پیام مازند

آخرين مطالب

هوای تازه در نشست شورای اداری مازندران سياسي

هوای تازه در نشست شورای اداری مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- نخستین نشست شورای اداری مازندران به ریاست استاندار جدید و بومی در حالی امروز شنبه برگزار شد که احمد حسین زادگان کلیشه حاکم بر این نشست را که سال ها از آن پیروی می شد، شکست تا به مدیران استان نشان دهد برای حل مشکلات و خدمتگزاری به مردم باید نگاه متفاوتی داشت.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نخستین نشست شورای اداری به ریاست استاندار جدید با استقبال کم نظیر مدیران دستگاههای اجرایی و بقیه اعضا برگزار شد و بر خلاف روال معمول و کلیشه ای، امروز مدیران تنها شنونده نبودند و جریان دو سویه رد و بدل کردن اطلاعات و پیشنهادات جایگزین روال قبلی شد که در آن عمدتا استاندار متکلم الوحده محسوب می شد و مدیران نیز به صورت دستوری اظهار نظر می کردند.
نشست شورای اداری استان یک نشست مشورتی است که در آن تمامی مدیران ارشد دستگاههای اجرایی دولتی، بالاترین مقام قضائی مستقر در استان، روسای دانشگاههای، فرماندهان ارشد نیروهای نظامی و انتظامی استان، مدیران یا روسای بالاترین سطح مدیریتی نهادهای انقلاب اسلامی، شهردار مرکز استان، فرمانداران شهرستان ها، مدیران و سرپرستان بانک‌ها و سایر مسئولان و مدیران استان با تشخیص و صلاحدید استاندار در آن شرکت می کنند.
همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم از اعضای افتخاری این نشست هستند که می توانند در صورت حضور در استان در نشست شرکت کنند یا حتی به فراخور موضوع جلسه از آنان دعوت می شود.
هدف از برگزاری نشست شورای اداری ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و نهادها و ارگان‌های مستقر در سطح استان، ایجاد وحدت رویه و تشریک مساعی میان آنها، بررسی مشکلات استان و ارائه پیشنهاد و راه ‌حل برای آن‌ها، بررسی مسائل و مشکلات پیشنهادی ائمه جمعه یا نمایندگان مجلس و بررسی و اظهار نظر پیرامون مواردی است که توسط استاندار مطرح می شود.
** تکرار و کلیشه شدن
نشست شورای اداری استان برابر مقررات و دستورالعمل های موجود ماهانه یک بار تشکیل می شود و در صورتی که موضوعات جدیدی حادث شود، نشست های فوق العاده هم با تصمیم استاندار برگزار خواهد شد.
اصولا برگزاری ماهانه و دوره ای برنامه ها در نظام های دارای بروکراسی سنگین پس از مدتی به کلیشه تبدیل و برای شرکت کنندگان خسته کننده می شود و شورای اداری استان نیز از این اصل در امان نماند به گونه ای که امروز زمانی که حسین زادگان کلیشه را شکست، گویی تمامی مدیران سال ها منتظر چنین اقدامی بودند.
رییس کل دادگستری مازندران در واکنش به این اقدام استاندار گفت که به نظرش از این پس نشست های شورای اداری نتیجه مند خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی تقوی فرد که به گفته خودش به خاطر کلیشه ای بودن نشست های شورای اداری تاکنون شخصا در آن حضور نمی یافت، افزود: قول می دهم از این پس چنانچه نشست شورای اداری هدفمند و سودمند باشد در آن شرکت کنم.
استاندار مازندران نیز هدف از برگزاری نشست شورای اداری را بحث و تبادل نظر مدیران در باره مسایل و مشکلات استان به منظور خدمت رسانی بهینه به مردم دانست و تاکید کرد از مدیران دستگاههای اجرای و دیگر اعضا خواست تا همواره با آمادگی برای مشارکت در بحث به نشست شورای اداری بیایند.
احمد حسین زادگان گفت: برنامه ام این است که جلسه شورای اداری به صورت مشارکتی اداره شود تا تمامی مدیران بتوانند برای بهبود وضعیت استان پیشنهاد بدهند و دیدگاههایشان را در باره مسایل مختلف مطرح کنند.
وی با اعلام این که از این پس تلاش خواهد کرد تا نشست های شورای اداری را به صورت منطقه ای نیز در استان برگزار کند، پیشنهاد داد تا نشست بعدی شورای اداری استان در نوشهر برگزار شود.
حسین زادگان حل مشکلات استان را به صورت مشارکتی سهل الوصول تر دانست و تاکید کرد: همه مدیران باید در منطقه خودشان و در دستگاه زیرمجموعه خود هم با مدیران زیر مجموعه قوای دیگر و همچنین ائمه جمعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و در باره حل مشکلات تبادل نظر کنند.
** صف مشارکت در بحث
یکی از نکات برجسته نخستین نشست امروز شورای اداری به ریاست استاندار جدید و بومی، استقبال گسترده مدیران برای مشارکت در بحث بود به گونه ای که نوبت به برخی از مدیران نرسید و استاندار از آنان خواست تا پیشنهاداتشان را به صورت مکتوب ارائه کنند.
یکی از پشنهادات مدیران در این نشست، هدفمند کردن طرح موضوعات در آن حتی با اعلام قبلی به اعضای جلسه بود تا بتوانند با مطالعه و حضور ذهن بیشتر در اداره جلسات شورای اداری مشارکت کنند.
دستکم 20 تن از مدیران عضو شورای اداری مازندران در نشست امروز پس از شکسته شدن کلیشه توسط استاندار در بحث ها مشارکت و پیشنهاداتشان را ارائه کردند، در حالی که پیش از این هم سه تن از نمایندگان استان در مجلس و سه تن از مدیران کل با گرفتن وقت قبلی موضوعات مورد نظر خود را ارائه کردند.
استاندار جدید همچنین در جلسه شورای اداری امروز جمع بندی موضوعات مطرح شده را انجام داد و از انجام سخنرانی های شعاری مرسوم خودداری کرد.
1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/69194/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد