پیام مازند

آخرين مطالب

طلسم 24 ساله نساجی شکست

شب فوتبالی قائمشهر/ سلام مازندران به لیگ برتر سياسي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - قائم‌شهر- شب فوتبالی مازندران به صبح رسید و طلسم 24 ساله قائم‌شهر شکست و تیم نساجی توانست بعد از 14 سال، مازندران را لیگ برتری کند.

خبرگزاری مهر - معصومه متانی، گروه استانها: از عصر یکشنبه که با برد تیم نساجی قائم‌شهر در هفته سی و چهارم لیگ دسته اول فوتبال کشور برابر راه‌آهن که در تهران برگزار شد تا پاسی از بامداد دوشنبه، حال و هوای مناطق مختلف مازندران از جمله قائم‌شهر فوتبالی بود و کارناوال‌های شادی در مناطق مختلف برپا بود.
در ایام اعیاد مبارک شعبانیه، بعد از پایان بازی ببرهای تیم نساجی قائم‌شهر در مقابل راه‌آهن تهران، و برد شیرین، قائم‌شهر شادترین شهر لقب گرفت و هزاران شهروند قائم‌شهری عاشق، به خیابان‌ها آمده و راه‌یابی تیم محبوبشان به لیگ برتر را جشن گرفتند .
شهری که تا صبح خواب نداشت و همه‌جا صدای بوق و تشویق مردمی بود که تیم نساجی را امید شهر خسته می‌دانستند و حالا امیدشان باغیرت و مردانگی جنگید، تا شهر خسته را به شهری امیدوار و شاد تبدیل کرد .
قدیمی‌ترین تیم فوتبال مازندران و شاگردان جواد نکونام را 25 هزار هوادار باغیرت در تهران همراهی کردند و بیش از 90 درصد از ظرفیت ورزشگاه تختی تهران، محل مسابقه را به خود اختصاص دادند، عاشقانی که سختی‌های راه قائم‌شهر تا تهران را به جان خریده و ساعت‌ها قبل از بازی در ورزشگاه حضور داشتند .
روز مسابقه همه مازندرانی‌های هوادار نساجی در ورزشگاه حضور داشتند، از قوی‌ترین مرد جهان، بهداد سلیمی گرفته تا آقای گل لیگ، علی علی پور، نمایندگان قائم‌شهر در مجلس شورای اسلامی گرفته تا دیگر مسئولان کشوری استانی و شهرستانی، مردم وفادار، همه و همه آمده بودند تا تیم نساجی را تشویق کنند .
ورزشگاه تختی یکسره شاهد تشویق بی‌سابقه هوادارانی بود که نظیرشان را جایی سراغ نداریم و و اما به‌جز ورزشگاه تختی تهران در شهرستان قائم‌شهر هم غوغایی برپا بود، به همت شورای شهر قائم‌شهر تلویزیون شهری، در مرکز شهربازی دو تیم را به‌طور مستقیم نشان می‌داد و هزاران نفر از همه اقشار، پیر و جوان، زن و مرد بیش از 90 دقیقه سرپا ایستادند و با هیجان زیاد نظاره‌گر بازی بودند .

لحظاتی که نساجی حمله می‌کرد و یا گل می‌زد صدای هلهلهٔ جمعیت و پایکوپی، شهر را به لزره درمی‌آورد . هیجان و شور عشق وصف‌ناشدنی در چهره همه موج می‌زد، همه نگاه‌ها به قاب جادویی مانیتور دوخته‌شده بود و صدای یا ابوالفضل جمعیت در مواقع حساس بازی نشان از توکل همه به یاری پروردگار و ائمه اطهار داشت .
و بالاخره پس از کش‌وقوس‌های فراوان بازی و باخت تیم خونه به خونه در مقابل تیم نفت مسجد سلیمان نساجی بعد از برد شیرین در مقابل راه‌آهن تهران به‌عنوان تیم دوم، به لیگ برتر صعود کرد .
اما بعد از برد نساجی و راه‌یابی به لیگ برتر، همه آنانی که در خانه‌هایشان بازی را تماشا کرده بودند به خیابان‌ها آمده و به جمع چند هزارنفری که از مانیتور شهری، بازی را دیده بودند، پیوستند . هیچ‌کس سر از پا نمی‌شناخت، شعارهای نساجی (امید شهر خسته) آسمان قائم‌شهر را عطرآگین کرده بود و هرکس با هر وسیله‌ای که می‌توانست احساسات خود را به نمایش می‌گذاشت، از نوجوان دانش‌آموزی که کوله‌پشتی مدرسه‌اش را بر دوش داشت و با پول‌توجیبی‌اش یک قوطی اسپری برف شادی خریده بود و برف‌هایش را بر سر عاشقان نساجی می‌پاشید، گرفته تا ماشین عروس و دامادی که با گلهای قرمز کلمه نساجی را روی شیشه ماشین خود تزیین کرده بود، همه آمده بودند تا صعود تیم محبوبشان را جشن بگیرند .
داماد خوشحال ماشین عروس هوادار نساجی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از برد نساجی بسیار خوشحالم.
مهران امیدیان فرزند یکی از کارگران بازنشسته کارخانه نساجی، هوادار دیگری است که پرچم قرمزرنگ نماد تیم محبوبش را بردوش دارد و پیاپی بر شیپور می‌دمد، به خبرنگار مهر می‌گوید: عاشق نساجی هستم و به عشق نساجی آمده‌ام تا ارادت خود را به بازیکنان باغیرت که مردانه جنگیده‌اند ثابت کنم .
حسین علیزاده از دیگر هواداران تیم نساجی است و در کلاس نهم درس می‌خواند، به میدان طالقانی قائم‌شهر آمده تا در جشن پیروزی تیمش سهیم باشد، اظهار می‌دارد: برای برد تیم نساجی دعا کردم چراکه این تیم لیاقت رفتن به لیگ برتر را داشت .
برد شاگردان جواد نکونام، موج عظیمی از تبریک‌ها، پیام‌ها، استوری های جالب و فیلم و عکس‌های ابراز احساسات هواداران، را در فضای مجازی ایجاد کرد . آیت الله معلمی امام‌جمعه قائم‌شهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پست اینستاگرامش، صعود تیم نساجی به لیگ برتر را به همه مازندرانی‌های ولایت مدار و غیوراز جمله قائم‌شهری‌های ورزش دوست تبریک گفت و افزود: از همه دلاورمردان تیم مقتدر نساجی و هیئت فوتبال قائم‌شهر و مربی موفق و سخت‌کوش تیم نساجی آقای جواد نکونام تشکر و تقدیر دارم که بعد از دو دهه این تیم را در جایگاه واقعی خود قرار داده و برند نساجی را احیا کرد .

