پیام مازند

آخرين مطالب

مدیر عامل بیمه سلامت کشور :

پرونده سوءاستفاده از بیمه رایگان بسته شد اجتماعي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد برای برخورداری از بیمه رایگان گفت که با اقدامات صورت گرفته جلوی این سوءاستفاده ها گرفته شد .
طاهر موهبتی روز چهارشنبه در جلسه اصحاب حوزه سلامت استان مازندران که در ساری برگزار شد ، افزود : بنا به تصمیم دولت و برای زیر پوشش قرار دادن افراد بی بضاعت و محروم جامعه برای برخورداری از بیمه ، طرح بیمه همگانی رایگان اجرا شد .
وی ادامه داد : اما در مراحل اجرای این طرح ، افرادی برغم برخورداری از تمکن مالی مبادرت به ثبت نام و استفاده از خدمات این بیمه یارانه ای کردند .
به گفته مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور برای بستن راه سوءاستفاده در این زمینه ، افرادی که از کمیته امداد به عنوان نهاد متولی محرومان ، معرفی نامه داشتند بیمه می شوند .
طرح بیمه رایگان با هدف پوشش افراد محروم جامعه از سال 1393 آغاز شد که بیمه شده در این طرح هیچ هزینه ای برای حق بیمه پرداخت نمی کند و می تواند از خدمات رایگان بیمارستان های دولتی کشور برخوردار شود .
براساس اعلام سازمان بیمه سلامت ، این سازمان پنج صندوق بیمه ای به نام های صندوق کارکنان دولت با جمعیتی بیش از ٥ میلیون و ٦٠٠ هزار نفر، صندوق بیمه روستاییان با جمعیتی بیش از ٢٢ میلیون نفر ، صندوق سایر اقشار با جمعیت یک و نیم میلیون نفر، صندوق بیمه ایرانیان و صندوق بیمه همگانی رایگان با جمعیت ١١ میلیون نفر را تحت پوشش دارد.
مدیر عامل بیمه سلامت کشور از طرح پزشک خانواده به عنوان درگاه موثر و مفید برای دریافت خدمات سلامت به مردم نام برد و افزود : در این طرح با مشخص شدن نوع بیماری و نیاز واقعی افراد سیستم ارجاع برای دریافت خدمات درمانی آنها انجام می شود .
موهبتی اضافه کرد : با رفع نواقص موجود در طرح پزشک خانواده و اجرای درست و صحیح نظام ارجاع می توانیم امیدوار به ارائه خدمات درمانی به افراد باشیم .
* جلوی خدمات درمانی غیر ضروری و القایی گرفته شود
قائم مقام مدیر عامل بیمه سلامت در امور استان ها نیز در این جلسه گفت : با توجه به محدود بودن منابع مالی باید جلوی خدمات درمانی غیر ضروری والقایی به مراجعه کنندگان مراکز درمانی را بگیریم .
عزت الله گل علیزاده افزود : با انجام این سیاست می توانیم در ارائه خدمات درمانی اورژانسی به افراد نیازمند در ارائه این خدمات موفق تر عمل بکنیم .
وی با اشاره به اینکه پرداختی های سازمان بیمه سلامت مطلوب تر شده است ، ادامه داد : پارسال 12 هزار و 280 میلیارد تومان اعتبار جذب شد و تخصیص یافته است .
رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه منابع مالی برای اجرای طرح پزشک خانواده دیده نشده است ، گفت که باید منابع مالی پایدار برای این طرح تعریف شود .
عباس آقازاده مسرور افزود : با گذشت چند سال از اجرای طرح پزشک خانواده در 2 استان فارس و مازندران ، اما و اگرهایی در این روند وجود دارد .
وی ادامه داد : در حالیکه 2 هزار و 200 پزشک خانواده و 6 و نیم میلیون نفر از جمعیت 2 استان در این طرح حضور دارند اما این طرح در هاله ای از ابهام قرار دارد .
رئیس مجمع عمومی نظام پزشکی کشور از طرح پزشک خانواده به عنوان انقلابی در حوزه سلامت نام برد و گفت : با تغییر نگاه متولیان سلامت به این طرح می توانیم به اهداف مورد نظر برسیم .
وی افزود : طرح پزشک خانواده به نوعی سرمایه گذاری در حوزه سلامت و ساماندهی امور خدمات دادن در این عرصه به شمار می رود .
آقازاده مسرور با اشاره به حضور بی مورد و ویزیت های غیر ضروری افراد در مراکز درمانی و مطب پزشکان گفت : با تعمیم و فراگیر شدن پزشک خانواده جلوی انجام چنین موارد غیر ضرروی گرفته می شود .
وی پیشنهاد کرد تا با تامین منابع پایدار مالی از صندوق بیمه همگانی ضمن پشتیبانی طرح پزشک خانواده ، اجرای آن را تضمین بکنیم .
طرح پزشک خانواده از سال 1391 به عنوان پایلوت در استان های مازندران و فارس کلید خورد که اشکالاتی از سوی مردم در زمینه عدم اجرای صحیح طرح از جمله پیگیری نکردن پزشک در مورد عدم مراجعه دوره ای لازم بیمار، اتلاف وقت و زمان در کلینیک های تخصصی در سیستم ارجاع و زمان بربودن و دردسترس نبودن به موقع پزشک در زمان نیاز مطرح است .
در جلسه امروز مسئولان و دست اندرکاران حوزه سلامت مازندران محدود کردن خدمات پر هزینه درمانی در بیمارستان ها ، فعال کردن تخت های VIP ، حذف خدمات غیر ضروری درمانی ، تصفیه معوقات و تضمین پرداخت بموقع در سال جاری مسائلی بود که مسئولان دانشگاههای علوم پزشکی بابل ، مازندران و نیز انجمن های علمی تخصصی پزشکی مطرح کردند .
جلسه مسئولان حوزه سلامت مازندران با حضور روسای دانشگاههای علوم پزشکی مازندران ، بابل ، پزشکان خانواده ، مدیران بیمه سلامت و روسای بیمارستان های استان در ساری برگزار شد .
در این جلسه علاوه بر تببین برنامه ها و سیاست های اجرایی بیمه سلامت ، مشکلات و نقطه نظرات بخش دولتی و خصوصی در عرصه فعالیت سلامت مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت .
2096/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/28322/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت