پیام مازند

آخرين مطالب

حمایت ازکالای ایرانی ؛ افتخارملی ، ضامن رونق اقتصادی اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر - حمایت از کالای ایرانی در سایه رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب، عزم جدی مسئولان و مشارکت همه جانبه مردم در راستای بهبود فضای کسب و کار را در سال 97 می طلبد تا بار دیگر شکوفایی و رونق اقتصادی در کشور رقم زده شود.
رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی سال 97، امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کرد و به نقش دولت و مردم در تحقق این امر مهم را که در نهایت منجر به شکوفایی پایدار اقتصادی در کشور خواهد شد ، مورد تاکید قرار داد.
به اعتقاد کارشناسان ، شعار "حمایت از کالای ایرانی" نشانگر نگاه راهبردی رهبر معظم انقلاب به مقوله اقتصاد در جهت پیشرفت است که با پیگیری این راهبرد و خرید کالای ایرانی مسیر رونق تولید و کسب و کار میسر شده و از آسیب های اجتماعی در کشور کاسته خواهد شد.
یک کارشناس امور اقتصادی با بیان اینکه حوزه اقتصاد و رفاه یکی از ارکان مهم امنیت ملی است ، گفت : امروزه دین ، فرهنگ و ارزش ها از اختلالات اقتصادی آسیب جدی دیده است و لشگر بیکاران می تواند ضد امنیت باشد و آسیب های اجتماعی و فرهنگی جدی ایجاد نماید.
علی امینیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برای رسیدن به بلوغ اقتصادی در کشور نیازمند مشارکت مردم در خرید کالای ایرانی و کاهش واردات کالاهای خارجی هستیم.
وی با اشاره به اینکه تولید ملی پویا و قوی، کاهش فقر و اشتغال را به همراه دارد ، اظهار داشت : دولت باید اصلاح نظام پولی و بانکی را که قلب اقتصاد هر کشوری محسوب می شود با جدیت دنبال نماید تا فعالان اقتصادی بتوانند ارزان تر منابع مالی خود را تامین نمایند.
امینیان افزود : نرخ بهره نظام پولی و بانکی در بسیاری از کشورها پائین و نرخ رشد بالاست ، بنا بر این برای فعالان اقتصادی مقرون به صرفه است ، اما در کشور ما تامین منابع مالی به دلیل ساختار غلط پولی و بانکی بسیار گران است و هیچ توجیه اقتصادی ندارد.
این کارشناس حمایت از کالای ایرانی را ضامن رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برشمرد و تصریح کرد : فشار مالیاتی ، قاچاق کالا و واردات بی رویه با تعرفه پائین ، نرخ بالای بهره بانکی و قانون کار از جمله مشکلاتی است که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستند و باید راهکارها و برنامه های لازم در این زمینه ارائه گردد.
به گفته وی، هر چقدر دولت حضور اجرایی خود را در صنعت کاهش دهد و آن را به بخش خصوصی واگذار نماید ، رونق اقتصادی بیشتر و پایدارتر خواهد شد.
یکی از فروشندگان لوازم خانگی در غرب مازندران هم حمایت همه جانبه از تولید داخل را برای تحقق شعار سال ضروری دانست و گفت : تا زمانی که برندهای معروف خارجی به تبلیغات خود به طور گسترده در رسانه ها و تابلوهای تبلیغات محیطی ادامه می دهند و ذهن شهروند ایرانی را در تصاحب خود دارند ، نمی توان انتظار داشت که خریداران به سمت کالای ایرانی سوق پیدا کنند.
حسین ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برندهای معروف خارجی به بسیاری از فروشندگان و نمایندگی ها پیشنهاد می دهند که در ازای خرید عمده از شرکت ، آنها را رایگان به سفر خارج از کشور می برند و همین تبلیغات سبب می شود که بسیاری از آنها نسبت به فروش محصولات این برند ها رغبت بیشتری داشته باشند.
وی اظهار داشت : خریداری که فکر و ذهنش با تبلیغات برندهای خارجی اشباع شده تنها و تنها به دلیل عدم توانایی مالی به سمت محصولات ساخت داخل کشیده می شود و اقدام به خرید محصول ایرانی می کند.
این فروشنده لوازم خانگی با تاکید بر این که در برخی مواقع نیز رقابت های ناسالم بین خانواده ها در انتخاب محصول خارجی نقش دارد ، گفت : بارها شاهد بودم که برخی شهروندان بر اثر چشم و هم چشمی های خانوادگی با وجود نبود توان مالی ، اقدام به خرید یخچال گران قیمت کرده اند و فشار اقتصادی زیادی را متحمل شدند.
وی افزود : افزایش کیفیت و تنوع محصولات داخلی از یک سو و بالا بردن تعصب خانواده ها نسبت به استفاده از کالاهای ایرانی از سوی دیگر ، می تواند تا حدودی در این زمینه نتیجه بخش باشد.
ابراهیمی با بیان اینکه تغییر نگرش مردم نسبت به کالاهای ایرانی زمانبر خواهد بود ، گفت : فرهنگ سازی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است و باید رسانه ها چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی با برنامه سازی های خود ، ایرانی را به خرید اجناس ایرانی ترغیب نماید.
یک کارشناس ارشد اقتصاد نیز به نقش دولت در تحقق شعار سال 97 اشاره کرد و گفت : رفع موانع تولید داخلی ، جلوگیری از قاچاق گسترده کالا ، کنترل واردات کالا چه از طرف بخش خصوصی و چه از طرف دولت ، بسیج منابع و امکانات در حمایت از صنایع داخلی و کالای ایرانی ، نظارت و کنترل بر کیفیت کالای ایرانی ، نمادسازی مسئولین برای استفاده از کالای ایرانی و برگرداندن اعتماد جامعه به کالای داخلی از جمله مواردی است که دولت باید به آن در تحقق شعار سال توجه داشته باشد.
هوشنگ هاشم پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : برگزاری نمایشگاههای کالاهای ایرانی در راستای معرفی محصولات داخلی در شهرهای مختلف و تبلیغات رسانه ای ارزان برای محصولات داخلی از جمله راهکارهای دیگر برای حمایت از کالای ایرانی است.
وی راهکار افزایش تولیدات داخلی را مداخله نکردن دولت در اقتصاد و بازار آزاد دانست و تاکید کرد : دولت باید بپذیرد که بازار مصرف را تبدیل به یک بازار رقابتی نماید و از مداخله در زمینه تعیین کمیت ، کیفیت ، بسته‌بندی و قیمت‌گذاری پرهیز کند و صرفا ناظر موازین استاندارد ، بهداشتی و سلامت کالا باشد تا تولید‌کنندگان به حداکثر رقابت آزاد با یکدیگر بپردازند.
به گفته هاشم پور ، با این کار تولیدکنندگان در یک فضای رقابتی خود را مکلف به ارائه بیشترین خدمات می‌کنند و بهترین کمیت، کیفیت و قیمت برای هر یک از اقشار مصرف‌کننده جامعه شکل می‌گیرد.
وی یادآور شد : هر کالای با کیفیت ایرانی که به لحاظ قیمتی نیز با نمونه‌های خارجی رقابت‌پذیر باشد، از طرف مردم حمایت می‌شود و فاکتور قیمت و کیفیت عامل تعیین‌کننده برای حمایت از یک کالاست.
یک شهروند تنکابنی هم بر ضرورت شناساندن مضرات خرید کالاهای خارجی به مردم تاکید کرد و گفت : مردم باید بدانند که اگر می خواهند معضل اشتغال و بیکاری در کشور ریشه کن شود باید جنس ایرانی بخرند تا چرخ کارخانه ها بچرخد و کارگران بیشتری را جذب نمایند.
حبیب همرنگ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این باور باید در جامعه ایجاد شود که ایرانی می تواند کالای با کیفیت تولید کند و باید به محصولات ساخت داخل اعتماد کرد.
وی فعال تر شدن دستگاه‌های نظارتی برای مبارزه با قاچاق کالا را ضروری دانست و اظهار داشت : در صورتی که با قاچاق کالا مبارزه جدی صورت نگیرد ، کالای قاچاق وارداتی که بر آن تعرفه‏ای پرداخت نشده و قیمت پایین‏تری نسبت به کالای وارداتی عرضه می شود با پشتیبانی تبلیغاتی شبکه‏های ماهواره‏ای بر الگوی خرید و مصرف خانواده‏ها تأثیر می‏گذارد.
یک تولید کننده کفش ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری را هوشمندانه و در راستای حمایت از تولیدات داخلی دانست و گفت : شرط تحقق شعار هم این است که مسئولان نظام در جهت کاهش واردات اقدام کنند.
بهرام معزی افزود : به عنوان نمونه می توان به تولیدات داخلی کفش اشاره کرد که کفش های تولید داخل قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی آن است و از هر لحاظ می توانیم کیفیت محصولات تولیدی را تضمین کنیم.
وی همچنین واردات بی رویه کفش های چینی در سال های گذشته را مهم ترین عامل نابودی این صنعت در کشور دانست و افزود : هم اکنون تولید کنندگان کفش ایرانی با 60 درصد ظرفیت خود کار می کنند و بسیاری از کارگاهها تعطیل و کارگرها بیکار هستند.
معزی با بیان اینکه خرید کالای خارجی نابودی فرصت های شغلی در داخل کشور را به همراه خواهد داشت ، گفت : متاسفانه این تجربه تلخ را بسیاری از تولید کنندگان کفش در سال های گذشته داشته اند و امیدواریم مسئولان با حمایت ها و مردم با خرید کفش ایرانی به این صنعت جان دوباره ببخشند.
/1602/7513/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/21336/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است