پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار: تغییر در مدیران مازندران پس از شناخت کافی انجام می شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - استاندار مازندران با بیان که در انتصاب فرمانداران و مدیران کل شتابزده عمل نخواهد کرد ، گفت : به قواعد و مقررات در این زمینه پایبند هستم و تغییر مدیران را هم پس از شناخت کافی انجام خواهم داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد اسلامی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در ساری پس از ارائه گزارشی از طرح ها و پروژه های آماده افتتاح ، به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.
استاندار مازندران که از آبان ماه امسال سکان استانداری را در دست گرفت تا کنون تنها کمتر از 10 مورد تغییر مدیریتی در استان اعمال کرده است و همین موضوع مهم ترین پرسشی بود که بسیاری از خبرنگاران پیش از برگزاری کنفرانس خبری به عنوان مهم ترین پرسش از استاندار در ذهن داشتند.
اسلامی که در هفته های نخست آغاز به کارش تاکید کرده بود که جا به جائی و تغییر مدیریتی برایش اصالت ندارد و مهم برای او کارائی افراد ، خدمت به مردم و پاسخگوئی به آنان است ، امروز هم در پاسخ به پرسش خبرنگاران در باره کندی روند تغییر مدیران پاسخ داد : انتصابات را آرام انجام خواهد داد . در کار انتصاب شتابزدگی ندارم چون شخصیت افراد مهم است .
وی یکی از ملاک های تغییرات مدیریتی در استان را جوان گرائی دانست و افزود که برای پست های مختلف ارزیابی هائی انجام شده است و بر اساس جدول نیروی قوی را جایگزین خواهد کرد.
اسلامی با تاکید بر این که قصد جا به جائی مدیران را ندارد ، توضیح داد : در انتصاب چهار فرمانداری که تاکنون انجام دادم ، 2 فرماندار جدید بودند و برای اداره کل روستایی و شهری استانداری هم که نقاط کلیدی استانداری است و هر اندازه سلامت و دقت در شهر و روستا بخواهیم از اینجا باید عمل کنیم ، پس از بررسی ، 2 نیروی مناسب برای این ادارات کل انتخاب کردیم.
استاندار مازندران در عین حال رعایت قوانین و مقررات در انتصاب مدیران را هم از ملاک هایش در این زمینه برشمرد و گفت : قوانینی برای انتصاب داریم که یکی از آنها این است که باید از کارکنان رسمی وزارت کشور استفاده کنیم .
وی افزود : در حالی که بر اساس قانون تنها مجاز هستیم در 15 درصد از پست های مدیریتی از نیروهای خارج از مجموعه وزارت کشور استفاده کنیم ، هم اکنون 28.8 درصد مدیران از خارج از این مجموعه و مامور خدمت هستند که 2 برابر حد مجاز است.
اسلامی برکناری 246 مشاور در مجموعه استانداری و فرمانداری ها را از جمله تصمیم های جدی استانداری در دوره جدید معرفی کرد و بیان داشت : رسانه ها به عنوان چشم و گوش جامعه باید مسایل را بر اساس حقایق و واقعیت ها اطلاع رسانی کنند، نه بر اساس تئوری های ذهنی خودشان.
وی افزود : هنوز نامه هایی از مردم به دستم می رسد که مشاوران مدیران کل و فرمانداران استان به شرط انجام کاری برای خودشان ، پیگیری مطالبات دیگران را مطرح می کردند.
او ادامه داد : این رویه فساد اداری و اقتصادی را در استان تشدید کرده است و من باید جلوی چنین کارهایی را بگیرم.
** کمپوست خانگی زباله تر در مازندران
استاندار مازندران همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در مورد معضل زباله و پیگیری هائی که به عنوان اولویت مهم وعده داده بود ، گفت : باید با مشارکت و همکاری به نقطه عطفی در حل این معضل زیست محیطی استان برسیم و تفکیک زباله از مبداء در تمام شهرها و روستاهای استان آغاز شده است.
وی افزود : اکنون علاوه بر اینکه پیگیر جدی در اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء هستیم ، طرح های ایجاد و گسترش کارخانه کمپوست در شهرهای مختلف استان در حال پیگیری است .
اسلامی با بیان اینکه امروز زباله استان مازندران تهدید جدی علیه محیط زیست استان است، ادامه داد : در صدد هستیم تا کمپوست خانگی را در مورد زباله تر گسترش بدهیم .
وی با تاکید بر اینکه اکنون در دنیا کمپوست خانگی برای زباله های تر در حال انجام است، توضیح داد : باید وضع موجود معضل زباله را ساماندهی کنیم تا بتوانیم جلوی گسترش خسارت زیست محیطی را بگیریم.
