پیام مازند

آخرين مطالب

440 پروژه با اعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در شرق مازندران بهره برداری شد اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس گفت: در طی دو سال اخیر حدود 440 پروژه با اعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه با کمک دولت، مجلس شورای اسلامی، مردم و بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایسنا مازندران، علی محمد شاعری عصر شنبه 26 اسفند ماه جاری در جلسه شورای اداری بهشهر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به در پیش رو بودن سال جدید باید همه تلاش کنند که در ایفای نقش فردی، اجتماعی و سیاسی خود در سال آینده بهتر عمل کنند.
ملت و دولتی پیروز هستند که اهداف مشترک داشته باشند
وی با بیان اینکه تجربه ثابت کرده ملت و دولتی پیروز و موفق است که اهداف مشترک داشته باشند، افزود: اگر با وجود شرایط تحریم؛ مجموعه مدیران یک شهر بتوانند به وظیفه خود عمل کنند و در عین حال با دیگر عناصر هماهنگ باشند و همه در راستای هدف مشترک گام بردارند قطعا آن شهر به توسعه و پیشرفت دست می یابد.
شاعری خاطرنشان کرد: ملتی پیروز است که از روش های کارآمد مدیریتی در تحقق اهداف خود استفاده کند و با آگاهی، ایمان به خدا، برنامه ریزی علمی و کار جهادی برای رسیدن به هدف اصلی خود تلاش کند.
نماینده شرق مازندران در مجلس گفت: اگر مدیران وظایف قانونی خود را در پست سازمانی که قرار دارند به خوبی انجام دهند قطعا ایران کشوری توسعه یافته خواهد بود و دیگر مطالبات مردم از توان اجرایی مسئولان پیشی نمی گیرد.
شاعری تاکید کرد: پول و منابع مالی مهم است اما عنصر اصلی توسعه نیست بلکه در حال حاضر بیش از هر چیز دیگر به مدیریت کارآمد در کشور نیاز داریم و چالش اصلی ایران سوء مدیریت و تدبیر است.
وی یادآور شد: سال 1396 برای ایران بسیار پرفراز و نشیب بود و حتی گروهک تروریستی داعش تا مجلس شورای اسلامی، مرقد امام راحل و مراکز امنیتی ایران پیشروی کرد که خوشبختانه ناموفق بود و همچنین در ماه های پایانی سال اغتشاشاتی در سطح جامعه صورت گرفت و قطعا اگر یک لحظه مدیران و مسئولان غفلت کنند دشمن بیدار، مراقب و در حال برنامه ریزی برای ضربه زدن به ایران است به همین دلیل باید همیشه هوشیار باشیم.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه باید زمینه مشارکت مردم بیشتر فراهم شود تا مردم در اداره امور نقش بیشتری را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت هر شهرستانی در گرو مشارکت مردم، بخش خصوصی، بانک ها، کار جهادی مدیران و مسئولان و هماهنگ سازی همه عناصر شهر توسط فرماندار برای تحقق اهداف است.
بهره برداری از 440 پروژه با اعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در شرق مازندران
شاعری با بیان اینکه در طی دو سال اخیر حدود 440 پروژه با اعتبار دو هزار و 100 میلیارد تومان در شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه با کمک دولت، مجلس شورای اسلامی، مردم و بخش خصوصی به بهره برداری رسید، عنوان کرد: افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و افتتاح فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با هزینه یک هزار و 200 میلیارد تومان با حضور رئیس جمهور، توسعه شهرک صنعتی بهشهر و گلوگاه به مساحت هزار هکتار، افتتاح پل ورودی شهر نکا، بهره برداری از 70 پروژه بهداشت و درمان، آبرسانی به 50 روستا، زیرسازی و آسفالت 170 کیلومتر، بهره برداری از آب شیرین کن گلوگاه با اعتبار 5 میلیارد تومان، افتتاح فاز اول طرح فاضلاب مسکن مهر بهشهر، مجوز اجرای طرح فاضلاب شهری بهشهر، نکا و گلوگاه با تامین اعتبار اولیه 5 میلیارد تومان و تخصیص 6 میلیارد تومان برای توسعه فعالیت های ورزشی بهشهر، نکا و گلوگاه از محل ارزش افزوده از اهم این پروژه ها بوده است.
وی افزود: افتتاح و آبگیری سد گلورد با تامین اعتبار حدود 230 میلیارد تومان در سال 96 صورت گرفت و این سد 107 میلیون مترمکعب ظرفیت تنظیمی دارد که 40 درصد آن به آب شرب و 60 درصد به آب کشاورزی اختصاص می یابد.
احداث پتروشیمی در منطقه امیرآباد بهشهر قطعی است
نماینده شرق مازندران در مجلس خاطرنشان کرد: آقای زنگنه وزیر نفت با احداث یک واحد عظیم پتروشیمی در منطقه امیرآباد بهشهر موافقت کردند و همچنین سازمان محیط زیست موافقت کلی خود را با اجرای این پروژه اعلام کرد که البته واحد پتروشیمی خارج از محدوده منطقه حفاظت شده میانکاله احداث می شود و به حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد که 10 درصد آن باید از آورده بخش خصوصی و 90 درصد از محل صندوق ذخیره ارزی تامین شود و دولت این پروژه را تصویب کرده و از آنجایی که سوخت اصلی پتروشیمی گاز است از خط انتقال گاز دامغان به نکا سوخت آن تامین می شود.
شاعری در پایان با بیان اینکه بزرگ ترین کشتارگاه شرق مازندران در گلوگاه با ظرفیت 8 هزار قطعه در روز به زودی به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: تقویت زیرساخت های مخابراتی در منطقه شرق مازندران به زودی انجام می شود زیرا اگر قرار است "آی تی" و "آی سی تی" پایه و اساس اشتغال در منطقه باشد باید در ابتدا زیرساخت های آن فراهم شود به همین دلیل مشکلات اینترنت و مخابرات مناطق کوهستانی هزارجریب به زودی رفع می شود.
خط مشی اعتدالی باید به کارکرد اعتدالی منجر شود
هادی خنجری فرماندار بهشهر نیز در این جلسه، اظهار کرد: مردم همیشه در برابر خون شهدا وظیفه شناس هستند و هر زمان که نظام و انقلاب اسلامی نیاز داشته باشد در صحنه حاضر می شوند به همین دلیل خط مشی اعتدالی باید در جهت خدمت به مردم متمرکز باشد و منجر به کارکرد اعتدالی شود یعنی از همه ظرفیت ها و توان هایی که معتقد به ارکان نظام و ولایت فقیه هستند؛ استفاده کند.
وی افزود: دولت در شهرستان باید کارآمد باشد اما کارآمدی به این معنا نیست که مدیران فقط وظایف خود را انجام دهند بلکه علاوه بر آن باید آرمان های متعالی ملتی را محقق کنند که روزی برای آن انقلاب کرده و برای حفظ آن در برابر همه مستکبران دنیا ایستادند و شهید دادند و امروز از مسئولان توقع دارند.
خنجری با بیان اینکه یکی از شاخصه های کارآمدی دوری از حواشی است، خاطرنشان کرد: مفهوم توانمندی زمانی محقق می شود که صرفا در جهت مسئولیت هایی که داریم تلاش کنیم و از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم و نه برای تقابل و حاشیه ورزی؛ قطعا به عنوان نماینده دولت در شهرستان در متن قرار داریم و از حاشیه دوری می کنیم و همه مدیران دستگاه های اجرایی باید برای تحقق این موضوع اهتمام بورزند.
فرماندار بهشهر گفت: باید در جهت میدان دادن به شایستگان عمل کنیم و شایسته سالاری ملاک عمل است. بر اساس ارزیابی عملکرد مدیران و جمع بندی عملکرد مدیران به شایسته سالاری معنا می دهیم تا بتوانیم منشا اثر باشیم.
خنجری اظهار کرد: اقتدار مدیریتی لازمه خدمت به مردم است و اگر اقتدار مدیریتی و حاکمیتی نداشته باشیم چه کسی می تواند اهداف نظام را در قالب وظیفه و برنامه عمل کند. نباید مردم احساس کنند که مسئولان تبعیض قائل می شوند و باندبازی می کنند. مطمئنا دوری از تبعیض و پرداختن به شایسته سالاری و اجرای عدالت مردم را خرسند می کند و مسئولان باید در این مسیر حرکت کنند.
چند صدایی مانع توسعه می شود
وی با تاکید بر اینکه کم کاری، فساد اداری و بروکراسی مذموم است و سلامت اداری باید مدنظر قرار گیرد، افزود: قطعا چند صدایی مانع توسعه شهرستان و در نتیجه مایه یاس و ناامیدی و دغدغه مردم می شود.
فرماندار بهشهر گفت: همه کسانی که دل برای مردم می سوزانند باید مردم را دریابند. بیکاری چالشی است که با آن دست به گریبان هستیم و همه تلاش می کنند که با محدودیت های مالی رو به رو هستند اما باید بیشتر از توانایی های خود استفاده کنند و در حال حاضر در حوزه اجرایی شهرستان بهشهر حرکت کندی وجود دارد که با توجه به ظرفیت ها و زیرساخت های موجود به ویژه در حوزه صنعت، تجارت، اقتصاد و کشاورزی می توانیم در بهشهر بهتر عمل کنیم و البته به توان افزایی و تجمیع ظرفیت ها نیاز داریم.
خنجری اظهار کرد: قطعا آموزش مدیران را در دستور کار قرار می دهیم و به خوبی حرف زدن و شعار دادن عمل کنیم و عملگرایی مدنظر است. سرمایه های اجتماعی و نیروی انسانی شهرستان بهشهر را باید جدی بگیریم که می توانند در توسعه شهرستان نقش اساسی داشته باشد.
وی افزود: ما باید گله و نارضایتی مردم را جدی بگیریم و غفلت نکنیم و باید برنامه داشته باشیم و با تلاش مجاهدانه کار کنیم و باید ظرفیت های درون را افزایش دهیم و از ظرفیت های بیرون بهره ببریم و ظرفیت های جدید در حوزه های مختلف شهرستان ایجاد کنیم.
فرماندار بهشهر با اشاره به اینکه "آی سی تی" که امروز می تواند بازار کسب و کار ما را رونق دهد در شهرستان بهشهر و استان مازندران نادیده گرفته شده است، تصریح کرد: قطعا از ظرفیت بانوان در سطوح مدیریتی استفاده می کنیم زیرا ظرفیت عظیمی که زاینده است و با وحدت و همدلی از فرصت هایی که فراهم شده استفاده می کنیم تا شاهد توسعه شهرستان باشیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/20040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!