پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا از دفاع یک پایان‌نامه دانشجویی گزارش می‌دهد؛

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو علمي

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در دفاع از پایان نامه یک دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور و ارائه راهکارهای برند، بررسی شد. تحقیقات نشان داده که ارزش واقعی، در درون محصول یا خدمات نیست، بلکه در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند؛ در گذشته بازار‌یابی مخصوص دنیای تجاری بود و با آموزش عالی بیگانه و نقش موسسات آموزش عالی تنها خدمت به جامعه، درگیر شدن در فعالیت های تحقیقاتی، آموزش دانشجویان و مجهز کردن آن ها به آموزش ها و مهارت ها محسوب می شد تا در محیط کار برای آنان سودمند باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، در فضای گسترده تر، موسسات آموزش عالی به عنوان منبعی برای توسعه دانش در جامعه مورد توجه قرار گرفتند، امروزه بخش بازاریابی موقعیت منحصر به فردی را در ساختار سازمانی موسسات آموزش عالی ایفا می کند، مدیران موسسات آموزش عالی فعالیت های بازاریابی را به اندازه ای مهم می دانند که اهمیت آن به اندازه بخش های مالی، منابع انسانی، تضمین کیفیت و سایر بخش های درون موسسات است.
بر این اساس، گروه مدیریت دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای را با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور وارائه راهکارهای برند، طراحی و اجرا کرد؛ این پایان نامه به راهنمایی دکتر میثم شیرخدایی استاد دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد و از سوی مصطفی شعبانی دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دراین دانشگاه انجام، ارائه و دفاع شد.
نقش برند در بازاریابی
میثم شیرخدایی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف از ارائه این پایان‌نامه نشان دادن مفهوم و شهرت برند در حوزه بازاریابی سازمان های غیرانتفاعی است، اظهار کرد: برند صرفا در خصوص کالاها و موسسات انتفاعی مطرح نمی شود بلکه در پارادایم جدید برند شامل همه سازمان ها اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی است.
وی با بیان اینکه که همه سازمان ها درگیر رقابت و جذب نخبگان دانشگاهی بوده و این برندسازی دغدغه‌ای برای تمامی نهاد ها است، گفت: آموزش عالی نیز از این موضوع برای جذب دانشجویان بهتر و نخبه کمک می گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند دانشگاه ها به ارتقای وجه بین المللی دانشگاه ها که آموزش عالی کشور نیز بر آن تاکید دارد، کمک کرده و ما با هر نگاه تلاش کردیم تا این مدل را در خصوص دانشگاه تربیت مدرس شهر نور بررسی و راهکارهایی برای ارائه برند و تصویر سازی مناسب برای ارتقا دانشگاه ارائه دهیم.
لزوم توجه به مفهوم برندسازی در دانشگاه ها
شیرخدایی با اشاره به اینکه تحقیق برای این نوع موضوع ها اولین قدم در کمک برای شناخت این موسسات و برند سازی آن ها خواهد بود، افزود: مفهوم برندسازی در سطح دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی دیگر آمارهایی که تهیه شده می تواند در سطح دانشگاه ها مفید واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی دانشگاه تربیت مدرس می تواند گامی برای اجرای برنامه های استراتژیک این دانشگاه در خصوص برنامه‌ریزی هایی که برای جذب دانشجو و بهبود تصویر ذهنی دانشجویان فعلی این دانشگاه انجام می گیرد، باشد.
اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند و ارائه راهکارها
مصطفی شعبانی، دانشجوی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، در حاشیه دفاع از پایان نامه خود در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در این تحقیق به مقایسه تصویر سه دانشکده و دو گروه دانشجویان سال اول و دوم پرداخته و تفاوت آن ها با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تمامی دانشجویان با توجه به انتظارات خود تصاویر ذهنی متفاوتی از دانشگاه دارند بنابراین برای نخستین بار نیازهای مصرف کنندگان و بازار هدف در دانشکده آموزش عالی مطرح شده تا در راستای بقا از طریق ایجاد ارزش های متفاوت گامی برداشته شود.
این دانشجو افزود: از آنجایی که دانشگاه ها به جذب دانشجو و داشتن تصاویر ذهنی متمایز با دیگر دانشگاه ها برای افزایش رقابت اهمیت می دهند بنابراین مجموعه می تواند با برند سازی از ظرفیت های بالقوه آموزش عالی با ارزش ترین تصویر ذهنی را در بین رقبا ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه می توان در ادبیات بازاریابی از واژه برندسازی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد، گفت: یک برند خوب برای موسسات آموزش عالی به کیفیت، محصول و خدمات خوب وابسته است بنابراین توجه به مساله برندسازی در حوزه دانشگاه ها برای دستیابی به مزیت رقابتی ضروری محسوب می شود.
نیاز امروز...
به گزارش ایسنا مازندران، امروزه با توجه به نیاز جامعه به افراد متخصص، تحصیلکرده و جوانان علاقمند به تحصیلات عالیه و ظهور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعدد در این عرصه، آموزش عالی به یکی از رقابتی ترین صنعت های خدماتی در ایران تبدیل شده است.
دانشجویان نبض دانشگاه ها بوده و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در دانشجو، در جهت جلب رضایتمندی یک ابزار بسیار مهم برای جذب دانشجویان جدید و کسب سودآوری دانشگاه ها از جنبه های مختلف و ماندن در عرصه رقابتی می باشد.
گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ساختمان هایی که بوی کربن می دهند!

قطعه‌سازی مهم‌ترین چالش فرآیند تولید موتور خودرو در ایران

افزایش شیوع بیماری های قلبی در مازندران/ سبک زندگی مازندرانی‌ها تغییر کند

پراکندگی بیمارستان ها چالش درمانی مازندران در ایستگاه چهلم

نمره قبولی آب شرب مازندران در آزمایشگاههای تخصصی

کشت گیاهان دارویی در مازندران دارای ساختار علمی شد

رژیم های غذایی نامناسب عمر را کوتاه می کند

آنالیز آزمایش ادرار با گوشی هوشمند!

تعویق سهمیه‌بندی "بنزین" فاجعه به بار می‌آورد

برگزاری پنجمین همایش ملی تغییر و گاهشناسی درختی در مازندران

آب مخالف آبادانی است اگر پای انتقال در میان باشد!

تولید نخستین داروی ایرانی درمان "فقر آهن بدون عارضه " در مازندران

کدام دانشگاه‌ مازندران؛ نسل چهارمی است؟!

تجلیل از 40 نخبه مازندرانی در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی

تخلیه فاضلاب‌های خانگی در تالاب نیلوفرآبی بابل/ شیوع سرطان ناشی از کشت برنج حاصل از آب این تالاب

توصیه کشت گلخانه ای برای مازندران، درست یا نادرست؟

کیفیت آموزش، مهم ترین دغدغه دانشگاههای فنی و حرفه ای است

عرضه مواد خام به بازار بدون کنترل سلامت

آمادگی جهاد دانشگاهی برای ورود به مسائل توسعه محور در مازندران

جهاد دانشگاهی مازندران در اجرای پروژه‌ها از توان دستگاه‌های اجرایی بهره بگیرد

ثبت سالانه چهار هزار و 500 مورد ابتلا به سرطان در مازندران

مراقب امنیت VPN‌های رایگان باشید!

55 پروژه ملی در حوزه سلامت تعریف شده است

نظام ارجاع در مازندران اجرا شده است

گران‌ترین گوشی سامسونگ به 5G مجهز می‌شود

صنعتی شدن سویه های بومی پروبیوتیک ها؛ راهی به سوی خودکفایی

ایرانی‌ها در موبایل؛ 30 برابر روزنامه، 9 برابر کتاب

یخزدگی در بلند مدت بافت خاک مازندران را تغییر می دهد

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

فروش 100 هزار گوشی تنها در کمتر از 9 دقیقه

طرح های ارائه شده به واحدهای فناور باید خلاقانه باشد

1300 دانشجوی پرستاری در مازندران تحصیل می کنند

تیرگی رنگ نان را جدی بگیرید/ سنگک بهترین نوع نان برای مصرف

93 درصد صادرات و واردات از دریا انجام می شود/آمریکا وکلک استراتژی

خزر در تب سرگردانی می سوزد/ ممنوعیت طرح انتقال آب دریای خزر در بهارستان!

حذف "مشق شب"،دانش آموزان را تنبل می کند؟

کسب مجوز تاسیس دانشکده بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی بابل

مسواک مهم ترین راهکار در پیشگیرى از التهاب نسوج دندان

تندگویان: «موسسه فیلترینگ» باز کنیم

مرگ استعدادها در پستوی امتحانات درسی دوره ابتدایی

گردشگری مازندران سردرگم در هزار توی مشکلات/ زمستانگردی در مازندران جذاب است!

خودروی پلیس 2020 فورد چشم‌ها را خیره کرد

کتاب کشاورزی مازندران بارها خوانده شد اما...

افزایش نژاد غیربومی دام‌ در مازندران/ دامداری در مازندران صنعتی شود

250 دانش آموز استثنایی رتبه های زیر 100 کنکور را کسب کردند

همکاری هسته‌ای بیل گیتس با چینی‌ها به‌هم خورد

جشنواره گل نرگس فرصتی برای رونق اقتصادی در مازندران

دوربین سه‌بعدی به آیفون‌های جدید می‌آید

مشکلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان چیست؟!

ضرورت تاسیس پژوهشکده علمی در حوزه پدافند غیرعامل