پیام مازند

آخرين مطالب

مصائب اعتبارات قطره چکانی

راه‌های جویبار بوی خون می‌دهد/ مصوبه دولت روی کاغذ ماند گفتگو

راه‌های جویبار بوی خون می‌دهد/ مصوبه دولت روی کاغذ ماند

  بزرگنمايي:

پیام مازند - جویبار - راه‌های مواصلاتی جویبار در مازندران، به دلیل عرض کم، نداشتن روشنایی و علائم مناسب بوی خون می دهد و هر روز جان همشهریان را تهدید می کند.

 راه‌های ارتباطی به عنوان شریان اصلی اتصال نقاط مهم به یکدیگر دارای اهمیت فراوانی هستند، به گونه ای که برای توسعه یک منطقه می بایست راه مواصلاتی ظرفیت و گنجایش لازم برای اتصال به سایر مناطق را داشته باشد .
شهرستان جویبار در حوزه های ورزش، کشاورزی و صنعتی توانسته در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته باشد ولی همواره در داشتن راه‌های مواصلاتی مناسب با مشکلات عدیده ای مواجه بوده و راه‌های شریانی این شهرستان سالهاست در انتظار بودجه و اعتبار مناسب ملی است که این طرح ها و پروژه ها به بهره برداری برسند .
آمار تصادفات در برخی جاده های این شهرستان به دلیل عرض کم جاده، نداشتن روشنایی و علائم مناسب و در یک جمله نداشتن استانداردهای لازم بالا بوده است .
راه جویبار به قائمشهر، محور کناره، کیاکلا به جویبار و .....سالهاست در انتظار نگاه ویژه مسئولان استانی و کشوری برای تخصیص اعتبار مناسب هستند ولی متاسفانه هر ساله این اعتبارات کمتر از سال گذشته و پروژه راه های شهرستان همچنان نیمه تمام باقی هستند.
مناقصه محور قائمشهر به جویبار برگزار شد اما کسی شرکت نکرد
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ایی شهرستان جویبار  با بیان اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای محور قائمشهر به جویبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است ، گفت: مناقصه این پروژه برگزار شده ولی تاکنون پیمانکاری به دلیل نوسانات قیمت در مناقصه شرکت نکرده است .

نورالدین قاسم زاده با بیان اینکه نبود نقدینگی یکی از علت های کندی روند پروژه های این حوزه بوده است، افزود: هزینه های پروژه های راه و شهرسازی بسیار بالا بوده و خود اداره راه و شهرسازی باید تامین کننده هزینه ها باشد .
رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ایی جویبار با اعلام اینکه سه راه کوهیخیل تعریض جاده آن انجام شده است افزود: زیرسازی و بتن ریزی آن انجام شده و تنها آسفالت این محور باقی مانده که منتظر انتخاب پیمانکار هستیم .
قاسم زاده در خصوص محور کناره گفت: مطالعات این طرح انجام شده و منتظر تخصیص اعتبار ملی هستیم .
وی با اعلام اینکه برای روکش آسفالت محور کوهیخیل به بهنمیر دو میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است افزود: حدود 14 کیلومتر روکش آسفالت انجام شده است . طول مسیر جویبار به قائمشهر 17 کیلومتر بوده و تاکنون هیچ اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته نشد و از محل اعتبارات ناچیز استانی هرساله مبلغی برای این طرح در نظر گرفته می شد
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان جویبار با اعلام اینکه طرح تعریض محور جویبار به قائمشهر از سال ٨٦ آغاز شده است گفت: طول مسیر 17 کیلومتر بوده و تا کنون هیچ اعتبار ملی برای آن در نظر گرفته نشد و از محل اعتبارات ناچیز استانی هرساله مبلغی برای این طرح در نظر گرفته می شد .
محمد مهدی عبدی با اشاره به اینکه سه کیلومتر از این محور از جویبار به شیب آبندان انجام شده است افزود: باند رفت از مسیر قائمشهر تعریض آن انجام شد و حدود سه کیلومتر آسفالت تعریض از پادگان شهید محلاتی تا رستم کلا باقی مانده است .
وی بیان کرد : 200 میلیون تومان از اعتبارات محل متوازن شهرستان جویبار و 600 میلیون تومان نیز از قائمشهر در سال جاری برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است .
معاون عمرانی فرمانداری جویبار پروژه محور جویبار به سیمرغ را 14 کیلومتر بیان کرد و گفت: ا ین طرح از دولت قبل بوده و اجرای آن از سال 95 شروع شده و تاکنون حدود 6 کیلومتر این مسیر تا روستای فوتم انجام شده است .
عبدی در ادامه به محور ساری به جویبار اشاره کرد و افزود: این محور تا منطقه شیب آبندان صددرصد انجام شده که از سمت ساری به لاریم حدود سه کیلومتر تعریض و باند رفت انجام شده است .
مصوبه سفر دولت اجرایی نشد
وی با بیان اینکه محور کناره ( ساری به بهنمیر)حدود 12 کیلومتر است افزود: این طرح نیز جزو مصوبات سفر بوده و طرح مطالعاتی آن به طور کامل انجام شده است ولی متاسفانه هنوز کار اجرایی در آن انجام نشده است .

عبدی این محور را یکی از محورهای حادثه خیز این منطقه بیان کرد و اظهار داشت: هر روز شاهد تصادفات مرگبار در این محور هستیم و با توجه به دو پایانه صادراتی کشاورزی و شیلات در این محور و تردد بیشمار تریلی در آینده نزدیک باید هر چه سریعتر اقدام خاصی در خصوص تعریض و آسفالت این محور صورت گیرد.
فرماندار شهرستان جویبار با بیان اینکه با اداره راهداری و برنامه بودجه جلساتی برگزار کردیم ، گفت : برای اجرای پروژه های راه شهرستانی نیاز است از منابع ملی و استانی کمک بگیریم .
سیدعلی اسد با تاکید براینکه تعداد پروژه های عمرانی در استان زیاد است، اظهار داشت: با این حجم پروژه های عمرانی منابع تخصیص داده شده بسیار محدود است که اثربخشی آن در اجرای پروژه ها کمتر دیده می شود .
فرماندار شهرستان جویبار بیان کرد : در درجه اول باید پروژه هایی که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند در اولویت کاری قرار گیرند و سعی بر اتمام هر چه سریعتر این طرح ها در شهرستان باشد .
اسد با اشاره به اینکه برای اجرای طرح های مواصلاتی راه این شهرستان به کار جهادی نیاز است، گفت : برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به همدلی و همراهی همه دستگاه های اجرایی در شهرستان است .
وی در خصوص محور کناره ( ساری به بهنمیر ) اظهار داشت : برای اجرای این محور نیاز به تخصیص اعتبارات ملی است و متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است ، برای این طرح نیازمند یکسری مراحل آماری برای اجذ جذب اعتبارات هستیم .





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

ایران رتبه دار فرسایش خاک در جهان/ قطع درختان فرسایش خاک را تشدید می کند

شناسایی 2 فروشگاه عرضه پرندگان تاکسی درمی در آمل

جست و جو برای یافتن فرد مفقود شده در جنگل‌های چالوس ادامه دارد

29 روز بحرانی پیش روی مشترکان برق در مازندران

پیش بینی 29 روز بحرانی در مازندران/رشد 3.5 برابری مصرف برق

پنجشنبه و جمعه آتشی جنگل های مازندران

آتشی که حاصلخیزی خاک را کاهش می دهد

هوای مازندران گرمتر می شود

پدر و پسر مازندرانی در کانال آب کشاورزی غرق شدند

برخورد 3 دستگاه موتورسیکلت در جاده رستمکلا حادثه آفرید

دریای مازندران مناسب شنا نیست

درآمد 44 میلیون تومانی خانوارهای شهری در مازندران

آمادگی غرب مازندران برای مقابله با آتش سوزی جنگل ها با تشکیل ستاد پیشگیری

کندوان و هراز جمعه یک طرفه می شود

آفت به درختان میوه جنگلی غرب مازندران خسارت زد

پارسال 28 نفر براثر برق گرفتگی در مازندران جان باختند

مبارزه با مواد مخدر نیازمند جهت گیری واحد است

مرگ مشکوک یک زن میانسال در فریدونکنار

پلاژهای دولتی حاشیه دریای مازندران در یک قدمی تعطیلی

ترویج تولیدات روستایی مازندران موجب رونق اقتصادی می شود

برخی پروژه های شهری بهشهر به دلیل کارشکنی شورا عقیم مانده است

استفاده از فناوری نانو برای مرمت کاخ موزه رامسر

دادستان مازندران: هنجارشکنان سد البرز سوادکوه شمالی دستگیر شدند

3 صیاد غیرمجاز در آمل دستگیر شدند

شخصیت حضرت امام راحل محدود به زمان و مکان خاصی نیست

32 پروژه عمرانی از محل زکات در مازندران ساخته شد

سکونت 10 هزار مددجوی مازندران در خانه های غیرمقاوم

80 درصد خسارت سیل کشاورزی بیمه شده مازندران پرداخت شد

47 درصد علل مرگ در تنکابن بیماری های قلبی و عروقی است

اعلام مسیرها و ساعت راهپیمایی روز قدس در مازندران

حال خوش حیات وحش مازندران/ مشاهده رد خرس قهوه ای

خیران قائمشهری 570 میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند

پاسگاه انتظامی در بخش دشت سر آمل ایجاد می شود

نمایشگاه های خودرو در آمل معضل جدی ترافیک شهری است

موزه مردم شناسی برسه تنکابن نیازمند نیم نگاه مسئولان

تسهیلات اشتغال روستایی باید دارای شناسنامه بیمه ای باشد

متلاشی شدن باند قاچاق درختان جنگلی در ساری

هوای مازندران گرم می شود

دامداران بیماری تب كریمه كنگو را جدی بگیرند

13 گردنه در راه‌های مازندران برفگیر است/ فرسودگی ناوگان باری

ساخت نیروگاه زباله سوز نوشهر از سرگرفته شد

کاهش شناگاه های آلوده در مازندران

روزه برای بیماران دارای نارسائی شدید کلیه ممنوع!

نیکوکاران آملی برای ساخت 30 خانه ایتام پیشقدم شدند

کابوس بحران آب در مازندران!

رگبار و رعد و برق در راه مازندران

باغداران در مبارزه با آفات از روغن امولسیون استفاده نکنند

آنفلوآنزای پرندگان کنترل شد/ثبت سفارش واردات 10 درصد گوشت

راه روستایی بخش بلده نور به علت طغیان رودخانه تخریب شد

انفجار سیلندر گاز سبب سوختگی 3 نفر در آمل شد