پیام مازند

آخرين مطالب

پیامدهای تعطیلی ادامه دار فرودگاه رامسر اقتصادي

پیامدهای تعطیلی ادامه دار فرودگاه رامسر
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - نوشهر- فرودگاه رامسر با قدمتی بیش از 50 سال یکی از فرودگاه های شمال کشور است و از ماهها قبل به دلایلی این فرودگاه غیرفعال شده که این امر مشکلات فراوانی از لحاظ اقتصادی برای فعالان حوزه گردشگری این شهر به همراه داشته است.
به گزارش ایرنا ، مدیرکل فرودگاه های مازندران در پنجم خرداد ماه امسال اعلام کرد که موانع موجود در فرودگاه رامسر بزودی برطرف شده و از 22 خرداد ماه پروازها به این فرودگاه برقرار می شود.
یازدهم اردیبهشت ماه امسال به علت وجود درختان بلند و تیرک های برق در مسیر نشست و برخاست هواپیماها ، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران ایر ) تمامی پروازهایش در مسیر رفت و برگشت تهران - رامسر و اصفهان - رامسر لغو کرد.
از بهمن ماه سال گذشته نیز شرکت هواپیمایی آسمان به خاطر همین موانع اقدام به لغو پروازها در مسیرهای رفت و برگشت رامسر - شیراز ، رامسر - مشهد و رامسر - تهران کرده بود.
کارشناسان اعتقاد دارند تاسیسات ناوگان هوایی یکی از ارکان مهم حمل و نقل ترکیبی و از محورهای توسعه هر منطقه به شمار می آید و در کنار ناوگان ریلی و جاده ای شرایط رشد متوازن هر منطقه را رقم می زند.
جمعی از فعالان حوزه گردشگری شهرستان رامسر با اشاره به تعطیلی این فرودگاه و اثرات نامطلوب آن بر اقتصاد منطقه اظهار داشتند با ادامه این روند بیشتر سرمایه گذاران و کارآفرینان منطقه دچار مشکل می شوند.
نصرالله خلج مدیر یکی از هتل های رامسر در این باره به خبرنگار ایرنا گفت :‌ با گذشت بیش از 5 دهه از فعالیت فرودگاه رامسر شهری که هرسال پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر خارجی و داخلی است هم اکنون به خاطر مشکلات جزئی غیرفعال شده و چنین وضعیتی جای تامل دارد.
وی افزود :‌ تا پیش از غیرفعال شدن این فرودگاه ، به طور متوسط هر روز حدود 99 درصد ظرفیت هتل از مسافران بویژه گردشگران خارجی پذیرش می شدند و اکنون این ظرفیت به حدود 9 درصد رسیده است.
وی اظهار داشت : دست کم 59 نفر دراین هتل فعالیت دارند و اگر تعطیلی فرودگاه ادامه یابد ناگزیریم به خاطر نداشتن درآمد ، نیروی انسانی این مرکز اقامتی را کاهش دهم .
مدیر هتل خلج رامسر ، ‌نبود برنامه ریزی صحیح و مدون ،‌کم توجهی و کوتاهی مسئولان ذیربط را از علت های اساسی تعطیلی این فرودگاه دراین شهر برشمرد و گفت که نمی دانم کدام مقام مسئول باید تاوان این همه ضرر و زیانی که بر فعالان حوزه گردشگری براثر تعطیلی این فرودگاه تحمیل شده بدهد.
مسئول تاکسی بی سیم فرودگاه رامسر هم دراین باره گفت که دستکم 35 راننده خودرو در جابه جایی مسافران پروازی فرودگاه این شهر در بیشتر شهرهای غربی مازندران فعالیت داشتند که هم اکنون بیکار شده اند.
شهروز نیاستی افزود : البته کسادی بازار کار رانندگان خودروهای بی سیم فرودگاه این شهر مربوط به زمان غیرفعال شدن این فرودگاه نبوده بلکه به وقوع سانحه هوایی هواپیمای ای تی آر در خط پروازی تهران - یاسوج برمی گردد.
درپی وقوع سانحه هواپیمای ای تی آر در خط پروازی تهران - یاسوج ، شرکت هواپیمایی آسمان که سابقه بیشترین پرواز در مسیرهای رفت و برگشت تهران - رامسر، مشهد - رامسر و اهواز- رامسر را داشت ، پروازهایش را به دلیل وجود موانع به فرودگاه رامسر تعلیق کرد.
مسئول تاکسی بی سیم فرودگاه رامسر گفت : با اینکه پس از تعطیلی این فرودگاه عده ای از مسئولان ذیربط در گزارشی از طریق رسانه ها وعده دادند که موانع پروازی این فرودگاه کمتر از یک ماه رفع می شود اما متاسفانه چنین نشد.
مدیر مجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر نیز گفت : امروز ناوگان حمل ونقل هوایی یکی از آسان ترین سفرها برای خیلی از گردشگران بویژه گردشگران خارجی که فرصت زمان برای آن ها از اهمیت بالایی برخورداراست ، به شمار می آید.
علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ نکته دیگر آنکه گردشگران دو دسته اند ،دسته نخست گردشگران عمومی که اغلب آن ها با خودروهای شخصی و یا عمومی وارد شهرهای گردشگری بویژه رامسر می شوند و دسته دیگر گردشگران پولدار می باشند.
وی ادامه داد :‌ بنابراین گردشگران فاخر به علت برخورداری از شرائط مالی مناسب از ناوگان حمل و نقل هوایی بهره می گیرند تا دچار کمترین آسیب شوند.
مدیرمجتمع فرهنگی و موزه ای شهدای رامسر گفت :‌ این مجتمع زیرنظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی قرار دارد بنابراین عده زیادی از مسافران و گردشگران با همکاری روابط عمومی این بنیاد از طریق دفاتر آژانس خدمات مسافرتی در تهران پذیرش می شوند و به علت تعطیلی فرودگاه رامسر استقبال کمتری برای سفر به این منطقه را دارند.
تلاش های خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با اداره کل فرودگاه های مازندران برای دریافت آخرین اقدامات انجام گرفته برای رفع موانع پروازی فرودگاه رامسر تا این لحظه بدون نتیجه ماند.
شهرستان رامسر با جمعیتی دست کم 70 هزار نفر به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه ، اماکن اقامتی مانند هتل های قدیم ، جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده است.
7078 /1602/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/32028/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز