پیام مازند

آخرين مطالب

در گفتگو با مهر مطرح شد:

مخالف بلندمرتبه سازی در قلعه مارکوه هستیم/ احداث 9 پارک محله ای سياسي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - رامسر - شهردار کتالم و ساداتشهر قلعه مارکوه را محور گردشگری شهربیان کرد و گفت: با بلندمرتبه سازی در آن مخالف هستیم.

مجتبی رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قلعه مارکوه محور کلیدی گردشگری شهرستان است، عنوان کرد با ساخت و سازهای بلندمرتبه در آن مخالف هستیم.
وی با اشاره به انجام پروژه های عمرانی در کتالم و ساداتشهر عنوان کرد: عمده فعالیتهای عمرانی در سال گذشته در راستای رفع نیازهای اساسی و رها کردن شهر از خطرات احتمالی پیش رو و اهم آن شامل دیواره های حفاظتی بود که در سیل اخیر خوب جواب داد که در خیابان ارجمندی، سادات شهر، مشاء کلایه و در برخی نقاط شهر انجام شد و هدایت آبهای سطحی در خیابان 22 بهمن، آزادگان، طالش محله و نقاط مختلف شهر بصورت پراکنده در کاهش خسارات سیل نقش اساسی داشت .
شهردار کتالم و سادات شهر با اشاره به انجام پروژه آسفالت گفت: لکه گیری آسفالت بصورت فزاینده و چشمگیر در کوچه هایی که دارای آسفالت نامناسب بودند با حجم لکه گیری بالا انجام شد .
وی درباره آسفالت خیابان شهید بهشتی، شهید رجائی و آیت الله کاشانی تصریح کرد: آسفالت این مناطق با ویتکن در حال انجام است و مکانهای فرو رفته باید برداشت و ترمیم میشود و در خیابان شهید مطهری و 22 بهمن و 15 خرداد ترمیم آسفالت عملیاتی می شود .
رضوانی افزود: عقب نشینی و تعریض خیابان در طلارسر شروع شد و ساماندهی خیابان پوده جهت هدایت آبهای سطحی و عقب نشینی و تعریض به کمک مالکین انجام میشود تا این خیابان به وضعیت مطلوب برسد و در خیابان 15 خرداد احداث کانال و هدایت آبهای سطحی شروع شده و در 15 خرداد شمالی کانال ها در دو طرف احداث می شود تا با هدایت آبهای سطحی از آبگرفتگی جلوگیری شود ، همچنین در خیابان مطهری جدول و پیاده رو سازی انجام و در خیابان پیازکش و پور امامی و نیاسته تعریض و ترمیم آسفالت و پیاده رو سازی عملیاتی می شود .
وی با بیان اینکه در آینده جهت ایجاد نظم شهری احداث بلوار در داخل شهر که بخشی از آن با گلدان و جدول دوبل و رفیوژ انجام می شود گفت: در راستای احداث پارکینگ با استفاده از زمین های مردمی که در نزدیکی میادین شهر زمین خالی و بلا استفاده بوده پارکینگ موقت با حفظ کاربری مجوز داده می شود و در خیابان اصلی ادامه پیاده روسازی و ساماندهی خیابان اصلی در راستای جذب گردشگران و در دو راهی کتالم و ساداتشهر با رفع موانعی که از نظر زیر ساختی وجود دارد عملیاتی می شود .
سیل گیری کتالم و سادات شهر به صفر می رسد
رضوانی تصریح کرد: ادامه احداث دیواره های حفاظتی در ساداتشهر و مشاء کلایه برای جلوگیری از آبگرفتگی انجام می شود و در دوره ماموریت خودم احتمال سیل خیزی و سیل گیری در کتالم و ساداتشهر به صفر می رسانم زیرا در سالهای اخیر مردم این منطقه به جهت سیل و آبگرفتگی دچار خسارات شدند و با تدابیر شهرداری و مساعدت مردم این مشکل را به حداقل می رسانیم .
شهردار کتالم و ساداتشهر گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی حمایت از انجمن های فرهنگی هنری و کتابخانه ها در برنامه قرار دارد و از همه مردم نهادها و شورای اسلامی شهر که در تمامی لحظات حامی و مشاور ما بوده و مصوبات خوبی به ما ارائه داده و نظارت خوبی بر عملکرد شهردار دارند تشکر می کنم .
توسعه درآمد پایدار در شهرداری
وی با بیان اینکه در راستای توسعه درآمد پایدار و حمایت از سرمایه گذاری در حوزه ساحلی دو پروژه تا حصول نتیجه اعلام می شود تصریح کرد: شهرداری پکیج های سرمایه گذاری را انجام داده و در حال پایان بوده که با استانداری و وزارت کشور به نتایجی میرسیم و اجرای این پروژه ها مسیر کسب درآمد پایدار برای شهرداری را هموار می کند .
رضوانی با توجه به اینکه جهت احیای قلعه مارکوه طرحی تهیه شد و با هماهنگی میراث انجام می شود گفت: احداث میدان در پای پله، سرویس بهداشتی و مراکز خدماتی و روشنایی با کمک شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام می شود .
رضوانی گفت: دامنه مارکوه و ضلع شمالی آن شرایط خاصی از نظر زمین دارد که زمینهایش سست بوده و سنگهای به هم پیوسته و شکسته شده در آن ریخته شده که وسعت پهنه زمین دامنه شمالی کم بوده و بلند مرتبه سازی از نظر ایمنی به صلاح نیست و از نظر منظر در تمام ایران زمین یک مارکوه بیشتر نداریم که اهمیت زیادی از نظر طبیعی و تاریخی دارد و باید این کوه را برای نسل آینده حفظ کنیم و با بلند مرتبه سازی در مارکوه موافق نیستم و هر نوع ساخت و سازی باید به کیفیت، زیبایی و منظر آرایی این عرصه تاریخی کمک کند .
مجتبی رضوانی با اشاره به اینکه شهر کتالم و ساداتشهر ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری دارد و بعنوان یک برند مطرح و مهم بوده اظهار کرد: این شهر بخاطر داشتن ساحل و دامنه مشرف به دریا آبگرم معدنی قبور امامزادگان باغات چای و مرکبات ظرفیتهای خوبی در بخش گردشگری دارد و همه امکانات و شرایط جهت توسعه سرمایه گذاری فراهم است و از هر طرح و پیشنهادی در این حوزه حمایت میکنیم .
توسعه سواحل در راستای گردشگری
شهردار کتالم و سادات شهر گفت: بخشی از سواحل دارای مالکیت شخصی بوده و سند دارد و بخشی از آن مربوط به مراکز دولتی است و دولت و مجلس باید تمهیداتی انجام دهند که به شهرداریهای ساحلی امکانات یا زمین معوض و اعتبارتی داده شود که زمینها و عرصه هایی که در مالکیت شخصی افراد است را خریداری و آزاد کنیم تا با برنامه ریزی منسجم سواحل را آزاد کنیم .
وی تصریح کرد: شهرداری عرصه کوچکی در ساحل دارد که به عنوان پلاژ از آن استفاده می شود که امیدواریم پیشرفت کند و یک زمین ساحلی داریم که در حال مذاکره برای سرمایه گذاری هستیم .
وی گفت: بخشی برای زمین والیبال و ورزش های ساحلی آماده کردیم که بزودی مورد بهره برداری قرار می گیرد و به رونق ساحل کمک می کند و شورا و شهرداری در راستای توسعه بیمارستان احمدنژاد کتالم حمایت می کند زیرا این بیمارستان شرایط مختص به خود را دارد و شهردار و اعضای شورای شهر ازهر حرکتی در راستای پیشرفت ارتقای کیفیت و رونق این بیمارستان حمایت می کنند .
وی افزود: با بخش خصوصی و دانشگاه پیگیریهای انجام دادیم و باید دانشگاه آزاد تصمیم بگیرد و دیدگاه خود را نسبت به این بیمارستان عوض کند و دانشگاه آزاد این بیمارستان را از وزارت بهداشت تحویل گرفته و وظیفه دارد آن را به جایگاه بالایی برساند