علی علی پور بازیکن قائم‌شهری تیم پرسپولیس و آقای گل لیگ، هم اظهار داشت: خدا را شاکرم که نساجی به لیگ برتر صعود کرد، همه ما استرس داشتیم و لیاقت مردم بود که نساجی به لیگ برتر صعود کند و قائم‌شهر یک تیم در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد .
پاداش 200 میلیون تومانی شهرداری و شورا برای نساج ها
محسن تنابنده هنرپیشه و کارگردان و بازیگر سریال پایتخت در پست اینستاگرام خود، نوشت: تبریک به نساجی قائم‌شهر ریشه‌دار . بهمن معین پور شهردار قائم‌شهر در اینستاگرامش از اختصاص پاداش 200 میلیون تومانی از سوی شورای شهر و شهرداری به تیم نساجی قائم‌شهر خبر داد .
محمد عباس زاده گلر نساجی که در صعود نساجی به لیگ برتر نقش بسزایی داشت، وقتی‌که متن دل نوشته‌ای به علی دایی نوشت و از او اجازه خواست تا به تیم نساجی بازگردد و تیمش را به لیگ برتر بیاورد همه مسخره‌اش کردند اما امروز او نشان داد که همانند یک سوپرمن، تیمش را راهی لیگ برتر کرد .
جواد نکونام سرمربی 37 ساله تیم نساجی که در مدت کوتاه سرمربیگری نساجی از 9 بازی بدون باخت، 7 برد را در کارنامه‌اش دارد، صعود تیم نساجی به لیگ برتر را به همه مردم تبریک گفت و افزود: تیم نساجی به خاطر حضور هواداران عاشق خود لیاقت داشت که به لیگ برتر صعود کند
باشگاه فوتبال نساجی مازندران یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر قائم‌شهر، استان مازندران قرار دارد و با 59 سال سابقه بعد از استقلال و سپاهان سومین تیم باقدمت و اصالت حاضر در لیگ برتر فصل آینده محسوب می‌شود .
نساجی در سال 1338 خورشیدی تأسیس شد و قدیمی‌ترین باشگاه فوتبالی سه استان شمالی کشور و یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های زنده کشور است . تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ‌های جام قدس 1368 و جام آزادگان در سال‌های 1370, 1371, 1372, 1373 حضورداشته و همواره از تیم‌های شهرستانی مدعی این رقابت‌ها محسوب می‌شده است، به‌طوری‌که گرفتن امتیاز از بازی‌های خانگی نساجی مازندران برای حریفان نساجی حتی پرسپولیس و استقلال کاری سخت و ناشدنی بود.
این تیم پس از سقوط کارخانجات نساجی همواره با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و حتی واگذاری آن به بخش خصوصی هم نتوانست از مشکلات کمرشکن این تیم بکاهد. مشکلات این تیم ادامه داشت تا این‌که در سال 1387 با خلع ید قانونی مدیرعامل و مالک آن از سوی دولت و واگذاری آن به هیئت تربیت‌بدنی شهرستان قائم‌شهر با مبلغ 600 میلیون تومان و تقبل کردن تمام بدهی‌های این تیم به مهدی پرهام مدیرعامل شرکت پولادین سازه جهان فروخته شد. پرهام نیز بعد از بدقولی‌های پیاپی مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران بعد از 8 سال تیمداری در لیگ دسته اول، در تعطیلات نیم‌فصل سال 1395 سهام باشگاه را به فرهاد صنعتی فر منتقل کرد .
و بالاخره در روز نهم اردیبهشت سال جاری طلسم 24 ساله تیم 59 ساله نساجی، باغیرت مردان جنگجو و حمایت هواداران عاشق شکسته شد و با پیروزی بر حریف و با 64 امتیاز به لیگ برتر فوتبال کشور راه یافت .
و اما حالا این امید شهر خسته که لیگ برتری شده است نیاز به حمایت مسئولان دارد، تا آستین همت را بالا بزنند و کاستی‌های ورزشی شهر را رفع کنند تا شأن یک تیم لیگ برتری حفظ شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/26019/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور