پیام مازند

آخرين مطالب

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

اختصاص تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان سیل غرب مازندران سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ختصاص تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان سیل غرب مازندران خبر داد. به گزارش ایسنا مازندران، پس از گذشت یک روز از باران سیل‌آسا در شمال کشور و به خصوص غرب مازندران، جلسه فوق العاده ستاد مدیریت بحران سه شهرستان نوشهر، چالوس و کلاردشت با حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در فرمانداری نوشهر برگزار شد.
اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در این جلسه با بیان اینکه تغییر اقلیم واقعیتی است که باید پذیرفت، اظهار کرد: گرم شدن زمین، تبخیر زیاد و کمبود آب در کل کشور از جمله مهم ترین مشکلاتی است با بارش و پراکنش آن تغییر یافت.
وی با اشاره به اینکه برداشت آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین از دیگر دلایل تغییر اقلیم است، خاطرنشان کرد: گرد و غبار زیاد در برخی استان ها و کاهش شدید پوشش گیاهی در کل کشور منوط به تغییر اقلیم است.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید براینکه باید همواره آمادگی کامل خود را حفظ کنیم و سطح حادثه را در نظر بگیریم، تصریح کرد: در حادثه سیلاب دو استان شمالی از جمله مازندران آمادگی تقریبی که وجود داشت در کاهش خسارت تاثیر گذار بود.
نجار تصریح کرد: پس از حادثه سیل در مازندران دو میلیارد تومان از محل تملک و یک میلیارد تومان از محل هزینه ای به مازندران اختصاص یافت و از دستگاه‌ها نیز درخواست می شود در کوتاهترین زمان نسبت به برآورد دقیق خسارت در زیرساخت‌ها اقدام کنند.
وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن نسبت به برآورد خسارات به مسکن مردم در جهت تعمیر و یا نوسازی اقدام کند، خاطرنشان کرد: اینجا نیز همانند کرمانشاه 40 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد و 10 میلیون تومان بلاعوض در بخش روستا و نیز 50 میلیون تومان تسهیلات با سود 5 درصد و 11 میلیون بلاعوض در شهر به خسارت دیدگان اعطا خواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اهمیت جمع‌آوری آب‌های روان و سطحی از شهرداران خواست تا در مدت یکی دو روز آینده نسبت به مطالعه این طرح و برآورد دقیق اقدام کرده و به مدیریت بحران استان تحویل دهند تا اعتبار لازم تخصیص یابد.
قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس نیز در این جلسه با تقدیر از زحمات دولت در جهت جبران خسارات مردم، گفت: عصر دیروز نوبخت معاون رئیس جمهور در جلسه با مجمع نمایندگان مازندران شرکت کرد و بزرودی اعتبار لازم برای جبران خسارت، اختصاص می یابد.
وی با تقدیر از حضور نجار رئیس مدیریت بحران کشور جهت بازدید منطقه، اظهار کرد: طی این سال ها سیل های فراوانی به وقوع پیوست و متاسفانه چندین بار از یک نقطه آسیب دیدیم و تلاشی برای برطرف کردن آن صورت نپذیرفت.
نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اهمیت پیشگیری در این امر، تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران کشور نامه ای برای مجلس تنظیم کند تا برای پیشگیری از حوادث بودجه‌ای تعلق گیرد که اینگونه دچار مشکل نشویم.
احمدی یکی از نقاط مشکل‌دار دو شهرستان نوشهر و چالوس را رودخانه مرزی گندآبرود دانست و عنوان کرد: این رودخانه با دو شهر مرز مشترک دارد و عده ای در اطراف آن اقدام به ساخت و ساز کردند و متاسفانه طی این سال‌ها بارها طغیان کرده و باید این مسیر آزادسازی شود.
*گلایه نماینده از پشت گوش اندازی مدیر کل راه استان در مرمت پل نوشهر
وی با بیان اینکه پل ریزش کرده نوشهر نیازمند چند میلیارد تومان برای ساخت مجدد است، تصریح کرد: سال گذشته با توجه به وضعیت این پل، به مدیر‌کل راه نامه‌ای ارسال کردیم که شاید آن زمان تنها 500 تا 600 میلیون تومان برای تعمیر و تکمیل نیاز داشت و در حال حاضر 30 میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.
نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با تاکید بر اینکه پل مرکزی چالوس، ماشلک و ملکار نیازمند بازسازی است، خاطرنشان کرد: در حال دو لاین شدن پل سمت شمالی کمربندی در صورتی که پل تخریب شده در زمان کوتاه درست نشود مشکل ترافیک شدیدی خواهیم داشت بنابراین پیمانکار باید خیلی زود مشخص و کار اجرایی آغاز شود.
عبدالصمد صفرنژاد فرماندار نوشهر نیز در این جلسه با بیان اینکه هفته گذشته بارندگی شدید و جاری شدن سیل به بخشی از زیرساخت های بخش کجور خسارت وارد کرد، گفت: بارش باران حدود 12 میلیارد تومان به راه‌ها، ابنیه و مزارع بخش کجور خسارت وارد کرد.
وی با اشاره به آمادگی ستاد مدیریت بحران شهرستان نوشهر پیش از بارندگی دو روز گذشته، گفت: همه دستگاه‌ها در آمادگی به سر می بردند و 18 رودخانه شهرستان از قبل لایروبی شد.
فرماندار نوشهر با بیان اینکه طی دو روز 258 میلیمتر در نوشهر باران بارید، اظهار کرد: حجم آب بسیار زیاد بود اما امکانات ما در حد امکانات شهرستانی هم نیست.
صفرنژاد از پل کمربندی بر روی رودخانه ماشلک به عنوان راه مواصلاتی اصلی یاد کرد و گفت: از یک سال قبل نماینده مجلس با مدیرکل راه و شهرسازی برای مرمت پل مکاتبه کرد اما هیچ اقدامی نشد.
وی با اشاره به نیاز ضروری شهرستان به بیل، کامیون و لودر جهت لایروبی رودخانه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر تمام ترافیک به داخل شهر کشیده شده که در برخی ساعات قفل می شود و موجب نارضایتی مردم شده است.
*پل ملکار نوشهر را دریابید
صفرنژاد ادامه داد: پل ملکار در بخش مرکزی وضعیت خوبی ندارد و همین الان گوشواره های آن از بین رفته است و در صورتی که ترمیم نشود کل ارتباط قطع خواهد شد.
محمد ناصر زندی فرماندار چالوس با بیان اینکه پل مرکزی چالوس که سال‌ها از تاریخ آن گذشته است وضعیت خوبی ندارد، اظهار کرد: اعتبار پیشگیرانه به مراتب کمتر است از زمانی است که حادثه اتفاق بیفتد.
وی افزود: بارش باران به بخش های مختلف زیربنایی ازجمله بخش کشاورزی، برق، آب و شهرداری ها و دستگاه‌های مختلف خسارت وارد کرد.
فرماندار چالوس ادامه داد: سیل اخیر به 500 واحد مسکونی در شهر و روستای چالوس خسارت وارد کردکه شامل پارکینگ، حیاط و داخل منازل است و به 70 منزل مسکونی در نقاط مختلف شهر چالوس از جمله اشکاردشت، آبرنگ و روستاهای سنگ وارث، خرمنه و چند روستای دیگر خسارت وارد کرد.
زندی تصریح کرد: جاده چالوس به عنوان شاهراه اصلی یکی از بحرانی ترین جاده ها است و با توجه به عرض کم جاده ریزش سنگ مدام اتفاق می افتد که نیازمند اعتبار است.
علی اصغراحمدی مدیر کل مدیریت بحران مازندران در این جلسه گفت: طی یک دو روز بارش باران شدید 300 میلیمتر باران در رامسر به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه سیل اخیر منجر به تخریب پل‌های زیاد در غرب استان، خسارت به راه‌ها، مساکن، برق و سایر بخش ها شد.
مدیر کل مدیریت بحران مازندران با تقدیر از همراهی بندر نوشهر و نیروی انتطامی، سپاه و امور آب در امر کمک رسانی گفت: امکانات در غرب مازندران کم است و باید یک سری ادوات در اینجا خریداری و مستقر شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/59412/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نور شمس

تقدیر وزیر کشور از فرماندهی نیروی انتظامی در اجرای «طرح نور»

اجرای 18 پروژه بااولویت/1200 هکتار به فضای سبز ساری اضافه می شود

نهادها به وظیفه خود در حوزه حجاب و عفاف و طرح «نور» عمل کنند

دستگیری شکارچیان غیرمجاز در 4 شهر مازندران

بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور

قتل راننده تاکسی ترکیه ای به دست مسافر ایرانی

هشدار وزارت بهداشت به مادران باردار

امیرعبداللهیان: قصد پاسخگویی به اسرائیل را نداریم

4 جای دیدنی بابلسر که نباید بعد از اجاره ویلا از دست بدهید

چراغ خطی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

توسعه و مرمت آبگرم‌های رامسر با جذب سرمایه گذار

پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران

اعلام زمان تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

افزایش تولید نفت اوپک پلاس از ماه جولای

لزوم همت مضاعف در مسئولان برای تحقق شعار سال

با پول کم، گوشی تاشو بخرید/ عکس

زخمی شدن 9 نظامی صهیونیست در درگیری‌های اردوگاه نورشمس

ربودن دختر نوجوان توسط پسر 25 ساله برای 10 میلیارد تومان

دادستانی از اقدام قانونی فراجا در طرح نور حمایت می‌کند

برداشت توت فرنگی در مزارع مازندران

پیشکسوتان حوزه روابط عمومی در مازندران تقدیر می شوند

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاه‌ های کشاورزی

50 یادمان شهدای گمنام در مازندران نیازمند تکمیل است

پلیس به دنبال کشف جنایت های قاتل سریالی مخوف + جزئیات

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در خرم آباد

هوشمندسازی در کاهش تلفات از اولویت‌های پلیس راهور

هشدار صندوق بین المللی پول به آمریکا

موزه دفاع مقدس مازندران محل انتقال فرهنگ جهاد است

آمار اساتید انتقالی پیام نور به فنی و حرفه ای

مسأله حجاب فراتر از یک مقوله اجتماعی است

محور کرج - چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

دو حفار غیرمجاز آثار باستانی در مازندران دستگیر شدند

فوت گردشگر گم‌شده در جنگل‌های ساری

پیدا شدن پیکر بی جان 2 جوان در این استان

تهران صاحب آرامستان جدید در این دو منطقه می شود

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است