پیام مازند

آخرين مطالب

نماینده ولی فقیه در سپاه:

حوزه علمیه نیاز به تحول فکری و گفتاری دارد فرهنگي

حوزه علمیه نیاز به تحول فکری و گفتاری دارد
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: حوزه علمیه نیاز به تحول فکری، گفتاری و عملکردی متناسب با ماهیت انقلابی حکومت اسلامی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی سعیدی صبح دوشنبه در نخستین همایش منطقه ای مدیران حوزه های علمیه و مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه استان های (مازندران، گلستان و سمنان) با حضور بیش از 260 مدیر حوزه علمیه و مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه و فرماندهان بسیج طلاب و روحانیون با موضوع حوزه انقلابی در مجتمع غدیر سپاه کربلا به تبیین الزامات حوزه انقلابی پرداخت و گفت: اولین رسالت حوزه های علمیه تبیین اسلام ناب بر مبنای قرآن، سنت پیغمبر (ص) و ائمه معصومین (ع) و دومین رسالت آن ایجاد بستر حاکمیت دینی برای تحقق شریعت، رسالت سوم مبارزه با ظلم و ظالمان و طواغیت و چهارمین رسالت، صیانت از دین و حاکمیت دینی است.
وی به تکالیف حوزه های علمیه نیز اشاره کرد و افزود: رسالت حوزه انقلابی ثابت و در بستر زمان فراگیر بوده اما تکالیف بسته به شرایط و مقتضیات زمان است.
حجت الاسلام سعیدی با برشمردن وظایف حوزه علمیه در عصر غیبت تأکید کرد: حفظ میراث گران بهای فقه شیعی یکی از وظایف بزرگ علما بود که برای نگهداری از این شریعت مقابل ظلم و ظالم و همچنین در برابر نحله های انحرافی و فرقه های چپ و مارکسیستی و مرجع ملی گرایی ایستادند و مهم ترین وظیفه علما، ایجاد زمینه حاکمیت دینی بر محور ولایت فقیه بود.
حجت الاسلام سعیدی با بیان اینکه برخی از علما همچون شیخ انصاری در مورد اصل ولایت برای فقیه مشکل نداشتند اما برپایی حاکمیت بر محور ولی فقیه را غیرممکن می دانستند، عنوان کرد: حضرت امام (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی این امر غیرممکن را ممکن کرد.
وی با بیان این پرسش که آیا حوزه های علمیه و خواص متناسب با حاکمیت دینی و شکل گیری انقلاب اسلامی و آنچه که وظیفه آنهاست، عمل کردند؟ گفت:بزرگترین تحولی که در عصر غیبت ایجاد شد تغییر در ماهیت حکومت از حکومت لائیک به حکومت دینی و اسلامی بود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان این مطلب که حوزه علمیه نیاز به تحول فکری، گفتاری و عملکردی متناسب با ماهیت انقلابی حکومت دارد، گفت: تا دیروز حاکم بر این کشور یک طاغوت وابسته با بیگانه بود اما با پیروزی انقلاب، محور حکومت ولی فقیه شد. وقتی محور تغییر کرد جایگاه و نوع مبارزه هم تغییر پیدا می کند.
این مقام مسئول با تصریح براینکه آیا مسجد و حوزه باید در نقش اپوزیسیون باشد و یا مقابل دشمن قرار بگیرند، بیان کرد: نمی شود که ما سه نوع مسجد و حوزه علمیه داشته باشیم. مسجدی که انقلابی تربیت می کند مسجدی که مخالف انقلاب پرورش می دهد و یا اینکه انسان خنثی تحویل جامعه می دهد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در ادامه سخنان خود با گلایه از برخی عملکردهای حوزه گفت: امروز روحانیون سکولاری داریم که بحث جدایی حوزه از حکومت را مطرح می کنند.
حجت الاسلام سعیدی در ادامه برشمردن وظیفه حوزه انقلابی با تصریح بر اینکه با انقلاب ساختار و نظام قانون گذاری تغییر کرده است، گفت: یکی از الزامات حاکمیت دینی و مشروعیت بخشی به آن وجود شورای نگهبان است زیرا شورای نگهبان نقش زیربنائی در سلامت و مشروعیت قوانین و نظام و سیستم قانونگذاری داشته و دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه چه میزان در حوزه علمیه به نقش شورای نگهبان پرداخته شده است، ادامه داد: از قوه مجریه تا دیگران بر علیه شورای نگهبان حرف می زنند و می تازند آیا حوزه علمیه تکلیفش را درباره شورای نگهبان انجام داد و به تبیین نقش این شورا در بین این مردم پرداخت؟.
حجت الاسلام سعیدی در ادامه سخنان خود به مردم سالاری دینی اشاره کرد و گفت: بزرگترین دستاورد نظام، مردم سالاری دینی بود که از ابتکارات امام است مدل مردم سالاری دینی بهترین مدل در برابر نظام های لائیک و یا مردم سالاری سکولار می باشد.
نماینده ولی فقیه سپاه پاسداران با تأکید براین مطلب که دشمن از شیعه بیدار و پرچم دار اسلام در هراس است، تصریح کرد: نظام اسلامی نیاز به حمایت دارد اما با سکوت عده ای خواص مواجه است.
حجت الاسلام سعیدی در پایان به تغییر مواضع خواص و نقش حوزه های علمیه در این باره پرداخت و گفت: اگر خواص مواضع شان را با فرامین رهبری هماهنگ نکردند، حوزه وظیفه دارد در برابر این عمل خواص واکنشی نشان دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/15489/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور