پیام مازند

آخرين مطالب

مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان:

مصرف برق در مازندران بیشتر از میانگین کشوری است اقتصادي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان گفت: مصرف برق در مازندران به دلیل حجم مسافران ورودی بیشتر از میانگین کشوری است.
به گزارش ایسنا مازندران،حسین افضلی در نشست خبری مشترک با مدیران صنعت برق مازندارن در جمع خبرنگاران بابیان اینکه باتوجه به مسافر پذیر بودن استان، مصرف برق در مازندران بیشتر از میانگین کشوری است اظهار کرد: در سال گذشته 300 میلیون کیلوات ساعت انرژی به ارزش 29 میلیارد تومان در نیروگاه ها تولید شد.
وی با بیان اینکه 30 درصد تاسیسات برق در گلستان و مابقی در مازندران واقع شده است گفت: همچنین 30 درصد مصرف برق در گلستان و بقیه در مازندران بوده و میزان مصرف برق در مازندران و گلستان سال قبل 9.5 درصد رشد داشت، این میزان در کشور حدود 5 درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز میزان مصرف 6.8 دهم درصد رشد داشته باشد و به چهار هزار و 939 مگاوات برسد.
مدیرعامل برق منطقه مازندران و گلستان با اشاره به اشتغال 120 نفر در نیروگاه های استان خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری 112 مگاوات نیروگاهی در استان بهره برداری و برای 80 نفر اشتغال ایجاد می شود.
افضلی بابیان این که 33 پروژه برق منطقه در دست اقدام است گفت: 22 پروژه در بخش ایستگاه‌ها و 11 پروژه در بخش تولید بوده و ظرفیت تولید برق در استان سه هزار و 370 مگاوات برق است؛ به دلیل افزایش دمای هوا در استان میزان مصرف افزایش می‌یابد.
افضلی با اشاره به اینکه پیک مصرف برق در 18 مردادماه سال قبل به بیش از چهار هزار و 113 مگاوات رسیده بود اظهار داشت: از این میزان هزار و 100 مگاوات در گلستان ثبت‌شده بود.
وی با اشاره به این که نیروگاه 460 مگاواتی نوشهر امسال وارد مدار می‌شود گفت: بخش گاز نیروگاه با ظرفیت 310 مگاوات برق امسال به بهره برداری می رسد.
* فصل تابستان میزان مصرف برق در مازندران 2.5 برابر می شود
قاسم شهابی مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران نیز در این نشست مشترک اظهار کرد: شرکت توزیع برق مازندران از گلوگاه تا آمل را پوشش می‌دهد و در سال گذشته پیک برق استان در اول شهریورماه به میزان هزار و 900 مگاوات ثبت‌شده است.
وی میزان تلفات برق استان را در سال گذشته 13.3 درصد اعلام کرد و گفت: 31 هزار دستگاه ترانس برق، 27 هزار کیلومتر شبکه برق در استان وجود دارد و شمار اشتراک به یک‌میلیون و 350 هزار فقره رسیده است.
شهابی با اشاره به این که میزان فروش برق استان مناسبت بوده است گفت: کل فروش در سال 95 به تفکیک تعرفه نزدیک به شش میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه در سال 90 تلفات برق 18 و 19 درصد بوده است یادآور شد: در حال حاضر 13.30 درصد تلفات داریم که این میزان باید به 11 درصد برسد.
شهابی بابیان اینکه برخی متقاضیان در شهرهای بزرگ تا پنج ماه در نوبت دریافت کنتور برق هستند گفت: 52 میلیارد در حوزه توسعه شبکه و 40 میلیارد تومان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده برق سال قبل در استان صرف شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران بابیان اینکه اعتباری برای چاه‌های آب کشاورزی در شرکت توزیع برق وجود ندارد گفت: باید طرح‌های موردنظر در این زمینه تهیه شود و اعتبار آن از سوی سازمان مدیریت تأمین خواهد شد.
شهابی بابیان اینکه اعتباری برای چاه‌های آب کشاورزی در شرکت توزیع برق وجود ندارد تصریح کرد: باید طرح‌های موردنظر در این زمینه تهیه شود و اعتبار آن از سوی سازمان مدیریت تأمین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد مشترکان برق خانگی و زیر یک درصد صنعتی هستند گفت: بخش خانگی 43 درصد و بخش صنعتی 20 درصد مصرف برق استان را تشکیل می‌دهند ازاین‌رو برای مدیریت مصرف به سراغ صنایع رفته‌ایم.
شهابی با اشاره به این که ساعات کاری ادارات از 10 تیرماه باید از 6.5 صبح تا 13 بعدازظهر باشد افزود: این تغییر ساعت اداری در صرفه‌جویی مصرف برق تأثیرگذار خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران خاطرنشان کرد: شش ماه از سال مصرف برق در مازندران ثابت است ولی در فصل تابستان میزان مصرف برق 2.5 برابر خواهد شد.
*کاهش روزهای خاموشی برق در غرب مازندران
کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه محدوده خدمات توزیع برق غرب مازندران از آمل تا رامسر است، مشترکان برق غرب استان را 583 هزار مشترک اعلام کرد.
وی گفت: 7 هزار و 39 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، چهار هزار و 311 کیلومتر شبکه متوسط، 13 هزار دستگاه ترانس در غرب استان وجود دارد.
فرح زاد با اشاره به روند مناسب فروش برق در غرب استان تصریح کرد: میزان تلفات برق در غرب استان حدود 17 درصد بوده و 41 میلیارد تومان در بخش نوسازی شبکه‌ها هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران به برنامه‌های تهیه‌شده برای کاهش تلفات برق در استان اشاره کرد و گفت: نیم درصد مشترکان غرب مازندران را بخش صنعتی تشکیل می دهد و در سال قبل 131 میلیون کیلووات ساعت انرژی فروش رفته است.
وی بیان کرد: برای کاهش تلفات برق، سامانه ثبت نامه متقاضیان راه‌اندازی شده است و تاکنون 20 هزار و 310 مشترک در آن نام‌نویسی کرده‌اند.
فرح زاد گفت: در غرب مازندران با اجرای طرح‌ها برای 106 نفر اشتغال‌زایی ایجادشده است و سعی برآن است که افراد بومی مشغول کارشوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران با اشاره به برگزاری 81 مانور برای جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز در منطقه گفت: با کسانی که از برق غیرمجاز استفاده می کنند برخورد قانونی می‌شود.
فرح‌زاد یادآور شد: در حال حاضر 85 درصد قرائت کنتور با امکانات روز انجام می‌شود و میزان خاموشی‌های برق در غرب مازندران کاهش‌یافته است.
*سوخت گاز جایگزین سوخت مازوت در نیروگاه نکا خواهد شد
محسن نعمتی مدیرعامل شرکت تولید برق نکا نیز در این جلسه خاطرنشان کرد : در حوزه تعمیرات نیروگاه سعی کردیم در ساخت از قطعات داخلی استفاده کنیم وپره توربین هایی را که نیاز بود از خارج وارد کشور کنیم در داخل تولید شد.
وی تصریح کرد: در این راستا 12 میلیارد تومان صرفه‌جویی در هزینه تولید پره های توربین ها انجام گرفت.
مدیرعامل شرکت تولید برق نکا در مورد تولید برق خاطرنشان کرد :در سال 96،11 میلیارد کیلووات ساعت برق تولید شده است.
نعمتی افزود: در راستای تولید برق سعی کردیم که از سوخت مازوت کمتر استفاده کرده و سوخت گاز را جایگزین کنیم.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/32168/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد