پیام مازند

آخرين مطالب

اعتراض ورزشکاران به جدایی گراپلینک از کشتی ورزشي

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین  – واگذاری کشتی گراپلینگ از فدراسیون کشتی اعتراض ورزشکاران و مربیان تیم ملی این رشته ورزشی را به همراه داشته و آنان با شرکت نکردن در مسابقات پیش رو خواهان بازگشت این رشته به جایگاه قبلی خود هستند .
اواخر پارسال بر اساس توافقات صورت گرفته میان فدراسیون‌های کشتی و ورزش‌های رزمی و انجام هماهنگی‌های لازم با وزارت ورزش و جوانان ، کلیه فعالیت های داخلی رشته گراپلینگ به فدراسیون ورزش‌های رزمی واگذار شد.
بر اساس این توافق قرار شد فدراسیون کشتی تنها هماهنگی لازم را با اتحادیه جهانی کشتی برای فعالیت‌های بین‌المللی گراپلینگ انجام دهد تا مشکلی برای حضور ورزشکاران این رشته در مسابقات بین‌المللی وجود نداشته باشد.
گراپلینگ ترکیبی از کشتی آزاد ، فرنگی ،جودو و جوجیتسو است و تمامی فنون پرتابی ،مهارت های خاک از جمله فن تسلیمی و بی هوشی در آن کاربرد دارد.
این رشته ورزشی ،کشتی تسلیمی است که در زمان باستان بین اقوام مختلف رایج بوده و در دهه های پیش نیز فدراسیون جهانی کشتی این رشته ترکیبی را احیا و احصا کرد.
کشتی گراپلینگ رشته ای است که اواخر سال 94 به عنوان یک رشته رسمی در فدراسیون کشتی ایران به رسمیت شناخته شد .
تاکنون 15 دوره مسابقات جهانی برای این رشته برگزار شد ولی ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران طی سال گذشته سومین سالی بود که در این مسابقات شرکت می کرند ، اما امسال واگذاری گراپلینگ از فدراسیون کشتی به فدراسیون ورزش های رزمی اعتراض ورزشکاران و مربیان این رشته کشتی را به همراه داشته باشد.
یک گراپلینک کار عضو تیم ملی از شهرستان قائمشهر گفت : چند ماهی است که کشتی گراپلینگ را به فدراسیون ورزش های رزمی واگذار کرده اند و این مساله باعث ناراحتی بسیاری از بچه ها شده است .
ولی الله فهیمی با بیان اینکه طی سه سالی که رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی بود ما حمایت های زیادی از سوی رئیس فدراسیون می شدیم ، افزود : اما طی این چند ماه اصلا وضعیت ما مشخص نیست .
وی توضیح داد : طی چند روز گذشته انتخابی تیم ملی در سالن هفت تیر تهران برگزار شد اما کسی از سوی فدراسیون ورزش های رزمی با ما برای شرکت در انتخابی تیم ملی تماسی نگرفت ، این درحالی است که زمانی که رشته ما زیر نظر فدراسیون کشتی بود با هماهنگی های صورت گرفته به مسابقات انتخابی اعزام می شدیم .
عضو تیم ملی کشتی گراپلینگ گفت : با این وضعیت در مسابقات جهانی که 17 شهریور ماه در کشور قزاقستان برگزار خواهد شد ، شرکت نخواهم کرد.
فهیمی دلیل شرکت نکردن خود در این مسابقات را هزینه شخصی اعزام به مسابقات اعلام کرد و افزود : این درحالی است که زمانی رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی بود اعزام و تمام هزینه های ورزشکاران زیر نظر این فدراسیون بود.
وی همچنین با بیان اینکه زمانی که رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی بود تمام مسابقات مشخص شده بود ، گفت : اما هم اکنون با واگذاری این رشته به فدراسیون ورزش های رزمی ما سر در گم هستیم و اگر این شرایط ادامه پیدا کند انگیزه ای برای شرکت در مسابقات نخواهم داشت .
ولی الله فهیمی سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان اولین مدال طلای ایران را کسب کرد .
** پاداش طلای مسابقات جهانی را دریافت نکردم
عضوتیم ملی گراپلینگ از شهرستان قائمشهر با بیان اینکه سال گذشته در مسابقات جهانی موفق شدم اولین مدال طلای ایران را دریافت کند ، گفت : متاسفانه علی رغم تمام وعده ها پاداشی به بنده تعلق نگرفت و انگار در پاداش گرفتن هم افراد خاص مد نظر بوده اند .
فهیمی افزود : وقتی ورزشکاری پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران را در کشوری بیگانه به اهتراز در می آورد این نوعی افتخار برای کشور محسوب می شود و انتظار است مسئولین ذی ربط به وعده هایی که می دهند عمل کنند.
مربی تیم ملی کشتی گراپلینگ ایران هم گفت : دلیل اصلی ما برای واگذار نشدن رشته گراپلینگ به فدراسیون رزمی آن است که باید مسابقات ما بر روی تشک کشتی برگزار شود ، زیرا معتقدیم مسابقه ما کمربندی نیست .
امیر عباس انوری افزود : ما هم برای حمایت از ورزشکاران امسال در خانه نشسته ایم و در مسابقات پیش رو به دلیل آنکه فدراسیون رزمی نمی تواند مدیریت کشتی گراپلینگ را برعهده بگیرد ، شرکت نخواهیم کرد.
وی با اشاره به مسابقات انتخابی تیم ملی که چند روز پیش در تهران برگزار شد ، گفت : تا جایی که مطلع هستم اکثر مربیان تیم ملی برای حمایت از این رشته و ورزشکاران خود در انتخابی تیم ملی شرکت نکرده اند ، بنا بر این از رئیس فدراسیون کشتی می خواهیم تا این رشته زیر نظر فدراسیون کشتی قرار بگیرد.
مربی تیم ملی کشتی گراپلینگ ایران با بیان اینکه طی این سه سالی که رشته گراپلینگ زیر نظر فدراسیون کشتی بود رئیس فدراسیون هزینه های زیادی را برای ورزشکاران متقبل شده بود ، گفت که این تلاش ها مثمر ثمر بوده است ، زیرا ورزشکاران ایرانی در مسابقات جهانی در طول این سال ها توانسته اند 10 مدال جهانی را کسب کنند.
انوری افزود : قبل از واگذاری گراپلینک تمام هزینه ها و اعزام ها با فدراسیون کشتی بود ، اما هم اکنون مشاهده می کنیم که حتی برای ورودی ها از ورزشکاران هزینه دریافت می کنند.
وی با اعلام این که تصمیم دارد به صورت مستقل کار کند ، گفت : البته ارتباط خوبی با اتحادیه داریم و از فدراسیون خواسته ایم که اگر قرار است این رشته زیر نظر فدراسیون رزمی بماند ما تعیین کننده چگونه برگزار شدن مسابقات باشیم .
مربی تیم ملی کشتی گراپلینگ در پایان گفت که از رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی می خواهد تا باز هم این رشته را بپذیرد تا ورزشکاران بتوانند بر روی تشک کشتی مسابقات بدهند.
** اشکالات ناشی از ساماندهی نشدن ورزشکاران
رئیس هیات ورزش های رزمی مازندران گفت : باتوجه به توافقات صورت گرفته مابین فدراسیون کشتی و ورزش های رزمی ، کلیه فعالیت های داخلی رشته گراپلینگ به فدراسیون ورزش های رزمی واگذار شد و ما باید طبق دستورات ورزشکاران را ساماندهی کنیم .
صابر اکبرزاده افزود : با ساماندهی ورزشکاران تمام سعی خود را انجام خواهیم داد تا ورزشکاران عقب نمانند و بتوانند در مسابقات شرکت کنند.
وی در خصوص ناراحتی برخی از مربیان و کشتی گیران کشتی گراپلینگ ، گفت : این موارد طبیعی است ، زیرا ساماندهی خوبی انجام نشده که باعث گله مندی ورزشکاران شده است اما این شرایط به وجود آمده و امیدواریم این ورزشکاران هم بتوانند خود را با شرایط ورزش های رزمی وقف دهند.
رئیس هیات ورزش های رزمی استان مازندارن همچنین در خصوص انتخابی تیم ملی که چند روز گذشته در تهران برگزار شد ، افزود : در انتخابی تیم ملی از مازندران 70 ورزشکار را اعزام کردیم که این موضوع بی سابقه بوده است و ورزشکاران ما توانستند مقام دوم را کسب کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/36444/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور