پیام مازند

آخرين مطالب

دربی نابرابر نساجی با حاشیه ها

نساجی خسته از سایه نشینان؛ «نکونام» آمد و رفت ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - قائم‌شهر - نساجی در آستانه نیم‌فصل دوم لیگ برتر، بیش از هر زمان دیگر از حاشیه‌ها خسته شده و تنها تیم بدون سرمربی است.

 جواد نکونام چندی قبل به‌طور رسمی از سرمربی گری تیم نساجی مازندران استعفا کرد و دو روز قبل دوباره به این تیم بازگشت و باز عطای تیم را به لقایش بخشید.
نکونام عصر یکشنبه اعلام کرد به‌طور قطع و یقین از تیم نساجی جدا شده است و باید به فکر سرمربی جدید برای این تیم باشند. وی دلیل جدایی‌اش از نساجی را تصمیم‌گیری افرادی به‌غیر از مالک و مسئولان باشگاه برای این تیم عنوان و تأکید کرده به‌طورقطع دیگر هدایت سرخ‌پوشان مازندرانی را بر عهده نخواهد گرفت .
وی که در پایان نیم‌فصل اول از نساجی جدا شد و با مسئولان باشگاه پیکان به توافق رسید، پس از مخالفت مدیرعامل کارخانه ایران‌خودرو با حضورش در تیم صنعتی تهران، دوباره به نساجی برگشت اما بازهم نتوانست با حاشیه‌های این تیم کنار بیاید .
تصمیم‌گیرندگان و سایه نشینان خارج از مستطیل سبز چه کسانی هستند
نساجی پس از 24 سال امسال به لیگ برتر رسید اما هنوز پایش خوب به لیگ باز نشده، حاشیه‌ها گرفتارش کرده و سیاسی‌ها و سلاطین پایتخت‌نشین فوتبال، هرروز نسخه‌ای برای این تیم پرطرفدار می‌پیچند.
در ماه‌های اخیر زمزمه‌هایی از دخالت‌های نمایندگان مازندران و قائم‌شهر در مجلس تا امیر خان قلعه‌نویی در تیم نساجی مازندران به گوش می‌رسد و بی‌شک رفت‌وبرگشت پرحاشیه نکونام نیز بی‌ارتباط با نظر نیمکت نشینان دیگر تیم‌ها نیست.

فرهاد صنیعی فر مالک باشگاه نساجی مازندران درباره بازگشت دوباره نکونام به این تیم می‌گوید: نکونام برای تیم زحمت‌کشیده و بهتر بود خودش با این تیم لیگ را به پایان برساند و در این راستا جلساتی با وی برگزار و یکسری سوءتفاهم‌ها برطرف شد.
وی درباره دخالت سیاسیون و فشار برای بازگشت نکونام با رد چنین مسئله ای و با عنوان اینکه فشاری در کار نبود زیرا ما کارمان فوتبال است نه سیاست، درباره نشست با یکی از نمایندگان مردم قائم‌شهر در مجلس می‌گوید: بالاخره وی نماینده شهر است و مشورت کردن با وی هیچ ایرادی ندارد.
صنیعی فر درعین‌حال به مشورت با قلعه‌نویی و داریوش مصطفوی اشاره می‌کند و می‌گوید: وی نیز اعتقاد داشت نکونام در تیم بماند برای نساجی بهتر است.
در مدتی که نساجی بدون سرمربی بود، مربیانی چون فیروز کریمی، فراز کمالوند، حسین فرکی، علی لطیفی، اسکوچیچ، فکری، تاتار برای نساجی مازندران پیشنهادشده بودند اما درنهایت، باشگاه نساجی مازندران با نکونام به مذاکره مجدد نشست و سرانجام نکونام نیامده، دوباره رفت.
تمرینات تیم نساجی مازندران از هفته قبل زیر نظر سرپرست تیم آغاز شد. استعفای دوباره نکونام حال‌وروز این تیم پرطرفدار را ناخوش کرده است و باید دید سلاطین فوتبال برای این تیم استانی چه نقشه‌ای خواهند کشید.
نساجی مازندران در پایان نیم‌فصل اول با سه برد، هفت مساوی، پنج باخت، 14 گل زده، 17 گل خورده، تفاضل گل منفی 3 و 16 امتیاز در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد.
نساجی مازندران در جریان بازی‌های نیم‌فصل اول لیگ برتر باشگاه‌های ایران همواره با حاشیه‌هایی در داخل و بیرون زمین روبرو بوده است و انتقادات سرمربی و مسئولان باشگاه به داوری ازجمله دغدغه‌ها بوده است. نساجی مازندران که طلسم 24 ساله آرزوی دستیابی به لیگ برتر را شکسته بود اینک در طلسم اماواگرها و حاشیه گرفتارشده است و در کش‌وقوس بین ورزشی‌ها و غیرورزشی‌ها قرار دارد و دود این حاشیه‌ها به چشم فوتبال مازندران و هوادارانش خواهد رفت.

باشگاه فوتبال نساجی مازندران یک باشگاه فوتبال ایرانی است که در شهر قائم‌شهر، استان مازندران قرار دارد و با 59 سال سابقه بعد از استقلال و سپاهان سومین تیم باقدمت و اصالت حاضر در لیگ برتر فصل آینده محسوب می‌شود .
نساجی در سال 1338 خورشیدی تأسیس شد و قدیمی‌ترین باشگاه فوتبالی سه استان شمالی کشور و یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های زنده کشور است . تیم فوتبال نساجی مازندران در لیگ‌های جام قدس 1368 و جام آزادگان در سال‌های 1370، 1371، 1372، 1373 حضور داشته و همواره از تیم‌های شهرستانی مدعی این رقابت‌ها محسوب می‌شده است، به‌طوری‌که گرفتن امتیاز از بازی‌های خانگی نساجی مازندران برای حریفان نساجی حتی پرسپولیس و استقلال کاری سخت و ناشدنی بود.
این تیم پس از سقوط کارخانجات نساجی همواره با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد و حتی واگذاری آن به بخش خصوصی هم نتوانست از مشکلات کمرشکن این تیم بکاهد. مشکلات این تیم ادامه داشت تا این‌که در سال 1387 با خلع ید قانونی مدیرعامل و مالک آن از سوی دولت و واگذاری آن به هیئت تربیت‌بدنی شهرستان قائم‌شهر با مبلغ 600 میلیون تومان و تقبل تمام بدهی‌ها، این تیم به مهدی پرهام فروخته شد. پرهام نیز بعد از بدقولی‌های پیاپی مسئولان سیاسی و ورزشی استان مازندران بعد از 8 سال تیمداری در لیگ دسته اول، در تعطیلات نیم‌فصل سال 1395 سهام باشگاه را به فرهاد صنعتی فر منتقل کرد .

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/73429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ضرورت تمدید اعتبار پروانه چاههای کشاورزی در مازندران

معرفی شخصیت امام(ره) در دستورکار متولیان فرهنگی قرار گیرد

برگزاری مسابقات تکواندو قهرمان قهرمانان تکواندو پسر مازندران

وعده جدید درویش به بازیکنان پرسپولیس

اندیشه های امام خمینی برای نسل کنونی جامعه بازخوانی و تبیین شود

دستگیری عاملان نزاع و درگیری دسته‌جمعی در خرم‌آباد

افزایش 8 درصدی ماموریت های اورژانس مازندران

شرکت های بین المللی حمل ونقل مازندران تعیین تکلیف می شوند

پسماند کشاورزی یکی از معضلات زیست محیطی مازندران

مازندرانی ها 16 هزار بار به اورژانس مزاحمی زنگ زدند

تولید 21 اثر در نخستین کارگاه طراحی پوستر جوانی جمعیت در بابل

دستگیری 2 حفارغیر مجاز و کشف و ضبط فلزیاب در بهشهر

16 هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

بی حجابی فرهنگ تحمیلی جوامع غربی بر جامعه اسلامی است

محور کرج -چالوس طی 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برداشت توت‌فرنگی در مزارع مازندران

انتصاب سرپرست جدید موسسه آموزشی علوم وفنون کیش

اعلام برنامه های هفته سلامت در نشست رییس مرکزتوسعه سلامت با خبرنگاران

ساخت و ساز در کیش باید الگوی صنعت ساختمان سازی در کشور باشد

ماجرای گروگان گیری دختر 16 ساله در تهران

انتقاد شدید روحانی مشهور از گرانی کمرشکن

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

نشست هم اندیشی با تشکل‌های ایثارگر استان کرمانشاه

پیدا شدن جسد گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد الشعبی عراق

واکنش حماس به انفجار‌ها در پایگاه نیرو‌های حشد الشعبی

محور کرج ـ چالوس برای 2 روز مسدود است

یک شهید و 8 مجروح در انفجار پایگاه کالسو در عراق

تاثیر دیپ‌ فیک‌ ها بر انتخابات هند؛ استقبال سیاستمداران از پدیده غیر واقعی (فیلم)

محور کرج -چالوس در 2 روز آینده از ساعت 9 تا 15 مسدود می‌شود

برنامه های ارتحال امام خمینی(ره) باید پربارتر از گذشته برگزار شود

آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد

دشمنان در تلاش برای منفی جلوه دادن طرح نور (عفاف و حجاب) هستند

دستگیری متخلفان شکار و صید در 4 شهر مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/ شهادت هفت فلسطینی

کشف انبار کالای قاچاق در خرم آباد

انتصاب مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی مازندران

دموکراسی دیپ‌ فیک‌ در هند/ چگونه هوش مصنوعی شکل انتخابات 2024 را تغییر داد؟ (فیلم)

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1 اردیبهشت 1403

زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان 1403 اعلام شد

فوت گردشگر گم شده در جنگل‌های ساری

وضعیت جاده‌ها / انسداد محور چالوس به مدت 2 روز

جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق

نقره داغ شدن متخلفان زمین خواری در عباس آباد

دستگیری 2 حفارغیر مجاز در شهرستان بهشهر

2 پروژه توسعه و مرمت آبگرم‌های شهرستان رامسر در دست اقدام است

سقوط مرگبار جرثقیل در بندر امام خمینی

مرگ تلخ و دردناک دو مرد ایرانی داخل چادر مسافرتی

اطلاعیه فراجا درباره برخی برخورد‌های اخیر گشت ارشاد