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان ظرفیت خوبی بوده و نصف جمعیت شهرستان را پوشش می دهد و احیای آن می تواند فشار کاری را از بیمارستان امام سجاد کم کند و با توجه به جمعیت متمرکز و شهرک نشین می تواند خدمات خوبی ارائه دهد و نوع نگاه به مدیریت آن تغییر کند تا به مرحله رونق و درآمد زایی برسد .
رضوانی با گلایه از اینکه در شهر شمالی و ساحلی فاقد فضای سبز و پارک هستیم گفت: زمینی که بتوانیم در آن میدان احداث شود وجود ندارد و شهری که میدان و پارک نداشته باشد دارای منظر خوبی نیست .
احداث 9 پارک محله ای
شهردار کتالم و سادات شهر از احداث 9 پارک محله ای در آینده نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پس از انجام طراحی و ایجاد قرارداد با پیمانکار فضاهای زیبایی در محلات احداث میکنیم و چنانچه زمین در اختیار ما قرار بگیرد و مردم کمک کنند می توانیم در مکان مناسب با احداث پارک این نقیصه را برطرف کنیم .
وی افزود: خیابان 22 بهمن و مطهری بوسیله مشاغل ناهمگون مانند انواع مکانیکی ها و جوشکاری ها و مشاغلی که بسیار مفید بوده و جایگزینی مناسبی ندارند و ورودی شهر را آشفته کرده اند اشغال شده است .
وی با بیان اینکه متاسفانه اصناف در دادن پروانه از شهرداری ها استعلام نمی کند و عدم استعلام سبب مشکلاتی برای شهرداری می شود گفت: مجمع امور صنفی برنامه ای را پیشنهاد دهد تا با کمک شهرداری این صنایع را به نقطه دیگری منتقل کنیم که ورودی های شهر اصلاح و تغییر کند و علاوه بر این بازآفرینی شهری در دستور کار قرار دارد و با گرفتن پیمانکار و طرح هایی که داریم از کمک وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی استفاده کنیم.
شهردار کتالم و سادات شهر درباره طرح تفصیلی اظهار کرد: طرح تفصیلی مهلتش گذشته و فرماندار و راه و شهرسازی پیگیر هستند تا با گرفتن مشاور جهت تجدید نظر آن را عملیاتی کنند که به جهت مشکلات مالی اداره راه و شهرسازی استان هنوز موفق به این کار نشده و با وجود مهندس اسلامی در وزارت راه و شهرسازی امید بیشتری به توسعه غرب استان مازندران داریم .
رضوانی گفت: مشکل بزرگی در حوزه شهر کتالم و ساداتشهر داریم که بعضی از مردم به حریم نهرها و رود و جویبارها تجاوز کردند که در مواقع سیل سبب مشکلاتی برای مردم میشود که انتظار داریم به ما کمک کنند تا همزیستی مسالمت آمیزی با طبیعت داشته باشیم .
وی چالش های شهرداری را تنگناهای مالی و مضایق نیروی انسانی از نظر کیفی و محدودیت کارشناسان عنوان کرد و گفت: جذب نیروی انسانی در سالهای اخیر بر اساس توانمندی نبوده و شهرداری دچار مشکل است‌ و پرسنل باید با برگزاری دوره های آموزشی و بازدید از شهرداریها معلومات شان افزایش پیدا کند .
وی در پایان خاطر نشان کرد: از هنرمندان معماران افراد خوش ذوق خواهشمندم نظرات خود را برای زیباسازی و بهتر کردن منظر شهری به ما اعلام کنند تا بتوانیم در راستای توسعه کتالم و سادات شهر گامهای بزرگی برداریم .

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/66541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد