پیام مازند

آخرين مطالب

قصه تلخ تاخیر و لغو پروازها در فرودگاه رامسر اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر- قصه تلخ تاخیرهای چند ساعته و لغو پروازهای مسیرمنتهی به فرودگاه رامسر، برای مسافران این شهر گردشگر پذیر در غرب مازندران به یک سریال دنبال دار تبدیل شده است.
فرودگاه رامسر با قدمتی بیش از50 سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در حاشیه دریای خزر ضلع شمالی این شهر قراردارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال 1342 باز می گردد و باند این فرودگاه حدود هزار و 500 متر طول و 45 متر عرض دارد.
آمارهای رسمی نشان می دهد که از 25 اسفند ماه سال گذشته تا 18 فروردین ماه امسال از مجموع 30 سورتی پرواز مسیر تهران - رامسر، حدود 9 سورتی پرواز یعنی کمتر از یک ماه به علت بدی آب و هوا، یا موانع در مسیر نشست و برخاست پروازهای منتهی به فرودگاه رامسر دچار تاخیر چند ساعته و یا آنکه لغو شده است.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی در تمامی روزهای هفته درمسیر رفت و برگشت تهران - رامسر و روزهای یکشنبه و چهارشنبه هم درمسیر رفت و برگشت اصفهان - رامسر با هواپیمای "ایران ایر" پرواز دارد.
ایران ایر به تازگی در گزارشی اعلام کرده که مشکلات تاخیرهای چند ساعته و لغو پیوسته پروازها برای این شرکت از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نبوده و ادامه این وضعیت به تعطیلی پروازها منجر خواهد شد.
از سوی دیگر جمعی از مسافران و گردشگران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از وضعیت موجود اظهار داشتند :‌ صرف نظر از تبعات زیانبار اقتصادی بابت لغو هر پرواز برای شرکت های هواپیمایی اما آنچه به حاد شدن این مساله می افزاید بی اعتمادی مسافران به ناوگان حمل و نقل هوایی در این منطقه است.
مجتبی جعفری یک شهروند رامسری گفت : به دلیل شرایط کاری به طور متوسط ماهانه حدود 5 سفر هوایی به دیگر نقاط کشور دارم و بارها اتفاق افتاده که به دلیل تاخیر پروازها، برنامه کاریم با موفقیت انجام نشود.
وی افزود: مساله مهم تر آنکه رامسر به علت برخورداری از موقعیت های ممتاز در حوزه گردشگری ، هرساله به ویژه نیمه نخست سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز اروپایی بوده که غالبا از طریق هوایی وارد این شهر می شوند.
وی اظهارداشت :‌ ورود چشمگیر گردشگران از طریق فرودگاه رامسر که به عروس شهرهای ایران نیز شهرت دارد می طلبد تا این فرودگاه از همه لحاظ تجهیز شود و چنین تحولی می تواند باعث تقویت بنیه اقتصادی و شکوفایی کسب و کار در این شهر شود.
این شهروند با انتقاد از کم توجهی مسئولان نسبت به حل نکردن مشکل لغو پروازها در فرودگاه رامسر گفت : به نظر می رسد در این شهر عزم و اراده جدی برای حل این مشکل وجود ندارد چرا که برای هر دردی درمانی وجود دارد.
مهدی امینی دیگر شهروند رامسری نیز مدعی شد سه نفر از مهمانانش که برای شرکت در برنامه های کنسرت در تعطیلات نوروزی آمده بودند ، به علت لغو پروازها نتوانستند به موقع به مقصد تهران پرواز کنند.
وی افزود :‌ این مسافران ناگزیرشدند برای انجام کار فوری مسیر 2 ساعته رامسر تا استان گیلان را طی کنند و در نهایت از طریق فرودگاه رشت عازم تهران شوند.
امینی گفت که‌ صرف نظر از بین المللی شدن فرودگاه رامسر، تکرار چنین مشکلاتی سبب دلسردی و بی رغبتی خیلی از سرمایه گذارانی که قصد دارند در حوزه های مختلف بویژه گردشگری سرمایه گذاری کنند می شود.
عملیات اجرایی طرح ملی توسعه فرودگاه رامسر با هدف بین المللی شدن آن از حدود 10 سال پیش با حضور وقت راه و شهرسازی آغاز شد و قرار بود به مدت 2 سال به بهره برداری برسد اما اکنون با صرف بیش از هزار میلیارد ریال این طرح هنوز به بهره برداری نرسیده است.
توسعه باند فرودگاه از یک هزار و 480 متر به 2هزار و 750 متر، ساخت ترمینال جدید ، ساختمان های جانبی ،‌اختصاص 40 هکتار زمین برای استقرار دستگاه کمک ناوبری و سالن ترانزیت از مهم ترین مشخصات این طرح بوده است.
این شهروند رامسری از مسئولان ذیربط خواست تا برای حل این مشکل و سامان بخشیدن به وضعیت پروازها در این شهر گردشگرپذیر تدابیری بیندیشند.
مدیرکل فرودگاه های مازندران گفت :‌ با رفع موانع در مسیر نشست و برخاست پروازهای منتهی به فرودگاه رامسر تاحدودی قدرت ریسک شرکت های هواپیمایی را افزایش خواهد داد.
سعدالله وطن خواه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :علاوه بر مه گرفتگی شدید ، ‌وجود تعدادی از درختان بلند قامت و نیز تیرک های برق در مسیرهای نشست و برخاست هواپیماها دراین فرودگاه نیز باعث تاخیر و یا لغو پروازهای اخیر دراین منطقه شده است.
شرکت هواپیمایی آسمان که بیش از سه دهه در فرودگاه رامسر فعالیت دارد طبق اسناد موجود به علت وجود این موانع از 2 ماه گذشته تاکنون پروازهایی را که در تمامی روزهای هفته در مسیرهای رفت و برگشت رامسر - مشهد ، رامسر- اهواز و رامسر- تهران داشت ، غیرفعال کرده است.
مدیرکل فرودگاههای مازندران گفت :‌ بزودی موانع پروازی فرودگاه رامسربا پیگیری و رایزنی های به عمل آمده حل می شود و طبیعتا با چنین اقدامی کمتر شاهد تاخیر یا لغو پروازها در این فرودگاه خواهیم بود.
وطن خواه میزان اعتبار مورد نیاز برای تجهیز فرودگاه رامسر به سامانه ˈ آی.ال.اس ˈ (ILS) به منظور پیشگیری از لغوپروازها در شرائط بدی آب و هوا را بیش از70 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد :‌ راه اندازی این سامانه که از قابلیت بسیار بالایی برخورداربوده طبیعتا هزینه نگهداری آن نیز زیاد است.
وی گفت که پس از بین المللی شدن فرودگاه رامسر در گام های بعدی به شرط تامین اعتبار نصب این سامانه در این فرودگاه این شهرمدنظراست .
کارشناسان و متخصصان اعتقاد دارند که برای یک پرواز ایمن به سمت فرودگاه مقصد و نشستن در آن ، نیاز به دستگاه های ناوبری است که بتواند هواپیما را در شرایط بد آب و هوایی با ارتفاع و فاصله نزدیکی از سطح باند فرودگاه راهنمایی و هدایت کند.
این سامانه به هنگام کاهش دید افقی به دلایل مختلف همچون وجود مه، باران، کولاک برف و پایین بودن ارتفاع سقف ابر برای فرود امن هواپیما کمک قابل توجه ای می کند.
شهرستان رامسر با جمعیتی دست کم 70 هزار نفر به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه ، اماکن اقامتی مانند هتل های قدیم ، جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده است.
کارشناسان معتقدند که شبکه های حمل و نقل هوایی ظرفیتی است که می تواند در تقویت بنیه اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار تحول شگرفی ایجاد کند به گونه ای که درچنین شرائطی زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه پایدار به همراه داشته باشد.
غرب مازندران دارای 2 فرودگاه یکی در رامسر و دیگری نیز در نوشهراست.
7078 /1602/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/22430/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران