پیام مازند

آخرين مطالب

شهرآورد زنانه فوتبال شمالی ها؛ جدال تازه واردها با دو نگاه ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان در حالی پیگیری می شود که سپیدار قائمشهر و ملوان بندر انزلی را به عنوان دو تازه وارد لیگ، به شهرآورد شمالی رسانده است تا وزن هر یک در مسابقه ای که چندان هم حیاتی نیست محک بخورد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان تیم های سپیدار قائمشهر و ملوان بندر انزلی صبح روز جمعه هفتم دی ماه در ورزشگاه تختی بندر انزلی به مصاف هم می روند .
تیم فوتبال بانوان ملوان بندر انزلی در هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال موفق شد با نتیجه پرگل 8 بر صفر تیم آذرخش تهران را شکست دهد. این تیم در هفته نخست لیگ برتر مقابل تیم سیرجان با تساوی متوقف شد و در هفته دوم مقابل تیم سپاهان اصفهان تن به شکست داد.
تیم فوتبال بانوان سپیدار قائمشهر هم در هفته سوم رقابت های لیگ برتر فوتبال مقابل تیم پارس جنوبی بوشهر قرار گرفت و با نتیجه 7 بر صفر تن به شکست داد. این تیم در هفته نخست رقابت ها مقابل تیم ذوب آهن اصفهان با نتیجه 5 بر صفر بازی را واگذار کرده بود و در هفته دوم هم با نتیجه 2 بر صفر بازی را به تیم آذرخش تهران باخت .
انزلی چی ها تا هفته سوم رقابت های لیگ برتر با کسب چهار امتیاز و به ثمر رساندن 9 گل، رده ششم جدول را تصاحب کردند و سپیدار قائمشهر هم هم بدون امتیاز و با 14 گل خورده در رده یازدهم جدول قرار دارد .
وضعیت دو تیم نشان می دهد که اگر چه نتیجه شهرآورد شمالی برای هیچ یک حیاتی نیست، ولی می تواند جایگاه آنها را در جدول به شکل محسوسی تحت تاثیر قرار دهد.
** بازگشت ملوانی ها پس از 2 سال به لیگ برتر و مازنی ها بعد از 17 سال
لیگ برتر فوتبال بانوان از جمعه 16 آذر ماه امسال آغاز شد و 12 تیم در این دوره برای کسب جام قهرمانی رقابت می کنند.
یکی از نکات قابل توجه فصل جدید، حضور تیم بانوان ملوان بندرانزلی است. این تیم که عنوان پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان را برای سال ها در اختیار داشت، تابستان 95 منحل شد ولی تابستان امسال دوباره امسال به لیگ برتر بازگشت.
مریم ایراندوست که سرمربیگری این تیم را بر عهده دارد، گفته است بازیکنانش در دو سالی که تیم منحل شده بود باز هم به تمرینات خود ادامه می دادند و اکنون که تیم دوباره احیا شده و به لیگ بازگشته، آمادگی و اتحاد و همدلی دارد.
تیم بانوان بندرانزلی همانند زوج مردانه اش پرهوادار است و به همین دلیل بازیکنانش با انگیزه مضاعف به میدان می روند و این انگیزه در صورتی که بازی در خانه باشد به طور قطع تکثیر خواهد شد.
سرمربی تیم فوتبال بانوان انزلی با این وصف گفته است تکه برای تیمش آنچه در لیگ برتر مهم است، نمایش یک بازی حرفه ای و زیبا با حضور تعداد بی شمار هوادار است .
تیم سپیدار قائمشهر نیز مانند انزلی تازه وارد لیگ برتر محسوب می شود. این تیم فصل گذشته در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول توانست با قرار گرفتن در مکان دوم این مسابقات، مازندران را در لیگ برتر فوتبال زنان صاحب نماینده کند و پس از 17 سال فعالیت بخش بانوان در هیات فوتبال مازندران روی خوش به این بخش نشان دهد.
سرمربیگری این تیم را سارا آذری بر عهده دارد که به همراه تیم از لیگ یک به لیگ برتر آمده است. سپیدار، بر خلاف انزلی هوادار چندانی ندارد تا بتوانند با حضور در ورزشگاه، دورهمی های فضای مجازی و حقیقی و حرکت در فضای رسانه ای برای بازیکنانش ایجاد انگیزه کنند.
نماینده بانوان مازندران همچنین فاقد تجربه حضور در لیگ برتر است و در کنار بازیکنان جوانی که در اختیار دارد باید شرایط سخت نیم فصل اول را تحمل کند. این تیم به همین خاطر است که تا هفته سوم رقابت های لیگ برتر حتی یک گل هم وارد دروازه حریفان نکرد و در عوض به طور میانگین از هر بازی که تاکنون داشته پنج گل دریافت کرده است.
** هواداران ملوان؛ بار اضافی بر دوش سپیدار
تیم ملوان بندر انزلی همیشه هواداران خاص خود را چه در بخش آقایان و بانوان داشته است، به طوری که در هفته دوم رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان تعداد زیادی از هواداران با آمدن به ورزشگاه تختی انزلی به حمایت تیم محبوب خود پرداختند تا حضور آنان باعث دلگرمی تیمشان باشد .
اگر چه تیم مردانه و لیگ برتری نساجی مازندران همیشه با حضور انبوه هواداران خونگرم و مودبش شناخته می شود ولی تیم بانوان سپییدار با این که مازندرانی است و خاستگاهش نیز مانند نساجی قائمشهر است، ولی فاقد هوادارانی است که بتواند رویشان حتی در حد آمدن مرتب به ورزشگاه خانگی حساب کند چه رسد به این که برای تماشای بازی تیمشان به رشت بروند.
** بازیکنانم یکدل و متحد هستند
سرمربی تیم ملوان بندر انزلی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا در ساری گفت: تیم ملوان بندر انزلی همچون گذشته یک تیم هماهنگ ، متحد و یکدل است و آنچه که ما تضمین می کنیم آن است که بیش از دیگران تلاش خواهیم کرد .
مریم ایراندوست با بیان اینکه در هفته چهارم رقابت ها برای هماوردی با تیم سپیدار قائمشهر کاملا آماده است، افزود: بسیار خوشحالم که در هفته چهارم رقابت ها دربی شمالی ها برگزار می شود ، از قدیم الایام رقابت میان این تیم ها جذاب بوده و امیدوارم که روز جمعه بازیکنانم بتوانند بازی خوبی را به نمایش بگذارند .
وی ادامه داد: در این بازی هم همانند بازی های گذشته براساس هدفمان پیش خواهیم رفت. ما می خواهیم به همگان نشان دهیم که فوتبال بانوان یک فوتبال زیبا و حرفه ای است .
سرمربی تیم ملوان بندر انزلی با اعلام این که روی هواداران به اندازه بازیکنانش حساب می کند، گفت: آنچه که منتظرش هستیم حمایت هوادارن است. هواداران همیشه با تیم بوده و هستند و هر چه بگذرد ارزش آن ها برای ما بیشتر می شود.
ایراندوست با اعلام این که در هفته دوم رقابت ها بیش از 2 هزار هوادار بازی تیمش را در ورزشگاه خانگی تماشا کردند، ابراز امیدواری کرد که برای دیدار شهرآورد شمالی ها تعداد بیشتری هوادار به ورزشگاه بیاید.
وی همچنین از این که تیمش مقابل تیم مازندرانی قرار می گیرد ابراز خرسندی کرد و گفت: خیلی خوشحالم که مازندران تیم های خوبی را پرورش می دهد و امسال تیم بانوان همانند تیم آقایان پابه عرصه رقابت ها گذاشته است.
سرمربی تیم ملوان بندر انزلی با بیان اینکه مردم هم باید تیم سپیدار را مورد حمایت های خود قرار دهند، افزود: تیم سپیدار برای اولین بار است که پا به عرصه رقابت های لیگ برتر می گذارد ، بنابراین با حمایت و تشویق های مردم این تیم هم می تواند روزهای خوبی را پشت سر بگذارد .
** برای رفع نقاط ضعف بازیکنانم تلاش می کنم
سرمربی تیم فوتبال سپیدار قائمشهر هم به خبرنگار ایرنا گفت: بازی های مهمی را در لیگ برتر پیش رو داریم و من برای رفع نقاط ضعف بازیکنانم تلاش می کنم تا آنان بتوانند در بازی های پیش رو امتیازات خوبی را کسب کنند .
سارا آذری یکی از نقاط ضعف آشکار تیمش را که باعث گل خوردن زیاد شده، مربوط به جبهه دفاعی دانست و افزد: دفاع در فوتبال از اصول اولیه و مهم است و ابتدا باید در تیم ثبات به وجود بیاوریم تا خلاها در تیم کاسته شود .
وی با تاکید بر اینکه باید بر روی گل زنی بازیکنانش هم تمرکز کند، افزود: باید در هر بازی تمرکزمان را بالا ببریم تا با کمترین اشتباه در کار دفاعی و روی آوردن ضد حملات بتوانیم ، به موفقیت برسیم .
سرمربی تیم سپیدار قائمشهر در خصوص بازی با تیم ملوان بندر انزلی هم گفت: برایمان در این بازی کسب سه امتیاز بسیار مهم است و تمام تمرکزمان را به کار خواهیم گرفت تا در این بازی ها موقعیت گل زنی را به تیم حریف ندهیم .
آذری خواستار حمایت مردم و مسئولان شد و گفت: مسئولین شهرستانی اعم از رئیس اداره ورزش و جوانان و هیات با در اختیار گذاشتن ورزشگاه شهید وطنی برای برگزاری مسابقات ما را مورد حمایت های خود قرار داده اند که از آنان تشکر می کنم .
وی با بیان اینکه بحث مهم ما نبود اسپانسر است، افزود : درصدد هستیم تا با نمایش بازی های خوب در رقابت های پیش رو بتوانیم کسی را ترغیب کنیم تا اسپانسر تیم ما را برعهده بگیرد .
** دربی فوتبال شمال بسیار سخت و حساس است
یک کارشناس فوتبال مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت: از قدیم الایام دربی شمال بازی های سخت و حساسی بوده است چرا که تیم ها برای کسب سه امتیاز با هم به رقابت می پرداختند .
فاطمه بوداغی افزود: در رقابت های لیگ برتر فوتبال بانوان همه تیم ها یک طرف تیم ملوان یک طرف است، چرا که تجربه تیم ملوان بندرانزلی با وجود بازیکنان باغیرت بسیار خوب است .
وی با بیان اینکه تیم ملوان بندر انزلی با سرمربی گری مریم ایراندوست تیم خوبی است، گفت: بیشتر بازیکنان این تیم باتجربه ، ملی پوش و بومی هستند ، بنابراین امیدوارم در دربی شمال شاهد بازی خوبی از سوی دو تیم باشیم .
کارشناس فوتبال مازندران در خصوص تیم سپیدار هم گفت: تیم سپیدار قائمشهر با سرمربیگری سارا آذری نیازمند تزریق منابع مالی و تقویت از این ناحیه است چرا که تا هفته سوم رقابت ها این تیم بدون اسپانسر و تنها با هزینه شخصی سرمربی سر پای مانده است .
بوداغی با بیان اینکه برای تزریق مالی تیم سپیدار باید نشستی میان باشگاه و کادر فنی برگزار شود، افزود: با نشست میان این اعضا باید هر چه سریع تر به فکر جذب شرکت برای این تیم بود ، تا این تیم هم بتواند در ادامه رقابتها از جذب چند بازیکن کلیدی استفاده کند .
7334/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/71790/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله 3.7 ریشتری در نزدیکی چالوس

گلایه نماینده ولی فقیه در مازندران از انتصاب وزیر سابق به استانداری

تداوم طرح نور با جدیت

مازندران قهرمان جوانان و گیلان قهرمان زیر 23 سال آب‌های آرام شد

اصلاح رفتار و پوشش 90 درصد تذکر گیرندگان در طرح نور

طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود

بزرگترین دورهمی فرهنگی تربیتی دختران مازندران برگزار شد

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور