پیام مازند

آخرين مطالب

در جلسه شورای اداری سیمرغ مطرح شد

کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی فراهم کننده خوراک فکری مسئولان اجتماعي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در جلسه شورای اداری سیمرغ کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی به عنوان فراهم کننده خوراک فکری مسئولان شناخته شد.
نهمین جلسه شورای اداری سیمرغ در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور فرماندار و اعضای شورای اداری، اعضای شورای تامین، فرمانده‌هان نظامی و انتظامی، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران برگزار شد.
* جمعیت هدف کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی مردم هستند
واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه امید است راه اندازی کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان سیمرغ به عنوان بازوی فکری در راستای منویات فرماندار و مدیران شهرستان عمل کند،گفت:هیچ مشکلی پاسخ نمی یابد مگر اینکه مردم در فرآیند تصمیم گیری و ارائه راه حل حضور داشته باشند.
وی با بیان اینکه در همه برنامه ریزیها و حل مسائل جمعیت هدف مردم و شهروندان هستند، تصریح کرد: اگر بنا است مسئله ای حل شود این مردم باید جزئی از راه حل باشند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه یکی از ایراداتی که در برنامه های توسعه وجود دارد این است که معمولا از بالا به پائین نوشته می شوند ،اظهارکرد: از آن جایی که نظریات کف جامعه در این برنامه ها وجود ندارد برای اجرایی شدن آن با مشکل رو به رو می شویم.
عبدالهیان افزود: برای اینکه مردم جزئی از راه حل باشند باید نهادسازی از سوی خود شهروندان صورت گیرد.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با بیان اینکه در جهت نهادسازی به دانشگاهیان اعتماد شد، تصریح کرد:نهادسازی نباید به افراد وابسته باشد تا با تغییر مسئولی این امر متزلزل شود.
وی با اشاره به اینکه اعضاء کارگروه ها شامل افراد تحصیل کرده دانشگاهی که در حوزه اجرا نقش دارند نیز می باشد،اظهار کرد:افراد در این کمیته بدون چشمداشت مادی اما با دغدغه های شهرستانی حضور دارند.
عبدالهیان خاطرنشان کرد:سیمرغ نخستین شهرستانی است که کمیته تسهیلگران توسعه شهرستان را آغاز کرده است.
* کمیته تسهیلگران به نفع جناح و نگرشی شکل نگرفته است.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با اشاره به اینکه این کمیته به نفع جناح و نگرشی شکل نگرفته است، یادآورشد:کمیته تسهیلگران صرفا موضوعات مربوط به توسعه شهرستان را دنبال می کند و به هیچ عنوان ترجیح دادن نگرش های سیاسی و فکری مدنظر این کمیته نیست.
وی با بیان اینکه در کمیته تسهیلگران توسعه، تمامی صداهای افراد مختلف شنیده می شود ،یادآورشد:مدیران باید با بهره گیری از این صداها تصمیم صحیح تری بگیرند.
عبدالهیان با اشاره به اینکه مواجهه با معارض اجتماعی در فرآیند پیاده سازی تصمیمات، بسیار اتفاق می افتد،گفت:گرفتن یک تصمیم یک وجه کار است و پیاده سازی آن وجه دیگری ،اما اگر شهروندان در تصمیم گیری حضور داشته باشند، جلب مشارکت آنها در پیاده سازی تصمیمات نیز می تواند به آسانی صورت بگیرد.
وی با اشاره به آئین نامه کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی اظهارکرد: در مازندران هر شهرستانی مزیت های خاصی دارد که می تواند در حوزه صادارت در بخش های خدمات و محصول شناسایی و اجرا شوند.
رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران بومی سازی و مردمی سازی توسعه در حوزه های اقتصاد، فرهنگ و آموزش را امری مهم دانست و افزود:توجه به سرمایه اجتماعی و انسجام فرهنگی که اصلی ترین عنصر قوام هر جامعه ای است و در هر شهرستان برای پیشبرد کار می توان از آن سرمایه های اجتماعی بهره گرفت، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی در هر شهرستان و غیره بخشی از موضوعات مورد تاکید کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی است.
*حضور افراد دغدغه مند در کمیته تسهیلگران
مسعود فرجاد، مسئول کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران در این جلسه اظهارکرد: اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران از سوی استاندار سابق به عنوان یک نگاه درازمدت در این استان راه‌اندازی شد.
وی با اشاره به اینکه 15 کارگروه تخصصی در اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران راه اندازی شده است، تصریح کرد: مسئولیت تشکیل کمیته های تسهیلگران توسعه شهرستان به عهده کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه ای است.
مسئول کمیته تسهیلگران توسعه شهرستانی کارگروه مدیریت دانش اتاق فکر مازندران با بیان اینکه در هر شهرستان 25 نفر از افرادی که دغدغه مند برای توسعه شهرستان ها هستند در این کارگروه انتخاب می شوند،خاطرنشان کرد: در این کمیته افراد دغدغه مند برای خدمت به مردم تلاش می کنند.
*اتاق فکر برای دستگاه های اجرایی راهبردهنده است
مجتبی حبیب نژاد روشن فرماندار سیمرغ نیز در این جلسه اظهار کرد: سیاست های اتاق فکر که منبع و خوراکی برای دستگاه های اجرایی است می تواند راهبرد دهنده باشد .
وی با اشاره به اینکه این راهبردها می تواند در جهت توسعه استان بسیار موثر باشد،یادآورشد:مدیری که برنامه ندارد بی هدف است و سیاست های دولت را پیش نمی برد.
فرماندار سیمرغ با بیان اینکه کمیته تسهیلگران معتقد است باید با مطالعه تصمیم گرفت و در جهت اجرای آن برنامه ریزی کرد، افزود:تمامی مدیران دستگاه های اجرایی در سیمرغ برنامه محورند بعلاوه سند توسعه این شهرستان با توجه به آخرین داده ادارات از وضعیت این سیمرغ تدوین شده است.
به گزارش ایسنا مازندران، در ابتدای این جلسه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سیمرغ، بخشی از وصیت نامه شهدا را قرائت شد و در ادامه رئیس کتابخانه عمومی این شهرستان، به معرفی کتاب سلحشور چهل و یکم در وصف زندگی خلبان شهید خلعتبری پرداخت.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/67233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی