پیام مازند

آخرين مطالب

مشروح بیانات ائمه جمعه استان؛

در خطبه ‎ های سیاسی نمازهای جمعه این هفته مازندران چه گذشت؟ اجتماعي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - امام جمعه موقت مرکز مازندران گفت: امام راحل، فلسطین را مسئله جهان اسلام می دانست و امروز فلسطین و دولت مستقل آن مسئله اساسی است. به گزارش ایسنا مازندران، حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور امام جمعه موقت مرکز مازندران در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه در مرکز این استان در مصلی ساری، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل جنایت‌های بی شماری را انجام داده است، گفت: وقتی جهان اسلام درباره غصب سرزمین فلسطین اعتراض کرد، استکبار از ترفند مسئله عربی فلسطین استفاده کرد و دشمنان مسئله فلسطین را به راه انداخته‌اند تا اصل آن را به حاشیه بکشانند.
وی گفت: امام راحل، فلسطین را مسئله جهان اسلام می دانست و امروز فلسطین و دولت مستقل آن مسئله اساسی است.
امام‌جمعه موقت ساری همچنین در مورد برجام پس از خروج آمریکا از آن، گفت: دولت آمریکا با تحریم‌های اقتصادی شدید بر مردم فشار وارد می کند و فکر می کند که می تواند اتحاد مردم را خدشه‌دار کند.
یوسف‌پور با بیان اینکه در حال حاضر مذاکره با پنج کشور عضو ادامه دارد، تصریح کرد: به فرموده رهبری، مذاکره باید بر اساس مصالح نظام اسلامی و منافع ملی صورت گیرد.
وی افزود: مذاکرات دولتمردان و تیم مذاکره کننده بسیار حایز اهمیت بوده و آنان باید به مسائل و مصالح نظام در مذاکره توجه کنند چرا که مسئله اصلی آمریکا، هسته‌ای نیست بلکه آنان با اصل نظام مشکل‌ دارند و با دروغ‌پردازی‌ و شایعات علیه نظام به دنبال براندازی هستند.
نگرانی استکبار از نقش منطقه ای و نفوذ ایران بر ملت های منطقه
حجت‌الاسلام سیدمحمود جلالی امام جمعه فریدونکنار در نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلی قدس این شهرستان، با اشاره به سخنان رهبری اظهار کرد: دشمن در سه بعد اقتصادی، روانی و در میدان عمل در حال فعالیت است.
وی با بیان اینکه تحریم‌ها هر روز در حال افزایش است، تصریح کرد: طرح اقتصاد مقاومتی و مصرف کالاهای تولید داخلی بهترین برنامه برای مبارزه با فشارهای اقتصادی است.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به فشار روانی ایجاد شده از سوی دشمن، گفت: غرب می خواهد نقطه قوت ایران را ضعیف نشان دهد.
جلالی با بیان اینکه غرب می خواهد انرژی هسته ای به عنوان یک جرم علیه ایران در جهان مطرح شود، خاطرنشان کرد: برخی از ایادی مزدور استکبار در داخل آگاهانه با اشاره به اینکه ایران انرژی هسته ای نمی خواهد به تبلیغات دشمن دامن می زنند.
وی با اشاره به اینکه انرژی اتمی کاربردهای غیر از نظامی فراوانی دارد، تصریح کرد: غرب می خواهد با ایجاد جنگ روانی از یک زندگی راحت محروم باشیم اما مردم باید هوشیار باشند تا با یک استدلال منطقی از این جنگ در امان بمانیم.
امام جمعه فریدونکنار با بیان اینکه استکبار موشک های پیشرفته زیادی دارد و از آنها در کشورهای مختلف علیه مردم استفاده کرده است، گفت: آنها می خواهند ایران در زمینه موشکی قدرتمند نباشد و آن را به واسطه تبلیغات روانی دنبال می کنند.
جلالی با اشاره به اینکه موشک ها امروز تامین کننده امنیت جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: استقلال و آرامش ملت با استفاده از قدرت موشکی تضمین می شود و با تبلیغات سوء دشمن از این موضوع مهم دست بر نمی داریم.
وی با بیان اینکه استکبار از نقش منطقه ای و نفوذ ایران بر ملت های منطقه نگران است، اظهار کرد: غرب از آن سوی دنیا در سوریه چه کاری دارد و چرا داعشی هایی که در محاصره قرار می گیرند به منطقه امن منتقل می شوند.
امام جمعه فریدونکنار با اشاره به اینکه دشمنان با دلارهای کشورهای عرب داعش را در سرزمین های اسلامی تقویت کردند، تصریح کرد: ایران همواره به دفاع از مظلومان پرداخته و در مقابل طغیان دشمنان ایستاده است.
جلالی به فشار عملی استکبار بر کشور اشاره و اظهار کرد: غرب در اجتماعات به حق مردمی کشور، مردم را تحریک می کند اما باید بدانیم استکبار 40 سال است که تلاش می کند تا مردم را بفریبد اما به نتیجه نمی رسد.
غنی سازی هسته ای نقطه قوت کشور است
حجت‌الاسلام سیدداوود موسوی امام جمعه محمودآباد در خطبه های نماز جمعه روز قدس این شهرستان با بیان اینکه غنی سازی در موضوع هسته ای نقطه قوت و مایه ابروی کشور است و دشمن می خواهد این نقطه را به چالش کشور تبدیل کند، اظهار کرد: دشمن با عمیات روانی در این نقطه متمرکز شده، اما حمایت از فلسطین و مقاومت مایه ابروی کشور است؛ آن ها تلاش می کنند با دخالت این موضوع در جنگ روانی بحث را به مشکلی چالش آفرین تبدیل کنند.
وی افزود: دشمن می خواهد به گونه ای موضوع طراحی کند که ما هم از فعالیت های هسته ای کنار بکشیم و هم تحریم را بپذیریم که این خواب دشمن تعبیر نخواهد شد.
امام جمعه محمودآباد در ادامه بیان کرد: برنامه قطعی دشمن این است که در کشور آشوب برپا کند؛ ممکن است در اعتراضات مردم مطالباتی داشته باشند اما عده ای هدایت شده با نفوذ وارد می شوند و اعتراضات را به حرکت آشوب گرانه تبدیل می کنند که اعتقاد داریم این مرحله از طراحی دشمن نیز با شهامت مردم ناکام خواهد ماند.
موسوی با اشاره به این که دشمنان مطلقا قابل اعتماد نبوده و نقشه دشمن در سه محور اقتصادی، فشار روانی و فشار سیاسی طراحی شده است، تصریح کرد: عدالت خواهی بین المللی و حمایت از ملت های مظلوم که از نقاط قوت کشور بوده و موضوع امنیت امت و دشمنان بر این محور متمرکز و هم صدا شده تا آن را برهم بزنند.
وی گفت: استراتژی حضرت امام (ره) در موضوع محوریت فلسطین، ایجاد نیروی قدس به عنوان پشتیبان از ملت های منطقه و حمایت از خط مقاومت در مقابل آمریکا و اسرایئل در آغاز راه با نا باوری خیلی از آگاهان سیاسی و جنبش های مبارزاتی روبه رو شده اما در گذشت زمان مشخص شد که امام چگونه با تیزبینی و شناخت ظرفیت های منطقه ای موضوع فلسطین و مقاومت را به گفتمان رایج در منطقه و جهان تبدیل کرده است.
امام جمعه محمودآباد با بیان این که نظام سلطه برای کنترل خط مقاومت در منطقه با راهبرد اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی و با ایجاد جریانات موازی چون القاعده و داعش ها پا در میدان گذاشته که بتواند این حرکت را مهار کند، افزود: خط امام و دیدگاه های ترسیمی آن حضرت با تدابیر مقام معظم رهبری تا حدود زیادی این فتنه را ناکام گذاشته است؛ شقاوت و سنگدلی دشمن صهیونیستی و تحرکات دیوانه وار آمریکایی ها و هم پیمانانشان نشان از عمق یافتن خط مقابله و احساس شکست و ناکامی جبهه ستم کار جهانی داشته است.
آمریکا قابل اعتماد نیست
حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه شهرستان تنکابن در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان با اشاره به اینکه روز قدس سرشار از عبرت ها و آموزه ها است، گفت: ماه رمضان مرکز فیوضات الهی است و روز قدس مرکز قدرت و صلابت مردم مسلمان ایران است.
وی با اشاره به فرمان رهبری در استفاده پرقدرت از انرژی هسته ای با به کاراندازی مجدد آن این حرکت را بازگشتی غرور آمیز به اقتدار ایران اسلامی دانست و گفت: تاریخ بار دیگر نشان داد که به هیچ عنوان نمی توان با آمریکا و متحدانش توافق کرد و ایران در این امتحان سربلند بود، هست و خواهد بود.
امام جمعه تنکابن حکومت اسلامی را نشات گرفته از حکومت امام علی (ع) دانست و اظهار کرد: باید تلاش ها و مجاهدت های امام اول شیعیان و عدالتش الگو و سرلوحه کار مسئولان و دولتمردان قرار گرفته و نباید از آن جامعه آرمانی فاصله بگیریم.
پوراکبر در پایان از حضور حداکثری مردم ولایتمدار تشکر کرد و افزود: به یاری شما ملت شریف و جوانان متعهد، هرگز اجازه دست درازی به هیچ دشمنی را نخواهیم داد و همواره برای یاری مظلومین منطقه آماده خواهیم بود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/31836/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله به زودی

افزایش دمای هوا تا یکشنبه در مازندران

رئیسی کیا: شکست در واگذاری استقلال و پرسپولیس شکست خصوصی‌سازی است/ فدراسیون جلوی رقابت مالی ناسالم و پول پاشی را بگیرد

توصیه های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه

مشکل آب در مازندران تا 3 سال آینده رفع می شود

آغاز کار و تلاش شالیکاران مازندرانی با نشاء برنج

نخستین نشاء برنج در مازندران

حذف بروکراسی اداری در کردستان پیش‌ نیاز تحقق شعار سال

بهره برداری از شبستان امامزاده عبدالله تا پنج ماه آینده + عکس

ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت

بازگشت واحد 4 بخار نیروگاه نکا به مدار تولید

معرفی نفرات برتر کوراش بانوان قهرمانی کشور

حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا

واحد 4 بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا به مدار تولید بازگشت

اجرای طرح نور مطالبه عمومی است

توصیه‌های فنی برای جلوگیری از آفات در باغ‌های مازندران

حمله افراد ناشناس به کارشناسان اورژانس اهواز

٣ مفقودی سیل جنوب کرمان پیدا شدند

احتمال وقوع سیل در این سه استان

آرامش در دریای خزر

فوت 91 نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران

لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه

محرومیت مهاجم آشنا مقابل تراکتور

کل پول قرارداد مربی استقلال رفت روی هوا! | خب الان چی بخورد؟

شکل‌گیری زنجیره مردمی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل دریای مازندران

مرگ ناشی از سوءمصرف موادمخدر در مازندران 20 درصد افزایش یافت

نماینده مجلس: با دستور رئیس جمهور، حسینی‌پور در استانداری مازندران خواهد ماند

تجهیز و نوسازی 150 هکتار از شالیزار‌های آمل

91 نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند

چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد

محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

فوت 91 نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر

شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران

توزیع بیش از 5 هزار تن اقلام اساسی در مازندران

کشف 13 فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد

گرمای بهاری در مازندران

آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال

عزیمت قایقران و مربی مازندرانی به انتخابی المپیک

260 سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

توزیع 5700 تن اقلام اساسی در مازندران

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران

کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی در مازندران

صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه 25 متر برزیل