پیام مازند

آخرين مطالب

خط انتقال نیروگاه 460مگاواتی غرب مازندران درانتظار موافقت محیط زیست اقتصادي

خط انتقال نیروگاه 460مگاواتی غرب مازندران درانتظار موافقت محیط زیست
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر- مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان، مخالفت محیط زیست برای احداث خط انتقال 230 کیلوولت را از مشکلات اساسی راه اندازی نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران (نوشهر ) مطرح کرد.
حسین افضلی روز چهارشنبه به خبرنگارایرنا گفت :‌ طول خط انتقال این نیروگاه برای اتصال به خط قدیمی حداکثر 300 متراست که 200 متر آن احداث شد و 100 متر دیگر ان ازداخل جنگل عبور می کند که این مقدار با مخالفت اداره محیط زیست مازندران مواجه شده است.
وی افزود :‌ درپی اجرای قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه باید برای اجرای هر طرح عمرانی از سازمان محیط زیست مجوز دریافت شود در حالی که در گذشته فقط منابع طبیعی و آبخیزداری مجوز دریافت می شد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان گفت : تا دو ماه پیش از مجموع هشت پایه برای احداث این خط ، حدود پنج پایه آن کاشته شده و برای سه پایه دیگر که باید در داخل جنگل ها کاشته شود متاسفانه محیط زیست مخالفت کرده است.
افضلی افزود :‌هم اکنون با بکارگیری مشاور و وعده مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پی رایزنی های انجام گرفته این مسئول درصدد هستیم تا بزودی این مشکل را حل کنیم.
وی اظهارداشت : ‌با اینکه چنین نیروگاه هایی درکشورهای اروپایی راه اندازی شده ولی متاسفانه به علت قوانین سختگیرانه که بتازگی در قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه تدوین شده بنوعی مشکلاتی را برای راه اندازی این نیروگاه ایجاد کرده است.
افضلی افزود : با احداث این خط فازنخست این نیروگاه که واحد گازی است وارد مدارشبکه سراسری می شود و در پی آن حدود 310 مگاوات برق به ظرفیت تولید این انرژی در مازندران اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد : ‌فازدیگراین نیروگاه که واحد بخار بوده و ظرفیت تولید آن حدود 150 مگاوات است در تابستان 98 وارد مدار می شود.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های گلستان و مازندران گفت :‌ امسال پیک مصرف در این استان ها حدود چهارهزار و 113 مگاوات بوده که از این میزان حدود 2 هزار و 950 مگاوات مربوط به مازندران بوده است .
افضلی با اشاره به آنکه از این میزان حدود 570 مگاوات در غرب مازندران مصرف شده است ، افزود : باتوجه به رشد 10 درصدی مصرف سالانه برق در غرب مازندران بدلیل گردشگرپذیری و سرمابه گذاری در حوزه صنعت ناگزیر باید زیرساخت ها را در این منطقه ایجاد کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان های مازندران و گلستان گفت که مصرف برق در مازندران حدود 2 یا سه برابر متوسط رشد سالانه در کشور است بنابراین برای رفع کمبود انرژی الکتریکی اقدامات خوبی در سال های گذشته تاکنون در این مناطق انجام گرفته است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نوشهر نیز گفت : احداث این خط سبب شده تا در مناطقی از جنگل های زیرپوشش این نهاد تا شعاع حدود 200 متر تخریب شود.
کامبیزمحسن سلطانی افزود :‌هم اکنون از ادامه فعالیت این طرح جلوگیری شده و از مسئولان شرکت برق منطقه ای مازندران خواسته شده تا ارزیابی های زیست محیطی و طرح مورد نظر را به این نهاد ارائه دهند.
مدیرعامل شرکت تولید برق ماه تاب کاسپین و سرمایه گذار این نیروگاه 460 مگاواتی غرب مازندران نیز گفت :‌ درصورتی اگر خطوط انتقال 230 کیلوولت بموقع احداث نشود این نیروگاه در موعد مقرر راه اندازی نخواهد شد.
یاسرگلزاری افزود : هم اکنون ایستگاه 230 کیلوولت در جوار این نیروگاه ساخته شده است ولی تا زمانی که خط انتقال احداث نشود این نیروگاه درعمل بی برق خواهد ماند و ادامه فعالیتش دچار وقفه خواهد شد.
وی با بیان آنکه هم اکنون دست کم هزار و 300 نفر برای ساخت این نیروگاه فعالیت دارند ، ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی این نیروگاه بتوان برق دست کم 500 هزار واحد مسکونی درغرب مازندران را تامین کرد.
‌** پیشرفت حدود 90 درصدی نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران
مدیرعامل شرکت تولید برق ماه تاب کاسپین و سرمایه گذار این طرح ملی همچنین گفت : این نیروگاه دارای دو بخش یکی واحد توربین گازی و دیگری نیز واحد بخاراست که واحد توربین گازی آن حدود 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
یاسر گلزاری با اشاره به آنکه این طرح جزو پروژه های اقتصاد مقاومتی است ، افزود :‌ بخش واحد توربین گازی این نیروگاه با ظرفیت تولید برق حدود 310 مگاوات در فروردین ماه سال 97 وارد مدار خواهد شد.
وی اظهارداشت :‌ واحد بخش توربین بخار نیز که تکمیل کننده این نیروگاه است در اردیبهشت ماه سال 98 با ظرفیت تولید برق به میزان 160 مگاوات وارد مدار می شود.
این سرمایه گذار میزان اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این نیروگاه را حدود 260 میلیون یورو اعلام کرد و گفت :‌ از این میزان اعتبار که حدود 215 میلیون یورو از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و بقیه نیز جزو سرمایه آورده سرمایه گذار این طرح بوده است.
وی میزان اعتبار هزینه شده تاکنون برای ساخت این نیروگاه را بیش ازهزار میلیارد تومان اعلام کرد.
نیروگاه سیکل ترکیبی غرب مازندران که 460 مگاوات ظرفیت برای آن تعریف شده شامل 2 واحد توربین گازی و توربین بخار تک محوره در قالب طرح ساخت، بهره برداری و مالکیت است که در زمینی به مساحت بیش از هشت هکتار در شهرستان نوشهر درحال ساخت است .
عملیات اجرایی این طرح از سال 86 با حضور وزیر وقت نیرو در شهرستان گردشگرپذیر نوشهر آغاز شد و طبق برنامه قراربود در سال 89 به بهره برداری برسد.
شهرستان های محمود آباد ، نور ، نوشهر ، چالوس ، کلاردشت ، عباس آباد ، تنکابن و رامسر با 31 نقطه شهری و یکهزار و 251 روستا زیر پوشش شرکت توزیع غرب مازندران قرار دارند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/17805/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی