پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران:

کانون خانه و خانواده محل تهاجم دشمنان شده است سياسي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - استاندار مازندران با بیان این که متاسفانه کانون خانه و خانواده امروز به محل تهاجم دشمنان فرهنگ و ایمان ما بدل شده، گفت: مراقبت کردن از این سنگر لازم است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، محمد اسلامی بعدازظهر دوشنبه در جشن انتظار با حضور بانوان استانداری با اشاره به این که زندگی و کار نیازمند محیط مطلوبی است و گر چه کار و زندگی از هم جداست اما این دو لازم و ملزوم یکدیگرند، گفت: اگر عشق به کار و عشق به زندگی توامان باشد منشا همه تحولها می شود .
مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که این سخن که هر جا مرد موفقی وجود دارد، یک زن موفق او را پشتیبانی می کند یک حقیقت است، افزود: نقش زن در پیشبرد امور نقشی ماندگار و تاثیر گذار است .
استاندار با اشاره به این که زن، کانون خانه را به کانون عشق و محبت تبدیل می کند، تصریح کرد: زن کاستی ها را برطرف می کند و از هیچ، قدرت می آفریند و همه چیز را می سازد .
وی با اشاره به این که تعبیر امام راحل که از دامن زن، مرد به معراج می رود حقیقتی است، گفت: اگر نقش بانوان در منزل و نقش آنان در تمدن سازی و فرهنگ سازی نبود، ما شاهد شکوفایی تمدن ایرانی و حفظ و صیانت آن نبودیم و امروز که دشمن هجمه سنگین فرهنگی را بر علیه ما سازماندهی نموده است، نقش بانوان ارزنده تر و مهم تر است .
اسلامی با بیان این که برای حفظ و حضور در این سنگر و تحکیم بنیان خانواده باید بیش از پیش وقت بگذاریم، اظهار داشت: غفلت از خانه، خانواده و زن و فرزند، مهم ترین مولفه های آسیب های اجتماعی است .
وی با تاکید بر این که نباید در برابر فضای مجازی که مثل موریانه در حال تخریب باور و ایمان فرزندان ماست، غافل بشویم، عنوان کرد: بانوان باید با تسلط، صمیمیت و مهربانی بر محیط خانه نظارت داشته باشند و مراقب این آفت ها و گزندها باشند .
استاندار با بیان این که نسل آینده ما باید سرشار از باور عمیق و مملو از ادب و متانت و سرآمد مهارت باشد، گفت: ما در جاهایی آسیب دیده ایم که باور سست داشتیم و با ناهنجاری ها نتوانستیم به شکل درست مقابله کنیم و در برابر آن دیوار محافظ ایجاد کنیم.
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این که متاسفانه در زمان هایی شاهد ناهنجاری هایی در جامعه مان شده ایم که هیچ ارتباطی با فرهنگ اصیل ما نداشت، گفت: تجلیاتی چون عدم بی توجهی به حرف بزرگ تر و سرپیچی از حرف بزرگ ترها از جمله مصادیقی است که کمترین ربطی با فرهنگ اصیل ما نداشته است .
استاندار با بیان این که کسب دانش در مقاطع مختلف تحصیلی نهایتا باید منجر به یک مهارتی شود و لازم است که برای مقابله با آسیب پذیری فرزندانمان روی مهارت آموزی آن ها وقت بگذاریم، تصریح کرد: باور، ادب و مهارت، سه مولفه اساسی مبرم زندگی امروز ماست که اگر به آن بویژه از سوی بانوان توجه شود موجب می شود هنجارهای ما بر ناهنجاری ها غلبه پیدا کند و به سوی استقرار ارزش های فرهنگی حرکت کنیم .
اسلامی به وجود جوانان تحصیلکرده بیکار بعنوان دغدغه خانواده ها یاد کرد و گفت: مشاغل بسیاری در مازندران وجود دارد که هنوز خلق نشده است و دانش آموخته های ما باید همراه با دانش نظری با کسب مهارت های لازم، کارآفرینی نمایند .
وی با اشاره به این که مهارت، با سرنوشت آینده فرزندان ما گره خورده است و خانواده ها لازم است در تحقق این مهم، نقش آفرینی کنند، افزود: مهارت و مشاغل مهارتی مسایل مهمی است که باید فرزندان از مقطع دبستان آن را بیاموزند و این تغییرات در آموزش و پرورش در حال رقم خوردن است، لیکن خانواده ها باید نقش موثر خود را در این راستا ایفا کنند .
استاندار با اشاره به اهمیت سلامت جامعه، با بیان این که برای سلامت جامعه باید به سلامت اداری و مقابله با فساد اداری توجه کنیم، تصریح کرد: عدم انحصاری بودن اطلاعات و اقدامات در دولت تدبیر و امید از مولفه های اصلی مبارزه با فساد اداری است که به جد دنبال می شود و مردم باید همه اطلاعات و اقدامات را در ویترین ببینند .
وی مکانیزه شدن فرآیندها و اتوماسیون اداری را مانع فساد اداری دانست که دولت به آن اهتمام دارد و خاطر نشان ساخت: رکن دیگر برای مقابله با فساد اداری مردم هستند که باید بر امور نظارت دقیق داشته باشند .
استاندار با اشاره به این که در مازندران، کاستی هایی وجود دارد که برای تحقق توسعه لازم است زیرساخت ها کامل شود، تصریح کرد: سلامت اداری، مقابله با فساد، شفافیت اطلاعات و هموار سازی مسیر برای ورود سرمایه گذاران در اولویت های ماست که باید با تلاش مضاعف و از خودگذشتگی محقق شود .
وی با اشاره به این که با همه دشمنی ها و سیاه نمایی ها، ایران اسلامی در شمار کشورهای با ظرفیت دنیاست، افزود: باید به این جایگاه تعصب داشته باشیم و در امور، قوی ظاهر شویم .
استاندار با اشاره به نامگذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری، یاد آور شد: در اقتصاد مقاومتی باید محرک های اقتصادی که مردم محور هستند را فعال کنیم و در سند اقتصاد مقاومتی مازندران در سال 97، 12 بخش و 1 فرابخش را برنامه ریزی کردیم که پروژه های آن باید فعال شود .
وی موضوع مصرف کالای ایرانی و تحقق شعارِ ایرانی، کالای ایرانی بخر را در تحقق شعار سال بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به محصولات ایرانی اعتماد کنیم و بانوان نقش مهمی در خرید و حمایت از کالای ایرانی دارند و این مهم را به کمپین واقعی تبدیل کنند و به کالای خارجی نه بگویند .
استاندار با اشاره به این که در مصرف انرژی، اسراف زیادی وجود دارد، تاکید کرد: باید مصرف بهینه انرژی را با جدیت دنبال کنیم و بانوان در این راستا نیز نقش کلیدی دارند .
اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری و اهداء لوح تقدیر به 17 بانوی شاغل در حوزه تعلیم و تربیت از جمله برنامه های دیگر این مراسم بود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/26052/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور