پیام مازند

آخرين مطالب

5 فیلم عاشقانه غم انگیز با پایان دردناک (قسمت2) اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در این مطلب شما را با فیلم های عاشقانه غم انگیز تاریخ آشنا خواهیم کرد که در ژانر خود بهترین به شمار می آیند
غم‌انگیزترین فیلم‌های عاشقانه تاریخ سینما
عشق دیوانه وار یکی از جالب ترین انواع احساسات است که در یک لحظه می تواند از اوج شادی و شعف به شکستن قلب تبدیل شود. عشق چیزی است که تقریباً همه انسان ها آن را تجربه کرده اند و به همین دلیل است که فیلم های عاشقانه غم انگیز از محبوب ترین ژانرهای سینمایی به شمار می آیند. چه به دلیل اجبار جامعه باشد و چه به دلیل بیماری یا متأهل بودن یا کنار نیامدن با هم، تماشای زن و مردی که برای هم ساخته شده اند اما نمی توانند زندگی مشترک لذت بخشی داشته باشند باعث می شوند که تماشاگران خیلی زود به سراغ دستمال کاغذی هایشان بروند.
در پسِ این دلتنگی و حزن معنای خاصی نهفته است. این فیلم ها می توانند یک اخطار باشند، یک یادآوری برای لذت بردن از عشق واقعی و ساده از کنار آن نگذشتن. و برای کسانی که عشق ناکامی داشته اند، تاثیر تماشای یک فیلم عاشقانه غم انگیز هم می تواند آرامش بخش باشد و هم باعث شود که احساساتتان را در نهایت حد ممکن خود به عشقتان نشان دهید. از فیلم های عاشقانه و گریه دار هالیوودی گرفته تا برخی از فیلم های هنری تاریخ سینما، در ادامه این مطلب شما را با 10 فیلم عاشقانه غم انگیز تاریخ آشنا خواهیم کرد که در ژانر خود بهترین به شمار می آیند. از دهه 40 میلادی در بریتانیا گرفته تا دوران اتحاد جماهیر شوروی و از هنگ کنگ گرفته تا کوهستان های وایومینگ، انتخاب های ما ثابت خواهند کرد که دلشکستگی یک احساس جهانی است و می تواند برای هر کسی در هر نقطه ای از این کره خاکی رخ دهد.
اخطار اسپویل: با توجه به عنوان و ماهیت مطلب، در برخی از موارد چاره ای جز اسپویل کردن داستان فیلم نداریم که پیشاپیش در این باره به شما خواننده عزیز اخطار داده و از شما عذرخواهی می کنیم.
قسمت اول این مطلب را نیز می توانید از طریق این لینک مطالعه نمایید.
بیشتر بدانید : 5 فیلم عاشقانه غم انگیز با پایان دردناک (قسمت1)
ولنتاین غم انگیز (2010)
با سبک داستان پردازی غیرخطی که بین لحظات شاد و غمگین شخصیت های داستانی در حال رفت و آمد است، فیلم عاشقانه غم انگیز «ولنتاین غمگین» (Blue Valentine) تلاش دارد نحوه پیچیده شدن ارتباط بین دین و سیندی را با نهایت تاثیرش به نمایش بگذارد. این فیلم حسی بسیار قابل درک تر نسبت به دیگر فیلم های این فهرست را به بیننده القا خواهد کرد زیرا در این جا دشمن یک نیروی خارجی نیست بلکه مشکلاتی است که در زندگی تمامی زوجین وجود دارد و همه با آن ها دست به گریبانند؛ چطور می توان عشق شدید اولیه را هنگامی که زندگی روی روال روتین خود می افتد حفظ کرد؟

ولنتاین غم انگیز (2010)
این فیلم عاشقانه نشان می دهد که پس از وارد یک رابطه شدن، ممکن است انتظارات طرفین از یکدیگر تغییر کند یا از همان ابتدا تفاوت داشته باشد و نداشتن علایق و خواسته های مشترک می تواند اشتباهی مرگبار باشد. درک سیانفرانس این رابطه را به دقت و توجه بالایی به به تصویر می کشد و از رایان گاسلینگ و میشل ویلیامز بهترین بازی هایشان را می گیرد. در اینجا هیچ خبری از داستان های عاشقانه کلیشه ای نیست، تنها نگاهی بسیار دقیق و عمیق به این موضوع است که حفظ عشق و تازه نگه داشتن آن در یک رابطه عاشقانه تا چه اندازه می تواند وظیفه ای دشوار باشد. چیزی که در برابر چشمان بیننده اتفاق می افتد دردناک است اما نه به اندازه اینکه در نهایت در می یابیم این همه عشق جوانی که در ابتدای داستان وجود داشته به شکلی دردناک از بین می رود.
کوهستان بروکبک (2005)
اقتباسی از یک رمان کوتاه نوشته آنی پرولکس، فیلم «کوهستان بروکبک» (Brokeback Mountain) داستان یک عشق ممنوعه است که در مورد دو مرد گاوچران جوان و متأهل که رابطه ای غیرمعمول را در کوهستان های وایومینگ ایجاد می کنند. در طی سال های آینده آن ها مجبورند رابطه شان را از دیگران مخفی نگه داشت و حتی در خفا با هم ملاقات کنند. آن ها از زندگی زناشویی خود رضایت زیادی ندارند اما به دلیل فضای جامعه و ارزش های اخلاقی عصر خود قادر به افشا کردن روابط پنهان خود نیز نیستند.

کوهستان بروکبک (2005)
آن ها مردانی هستند که از احساسات خود بیزارند و تماشای دردی که شخصیت های فیلم، اعم از مردان و زنان داستان، در نتیجه عشق می کشند به نوبه خود بسیار آزار دهنده است. فیلم رفته رفته داستانی عاشقانه را شکل می دهد و صحنه پایانی ویرانگر فیلم تیر خلاص را به قلب درد گرفته مخاطب شلیک می کند، سمبلی ساده از عشق که برای همیشه در ذهن باقی می ماند.
چترهای شربورگ (1964)
فیلم عاشقانه درام و تمام موزیکال «چترهای شربورگ» (The Umbrellas of Cherbourg) فیلمی بود که ژاک دمی، از کارگردانان موج نو فرانسه و سبک فیلم سازی غیرقابل تقلیدش را در معرض دید جامعه سینمایی کشور و جهان قرار داد. به جای یک فیلم موزیکال سرراست، در این فیلم عاشقانه با یک داستان موزیکال روبرو هستیم که از تکنولوژی تکنی کالر نهایت لذت را برده اما هیچ خبری از رقص فیلم های موزیکال در آن نیست. این فیلم داستان زنی به نام ژنویو که صاحب یک مغازه کوچک چتر فروشی است و مردی مکانیک به نام گای را روایت می کند که شیفته یکدیگر می شوند و کارگردان از موسیقی برای نشان دادن سبک زندگی عاشقانه این دو در نهایت حد ممکن خود استفاده می کند.

چترهای شربورگ (1964)
اما یک بار دیگر، در تمی که در فیلم های عاشقانه غم انگیز تکرار می شود، این دو در اثر جنگ از یکدیگر جدا می شوند زیرا گای مجبور است برای جنگیدن در الجزایر به ارتش بپیوندد. ژنویو با مردی دیگر ازدواج کرده و شربورگ را ترک می کند، و این موضوع زندگی گای که از جنگ به خانه برگشته را ویران می کند. اینجا سرنوشت درست در نقطه مخالف قهرمانان داستان قرار می گیرد و دو نفری که به شدت یکدیگر را دوست دارند به دلیل مداخله عواملی که هیچ کنترلی بر روی آن ها ندارند مجبور به جدایی از هم می شوند. سکانس پایانی فیلم یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس های تاریخ سینما است که تاثیر آن را به وضوح می توان بر فیلم «لا لا لند» (La La Land) مشاهده کرد.
در حال و هوای عشق (2001)
به عنوان شاهکاری با موضوع محدودیت و ایهام، فیلم عاشقانه «در حال و هوای عشق» (In The Mood For Love) یک داستان قابل درک یک عشق ممنوعه و غیرقابل قبول است. وانک کار وای، کارگردان فیلم، با داستان های عاشقانه تلخ بیگانه نیست زیرا فیلم های کلاسیک عاشقانه دردناکی مانند «همانگونه که قطرات اشک جاری می شوند» (As Tears Go By)، «شادی در کنار هم» (Happy Together) و «چانگ کینگ اکسپرس» (Chungking Express) را نیز در کارنامه دارد اما در فیلم «در حال و هوای عشق»، این کارگردان به سطح جدیدی از مهارت کارگردانی دست یافته است.

در حال و هوای عشق (2001)
داستان فیلم در سال 1962 در هنگ کنگ می گذرد که در آن تونی لونگ و مگی چئونگ نقش دو عاشق بخت برگشته را بازی می کنند که در می یابند همسرانشان با یکدیگر رابطه دارند. اگر چه این دو در می یابند که به یکدیگر علاقه دارند اما دوست ندارند احساسات بر آن ها غلبه کرده و به سطحی غیراخلاقی نزول کنند که در همسران خود دیده اند. به جای آن، کار وای از جزییات ریز داستانی برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب و القای احساسات دردناک شخصیت های اصلی فیلم به آن ها استفاده می کند، جزییاتی مانند سیگاری آغشته به رژ لب در زیرسیگاری یا تصویری از غذا خوردن هر یک از شخصیت های اصلی داستان در تنهایی و غم. سکانس پایانی فیلم که در آن شخصیت تونی لونگ عشق پنهان خود به زن داستان را با یک درخت در میان می گذارد بسیار تاثیرگذار و البته دردناک است، ایهامی ساده که با تمام افرادی سخن می گوید که به هر دلیل نتوانسته اند احساس واقعی شان را بروز دهند.
برخورد کوتاه (1945)
دومین فیلم دیوید لین در این فهرست، «برخورد کوتاه» (Brief Encounter) یک فیلم بریتانیایی در مورد سرکوب عشق است در بهترین شکل ممکن خود. این فیلم که بر اساس نمایشنامه ای از نوئل کاورد با عنوان «زندگی آرام» (Still Life) ساخته شده، داستان لارا را روایت می کند، یک زن خانه دار ساده که در نتیجه برخورد تصادفی با یک مرد در ایستگاه قطار، زندگی اش به یکباره زیر و رو می شود. رابطه معصومانه او و پزشکی که در ایستگاه قطار با او ملاقات می کند زمانی پیچیده می شود که آن ها در مدتی کوتاه به یکدیگر علاقمند می شوند. احساسات این دو به شیوه ای بسیار مودبانه به سبک بریتانیایی به نمایش در می آید و همین موضوع تاثیر آن بر روی تماشاگر را بیشتر می کند.

برخورد کوتاه (1945)
آن ها که هر یک همسران خود را نیز دوست دارند توان تحمل احساسات عاشقانه نسبت به یکدیگر را ندارند، به همین دلیل صحنه های فیلم معنای دوگانه خاصی را القا می کنند. این ایده که هر دو از خانه فرار کنند، ایده ای کاملاً احمقانه است از این رو از همان ابتدا دوستی و علاقه شان را نادیده می گیرند. فیلم برداری فیلم عاشقانه «برخورد کوتاه» یکی از بهترین فیلم برداری های دوران خود است که از قطارها به عنوان ایهامی برای طبیعت گذرا و موقت استفاده می کند. اتفاقات و احساسات داستان با کمک موسیقی متن به اوج خود می رسد و در نهایت از همه جانب با یک فیلم عاشقانه دردناک مواجه می شویم که از شاهکارهای تاریخ سینما به شمار می آید.
بیشتر بدانید : فیلم های عاشقانه دردناک که شما را از درون تکان می دهد + عکس (قسمت2)
بیشتر بدانید : با عاشقانه ترین فیلم های دنیا آشنا شوید!
بیشتر بدانید : 10 صحنه از فیلم‌های ‌هالیوود که حتی مردها را هم به گریه انداختند!! (+عکس)
منبع: rooziato.com

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/69011/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران