پیام مازند

آخرين مطالب

حال ناخوش روابط عمومی ادارات مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری – ایرنا – درجا زدن روابط عمومی دستگاههای اجرایی و ماندنشان در همان فضای فعالیت سنتی به همراه بروز نشدن نوع فعالیتشان مطابق با نیاز و ذائقه مردم از جمله موضوعاتی بود که در جلسه روز دوشنبه مدیران روابط عمومی مازندران مطرح شد .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط عمومی ، همایش مدیران روابط عمومی مازندران امروز دوشنبه با حضور مدیران روابط عمومی ادارات کل استان و نیز فرمانداری 22 شهرستان در ساری برگزار شد .
مدیران روابط عمومی ادارات کل و همچنین مسئولان ارشد استانداری مازندران از جدی نگرفتن و نادیده گرفتن نقش و جایگاه روابط عمومی ها ، کمبود و نبود امکانات و تجهیزات بروز و لازم ، نبود نیروهای تخصصی و کاربلد در روابط عمومی ها به عنوان دغدغه ها در مسیر انجام فعالیت نام بردند و گفتند که این مسائل باعث شده تا روابط عمومی تنها در بیان و گفتمان به عنوان بخش اثرگذار هر دستگاهی از آن نام برده شود .
آنان گفتند : روابط عمومی ها خود را همگام با نیاز و مسائل جامعه بروز نکرده اند و آنها را به افرادی که فعالیتشان به ارائه گزارش و عملکرد چند خطی مدیران خلاصه شده ، مبدل کرده است .
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با انتقاد از شیوه سنتی فعالیت این بخش در ادارات گفت که دادن اخبار چند خطی و کوتاه بدون توجه به نیاز مخاطبان و جامعه از اثربخش بودن جایگاه روابط عمومی ها می کاهد .
عباس مهدوی افزود : در دنیای رسانه ای امروز که افرادی با اعمال سلیقه و ذوق ، اخبار را به شکل جذاب و خواندنی به جامعه تحویل می دهند تا مخاطبان بیشتری را جذب بکنند ، شیوه های سنتی فعالیت روابط عمومی ها نمی تواند جوابگو جامعه باشد .
وی ادامه داد : در حالی همواره از روابط عمومی به عنوان چشم بینا و گوش شنوا یک اداره و مدیر نام برده می شود که واقعا در همان جایگاه نقش و فعالیت خود را ایفا بکند .
مدیر روابط عمومی ارشاد مازندران اضافه کرد : جایگاه روابط عمومی یک اداره وقتی تا بدان حد پایین بیاید که حتی در بروز کردن اخبار روزانه سایت خود غفلت بکند دیگر نمی توان از این جایگاه انتظار تاثیر گذاری را داشت .
وی انگیزه دادن به فعالان در بخش روابط عمومی را ضروری دانست و پیشنهاد کرد : برگزاری جشنواره روابط عمومی ها به همراه داوری و ارزیابی فعالیت این بخش می تواند موتور محرک و انگیزه برای این بخش و انجام کارهای بهتر باشد .
مهدوی گفت : در این جشنواره می توانیم ایده های جدید مخاطب پسند و همچنین ارائه گزارش های با موضوعات متناسب جامعه که از سوی روابط عمومی دستگاههای اجرایی تهیه می شود را توسط داوران مورد ارزیابی و قضاوت قرار بدهیم .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای مازندران به نوع نگاه مدیران دستگاههای اجرایی به بخش روابط عمومی اشاره کرد و گفت : مدیران از این بخش انتظار اطلاع رسانی و دادن اخبار به رسانه ها را دارند .
امرالله براری افزود : اما این مساله باعث می شود تا کارکرد روابط عمومی ها به همان فعالیت روزمره خلاصه و خبر نویسی بر سبک و سیاق یک اداره خلاصه شود .
وی ادامه داد : در حالیکه مخاطب در بیرون اداره و سازمان، نیازهای خبری خاص و ویژه خود را دارد که از طریق روابط عمومی دستگاههای متولی هر بخش می تواند پاسخ داده شود .
این مدیر روابط عمومی گفت : تداوم این شیوه سنتی و گذشته خبر رسانی توسط روابط عمومی ها نمی تواند مخاطبان را جذب بکند و حرکت به سمت و سوی پژوهش محور و هدفمند بودن اخبار و گزارش ها می تواند راهگشا باشد .
