پیام مازند

آخرين مطالب

نیم نگاه شهروند ساری به بالای جدول لیگ برتر فوتسال ورزشي

نیم نگاه شهروند ساری به بالای جدول لیگ برتر فوتسال
  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری- سوت بیستمین دوره رقابت های فوتسال لیگ برتر ایران در حالی از فردا پنجشنبه 14 تیر ماه نواخته می شود که تیم شهروند ساری نماینده مازنی ها در نخستین هفته این رقابت ها میهمان فرش آراء در مشهد است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروند ساری که در کارنامه 16 ساله حضورش در رقابت های فوتسال لیگ برتر باشگاههای ایران تاکنون نتوانست رتبه ای بهتر از رده پنجم را در بین 14 تیم حاضرکسب کند ، به نظر می رسد در فصل جاری این رقابت ها نیم نگاهی به رده بالای جدول دارد.
این تیم دو سال پیاپی با سلام و صلوات در لحظه های آخر از سقوط به لیگ دسته اول نجات یافت و در سال گذشته نیز با وجود وعده مسئولانش برای رسیدن به رده میانه یا بالاتر جدول ( حداقل پنجم) کارش را با قرارگیری در رده نهم این رقابت ها خاتمه داد و 2 پله نسبت به دوره هیجدهم ( سال 96) پسروی داشت.
کارشناسان فوتبالی می گویند هر تیمی برای حضور در مسابقات داخلی و خارجی باید خود را برای کسب جایگاه قهرمانی آماده کند و بدون ترسیم جایگاه بالا در جدول امیدواری برای ماندگاری نیز نمی توان داشت.
این کارشناسان بر این باروند نیم نگاه به بالای جدول انگیزه برای بازیکنان و حتی هواداران تیم ایجاد می کند و حامی مالی را برای حمایت از تیم نیز ترغیب خواهد کرد.
کارشناسان فوتبالی رایزنی برای قرارداد انعقاد قرارداد با کاپیتان اسبق تیم ملی فوتسال برای سرمربیگری شهروند را مهمترین دلیل برای جسارت شهروند برای رفتن به بالای جدول می دانند.
اگر چه از منظر صاحبان این باشگاه استفاده حداکثری از بازیکنان و کادر فنی بومی ، کشاندن 5 تا 6 هزار تماشاگر به ورزشگاه ، بازیکن سازی و حمایت از تیم های پایه از مزایای حضور 16 ساله این باشگاه در رقابت های لیگ برتر است ، ولی به نظر می رسد ترسیم آینده بهتر و کسب رتبه در جدول می تواند این فرایند را دو چندان کند.
نارضایتی مدیرعامل باشگاه شهروند ساری از نتایج سال قبل تیمش در رقابت های فوتسال لیگ برتر باشگاههای ایران نشان از دود سفیدی دارد که به نظرمی رسد از دودکش شهروند به بیرون درز کرده است .
این باشگاه همچنین برای محبوبیت بیشتر در بین بازیکنان و حتی توجیه هزینه های تحمیلی هر چند پایین تر از تیم های دیگر باید نیم نگاهی به بالای جدول داشته باشد.
اگر چه در این سال ها به دلیل پولی شدن ورزش برای کسب عناوین بالای جدول باید جیب تیم ها شل تر شود ، ولی تجربه ناموفق تیم های متمول در کسب قهرمانی و حتی نایب قهرمانی و در مقابل قهرمان شدن برخی تیم های کم هزینه در فوتبال و حتی همین فوتسال نمونه خوبی است که نشان می دهد ، همه جا پول کار نمی کند.
نمونه ناکارآمدی پول محوری در ورزش را می توان در قهرمانی دو فصل قبل استقلال اهواز در لیگ برتر ایران و سقوط استیل آذین به رده پایین تر دید . استقلال اهواز با وجود هزینه 20 تا 30 میلیارد ریالی قهرمان لیگ برتر شد و استیل آذین با 5 تا 6 برابر این بودجه نیز به دسته اول سقوط کرد.
** پلی آف فرصتی برای پشت اندازی
مدیر عامل باشگاه شهروند ساری پلی آف شدن رقابت های فوتسال را فرصت مناسب برای تیم های با ظرفیت پایین تر از لحاظ کمی و کیفی برای رسیدن به رده بالای جدول دانست و گفت : در مرحله پلی آف هشت تیم به مرحله نهایی می روند و هر تیمی نمی تواند خود را از پیش برنده بداند و در پلی آف احتمال می رود تیمی هر چند قوی در این مرحله دچار مشکل شود و از تیم ضعیف شکست بخورد و حذف شود.
سعید نجاریان در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود : این در حالیست که پیش از این در رقابت های رفت وبرگشت که تیم ها باید 26 بازی انجام می دادند، احتمال چنین موقعیتی کمتر بود و تیم هایی مدعی بودند که بازیکن و تجهیزات بهتری در اختیار داشتند.
وی ادامه داد : شهروند ساری شاید از لحاظ بازیکن دارای ظرفیت های خوبی برای رسیدن به رده میانی و حتی بالای جدول باشد، ولی تجهیزات لازم به خصوص سالن تمرین و مسابقات استاندارد را برای این کار ندارد.
نجاریان گفت : تیم شهروند در شرایط فعلی سالن تمرین مناسب و اختصاصی ندارد و هر هفته پیش از بازی باید در چند سالن تمرین و مسابقه را در سالن دیگری برگزار کند.
مدیرعامل باشگاه شهروند ساری با این وجود پیش بینی کرد که در رقابت های پلی آفی تیمش بتواند شانس خود را برای صعود به رده بالای جدول امتحان کند.
در رقابت های فوتسال لیگ برتر 14 تیم شرکت دارند که شهروند ساری به نمایندگی از مازنی ها در این رقابت ها شرکت می کند و در فصل گذشته (96) رتبه نهم را در بین این تیم ها کسب کرد.
6982/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/36471/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد