آخرين مطالب

ایسنا از دفاع یک پایان‌نامه دانشجویی گزارش می‌دهد؛

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو علمي

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در دفاع از پایان نامه یک دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور و ارائه راهکارهای برند، بررسی شد. تحقیقات نشان داده که ارزش واقعی، در درون محصول یا خدمات نیست، بلکه در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند؛ در گذشته بازار‌یابی مخصوص دنیای تجاری بود و با آموزش عالی بیگانه و نقش موسسات آموزش عالی تنها خدمت به جامعه، درگیر شدن در فعالیت های تحقیقاتی، آموزش دانشجویان و مجهز کردن آن ها به آموزش ها و مهارت ها محسوب می شد تا در محیط کار برای آنان سودمند باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، در فضای گسترده تر، موسسات آموزش عالی به عنوان منبعی برای توسعه دانش در جامعه مورد توجه قرار گرفتند، امروزه بخش بازاریابی موقعیت منحصر به فردی را در ساختار سازمانی موسسات آموزش عالی ایفا می کند، مدیران موسسات آموزش عالی فعالیت های بازاریابی را به اندازه ای مهم می دانند که اهمیت آن به اندازه بخش های مالی، منابع انسانی، تضمین کیفیت و سایر بخش های درون موسسات است.
بر این اساس، گروه مدیریت دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای را با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور وارائه راهکارهای برند، طراحی و اجرا کرد؛ این پایان نامه به راهنمایی دکتر میثم شیرخدایی استاد دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد و از سوی مصطفی شعبانی دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دراین دانشگاه انجام، ارائه و دفاع شد.
نقش برند در بازاریابی
میثم شیرخدایی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف از ارائه این پایان‌نامه نشان دادن مفهوم و شهرت برند در حوزه بازاریابی سازمان های غیرانتفاعی است، اظهار کرد: برند صرفا در خصوص کالاها و موسسات انتفاعی مطرح نمی شود بلکه در پارادایم جدید برند شامل همه سازمان ها اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی است.
وی با بیان اینکه که همه سازمان ها درگیر رقابت و جذب نخبگان دانشگاهی بوده و این برندسازی دغدغه‌ای برای تمامی نهاد ها است، گفت: آموزش عالی نیز از این موضوع برای جذب دانشجویان بهتر و نخبه کمک می گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند دانشگاه ها به ارتقای وجه بین المللی دانشگاه ها که آموزش عالی کشور نیز بر آن تاکید دارد، کمک کرده و ما با هر نگاه تلاش کردیم تا این مدل را در خصوص دانشگاه تربیت مدرس شهر نور بررسی و راهکارهایی برای ارائه برند و تصویر سازی مناسب برای ارتقا دانشگاه ارائه دهیم.
لزوم توجه به مفهوم برندسازی در دانشگاه ها
شیرخدایی با اشاره به اینکه تحقیق برای این نوع موضوع ها اولین قدم در کمک برای شناخت این موسسات و برند سازی آن ها خواهد بود، افزود: مفهوم برندسازی در سطح دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی دیگر آمارهایی که تهیه شده می تواند در سطح دانشگاه ها مفید واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی دانشگاه تربیت مدرس می تواند گامی برای اجرای برنامه های استراتژیک این دانشگاه در خصوص برنامه‌ریزی هایی که برای جذب دانشجو و بهبود تصویر ذهنی دانشجویان فعلی این دانشگاه انجام می گیرد، باشد.
اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند و ارائه راهکارها
مصطفی شعبانی، دانشجوی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، در حاشیه دفاع از پایان نامه خود در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در این تحقیق به مقایسه تصویر سه دانشکده و دو گروه دانشجویان سال اول و دوم پرداخته و تفاوت آن ها با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تمامی دانشجویان با توجه به انتظارات خود تصاویر ذهنی متفاوتی از دانشگاه دارند بنابراین برای نخستین بار نیازهای مصرف کنندگان و بازار هدف در دانشکده آموزش عالی مطرح شده تا در راستای بقا از طریق ایجاد ارزش های متفاوت گامی برداشته شود.
این دانشجو افزود: از آنجایی که دانشگاه ها به جذب دانشجو و داشتن تصاویر ذهنی متمایز با دیگر دانشگاه ها برای افزایش رقابت اهمیت می دهند بنابراین مجموعه می تواند با برند سازی از ظرفیت های بالقوه آموزش عالی با ارزش ترین تصویر ذهنی را در بین رقبا ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه می توان در ادبیات بازاریابی از واژه برندسازی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد، گفت: یک برند خوب برای موسسات آموزش عالی به کیفیت، محصول و خدمات خوب وابسته است بنابراین توجه به مساله برندسازی در حوزه دانشگاه ها برای دستیابی به مزیت رقابتی ضروری محسوب می شود.
نیاز امروز...
به گزارش ایسنا مازندران، امروزه با توجه به نیاز جامعه به افراد متخصص، تحصیلکرده و جوانان علاقمند به تحصیلات عالیه و ظهور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعدد در این عرصه، آموزش عالی به یکی از رقابتی ترین صنعت های خدماتی در ایران تبدیل شده است.
دانشجویان نبض دانشگاه ها بوده و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در دانشجو، در جهت جلب رضایتمندی یک ابزار بسیار مهم برای جذب دانشجویان جدید و کسب سودآوری دانشگاه ها از جنبه های مختلف و ماندن در عرصه رقابتی می باشد.
گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران
انتهای پیام




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

هر آنچه باید از بیماری "سل" بدانید

شیوع بیماری فشار خون در مازندران/ فشار خون یکی از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی عروقی

صنایع غذایی مازندران و مشکلاتی که تمامی ندارد

نشانه‌های اختلالات روانپزشکی چیست؟

جای خالی خانه سبز در مازندران/ خانه سبز؛ سازگار با اقلیم و محیط زیست

توضیح وزارت بهداشت در باره آمار افراد آلوده به ایدز در کشور

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو

تزریق هورمون در دام و طیور شایعه فضای مجازی است/ نقش پررنگ مکمل‌های خوراک دام و طیور در کیفیت تولید

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در بانوان/ کارگاه آموزشی پیشگیری در فریدونکنار برگزار می شود

تومورهایی که دلیل نامشخصی دارند

سالمندان چگونه زندگی کنند؟!

سیل مازندران نتیجه برداشت بی‌رویه آب زیرزمینی

آغاز به کار کنگره بین المللی جراحان مغز و اعصاب ایران در بابل

تولید محصول تراریخته مشکل قانونی ندارد

افزایش خروج دانش‌آموزان نخبه از محمودآباد

کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال

برگزاری کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب در بابل

مراکزعلمی کاربردی مازندران از جذب دانشجوی غیر مرتبط منع شدند

دانشگاه مازندران در میان هزار دانشگاه برتر جهان قرار گرفت

بررسی کاهش زمان اسکی شناورهای تندرو

اینستاگرام یتیم شد

پذیرش دانشجو در 10 مرکز علمی - کاربردی مازندران متوقف شد

فعالیت 9 هزار و 500 انجمن علمی در دانشگاه‌های کشور

لزوم مراقبت از سلامت اجتماعی و اخلاقی در دانشگاه‌ها

آغاز سال تحصیلی دانش آموزان در مازندران

رابطه معنادار کاهش تعداد دندان و آلزایمر/ جوانان هم به آلزایمر مبتلا می شوند

رونمایی از درب دست ساخت دانشجوی دانشگاه مازندران

مدیریت ریسک تغییرات اقلیم با الگوی کشت محصولات زراعی

برگزاری هفتمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویی در مازندران

فضای مجازی در کشور بی سرو سامان است

بیش از یک میلیون دانش‌آموز در کشور مشکل روانشاختی دارند

ظروف یکبار مصرف گیاهی، جایگزین پلاستیکی شود

افتتاح مجهزترین هنرستان فنی و تربیت بدنی سما در مازندران

برنج مازندران در صدر برنج های سالم جهان/ واردات؛ ضربه مهلک بر پیکره صنعت برنج

اصلاح و نوسازی 900 هزار هکتار باغ بر اساس برنامه ششم/ لزوم ایجاد کمیته های فنی مشترک بین دانشگاه، موسسه‌ تحقیقات و اجرا

تغییر رویکرد دانشگاه های آزاد به "پژوهش‌محوری"

مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان تنکابن افتتاح شد

بازدید معاون هماهنگی و امور مجلس جهاد دانشگاهی کشور از واحد مازندران

برگزاری نوزدهمین اجلاس روسای دانشگاه های سطح یک کشور در فریدونکنار

تولید لامپ های با کیفیت خانگی در دانشگاه آزاد نور

راهیابی دانشگاه مازندران به دور دوم دهمین دوره مسابقه موت کورت

مدرسه ای در دل دانشگاه که معلم ندارد!

مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بابل بدون کنکور دانشجو می پذیرد

استارتاپ ها، حلقه وصل دانشگاه و صنعت

«مریم میرزاخانی» بازهم ایران را جهانی کرد

امکان درمان انحراف های شدید چشمی

لزوم توجه به رسانه‌ها برای تصمیم‌سازی درست

لزوم توجه به رسانه‌ها برای تصمیم‌سازی درست

بهره برداری از فاز نیمه صنعتی تولید ریزجلبک‌ها در جهاد دانشگاهی مازندران

رشد قارچ گونه کانال های نامعتبر طب سنتی/ هر داروی گیاهی را مصرف نکنید!