پیام مازند

آخرين مطالب

استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور در گفت و گو با ایسنا:

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل علمي

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - استاد موسسات دریانوردی کشوربا اشاره به این که یک سوم از مرز های آبی دنیا در ایران است گفت: یکی از مشکلات عمده ایران در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است. شهریار سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهارکرد: یک سوم از مرزهای دریایی در ایران است؛ 310 مایل دریایی که معادل 574 کیلوتر بوده در دریای خزر و 873 مایل معادل هزارو 616 کیلومتر در خلیج فارس واقع شده است.
وی افزود: بیش از 95 درصد اقتصاد مردم دنیا از طریق دریا می گذرد زیرا دریا ارزان ترین، مقرون به صرفه ترین و پر حجم ترین تناژ بین المللی را دربرمی گیرد و کشور ما می تواند نقش اساسی در حمل و نقل دریایی خصوصا ترانزیت کالا بین آب های گرم خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه درحاشیه خزر داشته باشد.
کارشناس دریانوردی بیان کرد: در هر کجای دنیا عامل وابستگی دریایی و حمل و نقل دریایی هر کشور به ام بی اف ( تجارت انجام شده از طریق دریا بر حسب ضرب بر تولید ناخالص تقسیم بر صد) برمی گردد و به دوعامل تجارت انجام شده از طریق دریا که بر حسب ارزش کالاهایی که جا به جا شده و دیگری تولید ناخالص یک کشور است.
این کاپیتان کشتی در ادامه تصریح کرد: کشور ایران در بین کشورهای توسعه یافته 35 درصد عامل وابستگی به دریا داشته و جز بیست و دومین کشور در حال توسعه در زمینه دریانوردی به شمار می آید؛ کشور و مسئولین ما به منظور داشتن یک کشور دریایی و بهره گیری از دریا باید فاکتورهای موقعیت جغرافیایی، ویژگی مردمی، مشخصات فیزیکی، جمعیت، وسعت سرزمینی را باید مدنظر قرار دهند.
استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور افزود: حداکثر بهره برداری از ویژگی های خدادادی کشور ما 28 درصد در مرزهای دریایی است، اما متاسفانه یکی از مشکلات عمده در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است.
سلیمانی گفت: مرزهای دریای باید در ایجاد یک خط ترانزیت حمل و نقل کالا بین اقیانوس هند و کشورهای حوزه دریای خزر و آسیای میانه اقدامات خود را انجام دهند تا به رشد اقتصادی مطلوب برسند.
وی خاطر نشان کرد: کالاهایی که در حال حاضر جا به جا می شود کالاهای صادراتی و وارداتی معروف بوده که بعضی خام و مابقی کالاهای فرآوری شده است.
کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی گفت: سه بندر اصلی انزلی، نوشهر و امیر آباد در حال حاضر کار حمل و نقل کالا را انجام می دهند که با داشتن زیر ساخت های لازم ، حمل و نقل ریلی و قابلیت دپوی کالا با توجه به بار انداز 70 هکتاری که در آن تعبیر شده، اسکله ها و عمق مناسب شرایط لازم را برای انتقال کالا و خصوصا کالای فله را فراهم کرده است.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

احتمال افزایش پدیده‌های حدی مانند سیل در آینده

چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؟

شهرهایی که برای یک روز تابستانی معتدل ساخته شده اند

مافیای کنکور و کسب و کار ترس فروشی

ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ونمونه از 19 فروردین آغاز می شود

دلایل جولان سیل های ویرانگر در شرق مازندران

سیل مازندران و تحقیقاتی که خاک می‌خورند!

نابودی شمشادها در سوادکوه دلیل اصلی رانش زمین؟!

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

68 دانش آموزنخبه علمی والمپیادی آمل تجلیل شدند

مرکز آموزش رسانه ای مازندران در آمل راه اندازی شد

ارزیابی ابعاد و مولفه های تاب‌آوری شهری به منظور کاهش خسارت ناشی از سیل

انتقال آب ، اقلیم مازندران را تغییر خواهد داد

غفلت از بانک ژن آب بندان ها در شمال کشور

مدرک تحصیلی بدون مشارکت و اثرگذاری در جامعه ارزشی ندارد

برگزاری نشست راهبردی احیای آب‌بندان‌های شمال کشور در مازندران

فروش 2 هزار و 300 میلیارد تومانی محصولات نانو در سال جاری

مشکل اصلی کتابخانه‌های مازندران چیست؟

آزمون شبه نهایی با قوت در مازندران اجرایی می شود

نخستین محصول تراریخته که وارد بازار شد، چه بود؟/آرای مثبت 90 درصد دانشمندان بر ایمن بودن محصولات تراریخته

معجزه‌ای به نام تراریخته؟!

تحقیقات علمی برای مضر بودن محصولات تراریخته انجام نشد

مراکز امنیتی بر فعالیت مهندسی ژنتیک کشاورزی نظارت داشته باشند

شبیه خون حفاران غیر مجاز به محوطه باستانی "هفت تپه بابل"/ لزوم ایجاد پایگاه باستان شناسی در بابل

سازمان دانشجویان؛ میدان واقعی بروز خلاقیت‌ها/سازمانی که باید شکاف‌های دانشجویی را از بین ببرد

شکوفایی شارژ سریع و بی‌سیم

راه اندازی پارک فناوری اشتغال فضا پایه در مازندران کلید خورد

انتقال آب خزر میانکاله را به کانون ریزگردها بدل می کند/ مرگ جنگل های هیرکانی فاجعه ای بزرگ در پس انتقال خزر به سمنان

اولین سیم‌کارت نسل پنجم جهان رسما عرضه شد

گوشی تاشوی سامسونگ، اپل را تهدید می‌کند

افزایش آسیب های اجتماعی نتیجه تقلید کورکورانه از پژوهش های غربی

افزایش آسیب های اجتماعی نتیجه تقلید کورکورانه از پژوهش های غربی

خطر سرطان معده بیخ گوش مردان مازندرانی

خودباوری، علاقه و امید کلیدهای موفقیت دانشجویان

ساختمان هایی که بوی کربن می دهند!

قطعه‌سازی مهم‌ترین چالش فرآیند تولید موتور خودرو در ایران

افزایش شیوع بیماری های قلبی در مازندران/ سبک زندگی مازندرانی‌ها تغییر کند

پراکندگی بیمارستان ها چالش درمانی مازندران در ایستگاه چهلم

نمره قبولی آب شرب مازندران در آزمایشگاههای تخصصی

کشت گیاهان دارویی در مازندران دارای ساختار علمی شد

رژیم های غذایی نامناسب عمر را کوتاه می کند

آنالیز آزمایش ادرار با گوشی هوشمند!

تعویق سهمیه‌بندی "بنزین" فاجعه به بار می‌آورد

برگزاری پنجمین همایش ملی تغییر و گاهشناسی درختی در مازندران

آب مخالف آبادانی است اگر پای انتقال در میان باشد!