پیام مازند

آخرين مطالب

پس لرزه هاي گازي در شمال/ مردم نگران؛ صنايع دلواپس مقالات

پس لرزه هاي گازي در شمال/ مردم نگران؛ صنايع دلواپس
  بزرگنمايي:


مازن انلاين- شرکت ترکمن گاز ترکمنستان در اقدامي پيش از ظهر يکشنبه 12 دي‌ماه 95 صادرات گاز طبيعي به ايران را متوقف کرد اما بر اساس قراردادي که از 20 سال پيش ميان شرکت ملي گاز ايران و شرکت ترکمن گاز امضاشده است، بخشي از گاز مصرفي مناطق شمالي با واردات از اين کشور تأمين ميشود.

بر اين اساس هرچند صادرات روزانه حدود 10 ميليون مترمکعبي گاز ترکمنستان متوقف‌شده اما هم‌اکنون روزانه حدود 4 تا 5 ميليون مترمکعب گاز در قالب قرارداد سوآپ بين دو کشور تبادل مي‌شود.

از سوي ديگر صادرات گاز طبيعي ترکمنستان به ايران در حالي متوقف‌شده که جمعه هفته گذشته مسئولان شرکت ملي گاز ايران و ترکمن گاز ترکمنستان يک تفاهم‌نامه همکاري به‌منظور ادامه تبادل و صادرات گاز بين دو کشور امضا کرده بودند.

اگرچه هنوز قضاوت درباره پس‌لرزه‌ها و تبعات ناشي از توقف صادرات گاز ترکمنستان به ايران زود است اما به گفته شهروندان مازندران، افت فشار گاز در 48 ساعت گذشته در استان محسوس است، همچنين به اعتقاد نمايندگان مازندران، قطع گاز ترکمنستان، بخش‌هاي مختلف مناطق شمالي ازجمله مازندران را دچار آسيب مي‌کند.

سخنگوي مجمع نمايندگان مازندران گفت: قطع گاز ترکمنستان و توافق نرسيدن با ايران، آسيب‌هاي زيادي را در بخش‌هاي مختلف استان ايجاد خواهد کرد.

قطع گاز در اين فصل سرد سرما آسيب‌هاي زيادي را در استان ايجاد خواهد کرد

حسين نياز آذري اظهار داشت: با توجه به اينکه در انتقال گاز ترکمنستان به ايران به دليل عدم توافق به دو کشور مشکلي ايجاد شد و گاز مازندران نيز از مسير ترکمنستان تأمين مي‌شود و قطع گاز در اين فصل سرد سرما آسيب‌هاي زيادي را در استان ايجاد خواهد کرد.

وي عنوان کرد: صرف تأمين گاز براي مصارف خانگي و قطع گاز بخش صنعت و کشاورزي و گردشگري، نارضايتي شديدي مردمي را به دنبال خواهد داشت.

نياز آذري بابيان اينکه نمايندگان مازندران مراتب شديد نگراني خود را نسبت به اين موضوع ابراز داشته و درخواست کرد تا هرچه سريع‌تر به هر طريق ممکن نسبت به رفع مشکل و جلوگيري از پيامدهاي احتمالي اقدام لازم صورت گيرد.

سيد عبدالله رضيان ديگر عضو مجمع نمايندگان مازندران نيز مي‌گويد: اعضاي مجمع نمايندگان در خانه ملت با مهندس زنگنه وزير نفت ديدار مي‌کنند تا مشکلات مربوط به افت فشار گاز را با وزير نفت درميان بگذارند.

در صورت افت فشار و قطع گاز صنايع، اقتصاد و اشتغال استان مازندران تحت‌الشعاع نوسانات گازي قرار مي‌گيرد و موجب رکود و اختلال در استان مي‌شود

به گفته رضيان در صورت افت فشار و قطع گاز صنايع، اقتصاد و اشتغال استان مازندران تحت‌الشعاع نوسانات گازي قرار مي‌گيرد و موجب رکود و اختلال در استان مي‌شود.

رضيان افزود: پيش‌ازاين نيز مکاتبات، جلسات و پيگيري‌هايي براي جلوگيري از قطع گاز مازندران داشته‌ايم و انتظار داريم شرکت ملي گاز ايران با مديريت شبکه انتقال و توزيع، مردم استان مازندران را در شرايط سخت و سرد جوي حمايت کند.

در حالي توقف صادرات گاز ترکمنستان، مازندران را در شوک فروبرد که محمداسماعيل‌ ابراهيم زاده مديرعامل شرکت گاز مازندران مي‌گويد: باگذشت حدود دو روز از توقف صادرات گاز ترکمنستان، فعلاً مشکلي براي مازندران در بخش‌هاي مختلف ايجاد نشده است.

وي اظهار داشت: تلاش مي‌کنيم تا مديريت و ديسپاچينگ، تأثير قطع گاز ترکمنستان را در بخش‌هاي مختلف استان بسيار کم کنيم و در حال حاضر از ظرفيت کل مبادي و توزيع گاز در کشور استفاده‌شده تا مشکلي در استان‌هاي شمالي ايجاد نشود.

مصرف 26 ميليون مترمکعبي گاز در مازندران؛ مردم نگران نباشند

وي بابيان اينکه در حال حاضر گاز هيچ‌يک از بخش‌ها در مازندران قطع نيست يادآور شد: پنج ميليون مترمکعب گاز استان را از ترکمنستان تأمين مي‌کرديم اين درحالي‌که مصرف گاز استان در روز دوشنبه به 26 ميليون و 300 هزار مترمکعب رسيده است و از اين ميزان، 22 ميليون مترمکعب را بخش خانگي مصرف کرده‌اند.

مديرعامل شرکت گاز مازندران با اشاره به اينکه در حال حاضر فشار گاز استان خوب و مطابق با استاندارد است گفت: در صورت کاهش و افت فشار گاز، استان‌هاي شمالي به‌صورت مديريت يکپارچه، سي ان جي‌ها را از چرخه مصرف گاز خارج مي‌کنند.

وي با اشاره به دوگانه‌سوز شدن نانوايي‌ها و بخشي از صنايع در استان تصريح کرد: مردم نگران قطع گاز نباشند و در تلاش هستيم تا با مديريت يکپارچه، نوسانات گازي را به حداقل برسانيم.

مديرعامل شرکت گاز مازندران بابيان اينکه فشار گاز خانگي و صنعتي در استان طبيعي است و 118 جايگاه سيان جي نيز همچنان خدمات ارائه مي‌دهند افزود: تدابير لازم براي تأمين سوخت دوم در صورت افت احتمالي فشار گاز انديشيده شده است و در نشست معاون وزير نفت با مسئولان اجرايي مازندران، گلستان و گيلان مقرر شد در صورت افت فشار گاز طبيعي در مازندران اين استان‌ها با استفاده از سوخت دوم در صنايع و جايگاه‌هاي سي ان جي به تأمين گاز بخش خانگي اين استان کمک کنند.

وي با اشاره به مصرف بيش از 26 ميليون مترمکعبي گاز ديروز تاکنون در مازندران افزود: از اين ميزان 22 ميليون مترمکعب گاز در بخش خانگي مصرف شد که مردم استان با مصرف بهينه و صرفه‌جويي مي‌توانند از افت فشار گاز و يا قطع احتمالي آن پيشگيري کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/4327/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند