پیام مازند

آخرين مطالب

اجرای مرحله جدید هوشمندسازی مدارس

مدارس مازندران به فیبرنوری وصل می شوند فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- طرح هوشمندسازی مدارس مازندران از سال تحصیلی جدید که فردا یکشنبه آغاز می شود، با ورود اداره کل اطلاعات و ارتباطات استان برای فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله فیبرنوری وارد مرحله جدیدی خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشمندسازی مدارس مازندران از سال 92 به صورت جدی آغاز شد ولی نبود زیرساخت های لازم مانند فیبرنوری سبب شد تا این طرح با گذشت پنج سال همچنان ناقص باقی بماند.
این در حالی است که مازندران از استان های پیشرو و برتر در زمینه برخوردار از زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می شود و انتظار می رفت مدارس به عنوان مهم ترین پایگاه آموزشی در این استان بیشتر از سایر مناطق کشور از این مزیت بهره مند شوند.
مدارس هوشمند، به واحدهای آموزشی ای گفته می شود که کنترل و مدیریت آن مبتنی بر فناوری های نوین علمی با استفاده از رایانه و شبکه های اینترنتی است و محتوی اغلب دروس در این مدارس به صورت الکترونیکی تدریس شده و نظام آن نیز هوشمند است.
هوشمندسازی مدارس نیازمند اقدامات مختلف همچون ایجاد بسترهای تکنولوژی، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت های نرم افزاری به دانش آموزان است .
هوشمندسازی مدارس در کشور از نیمه دوم سال 1380 به صورت جدی با فراگیر شدن برخورداری از اینترنت و بهره گیری از پهنای باند مخابراتی برای ارائه دوره های آموزشی در دستور کار قرار گرفت و از سال 83 نیز طبق مصوبات شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش وپرورش با پایلوت قرار دادن استان تهران وارد مرحله عملیاتی شد و در سال های بعد به دیگر استان های کشور تسری یافت.
** ورود اداره کل ارتباطات و اطلاعات
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار یارنا از ورود این اداره کل برای کمک به اجرای طرح هوشمند سازی مدارس استان خبر داد و گفت که این نهاد برای این منظور به دنبال ایجاد و تامین زیر ساخت های لازم در این خصوص است .
یدالله طهماسبی از ایجاد فیبر نوری و آنتن هوایی برای هر مدرسه به عنوان بخشی از زیر ساخت های مورد نیاز برای اجرایی شدن درست و مناسب این طرح نام برد و افزود که برای این منظور مدارس مناطق روستایی در اولویت قرار دارند تا مشکلاتی که در مسیر اجرای این طرح قرار دارد، رفع شود .
وی ادامه داد: مازندران از لحاظ برخورداری از زیر ساخت های لازم در خصوص ارتباطات جز استان های پیشرو و برخوردار در کشور به شمار می رود اما استفاده کردن از این امکانات برای مدارس یکی از نقاط ضعف در این زمینه به شمار می رود .
مدیرکل ارتباطات و اطلاعات مازندران به امضای تفاهم نامه اخیر وزارت ارتباطات و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: براساس این تفاهم نامه وزارت ارتباطات متولی فراهم کردن زیر ساخت های مورد نیاز ارتباطی از قبیل فیبر نوری و آنتن هوایی برای هر مدرسه است.
فیبر نوری به عنوان یکی از زیر ساخت های مورد نیاز برای هوشمند سازی مدارس است که مازندران دارای 10 هزار کیلومتر فیبر نوری است که بنا به گفته مدیر کل ارتباطات مازندران اکثر مدارس شهری در دسترسی به این زیر ساخت بدون مشکل هستند .
وی اضافه کرد: در حال حاضر و برای ورود به فاز جدید اجرای طر ح هوشمند سازی مدارس در مازندران ، کارشناسان اداره کل ارتباطات استان با حضور در مناطق مختلف در خصوص مشخص کردن مختصات مکانی زیر ساخت های ارتباطی وارد عمل شده اند تا با تعیین مختصات مکانی مدارس ، وضعیت موجود را مشخص کنند.
طهماسبی محل تامین هزینه اجرای این طرح را از منابع ملی عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیر ساخت های لازم ، هوشمند سازی در تمامی بیش از چهار هزار مدرسه مازندران اجرا شود .
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران هم با اعلام این که هوشمندسازی مدارس استان از سال 1392به صورت جدی پیگیری شد، گفت که در قالب اجرای این طرح تاکنون نیمی از کلاس های درس استان به امکانات و تجهیزات هوشمندسازی مجهز شدند .
قربانعلی شیرزاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مازندران بیش از 21 هزار کلاس درس دارد که حدود 530 هزار دانش آموز قرار است در سال تحصیلی جدید پشت میز این کلاس های درس بشینند .
وی ادامه داد: با اعتبارات ملی و همچنین مشارکت خیران بخشی از ابزار و امکانات مورد نیاز از قبیل سایت رایانه ای، تخته هوشمند تهیه شد که این امکانات تمام وسایل مورد نیاز برای اجرای این طرح نبود .
مدیر کل نوسازی مازندران گفت: برخورداری از اینترنت پرسرعت با فراهم شدن فیبر نوری بخش مهمتر در اجرای این طرح به شمار می رود که با ورود اداره کل ارتباطات روند اجرای این طرح بهبود می یابد و سرعت می گیرد .
2096/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/58238/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند