پیام مازند

آخرين مطالب

اغاز عملیات ایمن سازی محور کمربندی تنکابن اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - اجرای عملیات ایمن سازی کمربندی تنکابن به منظور افزایش امنیت مسافران، گردشگران و خودروهای پرشمار عبوری روز چهارشنبه با ابلاغ اعتبار یک میلیارد تومانی از سوی دولت آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، محور کمربندی تنکابن به منظور رفع معضل ترافیک و نیز تسهیل در عبور و مرور خودروهای واقع در مرکز شهر و با وجود برخی کمبودها و مشکلات فنی در سال 1386 به بهره برداری رسید.
در سال های اخیر به دلایل مختلفی این محور شاهد تصادفات منجر به فوت و جرح بود که در تعطیلات نوروز امسال با چهار کشته و پنج مجروح به اوج خود رسید و همین مسئله سبب شد تا مسئولان استانی و شهرستانی به فکر ایمن سازی این محور 12 کیلومتری بیافتند.
کارشناسان و صاحبنظران یکی از راهکارهای اساسی برای کاهش آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی در جاده ها را برنامه ریزی ، مدیریت صحیح، نظارت درست، فرهنگ سازی، کارشناسی ایمن سازی فنی، اجرای صحیح مقررات راهنمایی و رانندگی و اعمال قانون در برخورد با رانندگان خاطی می دانند.
آنان بر این باورند که در حوزه سوانح ترافیکی سه عامل نواقص فنی راه ها، معضلات و اشکالات فنی در خودروها و خطاهای انسانی مطرح است که در این میان بیشترین علل تصادفات منجر به فوت را خطاهای انسانی و چگونگی رفتار رانندگان شامل می شود.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن روز چهارشنبه پیرامون این موضوع به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه در سال های گذشته حوزه راهسازی این کمربندی را با 7 بریدگی و بدون دوربرگردان استاندارد و رمپ ضلع شمالی تحویل داد که همین مسئله مشکلاتی را به وجود آورد.
تورج فتحی با اشاره به اینکه کمربندی تنکابن به لحاظ زیبایی و آراستگی یکی از بهترین محورها در سطح استان مازندران است، افزود: تصادفات منجر به فوتی که در تعطیلات نوروز اتفاق افتاد ناشی از سرعت زیاد و عدم کنترل وسیله نقلیه بود و هیچ ربطی به ساختار فیزیکی این محور نداشت.
وی با بیان اینکه باید سه دوربرگردان استاندارد در این محور ایجاد شود، اظهار داشت: برای هر دوربرگردان استاندارد حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
فتحی خاطر نشان کرد: برای احداث یک دوربرگردان 700 متر مسیر اضافه تر نیاز است که باید زیرسازی و آسفالت شود تا خودروها در یک نقطه ایمن دور بزنند.
به گفته رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تنکابن، مطالعات و نقشه برداری لازم در این زمینه انجام شده و نقاط مورد نظر مورد تایید قرار گرفته و هم اکنون در مرحله برگزاری مناقصه هستیم.
وی تصریح کرد: تاکنون در 2 مرحله مبلغ یک میلیارد و 330 میلیون تومان برای ایمن سازی این محور ابلاغ شده است.
فتحی به زمانبر بودن اقدامات در دست اجرای این محور اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 4 دهنه آبرو ضلع شمالی و جنوبی محور کمربندی تعریض شده و مجوز نصب دوربین نیز در این محور گرفته شده است.
وی یادآور شد: در 10 سال گذشته هیچ اقدامی برای کاهش خطر و افزایش ضریب ایمنی در این محور صورت نگرفت و تمامی این اقدامات با حمایت های استاندار و مسئولان استانی و شهرستانی در مدت 6 ماه صورت گرفته است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز پیش از این بر لزوم ایمن سازی محورهای مواصلاتی این استان تاکید کرده بود و گفت: راهداری وظیفه ذاتی این اداره کل بوده و بدون تلاش راهداران در جهت ارتقاء ایمنی نمی توان انتظار بهبود شرایط مناسبی را داشت.
عباسعلی نجفی افزود: هم اکنون عمده تلاش های این اداره کل صرف نگهداری و حراست از شبکه راهها، تأمین ایمنی عبور و مرور به منظور حفظ و بهره برداری بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده در این بخش می گردد.
وی اظهار داشت: انجام هرگونه عملیات اجرائی و کنترل ترافیک بر روی راههای موجود ضمن حفظ ایمنی استفاده کنندگان از راه، جریان روان و ایمن ترافیک را به همراه خواهد داشت.
نجفی بر برنامه ریزی مناسب و هماهنگ به منظور تأمین ایمنی لازم و کاهش تراکم ترافیک و نیز جلوگیری از تأخیر در سفر و ناراحتی استفاده کنندگان از راه، تاکید کرد و بیان داشت: نصب نیوجرسی، اجرای خط کشی، نصب تابلو و علائم و پاکسازی حریم راهها از دیگر فعالیتهای راهداران بوده که در سطح جاده ها به اجرا در آمده است.
شهرستان 165 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران واقع است.
/1602/7513/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/53319/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد