پیام مازند

آخرين مطالب

فرمانده نیروی دریایی:

حضور در اقیانوس هند نیازمند داشتن علم کافی است سياسي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری- فرمانده نیروی دریایی اقیانوس هند را یکی از مهم‌ترین اقیانوس های جهان دانست و افزود: این گستره، یک محیط بسیار پیچیده محسوب می شود که حضور در آن نیازمند علم است.

به گزارش خبرنگار مهر ، دریادار حسین خانزادی بعدظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه دریایی امام خمینی (ره) نوشهر، با اشاره به ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از همه ظرفیت‌های نیروهای مسلح و ملی برای ایجاد شتاب مضاعف در روند رسیدن به افق‌هایی روشن، بر حرکت در این سمت تأکید کرد.
فرمانده نیروی دریایی، با تقدیر و تشکر از زحمات امیر حکیمی بر بهره از این عنصر ارزشمند در مجموعه نیروی دریایی تأکید کرد و افزود: ایشان در هر پستی که بوده‌اند بسیار موفق عمل کرده‌اند و یکی از نقاط کلیدی موفقیت نیروی دریایی بوده اند که مسیر موفقیت نیروی دریایی به سمت جلو را به خوبی طی کرد.
وی با اشاره به سختی‌هایی که دانشجویان در مسیر خدمت در دوره افسری نیروی دریایی متحمل‌ می‌شوند، افزود: سطح فعلی نیروی دریایی و روند رو به پیشرفت آن نتیجه زحمات اساتید آن است.
خانزادی با بیان اینکه ما امروز در یکی از کانون‌های بسیار مهم نیروی دریایی هستیم، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از سرمایه‌های انسانی در این مرکز آموزش دیده و تربیت می‌شوند؛ سرمایه‌هایی که یا باید اقداماتی را در صحنه عمل به منصه ظهور برسانند یا در جایگاه تصمیم‌گیری تصمیمات درستی را اتخاذ کنند.
وی شرایطی که باید این سرمایه‌های انسانی در آن عمل کرده و تصمیم بگیرند را بسیار پیچیده برشمرد و بخشی از این پیچیدگی را ناشی از فناوری، ابعاد دانش و تنوع کشنگران محیط دانست و افزود: نیروی دریایی هم در سطح، هم در زیر سطح و هم در هوا، فضاهای مختلفی را تجربه می‌کند.
فرمانده نیروی دریایی با بیان اینکه امروز در منطقه اقیانوس هند بازیگرانی از مناطق مختلف دنیا حضور دارند، به رصد مرتب آنها توسط ایران اشاره کرد و افزود: مجموعه‌ای از نیروهای دریایی دنیا، به دلایل مختلف در منطقه حضور دارند و حضور آنها تکالیفی را بر ما واجب می‌کند و بواسطه این حضور محیط امنیتی پیچیده می‌شود.
وی با بیان اینکه استکبار جهانی در سال‌های گذشته همه توان خود را بر عدم شکل‌گیری تعامل کلان و ائتلافی در دریا داشته‌اند، افزود: در این محیط، اقدامات تاکتیکی تاثرات کلان و راهبردی دارد.
خانزادی وجود دزد دریایی در قرن 21 را پدیده عجیبی و باورنکردنی دانست و افزود: با وجود این همه فناوری و ابزارها که می‌توان این پدیده را در نطفه خفه کرد اما این پدیده شکل گرفته و تاثیر می‌گذارد و امروز علی‌رغم حضور 30 کشور در منطقه خلیج عدن با همه سازوکار اما دزد دریای همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و این امر معنادار است چرا که به معنای ایجاد روندی است که به دنبال ناپایداری کنترل شده موضوعات امنیتی در منطقه هستند.
وی اقیانوس هند را یکی از مهم‌ترین اقیانوس های جهان دانست که دو سوم حمل و نقل دریایی در این منطقه جاری است و افزود: این محیط یک محیط بسیار پیچیده و حضور در آن نیازمند علم است.
فرمانده نیروی دریایی این محیط را به دلیل کارکردهای کلان راهبردی یک محیط سیاسی دانست و گفت: کنشگران رویکردهای سیاسی خود را به جد در اینجا دنبال می‌کنند و محیط نظامی است که هم در زمان صلح و هم جنگ شرایط خاص خود را دارد.
وی با بیان اینکه نیروی دریایی یک محیط بین‌المللی است، افزود: طبق فرمایش رهبری نفس حضور دریا قدرت است چرا که به معنای علم، سیاست، وجود ظرفیت ایفای نقش نظامی و ظرفیت امتداد سیاست‌های عمقی نظام بوده و قرار است با حضور در دریا به عنوان حسن و حصان ملت عمل کند.
خانزادی یکی از کلیدهای موفقیت در این محیط پیچیده را باسواد بودن دانست و افزود: باسوادی به معنای خواندن و نوشتن به زبان مادری، تسلط به مهارت‌های هفت گانه رایانه ای، تسلط به یک زبان پرکاربرد دنیا است.
وی کلید دوم را دانش نام برد و گفت: دانش از طریق اساتید در این مرکز آموزشی، در حضور در مناطق عملیاتی و در مسیر خدمت کسب می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ادامه داد: اگر به دانش تخصصی مسلط نباشید، دیگران وارد حریم شما می‌شوند و اگر توانمند نبودید در منطقه می‌مانند و این ماندن تبدیل به حق و مقابله با آن غیرحرفه‌ای‌گری قلمداد می‌شود.
وی بر کسب انواع مهارت‌های زندگی، ذهنی، تحرکی و دانشی تأکید کرد و افزود: بخشی از مهارت در دوران دانشجویی ایجاد می‌شود و یکی از آنها مهارت با هم زندگی کردن با رویکرد دینی و انقلابی است و دیگری ارزش‌هایی است که از مسیر منحرف نشوید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/19839/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران