پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران :

علم و دانش، مسیر تحول، رشد و شکوفایی جامعه است فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - استاندار مازندران راه دانش را راهی آگاهانه برای زندگی برشمرد و با اشاره به این که مسیر علم و دانش، مسیر تحول، رشد و شکوفایی جامعه است،گفن: قرار گرفتن در کسوت و مسیر رشد و تربیت انسان ها، آگاهسازی و آگاهی بخشی، شخصیت سازی و شخصیت آفرینی راه و رسالت انبیاست.
به گزارش روابط عمومی استانداری، محمد اسلامی روز یکشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه فرهنگیان مازندران در ساری از دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل آموزش و پرورش یاد کرد و خطاب به دانشجویان این دانشگاه افزود: از محضر درس شما نسل های آینده و آینده سازان کشور پرورش می یابند و در مسیر سعادت قرار می گیرند.
نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که جهل و نادانی، در مقابل آگاهی و دانایی یک مبارزه تمام عیار را دنبال می کند، گفت: ما به جرم دانستن، آگاهی و تشخیص درست مورد تهاجم قرار گرفته ایم، چون می فهمیم و درک می کنیم و پیرو راه و آرمان امام راحل و شهدا هستیم در مرتبه ای قرار گرفته ایم که فریب نقشه های به ظاهر زیبای دشمنان را نمی خوریم و این تقابل، که مرز قرار گرفتن آگاهی در برابر جهل می باشد، خیلی مهم است.
اسلامی با بیان این که مسیر رشدی که مردم در انقلاب اسلامی با جان فشانی و رهبری حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری محقق کردند و تداوم بخشیدند، بالا بردن طراز دانایی کشور است، افزود: استکبار، علم، دانش و فناوری پیشرفته را در انحصار مطلق خود می خواهد و فقط جهان اول را به تعبیر خود لایق نشستن بر هرم دانایی می داند و عناصری از دیگر جهان و دیگر اقشار را جز در تبعیت از سیاست ها و برنامه های خود، اجازه ورود به آن منطقه ممنوعه نمی دهد و شایسته برخورداری از این دستاوردها نمی داند.
وی با بیان این که امروز جنگی که در جهان وجود دارد در پی دستیابی به مولفه های قدرت و برتری ساز است، ادامه داد: محکومیت هسته ای ما ربطی به صحت انحراف از فعالیت ها ندارد، چرا که کشورهایی که به صراحت فعالیت های هسته ای غیر صلح آمیز انجام می دهند و عضو و تحت نظارت هیچ یک از سازمان های بین المللی نیستند آن ها باید در آغاز تعیین تکلیف شوند.
اسلامی با اشاره به این که ما توانستیم با خودکفایی به دانش هسته ای دست پیدا کنیم و وارد منطقه ممنوعه بشویم از نظر آن ها محل اشکال است، گفت: رسیدن به مرز دانش و دسترسی به فضا که امروز در انحصار چند کشور است، مبنای برخورد استکبار با ماست.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی، مسیر رشد و تعالی جامعه را فراهم کرد، افزود: امروز ما به خاطر قرار گرفتن در مسیر رشد بدون پذیرش الزامات استکبار متهم هستیم و برای این که در راه دانایی و سعادت به مقصد نرسیم 40 سال است که انواع توطئه ها را در لباس تهدید و تحریم تحمل می کنیم و دشمنان با تهمت و افترا با انقلاب اسلامی مقابله می کنند.
مقام عالی دولت در مازندران اظهار داشت: داشتن یک کشور آرام، دارای امنیت و دارای ظرفیت و برنامه که بتواند برای تحقق رشد و تعالی جامعه، برنامه های مدونی را طراحی و پیاده کند و مراکز تحقیقاتی بتواند پژوهش های لازم را برای دست یابی به فناوری مورد نیاز انجام دهد، این؛ انتخاب ملت ماست و با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی درآمیخته است.
وی با بیان این که همه این ها سند پرافتخار تعالی و اعتلای یک ملت سربلند و با عزت است، افزود: چون ملت ما در این قله قرار گرفته این همه مورد تهاجم و توطئه واقع می شود. حادثه اهواز که با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان همراه بود، یک نماد از اقدامات استکبار برای ناامن جلوه دادن کشور ماست.
استاندار مازندران با اشاره به این که ما در دهه 60 شاهد ترورها و انفجارهای سنگین بودیم، لیکن ملت ما با آگاهی و مقاومت در برابر این حوادث ایستادگی کرد و تروریست ها ناگزیر به دامن اربابان خود پناه بردند، گفت: کسانی که شعار مبارزه با تروریست سر می دهند، لیکن تروریست ها در دامان آنان رشد کرده اند، هیچ کدام این حادثه تروریستی را محکوم نکرده اند.
وی با اشاره به این که جنگ سوریه و عراق؛ جنگ یک کشور نبود بلکه جنگی برای برهم زدن آرامش و امنیت ملت ما و متوقف کردن حرکت رو به رشد ایران اسلامی و ایجاد آشوب و ناامنی در منطقه ما بود، افزود: گروههای تروریستی که در دامن آمریکا رشد و پرورش یافتند، قصد اصلیشان اجرای مصوبات کنگره آمریکا بود تا کشورهای سوریه و عراق را تجزیه و عناصر سلطه پذیری که دست نشانده آنان بودند را در این منطقه حاکم کنند تا به حاکمیت خود در منطقه ادامه دهند.
اسلامی با اشاره به این که 60 درصد انرژی جهان در منطقه غرب آسیا که شامل چین و هند هم می شود، قرار دارد و 65 درصد جمعیت، ذخایر ناب و عمده معادن جهان و بیشترین نیاز توسعه نیز در این منطقه قرار دارد، بیان داشت: ما در یک منطقه سوق الجیشی و از نظر مدیریت در یک حوزه استرتژیک قرار داریم که هم بر توسعه ما سهم دارد و هم در توسعه منطقه می توانیم نقش داشته باشیم، به همین دلیل استکبار می خواهد تسلط خود را به مثابه 50 سال حاکمیتی که در عصر ننگین پهلوی بر ایران و منطقه داشت، حفظ کند.
استاندار مازندران گفت: امروز با جریانی رو به رو هستیم که می خواهد با دروغ پردازی، شایعه و عملیات فریب و تحلیل های مبتنی بر هیچ، مردم و نظام را با مسایل داخلی سرگرم کند و با رویایی داخلی به اهداف شوم خود دست یابد.
وی افزود: باید بدانیم در کجای تاریخ واقع شدیم. در این مقطع چه رسالتی داریم و برای این که بتوانیم افرادی دانا، کارآمد و دارای مهارت تربیت کنیم، بایستی از این منظر به مساله نگاه کنیم که ما به انسان های قدرت ساز و قدرت آفرین نیازمندیم.
استاندار مازندران با بیان این که آموزش و پرورش، رکن رکین کشور ماست و هر کس که این رکن را تضعیف کند، به دین و آئین خیانت می کند، گفت : تربیت نسل نو و آینده سازان کشور، مهم ترین رسالت شماست و برای این که فرزندان ما آگاه، با مهارت و مقتدر تربیت شوند، از آداب، سنن و مواریث متعالی فرهنگی خود فاصله نگیرند و باورهای خودشان را رشد دهند، مهم ترین نکته برای ماست.
نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این که مهم ترین هدف و رسالت آموزش و پروش، تربیت شخصیت های واحد و یکپارچه است، افزود: معلم باید جوهره فکری، دینی و تربیتی خود را در جان دانش آموز بنشاند و به عنوان الگویی پایدار در ذهن و روح فرزندان آینده ساز کشور ماندگار شود.
اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه شخصیت ساز است که می تواند شخصیت های موثر و تاریخ ساز به جامعه تحویل دهد.
در این مراسم با حضور استاندار مازندران و مدیران استانی از رتبه های برتر کنکور سال 98-97 پذیرفته شده در دانشگاه فرهنگیان با اهداء لوح سپاس تجلیل شد.
دانشگاه فرهنگیان مازندران از سال 1391 فعالیت خود را در محل مرکز تربیت معلم شریعتی ساری آغاز کرد و اکنون در قالب 2 پردیس دانشگاهی پسرانه و دخترانه در ساری و چهار مرکز آموزش عالی دخترانه در قائمشهر ، آمل ، بابل و نوشهر فعالیت می کند .
یکهزار و 600 نفر دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه مشغول تحصیل هستند .
یکهزار نفر از این دانشجویان امسال و بعد از موفقیت در آزمون و طی کردن مراحل اداری و گزینش جذب دانشگاه فرهنگیان مازندران شدند .
2096/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/58782/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجلیل مردم اراک و ساوه از پلیس در اجرای طرح نور

قدردانی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان از اجرای طرح نور در آذربایجان غربی

قدردانی فرمانده انتظامی از همکاری و مشارکت مردم و مسئولان در اجرای طرح نور

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت / ترافیک سنگین در محور چالوس

قدردانی بانوان آستارایی از عوامل پلیس در اجرای طرح نور

اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

توضیحات قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!