اسلامی از انتخاب مکان جدید برای تخلیه زباله شهرستان آمل خبر داد و گفت : وضعیت موجود مکان تخلیه زباله این شهر در کنار رودخانه هراز اسفبار است و باید این وضعیت ساماندهی شود.
** مدیریت پسماند مازندران در 9 منطقه
گستردگی معضل زباله در مازندران سبب شده است تا مدیریت پسماند در این استان منطقه بندی شود تا برنامه ریزی برای حل آن با سرعت و کیفیت بهتری صورت گیرد.
هم اکنون این استان در مدیریت زباله و پسماند به 9 منطقه تقسیم شده است و این تقسیم بندی هم مبتنی بر راه حل های اندیشیده شده برای حل معضل است .
مشکل پسماند مازندران قرار است با ایجاد 2 نیروگاه زباله سوز در شهرهای ساری و نوشهر و احداث کارخانه کمپوست و زباله سوز در هفت منطقه دیگر حل شود.
با چنین برنامه ریزی ، مقر شد تا سه هزار و 100 تن زباله روزانه تولیدی مازندران با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته ، مدیریت شود.
** انتقال تبعات اجتماعی و زیست محطی انتقال آب دریای خزر به دولت
استاندار مازندران گفت که برای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی در این استان 11 پیامد اجتماعی و زیست محیطی رصد شد و به دولت انتقال داده شد.
اسلامی افزود : تبعات این انتقال به درستی شکافته و به مسئولان انتقال داده شد و پیگیری از طریق استانی نیز در حال انجام است و به نظر می رسد با این پیگیری ها به این کار خاتمه داده می شود.
وی گفت : همچنین برای ایجاد نگاه متوازن در این ارتباط نشست هایی نیز با استاندار سمنان برگزار و برنامه ریزی شد که نشست های دیگر نیز در این ارتباط برگزار شود.
استاندار مازندران توسعه بیش از ظرفیت صنعتی در سمنان را دلیل اصلی برای کمبود آب در این استان دانست و گفت که در این ارتباط به نظر می رسد با کمبود آب موجود در این استان باید مدیران ارشد سمنان تجدید نظر کنند.
** طرح پایش واحدهای صنعتی
استاندارمازندران گفت که طرح پایش واحدهای صنعتی در این استان برای شناخت وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی در دست اجرا قرار گرفت و تا کنون 2هزارو 600 واحد صنعتی که موافقت نامه اصولی برای آنها صادر شده مورد پایش قرار گرفتند.
اسلامی اظهارداشت : در این پایش یکهزار پروژه عمرانی با پیشرفت فیزیکی پایین در دست اجرا قرار دارد و یکهزار و 600 پروژه صنعتی نیاز به تعیین تکلیف دارند که در این زمینه نیز برای رفع موانع این واحدها اقداماتی در دست انجام است.
نماینده عالی دولت درمازندران رکود 80 درصدی واحدهای صنعتی در این استان را رد کرد و گفت که با پایش واحدهای صنعتی وضعیت آنها تشریح می شود.
** ابهام در ورشکستگی 127 واحد صنعتی مازندران
استاندارمازندران گفت که در رای نهایی ورشکستگی برای 127 واحد صنعتی در این استان ابهاماتی وجود دارد و به نظر می رسد این کار نیاز به تجدید نظر دارد.
اسلامی اظهارداشت دستگاه نظارتی برای بررسی واقعی اعلام ورشکستگی این واحدهای صنعتی در مازندران وارد میدان شدند.
وی افزود : در 2سال گذشته بانک ها 166 واحد صنعتی به دلیل بدهی معوقه از سوی بانک ها ضبط شدند که با دستور رئیس جمهوری از ضبط این واحد جلوگیری شد.
** منطقه آزاد در لایحه 97 قرار نگرفت
استاندار مازندران در مورد وضعیت منطقه آزاد استان گفت که ایجاد منطقه آزاد در این استان به دلیل اختلاف نظری که در داخل این خطه شمال کشور وجود داشت در لایحه بودجه سال 97 قرار نگرفت.
اسلامی اظهارداشت : ما 2 منطقه ویزه اقتصادی داریم که با رونق فعالیت در این دو منطقه تا حد زیادی وظیفه منطقه آزاد را انجام می دهند و با رونق این مناطق ویزه اقتصادی بعدها می توان برای منطقه آزاد تصمیم گیری کرد.
گفتنی است همزمان با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حدود 800 طرح با اعتبار هشت هزار میلیارد ریال در دهه فجر مازندران افتتاح و به بهره برداری می رسد.
خبرنگاران : سید رضا هاشمی کروئی و حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654/6982

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/16988/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است