پیام مازند

آخرين مطالب

شانه خالی کردن برخی مشاغل از مالیات/ «فقط پول نقد»! مقالات

شانه خالی کردن برخی مشاغل از مالیات/ «فقط پول نقد»!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری-سالانه بیش از 302 هزار اظهارنامه مالیاتی در مازندران ارائه می شود و به رغم تلاش های صورت گرفته همچنان برخی از صنوف و مشاغل از زیربار مالیات پردازی شانه خالی می کنند.

 امسال بیش از 10 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در مازندران مصوب شد و 302 هزار اظهارنامه مالیاتی ارائه شده است با این حال همچنان برخی از مشاغل اعتقادی به پرداخت مالیات ندارند.
12 درصد از مالیات مصوب این استان از بخش صنوف و مشاغل کسب می‌شود و نبود آگاهی و آموزش و عدم فرهنگ سازی از جمله چالش‌ها فراروی به شمار می‌رود. از سوی دیگر به دلیل شفاف نبودن هزینه کردهای مالیات‌ها، برخی از افراد حقیقی و مشاغل زیربار پرداخت آن نمی‌روند و به اصطلاح فرار مالیاتی دارند.
خانم ابراهیمی از جمله مودیان جامانده خود اظهاری در صنف آرایشگری است که با احضاریه به امور مالیاتی در بابل مراجعه کرده است، وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نبود آگاهی لازم در مورد مالیات اظهار کرد: متأسفانه عدم آگاهی و نبود بسترهای حمایتی برای استفاده درست از کارت خوان در سال‌های گذشته باعث شد تا رقم مالیاتی سال گذشته واحد صنفی من بالا رود.
ضعف فرهنگ مالیاتی
وی رکود بازار را از دیگر عوامل بر پرداخت مالیات دانست و عنوان کرد: ضعف فرهنگ مالیاتی یکی از مولفه‌هایی است که موجب عدم التزام افراد به اهمیت مالیات‌ها و ضرورت پرداخت آنها و در نتیجه بروز پدیده فرار مالیاتی در کشور شده است.
اسماعیلی نیز از جمله بنکدارانی است که پایان هر فصل مالیات برارزش افزوده خود را می‌پردازد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: موضوع دریافت مالیات از نقل و انتقالات مالی، کارتخوان‌ها و… این روزها منشأ بحث‌های فراوانی در جامعه شده است.

پیام مازند


وی تصریح کرد: وقتی رفاه و شفافیت در بحث مالیات ایجاد شود در نوبت‌های بعدی، شما با میل بیشتری این پول را پرداخت خواهید کرد، چرا که می‌دانید این وجوه صرف رفاه شما و خانواده‌تان می‌شود.
وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های اخیر دولت‌ها هرگز اشاره نکرده‌اند که این مالیات را صرف چه امور توسعه‌ای می‌کنند و گاه شاهد هستیم در برخی دستگاه‌ها صرف حقوق و دستمزدها می‌شود.
این در حالی است که برخی از مشاغل برای فرار مالیاتی برای ارائه خدمات به مشتریان فقط وجه نقد طلب می‌کنند و نسبت به جمع آوری کارتخوان ها در واحدهای صنفی و یا مطب‌های پزشکی اقدام کرده‌اند.
«صداقت فقیه عبداللهی» معاون امور مالیاتی مازندران اظهار کرد: مردم اگر بدانند دولت برای انجام کارهای زیر ساختی در کشور نیاز به پولی دارد که از راه دریافت مالیات تأمین می‌شود و از همه مهمتر آنکه اگر مردم از خرج در آمد حاصله از این منابع آگاه باشند با میل و رغبت بیشتری اقدام به پرداخت مالیات می‌کنند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر ادامه داد: مردم اصولاً از ماهیت مالیات باخبر نیستند و ناآشنایی و عدم اطلاعات کافی درباره ضرورت پرداخت مالیات از جمله مشکلات و موانع فراروی است.
فقیه بیان داشت: دولت‌ها با درآمد حاصل از مالیات شرایط مناسب را برای فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کنند و علاوه بر این یکی از درآمدهای مهم دولت اخذ مالیات از شهروندان است و شهروندان نیز با پرداخت مالیات در هزینه‌های عمومی جامعه سهیم هستند.
فرار مالیاتی سد بزرگ
رئیس امور مالیاتی شهرستان بابل با بیان اینکه به هرگونه تلاش غیرقانونی که با هدف خودداری از پرداخت مالیات یا کمتر پرداختن آن انجام می‌شود، فرار مالیاتی می‌گویند، افزود: یکی از مهم‌ترین مجازات‌هایی که برای فرار مالیاتی در قانون مالیاتی (ماده 199 و 200) در نظر گرفته‌شده است این بوده که شخص متخلف علاوه بر اینکه باید مالیات خود را پرداخت کند، مشمول جریمه‌ای 20 درصدی از مالیات پرداخت نشده هم می‌شودکه این به ضرر مودیان خواهد بود.

پیام مازند


وی افزود: عمده کار سازمان امور مالیاتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی تحقق عدالت مالیاتی است و در این زمینه یکی از روش‌ها افزایش کیفیت رسیدگی به پرونده مالیاتی افراد است که با استفاده از داده‌ها و اطلاعات متقن، مالیات واقعی از آنها وصول شود.
رئیس امور مالیاتی بابل ادامه داد: در سال گذشته 70 میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به شهرداری شهرستان بابل واریز شده است که اگر این مالیات در مسیر صحیح خود مصرف شود اتفاقات خوبی در شهرستان بابل رقم خواهد خورد.
وی تصریح کرد: از جمله ضعف‌های قانون در بحث مالیات ارزش افزوده بخشودگی جرایم مربوط به مالیات ارزش افزوده است و امیدواریم قانونگذار تمهیداتی برای جلوگیری از فرار مالیاتی آن در نظر بگیرد.
فقیه عبداللهی از جمله راه‌های جلوگیری از فرار مالیاتی را ثبت تخلف در سامانه هوشمند سوت زن معرفی کرد.
302 هزار مودی مالیاتی شناسایی شد
محسن اسلامی مدیر کل امور مالیاتی استان مازندران نیز با بیان اینکه در سطح استان 10 هزار و 300 میلیارد تومان درآمد مالیاتی در استان مصوب شده است، یادآور شد: از این میزان 9 هزار و 800 میلیارد تومان مربوط به درآمدهای پیش بینی شده استان است.
اسلامی گفت: در سال قبل 942 میلیارد تومان مالیات عوارض افزوده وصول شده است و این اعتبار بین شهرداری‌ها دهیاری‌ها و بخشداری‌ها توزیع شده است، رقم مالی مالیات وصول شده طی سال جاری را دو هزار و میلیارد تومان ذکر کرد و گفت این رقم نسبت به دوره مشابه سال قبل 57 درصد رشد داشته است.
مدیرکل امور مالیات مازندران تعداد مودیان اشخاص حقوقی را بیش از 302 هزار نفر ذکر کرد و گفت: حدود هزار و 200 میلیارد تومان مالیات توسط اشخاص حقیقی در اظهارنامه‌ها اعلام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/734525/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان

فروش گیتار گروه «بیتلز» در حراج نیویورک بف قیمت دو میلیون و چهارصد میلیون دلار

برگزاری همایش آموزش متمرکز زائران حج تمتع در خرم آباد

خبر خوش سازمان هواشناسی برای مردم تهران

کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد

تجلیل از نیروهای شرکتی و خدماتی بنیاد کرمانشاه

تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور

تداوم محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

بازدید استاندار مازندران از ورزشگاه ماهفروجک ساری

(عکس) ترسناک، وهم‌آلود و اسرارآمیز؛ دریاچه ارواح کجاست؟

خزر مواج می‌شود

هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران

قلع و قمع 51 فقره تغییر کاربری در محمودآباد

مازندران از امشب سیلابی می‌شود

بالاخره دولت دستور همسان‌ سازی حقوق‌ ها را داد

بخشی از کتاب/ ما همه خواهیم مرد، همه ما

176 رتبه برتر آموزشی در رامسر کسب شد

موزه‌ها شنبه تعطیل است

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد

دو خط کتاب/ هیچ چیز تصادفی نیست

فعالیت سامانه بارشی امروز در مازندران

مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران

مازندران بارانی می‌شود

مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد

آغاز برداشت گل گاوزبان اشکو در نکا

مشکلات شالیکاران مازندرانی در خصوص تامین کود شیمیایی مرتفع می‌شود

مناسبت روز، جمعه، 14 اردیبهشت

اولین واکنش دادستانی به پیدا شدن یسنای 4 ساله

جزئیات جدید از تقسیم استان تهران

داستانک/ گالری نقاشی

پیام ساکت قبل از پرسپولیس: شمال فقط نساجی

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران : قدرت بانوان مازندران در تغییر افراد زیاد است

نقش مهم متفکران دینی در ایجاد وحدت

شرایط نگهداری گیاه زامیفولیا ، پوتوس ، گندمی ، سانسوریا و... | کدام گیاهان برای آپارتمان مقاوم هستند؟

خودگردان کردن شهرداری‌ها جفا در حق آبادانی شهر است

حمایت فعالان سیاسی از اجرای طرح نور

فیلم| مردم درباره طرح نور چه می‌گویند؟

نماینده مجلس: ماجرای کاظم صدیقی، بر دین اثر منفی دارد یا چند تار موی زنان؟

لزوم بهره‌گیری از نظر سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌های قانونی مرتبط با مناطق آزاد

راه‌یابی دو بانوی تیرانداز مازندرانی به فینال مسابقات کشور

امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده

ز رویِ دوست دلِ دشمنان چه دریابد؟

بخشی از کتاب/زندگی تنها سایه‌ای است گذرا

رشد 35 درصدی جذب دانشجو در دانشگاه علمی- کاربردی مازندران

همتی: دولت 600 هزار میلیارد پول چاپ کرده | از زمان هوخشتره تا شهریور 1400 بیشتر!

داستانک/ زنگوله‌ای بر گردن

سهم 24 درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

پروژه احداث زیرگذر دخانیات شهرستان قائمشهر

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من