پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا از اختتامیه همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب در ساری گزارش می دهد؛

از «ایجاد کمیته آب در تمامی استان‌ها» تا «ارائه بسته‌های تشویقی برای کاهش تولید زباله» علمي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - آئین اختتامیه همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب در دانشگاه علوم کشاورزی ساری برگزار شد. به گزارش ایسنا مازندران، همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب که در راستای تشکیل کارگروه اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با حضور محققان، اساتید و دانشجویان سراسر کشور در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شده بود، به پایان رسید.
عبدالله درزی دبیر این همایش در آئین اختامیه با بیان اینکه در بحث پسماند دچار چالش هایی هستیم، اظهار کرد: قانون هایی در حوزه مدیریت پسماند داریم و وظایف نهاد ها مشخص شده است.
وی گفت: در این همایش دبیر خانه در دو بخش علمی و اجرایی تشکیل شد و نهادهایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه، استانداری مازندران، شرکت آب منطقه ای، تشکل های زیست محیطی، شرکت آب و فاضلاب روستایی و اداره کل هواشناسی این استان که بسیار همکاری پر رنگی داشت حضور یافتند.
عضو هییت علمی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: در این همایش 210 مقاله ارسال و 15 مقاله به صورت شفاهی ارائه شد و داوران به بررسی مقالات پرداختند.
درزی گفت: مقالات ارائه شده در سه بخش فرهنگی، اجتماعی، مدیریت منابع آب و چالش‌ها و راهکارهای زیست محیطی ارائه و نشست تخصصی با مدیران آب منطقه ای نیز انجام شد.
قرائت بیانیه همایش
به گزارش ایسنا مازندران، در ادامه این آئین قطعنامه همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب در ساری نیز قرائت شد.
ایجاد کمیته آب در تمامی استان‌ها با حضور نمایندگان همه بهره‌برداران، طراحی سیستم متعادل انطباقی و محلی محور آب به کارگیری شاخص های نوین مانند ردپای آب و آب مجازی برای اصلاح الگوی کشت و مدیریت آب، توسعه شهری با رویکرد تقویت نفوذ آب به داخل خاک در سطوح شهری و کاهش رواناب ها، اجرای زیرساخت‌های لازم برای تحویل حجمی آب،ارتقای ارتباط بین صنعت و دانشگاه آزاد مقررات تشویقی و تنبیهی مناسب و ایجاد فضای مناسب برای هم‌اندیشی بین اساتید دولتمردان و صنعتگران کشور در راستای بهبود فرهنگ زیست محیطی بخشی از این بیانیه پایانی بود.
همچنین استفاده از فاضلاب و پساب های تصفیه شده با توجه به معیارهای زیست محیطی، تدوین خط مشی مناسب برای اجرایی کردن استانداردهای زیست محیطی برای کنترل آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، توسعه کشت های گلخانه ای با هدف افزایش کارایی مصرف آب و مواد غذایی بهبود اشتغال و افزایش خودکفایی، تدوین دستورالعمل ارزش‌گذاری زیست محیطی اکوسیستم‌های آبی، آگاهی بخشی نسبت به رانا و تقویت فرهنگ محیط زیست را از سطح خرد تا کلان، به کارگیری تجربه جهانی برای کاهش مشکلات منابع آبی و محیط زیستی، لزوم توجه به پایداری سرزمین در برنامه های توسعه ای در اراضی شیبدار و انتقال آب بین حوضه ای از منظر مسائل زیست محیطی اقتصادی و اجتماعی، توسعه مدل مشارکتی از مطالعات تا بهره‌برداری اعمال معیارهای توسعه پایدار در طرح های توسعه کشاورزی و منابع آبی و قرار گرفتن محورهای این بیانیه در برنامه‌های اتاق فکر استان مازندران بخش دیگری از قطعنامه قرائت شده در روز پایانی بود.
در این همایش علی احمدی مدیر آموزش سازمان پسماند شهرداری ساری اظهار کرد: پسماندها به دو قسمت خشک و تر تقسیم می شود اما وجود شیرابه ها چالش اصلی این حوزه است.
وی گفت: پسماند خشک بازیافتنی است که درست اجرا نمی شود و سازمان پسماند با ایجاد کلبه‌های تپش در سطح شهرستان ساری و استان مازندران به طرح تفکیک زباله تشویق کرد.
مدیر آموزش سازمان پسماند شهرداری ساری افزود: تفکیک زباله در کلبه های تپش به دو قسمت خشک و سرد تقسیم نمی شود بلکه زباله‌های خشک شامل سه قسمت کاغذ، فلزات و شیشه است.
احمدی گفت: ما تصمیم داریم برای تشویق بیشتر مردم به طرح تفکیک زباله از بن های تخفیف فروشگاه ها استفاده کنیم، همچنین کارت شهروندی هم برای اعضای تپش داده می شود.
وی خاطرنشان کرد: بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در طرح تفکیک زباله بسیار حائز اهمیت بوده و در این راستا آموزش از مدارس نیز در دستور کار ما قرار دارد به طوری که به13هزار دانش آموز و 297 نفر در دانشگاه ها طرح تفکیک زباله آموزش داده شد.
مدیر آموزش سازمان پسماند شهرداری ساری اظهار کرد: تلاش برای کاهش تولید زباله باید در دستور کار قرار بگیرد به طوری که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی باید به طور کلی حذف شود.
به گزارش ایسنا مازندران، نخستین همایش ملی راهبردهای مدیریت منابع آب در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری، طی دو روز دهم و یازدهم اردیبهشت ماه امسال در راستای تشکیل کارگروه اتاق فکر توسعه و تعالی استان مازندران در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/27025/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان