پیام مازند

آخرين مطالب

مازندران درگیر باران، سیل و طوفان پائیزی؛

سیل در ساری 50 راس گوسفند را با خود برد/ عباسا نور درگیر طغیان رودخانه اجتماعي

سیل در ساری 50 راس گوسفند را با خود برد/ عباسا نور درگیر طغیان رودخانه
  بزرگنمايي:

پیام مازند - از روز گذشته مازندران درگیر باران، طوفان و سیل پائیزی است به طوری که این باران و سیل خسارت های بسیاری زیادی را به بار آورده است. ساری
عباسعلی رضایی فرماندار ساری در گفتگو با ایسنا مازندران با بیان اینکه طی بارش های رگباری و رعد و برق روز گذشته و امروز شاهد آبگرفتگی خیابان های شهرستان ساری بودیم، اظهار کرد: در منطقه شمالی و جنوبی ساری قطعی برق، آب و گاز به وقوع پیوست که بلافاصله پیگیری و مرتفع شد.
وی با اشاره به خسارات احتمالی در روستاها، اظهار کرد: فردی در روستای کلمهر از توابع ساری در اثر برخورد صاعقه فوت کرد، همچنین سیل 50 راس از دام فردی در روستای سعیدآباد را با خود برد.
فرماندار ساری گفت: در روستای دودانگه ساری خسارات زیادی گزارش نشده است و تنها مشکل قطعی برق وجود داشت که مشکل مرتفع شد، همچنین شهرداری شهر ساری به همراه آتشنشانی اقدام به جمع‌آوری آب‌های سطحی کردند.
رضایی ادامه داد: جاده دسترسی به روستاهای سعید آباد، ذکریا کلا، بندپی و عقه خیل قطع شده بود اما در حال حاضر راه روستای عقه خیل بازگشایی، ذکریا کلا در حال باز کردن و روستای بندپی دچار مشکل است و برای اعلام خسارت به زمان نیاز داریم.
وی خاطر نشان کرد: آب در روستاهای ساری وارد خانه های مردم نشد اما آبگرفتگی انبار، تخریب مرکز بهداشت سعیدآباد و گل و لای شدن خیابان های روستایی را شاهد بودیم.
بهشهر
هادی خنجری فرماندار بهشهر نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی در شهرستان بهشهر وجود ندارد و فقط در اثر بارش باران شدید روز گذشته چند خیابان در سطح شهر دچار آبگرفتگی شدند که کارکنان شهرداری بهشهر شامگاه گذشته به سرعت وارد عمل شدند و دیگر مشکلی در معابر و خیابان ها نداریم.
وی افزود: به دلیل رعد و برق های روز گذشته چند ساعتی برق ورودی غربی شهر بهشهر و شهرهای رستمکلا، خلیل شهر و روستای گرجی محله و زیروان در این شهرستان قطع شده بود که با تلاش به موقع ماموران مرتفع شد.
خنجری خاطرنشان کرد: آب شرب بخشی از شهرستان بهشهر که از چاه آب شهرستان نکا تامین می شود به دلیل قطعی برق موتورخانه چاه نکا؛ چند ساعتی قطع بود که ساعت 4 و 30 دقیقه صبح امروز شنبه 14 مهر مرتفع شد، برق به مدار چاه ها برگشت و آب شرب منطقه وصل شد.
فرماندار بهشهر گفت: روز گذشته یک پسر جوان 26 ساله اهل بندرگز در دامداری روستای امامده شهرستان بهشهر در اثر برق گرفتگی فوت کرد که احتمالا به دلیل دست زدن به سیم لخت برق این اتفاق صورت گرفته است و البته طبق گزارش تشخیص پزشکی فوت در اثر صاعقه و رعد و برق نبوده است.
خنجری اظهار کرد: در منطقه کوهستانی هزارجریب مشکل خاصی در اثر بارش باران به وجود نیامد و تنها به دلیل افزایش سطح آب رودخانه؛ دو پل دسترسی روستاهای ولم و کنت به زیر آب رفته و شاخه و برگ زیر پل جمع شده بود و مانع عبور آب می شد که خوشبختانه با تلاش کارکنان راهداری به موقع مشکل حل شد و در حال حاضر مسیرهای ارتباطی باز است.
بابل
قربانعلی ولی‌زاده‌بورا فرماندار ویژه بابل نیز به ایسنا مازندران گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی که از طریق ستاد مدیریت بحران استان صورت گرفت، هماهنگی لازم را در سطح شهرستان به عمل آوردیم.
وی با تاکید بر اینکه همه اکیپ‌های امدادی در این زمینه بسیج شده‌اند، خاطرنشان کرد: در ساعت حدود چهار بعدازظهر بود که بارش باران و باد آغاز شد و بلا‌فاصله هماهنگی لازم با شهرداران و بخشداران صورت گرفت.
فرماندار بابل با بیان اینکه بلافاصله ستاد مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شد، افزود: خوشبختانه خسارت در شهرستان بابل جزئی بوده اما آبگرفتگی معابر را داشتیم که اکیپ‌های امدادی‌ نیروهای شهرداری به صورت جدی وارد شدند.
ولی‌زاده تصری کرد: به 20 درصد سقف واحد‌های مسکونی در بخش لاله‌آباد، مرکزی و یک مورد هم در بخش گتاب خسارت وارد شد که بلافاصله اکیپ‌های امدادی و کارشناسان بنیاد مسکن حضور پیدا کرده و مشکلات را به صورت موقت برطرف کردند.
وی با اشاره به اینکه چند مورد سقوط درخت در خوشرودپی بود بابل به وقع پیوست، خاطرنشان کرد: حدود 20 واحد مسکونی با 20 درصد تخریب در بابل پیش بینی می شود.
نور
علی شادمان فرماندار نور نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران با اشاره به اینکه حجم آب در سطح و کوه بسیار بالا است و چنین موردی تاکنون در این شهرستان سابقه ندارد، اظهار کرد: در چند نقطه همچون گلندرود، روستای لاویج، عباسا و کاسگرمحله با مشکل اساسی روبه رو هستیم.
وی با بیان اینکه حجم ورودی آب در روستای عباسا بسیار بالا است، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی دیوارهای اطراف شکانده شد تا خسارت کمتری وارد شود.
فرماندار نور از تخریب محور گلندرود و مسدود شدن آن خبر داد و گفت: حجم زیاد آب موجب برش خوردن جاده شده و عبور و مرور ماشین ممکن نیست و باید تا کمتر شدن سیل منتظر بمانیم تا بازسازی انجام شود.
شادمان با بیان اینکه در برخی از نقاط چمستان آب گرفتگی معابر صورت گرفته است، تصریح کرد: محور لاویج به علت ریزش سنگ مسدود شده است و تا ساعاتی دیگر بازگشایی می شود.
وی وضعیت کمربندی نور را بسیار نگران کننده دانست و افزود: عبور چندین کیلومتری آب از محور کمربندی نور به سمت رویان اوضاع نگران کننده ای است که در حال انجام تدابیر لازم برای رفع این معضل هستیم.
فرماندار نور در پایان یادآور شد: قطعی برق و گاز در محدود بوده است و با اعزام نیرو به محل حادثه، مشکل برطرف و خسارت ها بررسی می شود.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نور نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مسئله روستای عباسا است، اظهار کرد: به دلیل طغیان رودخانه نمی توان هدایت آب های سطحی را انجام داد.
علی اصغر خاکپور اشغال حریم رودخانه توسط مردم را مهم‌ترین مسئله و مشکل پیش رو دانست و افزود: بسیاری از آبگرفتگی هایی که در عباسا اتفاق افتاده مربوط به افرادی بوده که در حریم رودخانه ها منزل مسکونی داشتند.
رئیس جمعیت هلال احمر نور تصریح کرد: دیوار بیرونی چند منزل مسکونی به دلیل سست بودن آن تخریب شد اما تاکنون ورود آب به منازل گزارش نشده است، هرچند آب به طویله و انبارها وارد شد و نیروهای هلال احمر با با کمک شورا و دهیار محل و دستگاه های اجرایی نسبت به بازگشایی پل ها و ورودی ها اقدامات لازم را انجام می دهند.
وی در ادامه گفت: جاده آب پری چون دارای سطح شیب‌داری است و آب از دره ها سرازیر می شود شاهد هجوم آب در منطقه هستیم.
خاکپور در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون در مورد امداد و نجات جز یک نفر مصدوم در عباسا که در اثر لیزخوردگی از ناحیه پا دچار آسیب شد و به بیمارستان انتقال پیدا کرد مورد خاص دیگری نیست.
محمودآباد
یحیی یوسف پور فرماندار محمودآباد در گفت و گو با ایسنا مازندران، با بیان این که تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت های وارده در شهر، بخش و روستاهای شهرستان داده نشده است، اظهار کرد: روز گذشته در ابتدای ساعات اولیه شروع باران آبگرفتگی خفیف معابر و واژگونی چند اصله درخت گزارش شد که با تلاش شهرداری مرتفع شد.
وی تصریح کرد:: در حال حاضر در بحث مسکونی، معابر و کشاورزی هیچ خسارتی گزارش نشده‌ است.
فریدونکنار
محمدمهدی نصیری‌کناری نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران با اشاره به اینکه حجم بارندگی در شب گذشته بالا و در مدت زمان کوتاهی صورت گرفت، اظهار کرد: مشکلاتی مانند آبگرفتگی مقطعی و پرشدن حجم کانال ها و جوی آب در فریدونکنار به وقوع پیوست که بلافاصله تمامی مشکلات رفع شد.
وی با بیان اینکه در شب گذشته یک عدد تیربرق در زمین کشاورزی نیز بر روی زمین افتاد، تصریح کرد: برخی گزارش موردی خسارت نیز ارسال و تعدادی منزل نیز با آبگرفتگی رو به رو شد.
قائم‌شهر
وحید نصیری رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان قائم‌شهر نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران با بیان اینکه پس از آبگرفتگی معابر و منازل بر اثر وقوع طوفان و بارش باران، آبگرفتگی از 19 منزل را انجام دادیم، گفت: سه دستگاه موتور لجن کش برای تخلیه آب مورد استفاده قرار گرفت و تمامی این 19 مورد از شهر گزارش شد.
رئیس جمعیت هلال احمر قائم‌شهر تصریح کرد: 60 کیلوگرم نایلون برای سقف های آسیب دیده در منازل برای بخش هایی از ترک محله و سایر قسمتهای شهرستان توزیع شد.
نصیری با اشاره به اینکه مسیر زیرگذرهایی که دچار آب گرفتگی و مسدود شد از تردد احتمالی جلوگیری به عمل آمد، افزود: برای امدادرسانی به این مناطق از 5 دستگاه خودرو استفاده شد.
ایزدشهر
حسین غلامی دبیر ستاد بحران شهرداری ایزدشهر نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران با اشاره به تشکیل ستاد بحران در شهرداری ایزدشهر، اظهار کرد: لایروبی و پاکسازی تمامی نهرهای کوچک و رودخانه هایی که به شهرهای ایزدشهر متصل بود توسط خدمات شهری و فضای سبزانجام شد.
وی افزود: از شب گدذشته تاکنون آب گرفتگی گارش نشده است و حجم آبی باقیمانده در برخی از نقاط، به دلیل بارش زیاد باران بود که پس از گذشت 15 دقیقه برطرف شد.
دبیر ستاد بحران شهرداری ایزدشهر در پایان گفت: یک مورد قطعی برق شب گذشته در منطقه امیرآباد بود که به همکاری نیروهای خدمات رسان و شهرداری برطرف شد و در حال حاضر در ایزدشهر مشکلی وجود ندارد.
رویان
احمد توکلی شهردار رویان نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران اظهار کرد: در شهر رویان مشکل خاصی وجود ندارد و تنها سرازیرشدن آب از روستاهای بالادست در مسیر رودخانه‌ها موجب افزایش حجم آب و ایجاد خطر شده است و قطعی آب و برق و گاز تاکنون مشاهده نشد.
بلده
محمدرضا نیازی اوریمی شهردار بلده نیز در گفت و گو با ایسنا مازندران گفت: باران در بلده در حال باریدن است و تاکنون مشکلی و حتی آب گرفتگی و ... هم به صورت بحرانی نبوده است.
به گزارش ایسنا مازندران، اطلاعات جدیدی از دیگر شهرهای مازندران در دسترس نیست و اخبار تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.
گزارش از خبرنگاران ایسنا مازندران
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/59193/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

برترین کاراته‌کا‌های ایران مشخص شدند

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران

600 هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به 5000 روستا

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال 30 درصدی می‌شود

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران

بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟

ارسال پول به چین چگونه است ؟

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد