آخرين مطالب

استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور در گفت و گو با ایسنا:

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل علمي

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - استاد موسسات دریانوردی کشوربا اشاره به این که یک سوم از مرز های آبی دنیا در ایران است گفت: یکی از مشکلات عمده ایران در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است. شهریار سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهارکرد: یک سوم از مرزهای دریایی در ایران است؛ 310 مایل دریایی که معادل 574 کیلوتر بوده در دریای خزر و 873 مایل معادل هزارو 616 کیلومتر در خلیج فارس واقع شده است.
وی افزود: بیش از 95 درصد اقتصاد مردم دنیا از طریق دریا می گذرد زیرا دریا ارزان ترین، مقرون به صرفه ترین و پر حجم ترین تناژ بین المللی را دربرمی گیرد و کشور ما می تواند نقش اساسی در حمل و نقل دریایی خصوصا ترانزیت کالا بین آب های گرم خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه درحاشیه خزر داشته باشد.
کارشناس دریانوردی بیان کرد: در هر کجای دنیا عامل وابستگی دریایی و حمل و نقل دریایی هر کشور به ام بی اف ( تجارت انجام شده از طریق دریا بر حسب ضرب بر تولید ناخالص تقسیم بر صد) برمی گردد و به دوعامل تجارت انجام شده از طریق دریا که بر حسب ارزش کالاهایی که جا به جا شده و دیگری تولید ناخالص یک کشور است.
این کاپیتان کشتی در ادامه تصریح کرد: کشور ایران در بین کشورهای توسعه یافته 35 درصد عامل وابستگی به دریا داشته و جز بیست و دومین کشور در حال توسعه در زمینه دریانوردی به شمار می آید؛ کشور و مسئولین ما به منظور داشتن یک کشور دریایی و بهره گیری از دریا باید فاکتورهای موقعیت جغرافیایی، ویژگی مردمی، مشخصات فیزیکی، جمعیت، وسعت سرزمینی را باید مدنظر قرار دهند.
استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور افزود: حداکثر بهره برداری از ویژگی های خدادادی کشور ما 28 درصد در مرزهای دریایی است، اما متاسفانه یکی از مشکلات عمده در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است.
سلیمانی گفت: مرزهای دریای باید در ایجاد یک خط ترانزیت حمل و نقل کالا بین اقیانوس هند و کشورهای حوزه دریای خزر و آسیای میانه اقدامات خود را انجام دهند تا به رشد اقتصادی مطلوب برسند.
وی خاطر نشان کرد: کالاهایی که در حال حاضر جا به جا می شود کالاهای صادراتی و وارداتی معروف بوده که بعضی خام و مابقی کالاهای فرآوری شده است.
کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی گفت: سه بندر اصلی انزلی، نوشهر و امیر آباد در حال حاضر کار حمل و نقل کالا را انجام می دهند که با داشتن زیر ساخت های لازم ، حمل و نقل ریلی و قابلیت دپوی کالا با توجه به بار انداز 70 هکتاری که در آن تعبیر شده، اسکله ها و عمق مناسب شرایط لازم را برای انتقال کالا و خصوصا کالای فله را فراهم کرده است.
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کم توجهی به صنعت تولید بذر/آموزش بهره برداران اصل است

بانکداری در ایران متعارف است نه اسلامی!

"فرونشست" زمین؛ شرق مازندران را تهدید می‌کند

« پیش دبستانی» جزیی از نظام آموزش رسمی کشور تبدیل شود

ساختار مدونی برای حضور نخبگان در امر توسعه وجود ندارد

برگزاری کنگره ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی در بابل

ارسال 80 مقاله به کنگره ملی اختلالات عصبی در بابل

"خشکه‌داران" تنها بازمانده جنگل‌های جلگه‌ای هیرکانی

اجرای طرح حمایتی زوجین نابارور در بیمارستان فاطمه الزهرا (س) بابل

نخستین آیفون مجهز به 5G تا دو سال دیگر

مشارکت شهروندان در مسیر توسعه پایدار مازندران/ همایش توسعه پایدار به یک رویداد علمی تبدیل می‌‌شود

نشست علمی باستان شناسی نخستین ساکنان مازندران برگزار شد

تشخیص ترکیب‌های سرطان‌زا سیب زمینی سرخ شده از سوی محققان مازندرانی

مازندران دارای بیشترین لکه جنگل های هیرکانی برای ثبت در یونسکو

تجاوز به حریم رودخانه ها، متهم ردیف اول وقوع سیل/ فرهنگ اضطرار در کشور وجود ندارد!

علوم انسانی در کشور ما بستری برای تجربه ندارد

دانشجویان رکن مهم توسعه مازندران

برنامه محوری در اولویت امور اجرایی قرار گیرد

جزئیات کلاهبرداری جدید از تماس‌های خارجی

هک داووس و انتشار اسامی قاتلان خاشقجی

ترجیح محصولات وارداتی بر تولید مخترعان!

شایع ترین نوع کمر درد چیست؟

توقف جذب هئیت علمی در دانشگاه های پیام نور

وراثت، عامل مهم در بروز سرطان پستان

هر آنچه باید از بیماری "سل" بدانید

شیوع بیماری فشار خون در مازندران/ فشار خون یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی عروقی

صنایع غذایی مازندران و مشکلاتی که تمامی ندارد

نشانه‌های اختلالات روانپزشکی چیست؟

جای خالی خانه سبز در مازندران/ خانه سبز؛ سازگار با اقلیم و محیط زیست

توضیح وزارت بهداشت در باره آمار افراد آلوده به ایدز در کشور

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو

تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است/ نقش پررنگ مکمل‌های خوراک دام و طیور در کیفیت تولید

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بانوان/ کارگاه آموزشی پیشگیری در فریدونکنار برگزار می شود

تومورهایی که دلیل نامشخصی دارند

سالمندان چگونه زندگی کنند؟!

سیل مازندران نتیجه برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی

آغاز به کار کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران در بابل

تولید محصول تراریخته مشکل قانونی ندارد

افزایش خروج دانش‌آموزان نخبه از محمودآباد

کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال

برگزاری کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل

مراکزعلمی کاربردی مازندران از جذب دانشجوی غیر مرتبط منع شدند

دانشگاه مازندران در میان هزار دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

بررسی کاهش زمان اسکی شناورهای تندرو

اینستاگرام یتیم شد

پذیرش دانشجو در 10 مرکز علمی - کاربردی مازندران متوقف شد

فعالیت 9 هزار و 500 انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور

لزوم مراقبت از سلامت اجتماعی و اخلاقی در دانشگاه‌ها

آغاز سال تحصیلی دانش آموزان در مازندران

رابطه معنادار کاهش تعداد دندان و آلزایمر/ جوانان هم به آلزایمر مبتلا می شوند