پیام مازند

آخرين مطالب

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه علمي

هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه

  بزرگنمايي:

پیام مازند - بر اساس آمار‌های جدید شرکت هوآوی توانسته سهم خود را در بازار جهانی تلفن هوشمند افزایش دهد و شرکت اپل را پشت سر بگذارد
هوآوی بعد از اپل، محبوب‌ترین برند تلفن همراه
بر اساس آمار‌های جدید شرکت هوآوی توانسته سهم خود را در بازار جهانی تلفن هوشمند افزایش دهد و شرکت اپل را پشت سر بگذارد.
به تازگی گزارشی در مورد فروش تلفن‌ها همراه در آغاز سال 2019 میلادی منتشر شده که در آن نکات قابل توجهی وجود دارد. چند روز پیش بود که تحلیل‌گران شرکت Credit Suisse پیش‌بینی کردند که در اولین فصل سال 2019 آمار فروش تلفن‌ها همراه به شدت کاهش می‌یابد. اما امار منتشر شده از TrendForce هرچند کاهش فروش را تائید می‌کند، اما از طرفی ارقام منتشر شده به آن وخامتی که تصور می‌شد نیست.
طبق پیش‌بینی‌های این گزارش، در سال جاری 1.41 میلیارد دستگاه تلفن همراه در برند‌های مختلف تولید خواهد شد که نسبت به سال 2018 حدود 3.3 درصد کاهش خواهد داشت. این کاهش می‌تواند به دلیل عدم نوآوری موثر در ساخت تلفن‌ها همراه باشد که چشم انداز کلی تقاضا را نیز تقلیل بخشیده است. جنگ تجاری آمریکا و چین در افزایش و کاهش این آمار نقشی کلیدی خواهد داشت و شاید آینده این صنعت به سرنوشت این مبارزه وابسته باشد.
اگر تنش‌ها میان این دو کشور ادامه پیدا کند انتظار می‌رود تولید تلفن همراه تا 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کند. اپل در حال حاضر به دنبال کاهش تدریجی قیمت‌ها است تا بتواند جلوی رشد چینی‌ها را بگیرد، اما به نظر می‌رسد این حرکت نوشدارویی پس از مرگ سهراب است، زیرا هوآوی توانسته جای اپل به عنوان دومین تولید کننده پرفروش جهان را تصاحب کند.
البته که شرکت چینی نمی‌تواند آمار‌های مثبت و رشد تحسین برانگیز اخیر خود را برای همیشه حفظ کند، اما با این حال هوآوی برنامه دارد تا 225 میلیون واحد در سال جاری تولید کند و این درحالی است که در سال گذشته موفق به تولید 205 میلیون دستگاه گوشی شده بود. این آمار خبر از رشد 8 درصدی تولید این شرکت می‌دهد و البته فاصله زیادی با اپل به عنوان سومین شرکت برتر در این لیست ایجاد می‌کند.
انتظار می‌رود شرکت اپل موفق به تولید 189 میلیون دستگاه در سال 2019 شود که همانطور که گفته شد اختلاف زیادی با تولید هوآوی در سال جاری خواهد داشت. همچنین در سال گذشته سهم فروش اپل در بازار جهانی 15 درصد بود پیش‌بینی می‌شود در سال 2019 به 13 درصد کاهش پیدا کند. شرکت هوآوی می‌تواند در سال 2019 به سهم 16 درصدی در بازار جهانی دست پیدا کند، البته باید دید جنگ تجاری با اپل بر روی آمار این شرکت تاثیر گذار خواهد بود یا خیر.
اما فراموش نکنیم که سامسونگ در جایگاه اول قرار دارد، انتظار می‌رود این شرکت با برنامه‌ریزی‌های جدید به فکر توقف کاهش فروش و تولید خود باشد و سهم 20 درصدی از بازار جهانی را حفظ کند. سامسونگ نیز برنامه‌هایی برای استفاده از قطعات خوب و قیمت گذاری مناسب دارد تا بتواند با تولید کنندگان چینی مقابله کند.
بعد از این سه شرکت بزرگ، نام Xiaomi، Oppo و Vivo دیده می‌شود که هر سه از تولید کنندگان چینی بازار هستند. انتظار می‌رود شیائومی مانند هوآوی قدم‌های بزرگی در سال جاری بردارد و به فکر افزایش جایگاه خود باشد، از طرفی اوپو و ویوو در حال حاضر به جز چین و شرق آسیا بازار بزرگ دیگری ندارند و حداقل تا چند سال آینده به گروه بزرگان صنعت تلفن‌همراه وارد نخواهند شد.
منبع: yjc.ir





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

جادوی استارتاپ ها در توسعه گردشگری مازندران

وضعیت نامناسب سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی

انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی است

مدارس مازندران یکهزار و 74 معلم کم دارد

جهرمی: ساخت 3 ماهواره جدید در دست اقدام است

رشد 20 درصدی پشت کنکوری‌های مازندران

1400 دانشجو در دانشگاه آزاد رامسر تحصیل می کنند

پلاستیک های خطرناک ناشناخته در کمین بیماری های شایع/ اسباب بازی های قدیمی کودکان خطرناک است

امسال 45 هزار کلاس اولی وارد مدارس مازندران می شوند

جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد

قبضه نخستین جشنواره ایده پردازی هنرستان های کشور توسط مازنی ها

طرح مالیات بر ثروت در ایران جوابگو نیست

دلیل تقلیل معنادار باروری در کشور چیست؟

فارس من| بلاتکلیفی درمان بستر لاریجان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

نقش برجسته رسانه و مطبوعات در دوران دفاع مقدس

مازندران بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های کشاورزی است

حمایت از واحدهای فناور عامل رونق کسب و کار است

قاتلی خاموش اما قابل کنترل!

پروژه های "تغذیه مصنوعی" راهکاری برای مدیریت منابع آبی

برگزاری اولین رویداد استارتاپ حوزه آسیب های اجتماعی در مازندران

همکاری علوم پزشکی مازندران با پواتیه فرانسه

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

هوش تجاری در کسب و کار، راهبرد جدید تولید

مسئولان روابط عمومی نگاه رفع تکلیف بودن را از خود دور کنند

حذف رقابت محوری از برنامه های آموزش و پرورش است

تولید محلولی که برداشت قارچ را 5 کیلوگرم افزایش می دهد

برنامه بازتوانی قلب درساری اجرا می شود

چگونه باغات خود را از سرمازدگی بهاری حفظ کنیم؟

نظریه آغاز دوره "ترسالی" بعید به نظر نمی رسد

ارتباط صنعت و دانشگاه بمب بیکاری را خنثی می کند

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

احتمال افزایش پدیده‌های حدی مانند سیل در آینده

چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؟

شهرهایی که برای یک روز تابستانی معتدل ساخته شده اند

مافیای کنکور و کسب و کار ترس فروشی

ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ونمونه از 19 فروردین آغاز می شود

دلایل جولان سیل های ویرانگر در شرق مازندران

سیل مازندران و تحقیقاتی که خاک می‌خورند!

نابودی شمشادها در سوادکوه دلیل اصلی رانش زمین؟!

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

68 دانش آموزنخبه علمی والمپیادی آمل تجلیل شدند

مرکز آموزش رسانه ای مازندران در آمل راه اندازی شد

ارزیابی ابعاد و مولفه های تاب‌آوری شهری به منظور کاهش خسارت ناشی از سیل

انتقال آب ، اقلیم مازندران را تغییر خواهد داد

غفلت از بانک ژن آب بندان ها در شمال کشور

مدرک تحصیلی بدون مشارکت و اثرگذاری در جامعه ارزشی ندارد