پیام مازند

آخرين مطالب

برگزاری اردوی جهادی دانشجویی در مناطق محروم بهشهر و گلوگاه فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - 150 نفر از دانشجویان دانشگاه های ساری در غالب اردوهای جهادی به مدد مردم روستاهای منطقه هزار جریب بهشهر و گلوگاه استان مازندران رفتند.
به گزارش ایسنا مازندران، 150 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های ساری تحت عنوان کانون جهادی شهید بلباسی در کارگروه های مختلف عمرانی، فرهنگی، تعلیم و تربیت، پزشکی، اشتغال زایی و روابط عمومی(مطالبه گری و مستندسازی) به مدد مردم روستاهای منطقه هزار جریب بهشهر و گلوگاه استان مازندران رفتند تا خدمتی جهادی را رقم بزنند.
گستره فعالیت این دانشجویان بسیجی جهادگر،روستاهای اوارد، پچیم، سفیدچاه، کوا، پیته نو و غیره است.
این اردو طی دو مرحله برگزار شده که بازه اول آن از صبح یکشنبه چهاردهم مردادماه آغاز و پس از 10روز به پایان می رسد؛بازه بعدی فعالیت این جهادگران نیمه شهریورماه امسال خواهد بود.
سعید بکتاش مسئول اردوی جهادی کانون شهید بلباسی ساری در گفت و گو با ایسنا مازندران درباره این اردو گفت:این تعداد از دانشجویان برای دومین بار است که به صورت گروهی در قالب بخش های مختلف از طرف کانون شهید بلباسی دفتر بسیج دانشجویی، به مناطق هزار جریب شهرستان های بهشهر و گلوگاه اعزام می شوند که امیدواریم همانند دوره قبل با موفقیت توام باشد.
وی درباره شاخه های مختلف و گرایش های متنوع کاری کانون شهید بلباسی در این اردوی جهادی خاطرنشان کرد: اردوی امسال در شش کارگروه عمرانی، اشتغال زایی، پزشکی و بهداشت، فرهنگی، تعلیم و تربیت و روابط عمومی (مطالبه گری و مستند سازی) بوده و دانشجویان از 5 تا 15 مرداد ماه در منطقه مستقر شده اند.
بکتاش تصریح کرد: این فعالیت در چند بازه زمانی انجام می شود، این اولین بازه 10 روزه اردوها بود که مطابق برنامه های پیش بینی شده، انجام خواهد شد.
مسئول اردوی جهادی کانون شهید بلباسی ساری با اشاره به این که کانون جهادی شهید مدافع حرم، محمد بلباسی تنها کانون جهادی است که به صورت تجمیع دانشگاه های مختلف در سطح یک شهرستان فعالیت می کند، یادآور شد: بازه دوم اردو که نیمه اول شهریور ماه در همین منطقه اجرایی خواهد شد، شامل ادامه فعالیت های پایه ریزی و پی سازی شده کنونی است و بنا داریم در طول سال این قبیل اردوها را بیشتر و بهتر انجام دهیم.
وی با اشاره به اهداف اردوها اظهار کرد: در اردوهای جهادی کانون، اهداف مختلف و متعددی در دستور کار قرار دارد که نمونه ای از آن خودسازی، نیروسازی و ساخت جامعه بهتر برپایه تاثیرگذاری بیشتر است.
بکتاش برنامه های فرهنگی کانون را در دو نوع درون و برون گروهی تقسیم بندی کرد و افزود: کانون توانسته در بخش درون گروهی به آن چه که نیاز معنوی بچه های جهادی است برسد و همچنین در بخش برون گروهی بحث مهم اعتماد سازی و تاثیرگذاری و تعامل بهتر با مردم روستاهای تحت پوشش که جز برنامه های اساسی ما در بازه اول بوده است، محقق شد.
مسئول اردوی جهادی کانون شهید بلباسی ساری در مورد استفاده از دانشجویان ممتاز و متخصص یادآور شد: در حوزه تعلیم، تربیت و فرهنگ با برنامه ای مدون و با حضور دانشجویان نمونه، مشاور و روانشناس، تحلیلی موفق از وضعیت روانی و ذهنی به دست آمد؛ همچنین در حوزه اشتغال زایی با حضور دانشجویان متخصص از دانشگاه علوم کشاورزی تاثیرات مطلوبی بر مسئله اشتغال، زراعت و دامپروری مردم به وجود آمد که موجب اعتمادسازی در بین مردم روستاها شد.
وی در ادامه افزود: در بخش پزشکی نیز دانشجویان جهادگر با پوشش دادن 6 روستا با انجام پایش های بهداشتی و درمانی توانستند به دادن اطلاعات بهداشتی و درمانی و همچنین معالجه سطحی بیماران دست پیدا کنند که امیدواریم با آوردن اساتید و متخصصین پزشکی بتوانیم به درمان کامل و تخصصی بیماران روستاهای تحت پوشش برسیم.
مسئول اردوی جهادی شهید بلباسی در مورد فعالیت های عمرانی دانشجویان گفت: در بخش عمرانی پروژه ساخت خانه مادر شهید را در روستای "پیته نو" در دست داریم که خوشبختانه مرحله ی دیوارچینی آن در پایان این بازه به اتمام رسید و تا پایان بازه دوم کار ساخت این منزل به پایان می رسد.
بکتاش در مورد بازتاب ها و تاثیر فعالیت گروه های جهادی در جامعه و اذهان عمومی اظهار کرد:با پایان این بازه از اردو تا حدودی تفکر انقلابی و جهادی اکه در پیش داشتیم به مردم روستاهای تحت پوشش انتقال پیدا کرد و نشان داده شد که هر کجا و در هر شرایطی تفکر انقلابی و جهادی اثرات مثبت خود را بر جامعه خواهد گذاشت .
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری اردوهای جهادی که فرمودند کار جامعه به خوبی پیش نخواهد رفت مگر با کار و عمل جهادی تاکید کرد: سخنان رهبر خطاب به آحاد ملت است و این رفتار جهادی تاثیرات خود را بر مردم خواهد گذاشت؛ در واقع این حرکتی است که نمی توان آن را با هزاران عکس و فیلم به دست آورد بلکه تنها در سایه مجاهدت و انقلابی گری محقق خواهد شد.
بکتاش با اشاره به این که جهادگران در این اردوها به نکاتی دست پیدا کرده و کارهایی انجام می دهند که شاید هیچ نهادی نتواند به این سادگی به آن دست پیدا کند و در دل مردم جا بگیرد، گفت: جهادگران حاضر در این اردو ها با ادامه راه شهید محمد بلباسی که بی تردید علمدار، الگو و مردی جهادی بود در تمام صحنه ها با همین تفکر و روحیه جهادی حضور پیدا می کنند، این در واقع همان دورنما و آرمان انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/45120/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند

دستگیری متخلفان شکار و صید در 4 شهر مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/ شهادت هفت فلسطینی

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران

دموکراسی دیپ‌ فیک‌ در هند/ چگونه هوش مصنوعی شکل انتخابات 2024 را تغییر داد؟ (فیلم)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد