پیام مازند

آخرين مطالب

بلاتکلیفی چایکاران تنکابنی با تعطیلی مجدد کارخانه چای شعیب کلایه اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر- آتش سوزی کارخانه چای روستای شعیب کلایه از توابع شهرستان تنکابن که منجر به تعطیلی آن شد موجب بلاتکلیفی بسیاری از چایکاران این منطقه در فصل برداشت محصول شده است.
کارخانه چای شعیب کلایه که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال پس از 13 سال تعطیلی با حمایت های دولت تدبیر و امید خرداد ماه سال 95 بار دیگر بازگشایی شده بود در هفته گذشته دچار حریق شد.
این کارخانه که بلافاصله پس از بازگشایی مجدد تاثیرات مثبت خود را بر اقتصاد منطقه نمایان کرده بود و افراد زیادی را برای کار جذب نموده در طول این 2سال با خریداری برگ سبز چای مردم منطقه و تبدیل آن به چای خشک ، رونق اقتصادی را به منطقه برگردانده بود ، اما اکنون تعطیل شده و بسیاری از فعالان این عرصه را در بلاتکلیفی فرو برده است.
به گفته شاهدان عینی این آتش سوزی ابتدا از طبقه دوم آغاز شد و سپس با گسترش آن به طبقه سوم رسید که در این میان ماموران آتش نشانی وارد عمل شدند و پس از چند ساعت تلاش شعله های آتش را خاموش نمودند.
مهدی عبدالله زاده رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان رامسر که نظارت بر این کارخانه را به عهده داشت در اولین اظهار نظر علت آتش سوزی را اتصال برق یا عملیات پلاس که اولین مرحله چای سازی است اعلام نموده بود.
اما علت هر چه باشد این کارخانه بار دیگر تعطیل شده و بسیاری از مردم منطقه از این موضوع ناراحت هستند چرا که زمان برداشت چین بهاره برگ سبز چای در منطقه آغاز شده و چایکاران محصولات خود را به این کارخانه تحویل می دادند.
یکی از باغداران چای روستای شعیب کلایه با ابراز تاسف نسبت به تعطیلی مجدد این کارخانه گفت : زمانی که این کارخانه با کمک های دولت پس از 13 سال بازگشایی شد ، مردم منطقه از خوشحالی در پوست خود نمی گنجیدند و همه از این موضوع خوشحال بودند.
غلامرضا شعیبی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در این 2 سال مردم چایکار منطقه محصولات خود را به این کارخانه می آوردند و هیچ مشکلی در این مدت برای آنها به وجود نیامد .
وی از این کارخانه به عنوان قلب اقتصادی روستاهای این منطقه یاد کرد و اظهار داشت : اکنون برداشت چین بهاره آغاز شده و مردم برای اینکه محصولشان خراب نشود مجبور هستند تا آنها را به کارخانه های دیگر که فاصله زیادی با این منطقه دارد ببرند و همین مسئله هزینه تولید را چندین برابر کرده است.
شعیبی خاطرنشان کرد : این مردم که از فروش مرکبات و کیوی به دلیل پایین بودن قیمت ها در اسفند سال گذشته متضرر شده بودند تمام امیدشان به فروش برگ سبز چای بود تا بخشی از ضررها را جبران نمایند اما با این اتفاقی که افتاد کاملا مایوس شده اند.
به گفته این چایکار، با تعطیلی مجدد این کارخانه بذر ناامیدی در بین مردم این منطقه پاشیده شده و آنها خواستار راه اندازی هر چه سریعتر این کارخانه شده اند.
فرماندار ویژه تنکابن روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل شهرستان که با حضور مدیر کل تعاون روستایی استان و سایر اعضاء در محل کارخانه چای شعیب کلایه برگزار شده بود به خبرنگار ایرنا گفت : علت آتش سوزی این کارخانه اتصال برق بود و هم اکنون کارشناسان شرکت بیمه در حال برآورد خسارت ها هستند.
سید امیر حسینی جو افزود : خوشبختانه این کارخانه هیچگونه بدهی بانکی ندارد و مدیران آن از انگیزه بالایی برای راه اندازی مجدد برخوردار هستند.
وی با بیان اینکه برای راه اندازی سریع طبقات اول و دوم این کارخانه به 20 روز زمان نیاز است ، اظهار داشت : در این جلسه مقرر گردید تا در اسرع وقت طبقات اول و دوم این کارخانه با حمایت های اداره کل تعاون روستایی استان ، بانک و شرکت بیمه راه اندازی گردد تا چایکاران منطقه در فصل برداشت برگ سبز چای با مشکل مواجه نشوند.
حسینی جو خاطرنشان کرد : اگر حمایت های لازم صورت گیرد و طبقات اول و دوم کارخانه راه اندازی شود ، روزانه 10 تن برگ سبز چای از چایکاران منطقه خریداری خواهد شد.
کارخانه چای روستای شعیب کلایه به منظور تأمین نیاز باغداران چای منطقه و ایجاد اشتغال در سال 1317 به بهره برداری رسیده بود اما با گذشت زمان و نبود حمایت های لازم، تعطیل شده بود.
روستای شعیب کلایه در بخش مرکزی شهرستان 165 هزار نفری تنکابن واقع است.
/1602/7513/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/28036/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است