پیام مازند

آخرين مطالب

هفت بازی نرد، برای انتخاب سرمربی نساجی ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- انتخاب سرمربی برای تیم فوتبال لیگ برتری نساجی مازندران طی روزهای اخیر به یکی از مهم ترین موضوع های ورزشی استان تبدیل شده است و در این میان نام هفت نفر مطرح است تا انتخاب از میان آنان برای مالکان باشگاه قدیمی ولی تازه وارد لیگ برتر به " هفت بازی نرد " شباهت یابد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، نیمکت سرمربیگری تیم فوتبال نساجی امروز و فردا یکی از داغ ترین نیمکت های سرمربیگری در فوتبال کشور است. در حالی که عمده تیم ها در حال جذب بازیکن و تمرینات نیم فصل هستند، تمرینات تیم فوتبال نساجی با خداحافظی " جواد نکونام " قرار است بدون حضور سرمربی از فردا یکشنبه نهم دی ماه در ورزشگاه کارگران تهران آغاز شود. این تیم فردا بدون سرمربی تمرین خواهد کرد، اما احتمالاً تا یکی دو روز دیگر تکلیف سرمربی نساجی هم مشخص می شود.
به نظر می رسد پیگیری استاندار مازندران و مذاکره با مالکان باشگاه سبب شده که تا حدودی سایه تنش ها و حاشیه ها از سر تیم کم شود. حالا مهم ترین موضوع برای هواداران نساجی این است که ببینند کدام چهره روی نیمکت سرمربیگری تیم محبوب شان می نشیند تا برای نیم فصل دوم با امید بیشتری منتظر دیدار برگشت مقابل ذوب آهن در روز 14 بهمن باشند.
تا کنون گزینه های شناخته شده و مطرحی برای در اختیار گرفتن سکان هدایت نساجی در نیم فصل دوم مطرح شده اند، چهره های شناخته شده ای که انتخاب هر کدامشان می تواند واکنش های متفاوتی در بین هواداران نساجی داشته باشد.
** دراگان اسکوچیچ؛ گمانه ای که رد شد
' دراگان اسکوچیچ ' یکی از چهره هایی است که نامش برای در اختیار گرفتن سرمربیگری نساجی مطرح است. وی سرمربی تیم فوتبال خونه به خونه بابل در نیم فصل دوم فصل قبل لیگ آزادگان بود که تیمش تا آخرین دقایق لیگ دسته یک سال گذشته فرصت صعود به لیگ برتر داشت، اما در نهایت این شانس را با تفاضل گل کمتر به نساجی باخت.
اسکوچیچ حضور پررنگی در فوتبال ایران داشته و به واسطه یک نیم فصل سرمربیگری در خونه به خونه، با فضای فوتبال مازندران هم آشناست. او با خونه به خونه نایب قهرمان جام حذفی ایران شد و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم پیش رفت. نام بردن از او به عنوان یکی از گزینه های سرمربیگری نساجی در تعطیلات نیم فصل، اتفاقی شبیه به روی کار آمدن نکونام در نساجی را رقم می زند. نکونام نیز سال قبل پس از سرمربیگری در خونه به خونه، با چند هفته فاصله از آغاز نیم فصل دوم به قائمشهر آمد و سرمربی نساجی شد.
اما نکته ای که احتمال حضور اسکوچیچ در نساجی را تقریبا منتفی می کند، اظهار نظر مالک باشگاه نساجی " فرهاد صنیعی فر " است که اعلام کرد تا آخر وقت فردا یکشنبه سرمربی نساجی را معرفی می کند. او تاکید کرده که سرمربی این تیم از بین دو گزینه ایرانی انتخاب می شوند و به این ترتیب پیش از موعد بر نام اسکوچیچ قلم قرمز کشید.
** فیروز کریمی؛ تقابل آقای خاص و هواداران خاص
' فیروز کریمی ' یکی دیگر از گزینه های مطرح شده برای نشستن روی نیمکت نساجی است. سرمربی شناخته شده ای که در کارنامه اش حتی قهرمانی جام باشگاه های آسیا با تیم تقریبا منحل شده این روزهای پاس تهران را نیز دارد و همه فوتبالی ها او را با رفتارهای کمیک و متفاوتش در کنار زمین می شناسند.
کریمی پیشینه زیادی در هدایت تیم های شهرستانی دارد. او هم موفقیت های زیادی با تیم های شهرستانی کسب کرده و هم ناکامی هایی داشت. اما در مجموع به عنوان یک مربی سازگار با وضعیت تیم های شهرستانی در فوتبال کشور مطرح است.
برای هواداران نساجی، تقابل کریمی با جو متفاوت ورزشگاه شهید وطنی و احتمالا حاشیه هایی که گاهی گریبان نساجی را می گیرد، می تواند جالب و جذاب باشد.
** مجید جلالی؛ تبادل سرمربی
شنیده می شود که نام ' مجید جلالی 'هم در بین گزینه های سرمربیگری نساجی مطرح شده است. سرمربی با اخلاق و با دانش فوتبال ایران که یکی از پیشگامان فوتبال ایران در تحلیل داده های فوتبالی است. او طی تمام سال های سرمربیگریش در فوتبال ایران حضوری آرام و کم حاشیه داشت و معمولا هم تیم های تحت هدایتش در رده های میانی جدول قرار می گیرند.
با این حال، کسب نتایج ضعیف با پیکان از هفته نهم به بعد در نیم فصل نخست لیگ هجدهم، سبب شد که او پس از دو سال و نیم نیمکت نشینی در این تیم، از پیکانی ها خداحافظی کند و حالا جای خود را به جواد نکونام ، بدهد، جوانی که با نساجی آخرین ضربه را به تیم بحران زده پیکان در نیم فصل نخست وارد کرد تا جلالی امیدی به ادامه فعالیت در این تیم تهرانی نداشته باشد.
احتمال دارد حضور جلالی که طی چند هفته اخیر نتایج مطلوبی با تیم خود کسب نکرده، روی نیمکت نساجی انتقاداتی را در پی داشته باشد. البته حضور نکونام در پیکان با حکم مدیرعامل ایران خودرو و به دلیل آن چه که احترام این گروه صنعتی به هواداران تیم های شهرستانی عنوان شده، منتفی اعلام شده و سرمربیگری نکونام نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
** فراز کمالوند؛ دوراهی اراک و قائمشهر
نام ' فراز کمالوند 'هم در بین گزینه های سرمربیگری نساجی مازندران نشیده می شود. مربی 43 ساله فوتبال که خیلی از فوتبالی ها او را با حاشیه ها و سر و صداهایش در ذهن به یاد می آورند. کمالوند جوان است، اما مربی کم سابقه ای نیست. از سال 1380 مربیگری را در تیم های اسم و رسمدار فوتبال آغاز کرده و روی نیمکت تیم های زیادی نشسته است. اوج درخشش او در فوتبال تبریز بود. با تراکتورسازی در فصل 87-88 لیگ دسته یک قهرمان شد و سه فصل متوالی با این تیم نتایج قابل قبولی کسب کرد. او سال 1391 تیم شهرداری تبریز را نیز به لیگ برتر رساند، اما 2 سال را به دلیل پرونده ای که با موضوع تبانی به جریان افتاده بود، از سرمربیگری دور ماند.
چند روز پیش عنوان شد که کمالوند به اراک رفته و سرمربی تیم آلومینیوم این شهر شد، اما با توجه به این که هنوز قراردادی بین او و مسئولان باشگاه اراکی ثبت نشده، احتمال روی نیمکت نساجی نشستن او هرچند خیلی ضعیف، اما مطرح است.
** محمود فکری؛ بازگشت به خانه
' محمود فکری ' سرمربی مازندرانی فوتبال کشور هم یکی دیگر از گزینه های مطرح شده برای هدایت نساجی در نیم فصل دوم است. چهره ای که حضورش برای هواداران نساجی به واسطه مازندرانی بودن، کسب نتایج موفق در فصل گذشته لیگ آزادگان با نفت مسجد سلیمان و صعود به لیگ برتر و همچنین پیشینه ای که در باشگاه نساجی دارد می تواند جذاب و خوشایند باشد.
فکری که فوتبال حرفه ای را سال 1369 با نساجی آغاز کرد، سال 1395 سرمربی تیم نساجی شد و حضور موقتی تقریبا 2 ماه و نیمی را در این تیم داشت. او از اوایل تیر تا 12 شهریور 1395، در پنج بازی که سرمربی نساجی بود، یک پیروزی و چهار تساوی با این تیم کسب کرد، اما در نهایت به گفته خودش به خاطر مسائل حاشیه ای تیم استعفا داد و به جنوب ایران رفت تا پس از شیرین فراز کرمانشاه و نساجی، نفت مسجدسلیمان سومین تیمی باشد که او به عنوان سرمربی در آن حضور می یابد.
کسب نتایج درخشان با نفت و صعود به لیگ برتر با این تیم و دریافت عنوان بهترین سرمربی لیگ دسته یک فوتبال کشور در فصل گذشته احتمال این که از حضور فکری در نساجی استقبال شود را بالا می برد. او در حال حاضر سرمربی شاهین شهرداری بوشهر است که در پایان نیم فصل نخست لیگ دسته یک، در رده چهارم جدول قرار دارد. فکری جویباری تا کنون دو بار اعلام کرده که به خاطر مسائل مالی باشگاه بوشهری، قصد دارد استعفا دهد.
** یحیی گل محمدی؛ تکرار خاطرات خوب
پیش از آغاز لیگ هجدهم کمتر کسی فکرش را می کرد که پدیده مشهد بتواند بیشتر هفته های نیم فصل نخست را با صدرنشینی بگذراند و در نهایت هم امتیاز با سپاهان صدرنشین و پرسپولیس، به خاطر تفاضل گل در رتبه دوم جدول قرار بگیرد. سرمربیگری ' یحیی گل محمدی 'در این تیم و کسب نتایج درخشان با پدیده نشان داد که این سرمربی مازندرانی مسیر موفقیت های خود را همچنان به آرامی طی می کند.
گل محمدی قطعا یکی از چهره های محبوب برای هواداران نساجی است. او مرداد 1389 سرمربیگی نساجی را به عهده گرفت تا پس از نشستن روی نیمکت تیم تربیت یزد، دومین تجربه سرمربیگری خود را به باشگاه نساجی گره بزند. هواداران این تیم از روزهای حضور گل محمدی در استادیوم شهید وطنی خاطرات خوبی دارند. نساجی گل محمدی، هم جوان بود و هم خوب و با انگیزه بازی می کرد. تیمی که با صعود به لیگ برتر 6 امتیاز فاصله داشت، از بازیکنانی جوان تشکیل شده بود که گل محمدی به آن ها میدان داده بود. تیمی با میانگین سنی کمتر از 23 سال که یکدست و هماهنگ روی زمین بازی می کرد و بد هم نتیجه نمی گرفت.
' علی علیپور 'مهاجم اثرگذار این روزهای پرسپولیس، در نساجی گل محمدی هنوز 16 ساله نشده بود و با اعتماد این سرمربی در لیگ آزادگان وارد زمین شد. عملکرد خوب یحیی در نساجی راه او برای سرمربیگری در لیگ برتر را هموار کرد. هر چند که تیم یحیی در نیم فصل نخست، نساجی را در مشهد 3 بر صفر شکست داد و سنگین ترین شکست فصل نساجی را رقم زد، اما شاید کارنامه موفق گل محمدی در لیگ برتر و نتایجی که در این فصل با پدیده کسب کرد، سرمربیگری او برای نساجی را خوشایندترین اتفاق برای هواداران نساجی کند.
** فرهاد مجیدی؛ بمب خبری نیم فصل
قطعا پر سر و صداترین انتخاب برای سرمربیگری نساجی می تواند این باشد که ' فرزاد مجیدی ' سرپرست کنونی باشگاه نساجی، برادرش را در نیم فصل دوم همراه خود در این تیم ببیند. اعلام نام
"فرهاد مجیدی" در بین گزینه های سرمربیگری نساجی برای نیم فصل دوم عجیب ترین خبری مرتبط با نساجی است، خبری که حساسیت انتخاب سرمربی برای نماینده مازندران در لیگ برتر را از مرز هواداری نساجی فراتر می برد و به آن وجهه ای کشوری می دهد.
فرهاد مجیدی که برای استقلالی های ایران چهره ای محبوب است، مدت هاست که حضور خاصی در فوتبال ایران ندارد. او در این چند سال بازنشستگی، دوره های مربیگری را در اروپا پشت سر گذاشت و حالا با دانشی که در زمینه مربیگری کسب کرده، قصد دارد یک بار دیگر به فوتبال ایران برگردد.
شماره هفت پرطرفدار استقلالی ها، یکی از گزینه های مورد توجه مالکان باشگاه نساجی است؛ اما مشخص نیست که خود او چه نگاهی به نشستن روی نیمکت نساجی دارد. مجیدی که پیش از این نیز به واسطه اصالت قائمشهری خود، علاقه اش به نساجی را بیان کرده بود، اگر روی نیمکت نساجی قرار بگیرد، مهم ترین خبر تعطیلات نیم فصل لیگ هجدهم را خواهد ساخت. حضور او روی سکوی نساجی همانطور که توجه تمام استقلالی های ایران را به بازی های نساجی جلب می کند، به خاطر بی تجربه بودن اش در مربیگری، می تواند عاملی برای نگرانی هواداران نساجی هم باشد.
از اوایل نیم فصل دوم لیگ دسته یک سال گذشته سرمربیگری نساجی را جواد نکونام به عهده داشت و با این تیم به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کرد. نکونام هفته گذشته به خاطر برخی مسائل پیش آمده در باشگاه، از سرمربیگری نساجی کناره گیری کرد.
نساجی نیم فصل نخست لیگ برتر را با 16 امتیاز از 15 بازی و قرار گرفتن در رتبه دهم جدول با نکونام به پایان رساند.
9927/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/72009/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

رفع تصرف 1000 مترمربع از اراضی ملی بابل

فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد

خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از 33 هزار بیمار

آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما

ممنوعیت تردد موتورسیکلت‌ها در جاده چالوس

آغاز دومین روز مسابقات کشتی جهانی در مازندران

پنتاگون جزئیات جدیدی درباره حمله ایران فاش کرد

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

فعالیت دو پایگاه هلال احمر مازندران شبانه روزی شد

بالگرد اورژانس هوایی در فرودگاه خرم‌آباد مستقر شد

کارزار جهانی نور قرمز در خوی

ممنوعیت تردد موتور سیکلت ها در جاده چالوس

دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران از پاسخ تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی حمایت کرد

فعالیت دائمی 2 پایگاه هلال احمر مازندران

عاشق ترین درنای دنیا در مازندران خانه دار شد! | عکس و فیلم

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

تالاب میانکاله کمی جان گرفت

شناسایی 7 مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار

این شما و این علیرضا بیرانوند جدید؛ 16 ساله از خرم آباد + عکس

استقرار بالگرد اورژانس 115 در فرودگاه خرم آباد

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

سریع‌ترین دوربین جهان با قدرت 156٬000٬000٬000٬000 عکس در ثانیه

معرفی نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی جام عبداله موحد

درنای بلژیکی خانه‌دار شد

«نور نیوز» ارگان رسانه‌ای شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن نیست

(ویدیو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد

شناسایی هفت مورد تغییرکاربری غیرمجاز در فریدونکنار

ریزش بی‌سابقه شِکِل واحد پول اسرائیل

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

معرفی نفرات برتر 5 وزن نخست جام جهان پهلوان عبدالله موحد

اجرای برنامه‌های فرهنگی برای معرفی ظرفیت‌های خرم‌آباد ضروری است

هوای صاف و آفتابی در مازندران

ثبت بیش از 559 هزار تردد بین استان مازندران و استان‌های مجاور

برنج‌کاران مازندران برای انجام نشاکاری عجله نکنند.

مشکل آب در مازندران تا 3 سال آینده رفع می شود

گلایه‌های نماینده ولی فقیه از تخریب جنگل در مازندران

افزایش 25 درصدی تولید توت‌فرنگی در مازندران

جهش مسکن ملی با شهرک ها در مازندران/سایه برج ها بر سر دریا

جام کشتی آزاد « عبدالله موحد» در بابلسر

(ویدئو) چشم روشنی فریدونکنار؛ درنای بلژیکی خانه‌دار شد

راهنمای نورپردازی مغازه

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

زنجیره های تولید دامی در مازندران ایجاد می شود

تجهیز 391 هکتار اراضی کشاورزی ساری به سامانه نوین آبیاری

معرفی نفرات برتر پنج وزن اول مسابقات کشتی جام موحد

ناکامی کاله در راه رسیدن به نیمه نهایی

جوی آرام و ترافیک روان در جاده‌های شمال