردی سیل

رکود شکنی 17 ساله شدت بارندگی در مازندران

مازندران با تگرگ سفید شد/رعد برجان جوان سوارکار/رانش و طغیان

سقف 2 واحد مسکونی در جویبار تخریب شد

آماده‌باش تمامی دستگاه‌ها برای مقابله با سیل در نوشهر

منابع آبی به سمت شوری می رود/عقب ماندگی در بخش فاضلاب

بازنشستگی 550 هزار کارمند طی یکسال و نیم آینده

حرکت چراغ خاموش آزاد پزهای مازندران برای گرانی نان

بی توجهی به گردشگری پول‌ساز "سلامت" در مازندران

چشم برنج‌کاران به دست دولت است

21 واحد صنفی کیف و کفش تعطیل شدند/ تهیه مواد اولیه و معضل دستفروشان دو مشکل بزرگ کسبه آملی

افتتاح 7 مجموعه بوم‌گردی در مازندران

7 مجموعه بومگردی در مازندران اضافه می شود

شکوفه‌های گرانی!