پیام مازند

آخرين مطالب

ایسنا از دفاع یک پایان‌نامه دانشجویی گزارش می‌دهد؛

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو علمي

اندازه‌گیری تاثیر تصویر ذهنی از برند دانشگاه در جذب دانشجو

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در دفاع از پایان نامه یک دانشجوی کارشناسی ارشد گروه مدیریت موسسه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور و ارائه راهکارهای برند، بررسی شد. تحقیقات نشان داده که ارزش واقعی، در درون محصول یا خدمات نیست، بلکه در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است که ارزش واقعی را در ذهن مشتریان ایجاد می کند؛ در گذشته بازار‌یابی مخصوص دنیای تجاری بود و با آموزش عالی بیگانه و نقش موسسات آموزش عالی تنها خدمت به جامعه، درگیر شدن در فعالیت های تحقیقاتی، آموزش دانشجویان و مجهز کردن آن ها به آموزش ها و مهارت ها محسوب می شد تا در محیط کار برای آنان سودمند باشد.
به گزارش ایسنا مازندران، در فضای گسترده تر، موسسات آموزش عالی به عنوان منبعی برای توسعه دانش در جامعه مورد توجه قرار گرفتند، امروزه بخش بازاریابی موقعیت منحصر به فردی را در ساختار سازمانی موسسات آموزش عالی ایفا می کند، مدیران موسسات آموزش عالی فعالیت های بازاریابی را به اندازه ای مهم می دانند که اهمیت آن به اندازه بخش های مالی، منابع انسانی، تضمین کیفیت و سایر بخش های درون موسسات است.
بر این اساس، گروه مدیریت دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، پایان نامه ای را با عنوان "اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند" دانشگاه تربیت مدرس نور وارائه راهکارهای برند، طراحی و اجرا کرد؛ این پایان نامه به راهنمایی دکتر میثم شیرخدایی استاد دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد و از سوی مصطفی شعبانی دانشجوی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دراین دانشگاه انجام، ارائه و دفاع شد.
نقش برند در بازاریابی
میثم شیرخدایی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه هدف از ارائه این پایان‌نامه نشان دادن مفهوم و شهرت برند در حوزه بازاریابی سازمان های غیرانتفاعی است، اظهار کرد: برند صرفا در خصوص کالاها و موسسات انتفاعی مطرح نمی شود بلکه در پارادایم جدید برند شامل همه سازمان ها اعم از انتفاعی و غیر انتفاعی است.
وی با بیان اینکه که همه سازمان ها درگیر رقابت و جذب نخبگان دانشگاهی بوده و این برندسازی دغدغه‌ای برای تمامی نهاد ها است، گفت: آموزش عالی نیز از این موضوع برای جذب دانشجویان بهتر و نخبه کمک می گیرد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: برند دانشگاه ها به ارتقای وجه بین المللی دانشگاه ها که آموزش عالی کشور نیز بر آن تاکید دارد، کمک کرده و ما با هر نگاه تلاش کردیم تا این مدل را در خصوص دانشگاه تربیت مدرس شهر نور بررسی و راهکارهایی برای ارائه برند و تصویر سازی مناسب برای ارتقا دانشگاه ارائه دهیم.
لزوم توجه به مفهوم برندسازی در دانشگاه ها
شیرخدایی با اشاره به اینکه تحقیق برای این نوع موضوع ها اولین قدم در کمک برای شناخت این موسسات و برند سازی آن ها خواهد بود، افزود: مفهوم برندسازی در سطح دانشگاه ها باید مورد توجه قرار گیرد و از طرفی دیگر آمارهایی که تهیه شده می تواند در سطح دانشگاه ها مفید واقع شود.
وی خاطرنشان کرد: برندسازی دانشگاه تربیت مدرس می تواند گامی برای اجرای برنامه های استراتژیک این دانشگاه در خصوص برنامه‌ریزی هایی که برای جذب دانشجو و بهبود تصویر ذهنی دانشجویان فعلی این دانشگاه انجام می گیرد، باشد.
اندازه گیری و سنجش تصویر ذهنی از برند و ارائه راهکارها
مصطفی شعبانی، دانشجوی ارشد بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه آموزش عالی خزر محمودآباد، در حاشیه دفاع از پایان نامه خود در گفت و گو با ایسنا مازندران، اظهار کرد: در این تحقیق به مقایسه تصویر سه دانشکده و دو گروه دانشجویان سال اول و دوم پرداخته و تفاوت آن ها با یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تمامی دانشجویان با توجه به انتظارات خود تصاویر ذهنی متفاوتی از دانشگاه دارند بنابراین برای نخستین بار نیازهای مصرف کنندگان و بازار هدف در دانشکده آموزش عالی مطرح شده تا در راستای بقا از طریق ایجاد ارزش های متفاوت گامی برداشته شود.
این دانشجو افزود: از آنجایی که دانشگاه ها به جذب دانشجو و داشتن تصاویر ذهنی متمایز با دیگر دانشگاه ها برای افزایش رقابت اهمیت می دهند بنابراین مجموعه می تواند با برند سازی از ظرفیت های بالقوه آموزش عالی با ارزش ترین تصویر ذهنی را در بین رقبا ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه می توان در ادبیات بازاریابی از واژه برندسازی برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد، گفت: یک برند خوب برای موسسات آموزش عالی به کیفیت، محصول و خدمات خوب وابسته است بنابراین توجه به مساله برندسازی در حوزه دانشگاه ها برای دستیابی به مزیت رقابتی ضروری محسوب می شود.
نیاز امروز...
به گزارش ایسنا مازندران، امروزه با توجه به نیاز جامعه به افراد متخصص، تحصیلکرده و جوانان علاقمند به تحصیلات عالیه و ظهور دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متعدد در این عرصه، آموزش عالی به یکی از رقابتی ترین صنعت های خدماتی در ایران تبدیل شده است.
دانشجویان نبض دانشگاه ها بوده و ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت در دانشجو، در جهت جلب رضایتمندی یک ابزار بسیار مهم برای جذب دانشجویان جدید و کسب سودآوری دانشگاه ها از جنبه های مختلف و ماندن در عرصه رقابتی می باشد.
گزارش از: بهناز مقدس خبرنگار ایسنا مازندران
انتهای پیام





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کارخانه آنتی بیوتیک سازی ساری چهار قلم داروی جدید به بازار می فرستد

مدارس به سازمان پژوهنده مبدل شوند/ پوشش 99 درصدی تحصیلی

طرحی که پس از دو سال افتتاح به بهره برداری نمی رسد!

پیشرفت‌های علمی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

نظام ارجاع الکترونیکی در مراکز درمانی دولتی مازندران کلید خورد

نانوایی های سنتی ، متهم اصلی پرفشاری خون در مازندران

نتیجه آزمون مدارس خاص هفته دوم تیر ماه اعلام می شود

برنج خوراکی مازندرانی ها مسموم نیست

دانشگاه مازندران با محیط پیرامونی تعامل مناسبی ندارد

نقشه جامع علمی کشور 240 برنامه اقدام دارد

آمادگی فنی و حرفه ای مازندران برای آموزش فعالان بخش گردشگری

مسائل سیاسی در اداره دانشگاه مورد توجه قرار نمی گیرد

دانشگاه مازندران در تحول زندگی مردم استان نقشی ندارد

رئیس جدید دانشگاه مازندران معارفه شد

استفاده از داده های سنجش از دور در تعیین خسارت سیل

فشارخون؛ بیماری پُر دردسر اما خاموش

جادوی استارتاپ ها در توسعه گردشگری مازندران

وضعیت نامناسب سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی

انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی است

مدارس مازندران یکهزار و 74 معلم کم دارد

جهرمی: ساخت 3 ماهواره جدید در دست اقدام است

رشد 20 درصدی پشت کنکوری‌های مازندران

1400 دانشجو در دانشگاه آزاد رامسر تحصیل می کنند

پلاستیک های خطرناک ناشناخته در کمین بیماری های شایع/ اسباب بازی های قدیمی کودکان خطرناک است

امسال 45 هزار کلاس اولی وارد مدارس مازندران می شوند

جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد

قبضه نخستین جشنواره ایده پردازی هنرستان های کشور توسط مازنی ها

طرح مالیات بر ثروت در ایران جوابگو نیست

دلیل تقلیل معنادار باروری در کشور چیست؟

فارس من| بلاتکلیفی درمان بستر لاریجان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

نقش برجسته رسانه و مطبوعات در دوران دفاع مقدس

مازندران بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های کشاورزی است

حمایت از واحدهای فناور عامل رونق کسب و کار است

قاتلی خاموش اما قابل کنترل!

پروژه های "تغذیه مصنوعی" راهکاری برای مدیریت منابع آبی

برگزاری اولین رویداد استارتاپ حوزه آسیب های اجتماعی در مازندران

همکاری علوم پزشکی مازندران با پواتیه فرانسه

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

هوش تجاری در کسب و کار، راهبرد جدید تولید

مسئولان روابط عمومی نگاه رفع تکلیف بودن را از خود دور کنند

حذف رقابت محوری از برنامه های آموزش و پرورش است

تولید محلولی که برداشت قارچ را 5 کیلوگرم افزایش می دهد

برنامه بازتوانی قلب درساری اجرا می شود

چگونه باغات خود را از سرمازدگی بهاری حفظ کنیم؟

نظریه آغاز دوره "ترسالی" بعید به نظر نمی رسد

ارتباط صنعت و دانشگاه بمب بیکاری را خنثی می کند

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است