پیام مازند

آخرين مطالب

عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران مطرح کرد

سهم ناچیز کشور در اقتصاد دیجیتال/ قوانین تجارت بازنگری شود اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه اینکه سهم ایران از اقتصاد دیجیتال باید حداقل 35 میلیارد یورو باشد اما در حال حاضر تنها 40 هزار میلیارد تومان است، یادآورشد: با توجه به ظهور و بروز شغل های جدید که به فضاهای اینترنتی مربوط می شود باید یک بازنگری در قانون تجارت کشور صورت پذیرد.
مصطفی حسینی  با بیان اینکه سیر تغییر و تحولات درعصر ارتباطات بالا بوده و همه افراد در این سرعت اطلاعات به صورت مثبت و منفی در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: امروزه کسب وکارها از قالب فناوری اطلاعات شکل گرفته یا از آن استفاده می کنند، این فناوری ها زمینه ای برای رشد بوده و منجر به انجام سریع فعالیت ها می شود.
کارشناس مدیریت بازرگانی تصریح کرد: به طور مثال در انقلاب دیجیتال ما از وسایلی همچون کامپیوتر استفاده می کنیم و این تکنولوژی می تواند باعث افزایش سرعت در سازمان ها و راه اندازی کسب و کارهای مختلف شده تا اقتصاد دیجیتال شکل بگیرد.
وی ادامه داد: در اقتصاد دیجیتال امکانات لازم روش جدیدی را برای ارئه خدمات و دستاوردها به دیگران ارائه داده و طی 10 سال اخیر برندهای حوزه فناوری اطلاعات 175 درصد افزایش ارزش داشته است.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: سال ها قبل شرکت هایی مانند کوکاکلا که در زمینه تولید کار می کردند، بیشتر به چشم می آمدند اما در عصر حاضر شرکت هایی مانند اپل که در زمینه فناوری در حال فعالیت هستند گوی سبقت را در دست داشته و به شدت افزایش برند دارند.
حسینی با اشاره به اینکه در عصر جدید بسیاری از مشاغل از بین رفته و باید امیدوار باشیم که مشاغل جدید فرصت های تازه ای برای کسب و کار ایجاد کند، گفت: عدم نیاز به سرمایه هنگفت و درآمد بالا از مهم ترین ویژگی مشاغل جدید است.
کارشناس مدیریت بازرگانی در ادامه بیان کرد: به طور مثال در یک بررسی انجام شده شرکت هواپیمایی ترکیه با 100 سال قدمت دارای ارزش 8 میلیارد دلاری بوده اما شرکتی مانند واتس آپ که یک پیام رسان اجتماعی با سابقه ای کمتر از 10 سال بوده ارزش 19 میلیاردی دارد.
وی بابیان اینکه از سال 2 هزار تاکنون ما شاهد افزایش اینترنت و استفاده کنندگان از آن بودیم، یادآور شد: حرکت و تولید اطلاعات در شرکت هایی که کسب و کارهای نوین داشته اند افزایش چشمگیری دارد و انتظار می رود تا سال 2020 بیش از 55 درصد رشد اطلاعات و ارتباطات مانند استفاده از موبایل فراگیرشود.
حسینی با اشاره به اینکه سهم بخش اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی براساس آمارهای موجود در سال ، 2012 دو هزار و 650 هزار میلیارد یورو بوده است، افزود: این آمار در سال 2015 به سه هزارو 500 میلیارد یورو رسیده و پیش بینی می شود تا سال 2020 به 5 هزار میلیارد یورو برسد و به طور متوسط سهم بخش ارتباطات 60 درصد و سهم فناوری ها 40 درصد از این بازار بزرگ است.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران با بیان اینکه سهم ایران از این بازار حداقل باید 35 میلیارد یورو باشد اما در حال حاضر تنها 40 هزار میلیارد تومان است، بیان کرد: عمده فعالیت ما از طریق اپراتورهای ارتباطی صورت می گیرد و در بخش اطلاعات و ارتباطات عملا کاری انجام نشده است.
وی افزود: در اقتصاد ایران بخش خدمات نسبت به بخش صنعت و کشاورزی نقش جدی تری را دنبال می کند و ارزش افزوده بیش از 50 درصد را نسبت به دو قطب دیگر اقتصاد دارا بوده که اشتغال 48 درصدی را به خود اختصاص داده است.
کارشناس مدیریت بازرگانی ادامه داد: اگر بتوانیم با هدف توسعه کسب و کارهای جدید فضای مناسب را در حوزه فناوری ها ایجاد کنیم و دولت اقدامات لازم را انجام دهد، می توان امیدوار بود با توجه به نیروی انسانی متخصص و زیر ساخت های ارتباطی خوبی که در خاورمیانه و دنیا داریم، اقتصاد پیشگامی را در این زمینه داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: فرصت ها در کسب و کارهای اینترنتی و اقتصاد دیجیتال مانند تبلیغات اینترنتی، ایجاد سایت های آموزشی از راه دور و چند رسانه ای ، کسب و کارهای خانگی از طریق اینترنت و غیره به شدت متنوع است.
حسینی گفت: جمع آوری اطلاعات در فضاهای اینترنتی امروزه می تواند به عنوان یک کسب و کار عمل کند؛ همکاری دولت و بخش خصوصی در این زمینه می تواند فرصت های جدید شغلی بیشماری را فراهم کند.
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تاکید کرد: با توجه به ظهور و بروز شغل های جدید که به فضاهای اینترنتی مربوط می شود باید یک بازنگری در قانون تجارت کشور صورت پذیرد تا امنیت لازم در این حوزه ایجاد شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/67020/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی

محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

لزوم توجه به باورهای فرهنگی جامعه

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

پیش‌بینی وضع هوای مازندران در 6 روز آینده

مبادله تجاری 11 میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای تعیین‌تکلیف برج‌های خرم‌آباد

شکوفه های بهاری در مازندران

ثبت بیش از 64 میلیون تردد در جاده های مازندران

پیش بینی تولید 1500 قلم کالای دانش بنیان در مازندران

حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور

محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد

لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از 20 میلیاردی در استان یزد

توزیع 1000 تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور

وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد

وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود

آبگرفتگی 10 مسکن در سوادکوه/ 7 سردهنه در بابل آسیب دید

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران