پیام مازند

آخرين مطالب

در نشست نمایندگان کمیته تسهیلگران شهرستانی کارگروه مدیریت دانش بررسی شد

کمیته تسهیلگران شهرستانی، پارلمان فکری استان مازندران اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در نخستین نشست نمایندگان کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، کمیته تسهیلگران شهرستانی به عنوان پارلمان فکری استان وظیفه ارائه راهکارهای توسعه هر شهرستان را در مازندران بر عهده دارد.، نخستین نشست نمایندگان کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران به میزبانی بنیاد نخبگان این استان با حضور واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه تخصصی مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران، فرجاد مسئول کمیته تسهیلگران شهرستانی این کارگروه، حبیبی قائم مقام بنیاد نخبگان مازندران و نمایندگان کمیته های تسهیلگران شهرستان های ساری، نکا، میاندرود، سیمرغ، سوادکوه، سوادکوه شمالی، محمودآباد، بابلسر، فریدونکنار، جویبار، نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، بابل و آمل برگزار شد.
*سیاسی کاری در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران وجود ندارد
واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران اظهار کرد: در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران به هیچ عنوان سیاسی کاری وجود ندارد و استفاده از ظرفیت همه افراد با هر نوع گرایش و سلیقه فکری مدنظر است.
وی افزود: در جلسات اتاق فکر به دنبال سخنانی که صرفا مورد تایید مسئولان باشد نیستیم بلکه مشکلات را باید بیان کرد تا مسئولان با اطلاع یافتن از واقعیت های موجود نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران خاطرنشان کرد: باید برداشت سطح جامعه از مسائل مختلف را به استاندار ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه بیان واقعیت ها ولو اینکه در کوتاه مدت مورد خوشایند افراد نباشد اما در دراز مدت حصول خیر و مصلحت را سبب می شود، گفت: به مسیر توسعه ای که استاندار ترسیم کرده است معتقد هستم و باید دستگاه ها در اختیار توسعه استان باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه هیچ عایدی مالی از محل مشارکت در فعالیت های اتاق فکر نصیب کسی نمی شود، تصریح کرد: شما تسهیلگرانی هستید که راه خود را با نگرش مسئولانه از دیگران جدا کردید.
عبدالهیان با بیان اینکه اصلی ترین موضوع، چرایی تشکیل این کمیته ها است، خاطرنشان کرد: ساختارهای اداری تا اندازه ای می تواند در مسیر توسعه کارآمد باشند به همین دلیل با تشکیل کمیته های تسهیلگران باید از ظرفیت تمام مردم استفاده کرد.
وی با بیان اینکه ظرفیت های رسمی امکان جلب مشارکت مردم را ندارد بلکه این کمیته ها باید برای مشارکت مردم کمک کار باشد، گفت: نوع مدیریت ما باید به گونه ای باشد که به مسئولان راهکار دهد و کمک کار باشد.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران افزود: به دنبال آن هستیم که تمامی مردم در توسعه استان مشارکت کنند و کمترین حسن این است که سرمایه اجتماعی افزایش می یابد.
عبدالهیان با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی تصمیم هایی که گرفته می شود بستگی به وزن کمیته‌ای است که در شهرستان ها تشکیل می شود، گفت: در این کار افتخاری، بالادست و پایین دست معنا و مفهومی ندارد و سلسله مراتب تعریف شده صرفا جهت تسهیل اجرای مناسب امور است.
* کمیته تسهیلگران پارلمان فکری استان ها هستند
مسعود فرجاد مسئول کمیته تسهیلگران کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در این جلسه، اظهار کرد: همایش بزرگ 500 نفری تسهیلگران توسعه شهرستان‌های مازندران با حضور استاندار و مسئولان ارشد استان و شهرستان ها در ذیل کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی استان در مازندران برگزار می شود.
وی با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر یک کار مهم و فعالیت در آن بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: قرار است در کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان ها فعالیت های بزرگی از خود به یادگار بگذاریم.
مسئول کمیته تسهیلگران کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران خاطرنشان کرد: باید تصور کنیم که این کمیته و اتاق فکر متعلق به مازندران نیست.
فرجاد گفت: کمیته تسهیلگران پارلمان فکری استان ها هستند و در این کمیته ها رانت، تصور اقتصادی و ... به هیچ عنوان مطرح نیست و فقط به دنبال توسعه شهرستان های مازندران هستیم.
وی با اشاره به اینکه هدف از تشکیل اتاق فکر و کارگروه های مربوطه این است که راهکارهای توسعه هر شهرستان را به استانداری ارائه بدهیم، اظهار کرد: هسته های فکری شهرستان محور باید با همراهی فرمانداران شکل بگیرید.
* تمامی امور توسعه ای مازندران نیازمند به یک بازنگری در مجموعه است
عباسی معاون فرماندار ساری و نماینده تسهیلگران شهرستان ساری نیز در این جلسه اظهار کرد: با شناختی که در حوزه شهرستان ساری وجود داشت فارغ از هرنوع نگاه سیاسی و غیره، افراد کمیته تسهیلگران معرفی شدند.
وی افزود: ترکیب مدنظر چیده شده در کمیته تسهیلگران ساری فراجناحی است تا خروجی مناسبی برای توسعه شهرستان ایجاد شود.
معاون فرماندار ساری با اشاره به اینکه از اشکورد تا یانه سر ساری فعالیت های عمرانی در حوزه های مختلف صورت گرفته است، گفت:انبوهی از منابع در بخش های مختلف این استان هزینه شده است اما تمامی آنها منجر به توسعه و احیای قابلیت های استان نشد.
عباسی خاطرنشان کرد: باید نگاه و زیرساخت ها به سوی رفاه می رفت اما اولویت بندی مناسب با واقعیت های جامعه نداشتیم به همین دلیل تمامی امور توسعه ای مازندران نیازمند به یک بازنگری در مجموعه است.
* کمیته تسهیلگران، کارگروه استانی در ابعاد کوچکتر در شهرستان ها است
حبیبی قائم مقام رئیس بنیاد نخبگان مازندران نیز در این جلسه اظهار کرد: به پوشش جغرافیایی در این کمیته باید توجه شود تا برای اعضای کمیته های غرب مازندران مشکلی به وجود نیاید.
وی با اشاره به اینکه رویکرد و تاکید استاندار، ضمانت اجرایی دارد، گفت: نتیجه تشکیل این کارگروه این است که سند توسعه استان در نهایت به دست می آید.
قائم مقام رئیس بنیاد نخبگان مازندران با بیان اینکه با تشکیل کمیته تسهیلگران، کارگروه استانی در ابعاد کوچکتر در شهرستان ها راه اندازی می شود، گفت: باید این موضوع را در جامعه جا بیاندازیم که باید زیست بوم کسب و کارها را تغییر داد و در شهرستان ها با توجه به ظرفیت های موجود، این زیست بوم را شناسایی کنیم.
حبیبی تاکید کرد: تشکیل هسته های فکری شهرستان محور با همراهی فرمانداران اهمیت دارد.
* دلیل عدم توسعه استان موازی کاری و نداشتن پشتیبانه علمی بسیاری از طرح ها است
در ادامه این جلسه ابوالقاسم سلیمانی نماینده کمیته تسهیلگران شهرستان نکا، اظهار کرد: همایش بزرگی با حضور مسئولان استانی برگزار می شود، بنابراین باید پیش فرض‌هایی نیز وجود داشته باشد.
وی تصریح کرد: خروجی این همایش به این نکته بر می گردد که اطلاعات درست و صحیحی در اختیار مسئولان قرار گیرد تا بتوان یک تصمیم درست گرفت.
نماینده کمیته تسهیلگران شهرستان نکا خاطرنشان کرد: ضروری است تا پیش از آغاز این همایش کمیته تسهیلگران شهرستانی جلساتی را برگزار کنند و در سه بخش مهم صنعت، کشاورزی و خدمات که از الزام های توسعه ای مازندران است ارائه راهکار دهند.
وی تصریح کرد: بسیاری از شهرستان ها ویژگی های اقلیمی و ماهیتی آنها شبیه همدیگر است و به همین منظور می توانیم مازندران را به 4 قسمت تقسیم کنیم و از هر منطقه یک نفر به عنوان سخنگو آن منطقه، در این همایش سخنرانی کنند.
سلیمانی گفت: موازی کاری و نداشتن پشتیبانه علمی برای بسیاری از طرح ها موجب شکست می شود و دلیل عدم توسعه استان مازندران دقیقا این دو موضوع است.
* نتایج جلسات کمیته تسهیلگران باید شفاف سازی شود
ساداتی نماینده کمیته تسهیلگران جویبار نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری همایش تسهیلگران توسعه شهرستانی با حضور استاندار بسیار مطلوب است اما باید به برخی پرسش ها پیش از آن پاسخ داد.
وی با اشاره به اینکه نکته مهم اینجا است که باید مشخص شود نتیجه چنین جلساتی چیست و چه کسانی از آن بهره خواهند برد، گفت: از تفکرات ایجاد شده در این کمیته در شهرستان ها چگونه استفاده می شود و استاندار چه میزان از تصمیم های این افراد استفاده می کند.
*تصمیمات کمیته تسهلگران باید ضمانت اجرایی داشته باشد
عظیمی نماینده کمیته تسهیلگران بابلسر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تشکیل اتاق فکر باید پیش از این سال ها اتفاق می افتاد، اظهار کرد: پیش از برگزاری همایش تسهیلگران در شهرستان ها جلسه عمومی این کمیته را تشکیل دهید.
وی گفت: یکی از مهم ترین مباحث موجود برای حضور در این اتاق فکر ضمانت اجرایی تصمیم های گرفته شده است.
نماینده کمیته تسهیلگران بابلسر اظهار کرد: جلسات به هیچ عنوان نباید سیاسی باشد و قطعا اینگونه نیست و نکته اینجا است که آیا با رفتن یک مسئول این جلسه ابتر می ماند.
* نگاه به استعدادهای هر شهرستان بسیار مهم است
فرج الله رضایی نماینده کمیته تسهیلگران محمودآباد نیز در ادامه این جلسه، اظهار کرد: خوبی های تشکیل اتاق فکر این است که استان یکپارچه دیده می شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه به استعدادهای هر شهرستان بسیار مهم است، گفت: به عنوان مثال باید به کشاورزی، دامپروری و غیره در این جلسه توجه شود.
نماینده کمیته تسهیلگران محمودآباد افزود: به هیچ عنوان نگاه سیاسی در معرفی افراد نداشتیم و افراد توانمند و دارای فکر و اندیشه را تلاش کردیم معرفی کنیم تا استان مازندران پیشرفت کند
* اتاق فکر، مکانی برای سیاست سازی است
یوسفی نماینده کمیته تسهیلگران نور نیز در این جلسه اظهار کرد: گاهی اوقات جایگاه افراد مشخص نیست و باید دید در این کمیته چه جایگاهی برای نمایندگان متصور هستند.
وی افزود: در بسیاری از موارد به مشورت نیاز داریم نه در شورا و نباید افرادی را به کار بگیریم که کتابی صحبت کنند و اهل اجرا نباشند.
نماینده کمیته تسهیلگران نور با اشاره به اینکه اتاق فکر، مکانی برای سیاست سازی است، تصریح کرد: مازندران استانی است که مدرن شده اما روال مدیریتی آن سنتی است.
یوسفی افزود: آمایش سرزمینی صورت نگرفته است و به هر شکلی می خواهیم تصمیمات خود را اجرایی کنیم.
*جلسات کمیته تسهلگران نباید فرمایشی باشد
رادمهر نماینده کمیته تسهیلگران چالوس نیز در این جلسه گفت: در معرفی افراد از سیاسی کاری پرهیز و تمامی افراد برای توسعه استان مازندران دیده و به کارگیری شود.
وی یادآور شد: در گذشته 12 کمیسیون مشورتی در چالوس تشکیل داده بودیم که هر ماه در سالن اجتماعات تشکیل جلسه می دادند و به دلیل آنکه در برخی از شهرها یک نفر حرف آخر را می زند، متاسفانه این جلسات خروجی مناسبی نداشت.
نماینده کمیته تسهیلگران چالوس خاطرنشان کرد: امیدواریم مصوبات جلسات اتاق فکر قابلیت اجرایی پیدا کنند و انتظار می رود جلسات فرمایشی نباشد.
* غرب مازندران نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد
مطهری نماینده کمیته تسهیلگران عباس آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید غرب مازندران نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، گفت: جلسه استاندار با نمایندگان و اعضای کمیته های تشهیلگران به دلیل دوری مسافت نمایندگان غرب، در یکی از شهرهای غرب استان برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه غرب ظرفیت های بی نظیری دارد که می توان از آنها بهره گرفت، اظهار کرد: گردشگری و توریسم در غرب بیشتر از سایر شهرستان ها مدنظر است و به همین دلیل بهتر است سخنرانان همایش، به صورت جداگانه از سه منطقه مازندران اظهار نظر کنند.
* فراجناحی بودن بهترین خوبی تشکیل این کارگروه است
دریایی به نمایندگی از نماینده کمیته تسهیلگران تنکابن در این جلسه با اشار به اینکه سخنران های این همایش به صورت منطقه ای انتخاب شوند، تصریح کرد: فراجناحی بودن بهترین خوبی تشکیل این کارگروه است.
وی افزود: حضور اعضا و نمایندگان غرب استان در مرکز برای دیدار با استاندار دشوار است و استاندار مازندران این امر را در برنامه کاری غرب استان خود قرار دهد.
*عدم رغبت نخبگان شهرستانی برای حضور در کمیته تسهیلگران
معینی نماینده کمیته تسهیلگران قائمشهر نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید به این پرسش پاسخ داد که به چه میزان کارگروه ها دارای قدرت است، گفت: نمایندگان کمیته تسهیلگران به چه میزان از قدرت اجرایی برخوردار هستند.
وی افزود: آنقدر در گذشته جلسات اینچنینی برگزار شد و به نتیجه نرسید و به همین دلیل افراد با نفوذ و نخبه شهرستانی برای حضور در این کارگروه ها رغبتی ندارند.
* تمام ضعف های کشور در بحث مدیریتی نیست
قربانی نماینده کمیته تسهیلگران آمل نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمام ضعف های کشور در بحث مدیریتی نیست، اظهار کرد: شاکله توسعه در دانشگاه های کشورهای توسعه یافته شکل گرفت اما میان صنعت و دانشگاه در کشورمان ارتباطی شکل نگرفت.
وی افزود: صنعت، کشاورزی و توریسم موجب توسعه می شود و همه اینها باید با دانشگاه ها در ارتباط باشند
*افرادی در کمیته تسهیلگران انتخاب شده اند که ذهن توسعه گرا دارند
میرتبار نماینده بابل نیز در این نشست، اظهار کرد: افرادی در کمیته تسهیلگران انتخاب شده اند که ذهن توسعه گرا دارند.
وی با اشاره به اینکه تسهیلگری به اهداف توسعه نگاه می کند، گفت: هدف گذاری در خصوص توسعه مهم است و با تشکیل اتاق فکر در مازندران در واقع مسیر مشاوره در جای درست قرار گرفت.
میرتبار تاکید کرد: باید به رشد و پیشرفت اتاق فکر که در نهایت موجب توسعه مازندران می شود کمک کنیم.
گفتنی است عباسعلی علیزاده نماینده کمیته تسهیلگران از میاندرود، حسینی از سیمرغ، ابوالقاسم سلیمانی از نکا، ساداتی از جویبار، عظیمی از بابلسر، فرج الله رضایی از محمودآباد، یوسفی از نور، رادمهر از چالوس، مطهری از عباس آباد، دریایی از تنکابن، معینی از قائمشهر، قربانی از آمل، میرتبار از بابل و حسینی از فریدونکنار در این جلسه حضور داشتند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/42105/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد