پیام مازند

آخرين مطالب

نماز عید سعید فطر در مازندران اقامه شد سياسي

نماز عید سعید فطر در مازندران اقامه شد
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - مردم مازندران در تمامی شهرهای این استان صبح امروز با حضور در مصلی و مساجد نماز عید فطر را اقامه کردند. به گزارش ایسنا مازندران، در ساری نماز عید فطر به امامت آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران برگزار شد.
طبرسی در خطبه های نماز عید سعید فطر، با اشاره به اینکه باید بر عهد خود و خداوند بمانید و از دستورات وی نافرمانی نکنید، اظهار کرد: با عمل به دستورات خداوند لباس تقوای الهی را بر تن کرده اید و از متقین خواهید بود.
وی با اشاره به روز حماسی قدس، تصریح کرد: مردم با حضور حماسی خود نشان دادند سخنان بی ربط رئیس جمهور آمریکا تاثیری بر آنها ندارد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه نباید نسبت به تعریف دشمن شاد بود و باید به آن شک کرد، گفت: اگر در این سال ها تهدید و تحریم می شویم به این دلیل است که می خواهند ما را نسبت به انقلاب مایوس کنند.
طبرسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب عقیدتی است، خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال راه اندازی جنگ صلیبی دیگری برای به خاک و خون کشیدن بیگناهان به وسیله اسرائیل است.
وی با بیان اینکه مردم مشکلات را تحمل می کنند اما دشمن را هرگز، تصریح کرد: دمشن میخواهد ما را از صحنه انقلاب بیرون و تفرقه ایجاد کند اما هرگز موفق نمی شود.
تقوا بزرگترین دستاورد ماه مبارک رمضان است
امام جمعه شهرستان تنکابن نیز در خطبه های نماز عید سعید فطر تقوا را مهم‌ترین دستاورد ماه مبارک رمضان دانست.
حجت الاسلام عبدالعلی پور‌اکبر ضمن تبریک عید سعید فطر به مومنان روزه دار و با اشاره به دستاوردهای بزرگ ماه رمضان، تقوا را سبب ترک معاصی و بزرگترین دستاورد این ماه دانست و گفت: نشانه حقیقی یک ماه روزه داری حفظ اندوخته ها و درس های آن پس از ماه مبارک رمضان است.
وی از درس های بیشمار ماه مبارک رمضان سخن گفت و اظهار کرد: مبارزه با هوای نفس، همدردی با گرسنگان، تقوا و اخلاص در راه خدا، توفیق سحرخیزی و راز و نیاز با خدا و بهره مندی از هم انسی با قران کریم از برکات و درس های ماه رمضان است و این تمرین ترک گناه باید سرلوحه کاری ما قرار گیرد.
امام جمعه تنکابن با اشاره به توطئه های اسرائیل و استکبار جهانی، گفت: علیرغم تمام ترفندهایی که صهیونیست به کار گرفت تا مانع از برگزاری باشکوه روز قدس شود ملت مسلمان بیدار جهان اسلام، امسال راهپیمایی روز قدس را هرچه بهتر و قدرتمند تر از گذشته برگزار کردند و مشت محکمی بر دهان یاوه گویان زده شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه خدعه های منافقین و معاندین نظام خللی در عظم و اراده ملت مسلمان ایراد نخواهد کرد، افزود: اتفاقات اخیر در مورد نهاد کمیته امداد و اکاذیبی که به این ارگان مردمی نسبت دادند به دور از حقیقت بوده و هیچ یک از کمک ها و صدقات مردم در داخل کشور به خارج و برای مردم دیگر کشورها استفاده نشده است.
خطیب نماز عید فطر شهرستان تنکابن با اعلام اینکه جوانان فلسطینی زیر 18 سال و نسل چهارم و پنجم بخش اعظم تظاهرکنندگان حاضر در راهپیمایی روز قدس در فلسطین اشغالی بودند، گفت: این نشان دهنده انتقال افکار و عقاید به نسل امروزی فلسطین و نماد بیداری جوانان فلسطینی است تا خواب استکبار را آشفته کنند.
پوراکبر در خصوص اتقاقات جهان اسلام و جنگ های اخیر به ویژه هجوم امارات به استان الحدیده در یمن که واکنش دندان شکن مسلمانان و لشگر اسلام را در پی داشت، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و استعمارگران به ویژه آمریکا بداند که لشگر اسلام همیشه در برابر ظلم ایستادگی کرده و اتحاد بین مسلملنان لازمه بیرون راندن کشورهای بیگانه از منطقه است.
مسئولان با فتنه گران اقتصادی برخورد کنند
حجت الاسلام سید داوود موسوی امام جمعه محمودآباد نیز در خطبه نماز عید فطر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر مخصوصا شهدای مدافع حریم و حرم و امام شهدا، اظهار کرد: شهدای موتلفه اسلامی نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی و شهید چمران مجاهدی خستگی ناپذیر در تمامی عرصه های مبارزه است.
وی با بیان این که گرانی های افسار گسیخته و تبعات آن هر ساله با آغاز سال جدید مطابق معمول درصدی بر قیمت ها به بهانه تورم و بالا رفتن دستمزدها و دیگر عوامل افزوده می شود، افزود: متاسفانه در چند ماه اخیر افزایش قیمت را در بازارها شاهد بوده که هیچگونه کنترلی بر آن نیست.
امام جمعه محمودآباد گفت: با توجه به ایجاد فشار بر طبقات ضعیف و متوسط جامعه لازم است مسئولان و دولتمردان سریعا وارد میدان شده و جلوی این لجام گسیختگی را بگیرند.
موسوی تصریح کرد: به نظر می رسد که توطئه ای برای ناراضی کردن مردم و ناامید کردن آنها از دولت و نظام در برنامه قرار گرفته که ملت و دولت باید قاطعانه با فتنه گران اقتصادی که عملا جنگ نامرئی اقتصادی به راه انداختند، برخورد جدی کنند.
پیشرفت در گرو انسجام، همدلی و هم افزایی مسئولین و مردم
امام جمعه شهرستان نور نیز در خطبه نماز عید سعید فطر، اظهار کرد: انسجام، همدلی و هم افزایی مسئولین و مردم باعث پیشرفته می شود.
به گزارش ایسنا مازندران، حجت الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه نماز عید سعید فطر ضمن دعوت مردم به تقوی الهی، اظهار کرد: مردم روزه دار در یک ماه میهمانی خدا به عبادت و بندگی و انس با قرآن و خدا و توبه پرداختند که امروز در روز عید سعید فطر از پروردگار عالم مستحق دریافت پاداش هستند.
وی با اشاره به اینکه پاداش روزه داران و عابدان در مسیر عبادت پروردگار عالم بخشودگی از گناهان و لغزش ها است، تصریح کرد: یک ماه عبادت و بندگی ره توشه ای برای 11 ماه دیگر است که باید خود را مهیا کنیم تا در مسیر اخلاص، عبودیت، بندگی خدا در پاکی و صداقت بهترین ها را در این روزها رقم بزنیم.
امام جمعه نور در ادامه افزود: بعد از نماز عید سعید فطر سعی شود زکات فطره را پرداخت و به دید و بازدید والدین و اقوام و خویشان پرداخته شود.
احمدی با اشاره به اینکه در روز عید فطر، عید پاکی ها خداوند عبادت بندگان خود را پذیرفته است، اظهار کرد: روزی که در آن گناه و معصیت نباشد آن روز عید است.
وی مهم ترین مسئله در پیشرفت منطقه را وحدت و همدلی دانست و افزود: با انسجام و هم افزایی و همچنین وحدت بین مسئولین و مردم قله های پیشرفت یکی پس از دیگری طی می شود.
احمدی در پایان یاد آور شد: مردم در هفته های بعد از ماه مبارک رمضان با حضور حداکثری صفوف نماز جمعه را پررنگ نگاه دارند.
عید فطر، روز وحدت دنیای اسلام
به گزارش ایسنا مازندران، حجت الاسلام محمود مشایخ در خطبه های نماز عید فطر امروز نوشهر که در مصلی امام خمینی برگزار شد از نماز روز عید فطر به عنوان روز وحدت دنیای اسلام یاد کرد و گفت: نماز عید فطر زمینه ساز وحدت امت واحد اسلامی و آگاه سازی نسبت به نظام سلطه است.
وی افزود: آنچه مسلمانان را از هم جدا ساخته انگیزه های قدرت طلبانه و وابستگی به نظام سلطه است.
امام جمعه نوشهر، نماز عید فطر را همانند نماز جمعه وحدت آفرین دانست و گفت: امروز یک مانور است و اینکه آنچه در ماه رمضان از مبطلات نهی شد تا چه میزان عملی کرد یم.
مشایخ در ادامه با اشاره به فضای فعلی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در حال حاضر فضای ناامید کردن مردم از سوی استکبار بر کشور و نظام وجود دارد و در این برهه حساس باید تمام حواسمان باشد که تحت تاثیر این فضای مسموم قرار نگیریم.
وی با بیان اینکه دشمنان فضای تفرقه ایجاد کردند تا ملت را مایوس کنند، تاکید کرد: همه این برنامه ها برای این است که مردم را سست کنند تا همه چیز از هم بپاشد.
امام جمعه نوشهر اظهار کرد: ترامپ شعار می دهد که با مردم ایران کاری ندارد در حالیکه مردم ما در این فضا صدمه می بینند.
مشایخ با اشاره به اینکه دشمن کینه زیادی از نظام و مردم ما به دل دارد، تصریح کرد: در این برهه از زمان باید حواسمان باشد و ایجاد امید کنیم.
وی ادامه داد: اگر در داخل کشور به جان هم بیفتیم و به نظام رحم نکینم دودش به چشم خودمان می رود.
خطیب نماز روز عید فطر نوشهر با تاکید بر اینکه دولت باید پرچمدار حقوق مردم باشد گفت: دولت باید مشکلات کشور را بشناسد و مراقب پیاده سازی فرهگ غربی باشد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/32064/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد