آخرين مطالب

ظرفیت حمل بار در راه آهن شمال سه و نیم برابر می شود اقتصادي

ظرفیت حمل بار در راه آهن شمال سه و نیم برابر می شود

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - مدیرکل راه آهن شمال گفت که با برقی شدن این مسیر ریلی ، حجم انتقال و جا به جایی بار در این مسیر سه و نیم برابر می شود.
یوسف گران پاشا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ظرفیت کنونی جا به جایی بار در راه آهن شمال را سالانه 2 میلیون و 200 هزار تن اعلام کرد و افزود : با برقی شدن خطوط ریلی حجم جا به جایی بار به هفت و نیم میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت .
وی توضیح داد : با برقی شدن مسیر ریلی راه آهن شمال ، دیزل های کشنده برقی که دارای قدرت و توان بیشتری برای جا به جایی بار در مسیرهای پرشیب و قوس دار هستند ، در این خط فعال خواهند شد .
در حال حاضر شیب زیاد و قوس دار بودن مسیر 80 کیلومتری پل سفید تا فیروزکوه یکی از گره های حمل بار در این مسیر ریلی است که سبب می شود دیزل های گازوئیلی که در مسیر عادی قادر به جا به جایی 2 هزار تن بار هستند ، در این مسیر تنها 900 تن بارگیری کنند.
دیزل های کشنده برقی این ویژگی را دارند که در مسیرهای با شیب زیاد و قوس دار ، بار زیاد و سنگین را جا به جا کنند و محدودیت های حمل بار دیزل های گازوئیلی را ندارند .
خطوط ریلی شرکت راه آهن شمال از گرمسار تا گلوگاه به طول 370 کیلومتر است که مسیر پل سفید تا فیروزکوه به طول 80 کیلومتر دارای شیب های 28 در هزار و قوس 250 است .
قرارداد برقی کردن مسیر راه آهن شمال که از اینچه برون در استان گلستان تا گرمسار در استان سمنان را شامل می شود ، با راه آهن روسیه و با سرمایه گذاری یک میلیارد و 200 میلیون یورویی اجرایی می شود.
مدیرکل راه آهن شمال گفت که اخیرا نمایندگان طرف روس برای آغاز کار به مازندران آمدند و در بازدید از مسیرها ، محل راه اندازی کارگاهها را بررسی کردند .
وی افزود : قرار است عملیات کلنگ زنی پروژه برقی کردن این مسیر بعد از پایان ماه مبارک رمضان امسال به زمین زده شود.
گران پاشا گفت : دادن 35 دستگاه دیزل کشنده برقی ، اصلاح تونل ها ، علائم دار کردن مسیر ، تدفین خطوط ایستگاهی و تعویض تراورس ها از جمله اقداماتی است که طرف قرارداد برای اجرای طرح انجام می دهد .
برقی کردن راه آهن شمال سبب می شود تا با متوقف شدن فعالیت قطارهای دیزلی ، آلایندگی هوا به یک هفتم کاهش یابد .
بر اساس اعلام راه آهن شمال ، سالانه بیش از یک میلیون مسافر در این مسیر جا به جا می شود.
2096/1654




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی رضایت بخش نیست

کمبود اعتبار 350طرح صنعتی در مازندران را راکد کرد

کشت توت فرنگی جایگزینی مناسب برای برنج در زمان بحران آب

اختلاف 500 میلیون دلاری آمار مصرف برنج در جیب کاسبان واردات

فراخوان برقی کردن راه آهن شمال بزودی منتشر می شود

ایران خودرو 170میلیارد ریال درمازندران سرمایه گذاری کرد

روزانه 200 تن گوشت مرغ مازاد مصرف در مازندران ذخیره می شود

مشکلات 15 ساله شهرک صنعتی نوشهر

گردشگری عشایر نیازمند ساخت و ساز نیست

رونق اقتصاد روستاهای مازندران با برپایی بازارهای هفتگی

مازندران استان گل و گلاب ناب/ صنایع تکمیلی حلقه مفقوده است

باید و نبایدهای کم آبی و محدودیت برنجکاری در شمال کشور

گیاهان دارویی، فرصتی طلایی برای ایجاد اشتغال پایدار در مازندران

اجرای طرح سامانه آبیاری کم فشار برای نخستین بار در مازندران

قرق شکنی ؛ احیای سنت سازگار کردن زندگی با طبیعت

500هکتار ازشالیزارهای جویبار درمعرض خشکسالی است

کمربندی نور- رویان تا 2 ماه دیگر افتتاح می شود

کانون های قبلی بیماری تب کریمه کنگو در مازندران سمپاشی شد

احداث کارخانه جدید آرد در مازندران صرفه اقتصادی ندارد

پارسال 144 هزار تن گندم در مازندران آسیاب شد

95 درصد شالیزارهای جویبار نشاء شد

منطقه ویژه گردشگری نور به توسعه پایدار منطقه کمک می کند

مناطق ویژه اقتصادی وگردشگری مازندران مشخص شد

اجرای 61 پروژه عمرانی و خدماتی در شهرک های صنعتی مازندران

خرید 3500 تن کلزا از کشاورزان مازندران

رمضان گران در مازندران/ کوچک شدن سفره روزه داران زیر فشار افزایش نجومی قیمت ها

کشاورزان مازندران بیمه تضمین تولید را جدی بگیرند

استاندار : مازندران نیازمند توسعه پرشتاب تر است

تعمیر شناورهای منطقه شمال کشور برای نخستین بار در مازندران

مراکز خرید کلزا در مازندران افزایش می یابد

بازدید معاون وزیر نیرو از پروژه سد هراز و پایان یک شایعه

تفاهم نامه همکاری میان مازندران و ساراتف روسیه امضا می شود

نگاهی به ظرفیت های مازندران برای صادرات به روسیه

لزوم پیوند دوستانه گردشگری و کشاورزی در مازندران

مازندران جز 10 استان آخر در حوزه اعتبارات کشاورزی است

خرید بیش از 803 تن کلزا در مازندران

ورشکستگی 80درصد واحدهای صنعتی در مازندران/تک بعدی شدن،اقتصاد مازندران را ضربه فنی می کند!

رشد 4 برابری صادرات از ساراتف به ایران

از "تولید صادرات محور" تا "معافیت های مالیاتی برای تولیدکنندگان"

هیات اقتصادی استان ساراتف روسیه وارد رامسر شد

شکوفایی ظرفیت ها با برقی شدن راه آهن شمال

مازندران در ولگاگراد روسیه سرای تجاری می زند

حدود10 درصد گوشت قرمز مصرفی کشور وارداتی است

هیات اقتصادی استان ولگاگراد روسیه وارد مازندران شد

رشد سالانه مصرف برق در مازندران 2 و نیم برابر کشور است

دست اندازی به زمین های کشاورزی از بین می رود

نرخ ارز غیر ازقیمت اعلامی دولت،قاچاق است

دور تند دیپلماسی اقتصادی ایران و روسیه در مازندران

نبود شفافیت ، تهدید جدی برای مبارزه با پولشویی است

گردشگری محور توسعه غرب مازندران است