*روابط عمومی های تهی از حرفه ای بودن
مدیر کل روابط عمومی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این استان از رشد فناوری و ضریب بالای نفوذ اینترنت برخوردار است ، گفت : روابط عمومی ها نتوانسته اند از این بستر برای ارتقای وضعیت کاری خود به خوبی استفاده بکنند .
احمد مظفری افزود : این مساله و عجین شدن آن با فعالیت غیر حرفه ای باعث شده تا جایگاه روابط عمومی ها تنزل پیدا بکند .
وی همچنین به وجود مشکلات درون سازمانی پیرامون روابط عمومی ها اشاره کرد و ادامه داد : این بخش از دستگاههای اجرایی نیاز به بهسازی نیروی انسانی دارد .
مدیر روابط عمومی استانداری مازندران گفت : کمتر دستگاه اجرایی در جذب نیروی بخش روابط عمومی سعی کرده ملاک های روابط عمومی متخصص را پیاده بکند که این مساله در تضعیف فعالیت این بخش تاثیر خود را داشته است .
وی همچنین بروز نبودن امکانات و تجهیزات را به عنوان بخش دیگری از مشکلات روابط عمومی دستگاههای اجرایی مازندران نام برد و ادامه داد : همه این مسائل باعث شده تا رویه و رویکرد فعالیت این مجموعه ها در همان شیوه و روش سنتی باقی بماند .
* نادیده گرفتن بخش روابط عمومی ها
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در توصیف وضعیت روابط عمومی دستگاههای اجرایی آن را به عنوان بخشی که نادیده گرفته شد ، نام برد و گفت که بخشی از کم لطفی به این جایگاه اداری اثرگذار به مدیران دستگاهها بر می گردد .
احمد حسین زادگان افزود : نگاه به روابط عمومی ها به عنوان مجموعه تخصصی نشده است و مدیران به همین دلیل منابع کافی و نیروی انسانی متخصص و با کیفیت را به این بخش اختصاص نمی دهند .
وی با انتقاد از اینکه مدیران کمتر به تخصصی بودن روابط عمومی ها توجه می کنند ، ادامه داد : در حالیکه روابط عمومی متخصص و کاربلد می تواند به عنوان مدعی العموم مسائل و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند .
معاون استاندار مازندران از روابط عمومی به عنوان مجموعه ای که می تواند واقعیت های جامعه را به مدیران انتقال بدهد به عنوان بخش اثرگذار هر اداره ای نام برد .
وی با اشاره به اینکه در عصر کنونی به دلیل تعدد رسانه ها ، مردم با حجم زیاد اطلاعات و اخبار مواجه هستند ، گفت : نبود دید و نگاه پژوهش محور و ایده پرداز هم در روابط عمومی ها و هم در برخی از رسانه ها باعث شد جامعه روزانه با انباشتی از اخبار مواجه شوند .
حسین زادگان اضافه کرد : در این عرصه و با توجه به انتشار اخبار متضاد در فضای مجازی ، دادن اخبار خام ، کوتاه و بدون جذابیت از سوی روابط عمومی ها و رسانه ها نمی تواند تامین کننده خواسته و مطالبات جامعه از این بخش باشد .
وی از رسانه ها و روابط عمومی ها خواست تا اخبار درست را با رویکرد پژوهشی و تحقیقی و متناسب با ذائقه مردم ارائه بکنند .
معاون استاندار مازندران گفت : تعلل و یا بی توجهی به این مسائل باعث شده تا برخی ها باپردازش و ارائه مطالب در فضای مجازی مسیر سیاه نمایی و کم کاری عملکرد دولت را در پیش بگیرند .
حسین زادگان از روابط عمومی ادارات خواست تا با انتقال وقایع به مردم و پژوهش محور بودن باعث افزایش سطح رضایتمندی مردم شوند .
وی همچنین از مدیران روابط عمومی ها خواست تا سیستم ارزیابی میزان پذیرش و اثربخشی اخبار را در دستور کار خود قرار بدهند .
آسیب شناسی روابط عمومی ها با رصد و شناسایی موانع و مشکلات ، استفاده از تجربه روابط عمومی های موفق کشور ، پردازش هوشمندانه اخبار و برگزاری جشنواره روابط عمومی ها از جمله مسائلی بود که در این جلسه بیان و اجرای آن نیز مصوب شد .
2096/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/29427/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور