پیام مازند

آخرين مطالب

انتظار ده ساله ساکنان جاده آمل به چمستان برای تکیمل چهارخطه شدن 2کیلومترپایانی گفتگو

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - اجرای طرح تعریض و چهارخطه شدن جاده خروجی شهر آمل به چمستان از توابع شهرستان نور در غرب مازندران بعد از گذشت حدود یک دهه همچنان نیمه تمام مانده و این وضعیت باعث گلایه و نارضایتی مردم این مسیر شده است.
  جاده آمل به چمستان به طول حدود 25 کیلومتر یکی از جاده های پرتردد شهرستان آمل به غرب مازندران محسوب می شود و بیش از دهها روستا در حوزه استحفاظی آمل و نیز به همین تعداد روستا در شهر و روستاهای بخش چمستان واقع شده است.
اجرای طرح تعریض و چهار خطه شدن جاده آمل به چمستان به گفته ساکنان این جاده از اواخر سال 87 آغاز شد ولی از هشت کیلومتر طول مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان آمل تنها بخشی از آن تاکنون تعریض شده است .
البته بخشی از این جاده در حوزه استحفاظی بخش چسمتان نیز به طور کامل تعریض و چهار خطه نشده و باعث گلایه و مطالبه جدی شهروندان این بخش نیزمحسوب می شود.
وجود بیمارستان امام علی (ع) به عنوان تنها بیمارستان زنان و زایمان شهرستان آمل که محوریت غرب مازندران را نیز دارد ، شرکت بزرگ لبنی کاله آمل ، شهرک صنعتی چمستان ، چندین کشتارگاه بزرگ صنعتی طیور و چندین واحد تولیدی ، صنعتی و نیز جاذبه های گردشگری طبیعی در مسیر این جاده سبب افزایش حجم تردد و ترافیک در مسیرهای تعریض نشده می شود .
شمار زیادی از رانندگان و ساکنان بومی این منطقه از تاخیر چند ساله در اجرای طرح تعریض و چهار خطه شدن جاده آمل به چمستان گلایه کرده و با انتقاد از طولانی شدن آن گفتند که این جاده یکی از مسیرهای پرتردد بین شهری محسوب می شود و تصادفات منجر به مرگ و مصدومیت های زیادی در این جاده اتفاق می افتد.
به گفته آنان ، نداشتن روشنایی و نبود شانه خاکی در کنار کم عرض بودن مسیرهای تعریض نشده و نبود علائم ترافیکی و هشدار دهنده وقوع تصادفات ناگوار را در این مسیر افزایش داده است .
یکی از رانندگان خطی این مسیر که حدود 25 سال کار جا به جایی مسافر را در این جاده انجام می دهد  گفت : در سال های اخیر با توجه افزایش تعداد خودرو و ساخت و سازهای انجام شده در منطقه ، تردد در این جاده نیز افزایش داشته و سرعت خودروها را نیز برخی ساعت کاملا کند کرده است.
حسین علیپور افزود : تاکنون علاوه بر رانندگان ، مدیران شرکت های واقع در مسیر و همچنین مدیران بیمارستان امام علی (ع) چندین بار با نامه نگاری مشکلات ناشی از تاخیر در اجرای طرح را به فرمانداری، بخشداری و رئیس اداره راه وشهرسازی در هر دو شهرستان آمل و نور اطلاع دادند و ساکنان این مناطق همچنان چشم انتظار تحقق عملی شدن وعده‌های مسئولان هستند.
وی گفت : حدود پنج سال پیش وقتی یکی از پزشکان زن بیمارستان امام علی(ع) در خروجی مسیر بیمارستان به جاده آمل به چمستان دچار تصادف شده بود خودم در آنجا حضور داشتم و مسئولان آمده بودند و قول دادند که این جاده را هر چه سریع تر تکمیل شود ، ولی وضعیت همچنان ادامه دارد.
یکی از افراد بومی ساکن حاشیه جاده آمل به چمستان هم با بیان اینکه تردد روزانه خودروهای مسافران و نیز وسایط نقلیه مردم محلی و همچنین شرکت های موجود در منطقه برای جابه جایی محصولات تولیدیشان زیاد شده ، دیگر جاده پاسخگوی این حجم تردد نیست .
در همین حال رییس اداره راه و شهرسازی آمل  گفت که این اداره به صورت رسمی از سال 90 تا 91 طرح تعریض این جاده را شروع کرده و از هشت کیلومتر مسیر در حوزه استحفاظی شهرستان آمل تا کنون حدود 6 کیلومتر آن به طور کامل تعریض و چهارخطه شده است.
قاسم رمضانی دلیل تاخیر چندین ساله تکمیل این طرح را وجود مشکلات و موانع اجتماعی و معارض های محلی بیان کرد و افزود : البته کمبود اعتبار برای سرعت بخشیدن به این طرح نیز از دیگر دلایل بوده است.
وی ادامه داد : خوشبختانه با حمایت ها و پیگیری های صورت گرفته حدود 2 میلیارد تومان اعتبار برای حدود 2 کیلومتر باقی مانده در حوزه استحفاظی شهرستان آمل اختصاص داده شده و پیمانکار این مسیر نیز از چند روز قبل فعال شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی آمل تاکید کرد که مسیر باقی مانده به طور 100 درصدی تا پایان امسال تعریض ، چهارخطه و بهره برداری خواهد شد.
رمضانی همچنین گفت که طرح تعریض و چهار خطه شدن جاده قدیم آمل به بابل که حدود 10 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی این شهرستان واقع شده تاکنون هفت کیلومتر آن به پایان رسیده و برای مسیرهای باقی مانده نیز پیمانکار انتخاب و مشغول شده است .
حدود 1000 کیلومتر راههای روستایی در شهرستان آمل وجود دارد.
شهرستان آمل با حدود 360 روستا و 406 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های مرکزی مازندران محسوب می شود و بیشتر مسیرهای روستایی این شهرستان در مسیر جاده های برون شهری با شهرهای دیگر واقع شده است.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/36810/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد