پیام مازند

آخرين مطالب

نوشهر، در حسرت داشتن فضاهای ورزش ساحلی استاندارد ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر- شهرستان نوشهر با وجود داشتن ظرفیت بالای ورزشی در رشته های آبی و ساحلی، از داشتن فضای ورزشی ساحلی استاندار بی بهره است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، این شهرستان با داشتن بیشترین محدوده ساحلی و مکان های بکر ماسه ای نسبت به دیگر شهرهای استان مازندران و همچنین با دارا بودن موقعیت ممتاز گردشگری و ورزشی هرساله علاوه بر میزبانی میلیون ها مسافر و گردشگر، تیم های مطرح کشور هم برای برگزاری مسابقات ساحلی به این شهرستان سفر می کنند.
بررسی ها نشان می دهد که از طول حدود 338 کیلومتر محدوده ساحلی، حدود 60 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی نوشهر قرار دارد و در این محدوده ساحلی سه طرح سالمسازی عمومی دریا و چهار طرح سالمسازی خصوصی فعال است.
از میان طرح های سالمسازی ، منطقه ویژه نمونه گردشگری ساحلی سیترا با برخورداری از حدود 19 هکتار دارای امکاناتی نظیر نمازخانه ، محل شنای مجزا برای آقایان و بانوان ، فضاهای نصب چادر ، تعداد مراکز عرضه مواد غذایی ، پوشاک ، پیست موتور سواری و نیز قایق سواری یکی از مکان های مناسب برای احداث این ورزشگاه است.
رئیس هیات هندبال شهرستان نوشهر در این باره گفت: امروز یکی از نیازمندیهای اساسی برای برگزاری مسابقات سطح کشوری و استانی در این شهرستان، داشتن استادیوم ورزشی با امکانات و تجهیزات نوین در محدوده ساحلی این شهرستان است.
ایرج سلطانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ درحالی که نوشهر علاوه برآنکه در سال های 95 و 96 میزبان مسابقات قهرمانی هندبال بزرگسالان بوده از شش سال گذشته تاکنون نیز 2 عنوان قهرمانی و نائب قهرمانی کشور را کسب کرده ضمن اینکه 2 نفر از بازیکنان تیم ملی هندبال ایران از نوشهری هستند
وی گفت : در هیچ جای کشور منطقه ای به زیبایی مجموعه نمونه گردشگری سیترا در نوشهر وجود ندارد این مجموعه از لحاظ موقعیت در جوار فرودگاه ، بندر ، دانشگاه علوم دریایی ارتش و نیز نزدیک به جنگل قرار دارد و به همین خاطر خیلی از مسابقات تیم های مطرح کشور دراین مجموعه برگزار می شود.
سلطانی افزود :‌ با همه موقعیت های ممتاز این منطقه ، اما از داشتن استادیم ورزشی که از امکانات جانبی مانند سرویس های بهداشتی مناسب ، سکوهای تماشای بازیکنان ، فضاهای استراحتگاهی و اقامتی برخودار باشد ، بی بهره است.
وی ادامه داد : درحالی که در دیگر استان ها مانند یزد که حتی ارتباطی با ساحل ندارد از بهترین امکانات و فضاهای استاندار برای برگزاری تمرینات و مسابقات ورزشی ساحلی وآبی بهره مند هستند.
رئیس هیات هندبال نوشهر گفت :‌ هم اکنون بیشتر مسابقات ورزشی ساحلی هندبال در فضای فنس کشیده کاملا غیراستاندارد درفصول گرم سال بویژه تابستان برگزار می شود و به علت گرمای طاقت فرسا و اذیت شدن بازیکنان ناگزیریم ساعات برگزاری مسابقات را به وقت غروب موکول کنیم که در این بازه زمانی نیز نور کافی برای انجام مسابقات وجود ندارد.
سلطانی افزود : دستکم 40 نفر ورزشکار در رده های سنی مختلف در رشته هندبال ساحلی در این شهرستان بازی می کنند.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران هم در این باره گفت : نوشهر با در اختیار داشتن ظرفیت هایی خوبی نظیر وجود اداره کل بنادر و دریانوردی ، دانشگاه علوم دریایی و نیز مکان های ماسه ای بکر ساحلی درصورت فراهم شدن زیرساخت ها و فضاهای ورزشی استاندارساحلی می تواند به قطب ورزش های ساحلی کشور تبدیل شود.
سیدپیمان حسینی که خود اهل نوشهر است در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ این شهر هرسال پذیرای تیم های مطرح کشور برای برگزاری مسابقات ورزش های ساحلی است بنابراین زیبنده نیست از فضاهای ورزشی ساحلی مجهز به امکانات و تجهیزات نوین بی بهره باشد.
وی اظهارداشت :‌ امروز در کشور به ویژه در استان های ساحلی علاقه مندان زیادی برای انجام فعالیت رشته های ورزشی ساحلی مانند کشتی ، فوتبال ، بسکتبال ، هندبال و حتی رشته های رزمی وجود دارند و استان مازندران و شهرستان نوشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی گفت : نکته مهم تر آنکه ایران در تمامی رشته های ورزشی جایگاه خوبی دارد و البته در المپیک ورزش های ساحلی در آسیا ، چین و تایلند عنوان های خوبی هم کسب کرده است.
حسینی در ادامه به آمادگی یک سرمایه گذار برای اجرای طرح ورزشی ساحلی در منطقه نمونه گردشگری سیترای نوشهر خبر داد و گفت که با رایزنی های انجام شده با این سرمایه گذار هم اکنون متقاعد شده تا حدود 20 میلیارد تومان برای سرمایه گذاری در این زمینه اعلام امادگی کند.
وی افزود : این سرمایه گذاری سعی دارد با صرف این میزان اعتبار تمامی امکانات و تجهیزات مربوط به انجام ورزش ساحلی ، آبی ، تفریحات دریایی را در این منطقه ایجاد کند منتهی رمز موفقیت او بستگی به همکاری و همراهی بیشتر مسئولان ذیربط بویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر نوشهر است.
دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی کشور با اشاره به جلسه اخیر با این سرمایه گدار با اعضای شورای اسلامی شهر نوشهر اظهار امیدواری کرد که اعضای شورای اسلامی با همکارای و تعامل دیگر مسئولان ذیربط این شهر بتوانند بستر لازم برای برای ایجاد این مجتمع ورزشی ساحلی فراهم کنند.
رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نوشهر نیز دراین باره گفت که این نهاد به علت محدودیت های اعتباری و امکانات قادر به اجرای طرح های ورزشی ساحلی نیست و برای دستیابی به این هدف باید از توان بخش خصوصی و سرمایه گذاران بهره برد.
شهرام کیاکجوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود :‌ ضرورت ساخت فضاهای ورزشی ساحلی استاندارد بارها با مسئولان بویژه اعضای شورای اسلامی شهر و دیگر مسئولان ذیربط درمیان گذاشته شد ولی تاکنون این پی گیری های بی نتیجه بوده است.
وی اظهار داشت : نوشهر استحقاق برخورداری از یک استادیوم ورزشی ساحلی را دارد ضمن آنکه در سال های گذشته نیز علاوه بر آنکه از بسیاری از تیم های مطرح کشور این شهر میزبانی کرده بلکه خیلی از جشنواره های فرهنگی ساحلی و ابی نیز در مجموعه سیترا برگزار شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان نوشهر گفت : مکان ماسه ای که هم اکنون برای انجام تمرینات ورزش والیبال ،‌هندبال و فوتبال در مجموعه ساحلی سیترای نوشهر پیش بینی شده بدون متولی مدیریت می شود و در شان و منزلت بازیکنان مطرح کشور نیست که درچنین فضایی بازی کنند.
تلاش خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با رئیس و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نوشهر در این زمینه نتیجه ای نداد.
7078 /1602/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/48845/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت