پیام مازند

آخرين مطالب

استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور در گفت و گو با ایسنا:

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل علمي

یک سوم مرزهای دریایی در ایران است/ تعلل ایران در ایجاد زیرساخت های دریایی به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - استاد موسسات دریانوردی کشوربا اشاره به این که یک سوم از مرز های آبی دنیا در ایران است گفت: یکی از مشکلات عمده ایران در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است. شهریار سلیمانی کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهارکرد: یک سوم از مرزهای دریایی در ایران است؛ 310 مایل دریایی که معادل 574 کیلوتر بوده در دریای خزر و 873 مایل معادل هزارو 616 کیلومتر در خلیج فارس واقع شده است.
وی افزود: بیش از 95 درصد اقتصاد مردم دنیا از طریق دریا می گذرد زیرا دریا ارزان ترین، مقرون به صرفه ترین و پر حجم ترین تناژ بین المللی را دربرمی گیرد و کشور ما می تواند نقش اساسی در حمل و نقل دریایی خصوصا ترانزیت کالا بین آب های گرم خلیج فارس و همچنین کشورهای آسیای میانه درحاشیه خزر داشته باشد.
کارشناس دریانوردی بیان کرد: در هر کجای دنیا عامل وابستگی دریایی و حمل و نقل دریایی هر کشور به ام بی اف ( تجارت انجام شده از طریق دریا بر حسب ضرب بر تولید ناخالص تقسیم بر صد) برمی گردد و به دوعامل تجارت انجام شده از طریق دریا که بر حسب ارزش کالاهایی که جا به جا شده و دیگری تولید ناخالص یک کشور است.
این کاپیتان کشتی در ادامه تصریح کرد: کشور ایران در بین کشورهای توسعه یافته 35 درصد عامل وابستگی به دریا داشته و جز بیست و دومین کشور در حال توسعه در زمینه دریانوردی به شمار می آید؛ کشور و مسئولین ما به منظور داشتن یک کشور دریایی و بهره گیری از دریا باید فاکتورهای موقعیت جغرافیایی، ویژگی مردمی، مشخصات فیزیکی، جمعیت، وسعت سرزمینی را باید مدنظر قرار دهند.
استاد دانشگاه علمی و کاربردی و موسسات دریانوردی کشور افزود: حداکثر بهره برداری از ویژگی های خدادادی کشور ما 28 درصد در مرزهای دریایی است، اما متاسفانه یکی از مشکلات عمده در بهره برداری بیشتر از دریا تعلل در ایجاد زیر ساخت ها به منظور دستیابی به تناژ حمل و نقل و همچنین به دست آوردن سود ناخالص بوده است.
سلیمانی گفت: مرزهای دریای باید در ایجاد یک خط ترانزیت حمل و نقل کالا بین اقیانوس هند و کشورهای حوزه دریای خزر و آسیای میانه اقدامات خود را انجام دهند تا به رشد اقتصادی مطلوب برسند.
وی خاطر نشان کرد: کالاهایی که در حال حاضر جا به جا می شود کالاهای صادراتی و وارداتی معروف بوده که بعضی خام و مابقی کالاهای فرآوری شده است.
کارشناس ارشد مدیریت حمل و نقل بین المللی دریایی گفت: سه بندر اصلی انزلی، نوشهر و امیر آباد در حال حاضر کار حمل و نقل کالا را انجام می دهند که با داشتن زیر ساخت های لازم ، حمل و نقل ریلی و قابلیت دپوی کالا با توجه به بار انداز 70 هکتاری که در آن تعبیر شده، اسکله ها و عمق مناسب شرایط لازم را برای انتقال کالا و خصوصا کالای فله را فراهم کرده است.
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

صنعتی شدن سویه های بومی پروبیوتیک ها؛ راهی به سوی خودکفایی

ایرانی‌ها در موبایل؛ 30 برابر روزنامه، 9 برابر کتاب

یخزدگی در بلند مدت بافت خاک مازندران را تغییر می دهد

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

فروش 100 هزار گوشی تنها در کمتر از 9 دقیقه

طرح های ارائه شده به واحدهای فناور باید خلاقانه باشد

1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می کنند

تیرگی رنگ نان را جدی بگیرید/ سنگک بهترین نوع نان برای مصرف

93 درصد صادرات و واردات از دریا انجام می شود/آمریکا وکلک استراتژی

خزر در تب سرگردانی می سوزد/ ممنوعیت طرح انتقال آب دریای خزر در بهارستان!

حذف "مشق شب"،دانش آموزان را تنبل می کند؟

کسب مجوز تاسیس دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بابل

مسواک مهم ترین راهکار در پیشگیرى از التهاب نسوج دندان

تندگویان: «موسسه فیلترینگ» باز کنیم

مرگ استعدادها در پستوی امتحانات درسی دوره ابتدایی

گردشگری مازندران سردرگم در هزار توی مشکلات/ زمستانگردی در مازندران جذاب است!

خودروی پلیس 2020 فورد چشم‌ها را خیره کرد

کتاب کشاورزی مازندران بارها خوانده شد اما...

افزایش نژاد غیربومی دام‌ در مازندران/ دامداری در مازندران صنعتی شود

250 دانش آموز استثنایی رتبه های زیر 100 کنکور را کسب کردند

همکاری هسته‌ای بیل گیتس با چینی‌ها به‌هم خورد

جشنواره گل نرگس فرصتی برای رونق اقتصادی در مازندران

دوربین سه‌بعدی به آیفون‌های جدید می‌آید

مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟!

ضرورت تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیرعامل

فعالیت اصلی آموزش و پرورش، تعلیم و تربیت است

انفجار جمعیت و منابع آبی ثابت؛ معضل بزرگ مازندران

ضعف و خستگی شایع ترین علامت کم کاری تیروئید

دستگاهی که آب را به سوخت تبدیل می‌کند

اعتراف اپل به انحنای شاسی «آی پد پرو»

فریب سیستم تشخیص چهره گوشی با ماکت

برگزاری نمایشگاه های دانش بنیان موتور محرکه ایده های خلاق

فعلا گوشی مجهز به شبکه 5G نخرید!

شکایت از اپل به خاطر 0.3 اینچ!

عرضه 250 محصول دانش بنیان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری

اراضی شیب‌دار مازندران مستعد کشت گیاهان دارویی اگر...!

لزوم تغییر شاخص‌های رشد علم در کشور

کتانی هایی که به موبایل وصل می شوند

اشتغال؛ همچنان در صدر نگرانی‌ دانشجویان

5 نفر از اساتید دانشگاه مازندران در لیست 1درصد دانشمندان برتر ISI

برگزاری المپیاد ایده یابی در مازندران

منسوخ شدن طرح‌های انتقال آب در جهان/ به‌جای انتقال آب؛ جلوی هدر رفت آب در سمان گرفته شود

لزوم بهره‌گیری متقابل دانشگاهیان و صنعتگران از یکدیگر

افزایش 70 درصدی بودجه پارک های فناوری

گرمایش زمین عامل ایجاد گردوغبار است

برگزاری جشن روز دانشجو در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بابل

درخشش جوان نوشهری در جشنواره دانشمندان جوان کشور

عقب ماندگی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه

لزوم استفاده از جوانان نخبه در بدنه دولت

اتاق فکر، موتور محرکه توسعه مازندران