پیام مازند

آخرين مطالب

فرماندار نکا:

نکا روی ریل توسعه و سازندگی قرار دارد/ بیکاری 4200 جوان سياسي

نکا روی ریل توسعه و سازندگی قرار دارد/ بیکاری 4200 جوان
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نکا - فرماندار نکا با اشاره به کسب جایگاه برتر فرمانداری این شهرستان گفت: این شهرستان با مشارکت مسئولان و مردم بهتر از پیش، روی ریل توسعه و سازندگی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، جعفر احمدی چهارشنبه شب در آخرین جلسه شورای اداری نکا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به کسب رتبه نخست فرمانداری نکا به عنوان فرمانداری برتر در سطح کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین ارزیابی به عمل آمده از سوی وزارت کشور در خصوص عملکرد فرمانداری ها در زمینه های شاخص های ارتقاء امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه شهری و روستایی، ارتقاء مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای ، فرمانداری نکا با کسب بالاترین امتیاز در سطح استان با رتبه اول و در سطح کشور جزو فرمانداری های عالی معرفی شد.
وی افزود: در زمینه توسعه امور شهری و روستایی از تراز 130 امتیاز، امور شهری و روستایی نکا با کسب 124 نمره 96 درصد از امتیاز ها را در این حوزه کسب کرد، در واقع این عملکرد بسیار خوب شهرستان نکا نشان می دهد با مشارکت مسئولان و مردم، نکا روی ریل توسعه و سازندگی قرار دارد.
فرماندار نکا پل ورودی شهر، آبگیری سد گلورد، روشنایی کمربندی شهر، پروژه گاز رسانی، اجرای طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی و هزار جریب ، بهره برداری از طرح های بوم گردی و گردشگری و همچنین آسفالت 30کیلومتر از راه های ارتباطی روستایی شهرستان نکا را از جمله پروژه های مورد توجه در سال 96 برشمرد که با تزریق به موقع اعتبارات با قوت به بهره برداری رسید.
احمدی ضمن بیان عقب ماندگی تاریخی شهرستان نکا تصریح کرد: با رویداد سیل سال 78 بخش اعظمی از زیر ساخت های شهرستان نکا با مشکلات بسیار جدی روبرو شد لذا در این راستا باید برای تسریع روند پروژه های عمرانی سطح شهرستان تلاش شود چرا که حق مردم نکا بیش از این و باید به نقطه آرمانی حقوق شهروندی دست یابیم.
نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به فرارسیدن عید باستانی نوروز گفت: همانطور که با فرارسیدن سال جدید شاهد خانه تکانی در منازل هستیم نهادهای اجرایی و خدماتی رسان نیز باید شاهد خانه تکانی در هزینه ها و فعالیت های امور اداری باشند..
وی ادامه داد: تمامی دستگاه های خدمات رسان در تعطیلات نوروزی ضمن بکارگیری از پرسنل خبره باید در آمادگی کامل باشند تا خدمت رسانی شایسته ای برای مسافران نوروزی صورت گیرد..
احمدی با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور بیان کرد: از تمامی ادارات انتظار می رود در خصوص برنامه راهیان نور به سپاه کمک کنند تا این برنامه با کمیت و کیفیت بالا انجام شود زیرا فرهنگ ایثار و فداکاری به منظور حفظ ارزش های اسلامی باید به نسل جوان و نوجوان انتقال داده شود.
فرماندار نکا ضمن بیان رسیدگی به مشکلات اقتصادی و کاهش آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: از جمعیت کنونی شهرستان نکا بیش از چهار هزار و200 جوان بیکار هستند لذا در این راستا جهت بهبود حوزه اشتغال زایی فنی و حرفه ای این شهرستان بایستی آموزش های لازم نسبت به فارغ التحصیلان دانشگاهی انجام دهد تا از میزان جمعیت جوان بیکار کاسته شود.
وی متذکر شد: بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان نکا زیر 40 سال هستند در واقع رویدادهای قبل انقلاب را درک نکردند لذا باید با رفع معضلات اقتصادی و اجتماعی و اطلاع رسانی دقیق نباید مردم را از آینده نا امید کرد.
احمدی در پایان بر ارتقای فرهنگ شهروندی، گرایش مطالعه، افزایش ثبات، بهداشت عمومی و روند افزایشی ظرفیت های موثر شهرستان تاکید کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نکا در ادامه این جلسه با اشاره به استقبال 10 هزار تن از مسافران نوروزی در سال 96 اظهار کرد: شهرستان نکا به دلیل جاذبه های گردشگری و طرح های بوم گردی در روستاها نوروز 96 میزبان بیش از 10 هزار نفر از مسافران نوروزی در سطح کشور بود لذا در این راستا سال جاری اقدامات بسیار ارزنده ای از سوی ستاد تسهیلات سفر شهرستان نکا صورت گرفت.
سید رضا حسینی افزود: بازدید از اماکن تفریحی، اقامتگاه ها، چشمه سارها، مراکز بوم گردی، تاریخی و فرهنگی و همچنین اماکن مذهبی اقامت پذیر توسط ستاد تسهیلات سفر نوروزی با قوت صورت گرفت و با برنامه ریزی های صورت گرفته شهرستان نکا با مشارکت دستگاه های خدمات رسان ستاد تسهیلات سفر آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
این مقام مسئول متذکر شد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نکا در نظر دارد با برپایی بازارچه سنتی صنایع دستی این شهرستان در ورودی شهرستان نکا اسکان مسافران نوروزی و میزان جذب گردشگران به این شهر را ارتقا دهد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/19946/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران