پیام مازند

آخرين مطالب

تمرکز استاندار مازندران بر درمان دردهای مشترک منطقه سوادکوه سياسي

تمرکز استاندار مازندران بر درمان دردهای مشترک منطقه سوادکوه
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- گردشگری، ضرورت احداث پل، زمین ورزشی، توجه به کارخانه ها، گازرسانی، رفع تداخلات و معرفی محصولات در مشترک دو شهرستان سوادکوه و سوادکوه شمالی بود که در نشست شورای اداری مشترک با حضور استاندار مطرح و بر ضرورت حل آنها تاکید شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، جلسه شورای اداری شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی شامگاه سه شنبه با حضور استاندار مازندران و مدیران کل دستگاههای اجرایی و مدیران شهرستانی در دانشگاه آزاد شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد .
فرمانداران سوادکوه و سوادکوه شمالی مهم ترین مشکل مشترک را ضعف گردشگری اعلام کرده و خواستار فعال کردن این ظرفیت برای بهره گیری اقتصادی شدند.
فرماندار سوادکوه در این جلسه با اعلام اینکه یکی از ظرفیت های مهم در این شهرستان حوزه گردشگری است، گفت: در شهرستان سوادکوه 402 اثر تاریخی وجود دارد که 49 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی ثبت شده است.
سعید یزدانی خواستار توجه برای ثبت سایر آثار فرهنگی و تاریخی شد و افزود: باید تدابیر لازم اندیشه شود تا بتوانیم با ثبت آثار تاریخی ، گردشگری در شهرستان سوادکوه را فعال کنیم و از طریق جذب گردشگر تولید ثروت و ایجاد شغل شود.
وی با اعلام اینکه غار اسپهبد خورشید می تواند تخت جمشیدی برای مازندران باشد، گفت: برای این غار تاکنون هیچ اقدام خاصی انجام نشده است چرا که برای مطالعه و پژوهش طرح توسعه ای هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد تومان نیاز است که باید از محل اعتبارات ملی تامین شود.
فرماندار سوادکوه از گازرسانی به روستاها هم به عنوان مشکل دیگر این شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: بنا بود تا گازرسانی 16 روستای شهرستان انجام شود، اما این اقدام صورت نگرفته است.
** 16 سال انتظار برای کلنگ زنی یک پل
یزدانی ساخت پل در هسته مرکزی شهر پلسفید را از دیگر مشکلات نام برد و افزود: متاسفانه این طرح به دلیل اختلاف نظرهای موجود به مدت 16 سال متوقف مانده است که امیدواریم تا با مساعدت دستگاههای ذیربط بتوانیم دهه فجر امسال به مرحله کلنگ زنی برسانیم .
وی با اعلام این که ذوب آهن و کارخانه های وابسته شناسنامه شهرستان سوادکوه است، گفت: متاسفانه کارخانه کک سازی به دلیل ایرادات محیط زیست 11 سال متوقف مانده است.
فرماندار شهرستان سوادکوه توضیح داد: محیط زیست معتقد است که این کارخانه مقررات کتابچه زیست محیطی را رعایت نمی کند در حالی است که تاکنون برای این کارخانه 45 میلیارد تومان به خاطر تغییر مسیر رودخانه هزینه شده و 9 بار هم سابقه کلنگ زنی دارد.
یزدانی اعلام نداشتن توجیه زیست محیطی برای کارخانه کک سازی را ناخوشایند توصیف کرد و افزود: امیدواریم تا مشکل این کارخانه هر چه سریع تر رفع شود .
وی در خصوص رفع تداخلات نیز توضیح داد: امسال برای شهرستان سوادکوه 19 هزار هکتار سهمیه تعلق گرفت تا رفع تداخلات انجام شود اما در روستای " فلورد " این اقدام انجام نشده که نیازمند مساعدت مسئولان هستیم .
** فضای ورزشی، مشکل سوادکوه شمالی
فرماندار سوادکوه شمالی هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از مشکلات این شهرستان در حوزه ورزش است، گفت: بنا بود تا مجموعه ورزشی شهدا سوادکوه شمالی در دهه فجر امسال بهره برداری شود، اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است و ورزشکاران در این شهرستان چشم انتظار راه اندازی این مجموعه ورزشی هستند .
سید محمد انصار الحسینی دیگر مشکل این شهرستان را در حوزه صنعت اعلام کرد و افزود: شهرک صنعتی در سوادکوه شمالی تنها نام بزرگ ترین شهرک صنعتی مازندران را یدک می کشد، اما متاسفانه با پایین ترین ظرفیت مشغول فعالیت است .
وی از تولید عسل به عنوان برند شیرگاه در این شهرستان یاد کرد و گفت: متاسفانه تنها موفق شده ایم تا با برگزاری جشنواره ، نام عسل شیرگاه را به شهروندان معرفی کنیم .
فرماندار سوادکوه شمالی با اعلام اینکه عسل در این شهرستان نیازمند بسته بندی است، افزود: تنها از این طریق است که می توانیم از ظرفیت های زنبورپروری و تولید عسل این شهرستان بدرستی بهره بگیریم.
انصارالحسینی از ضعف گردشگری هم به عنوان مشکل دیگر این شهرستان یاد کرد و توضیح داد: تاکنون در جذب گردشگر برای این شهرستان نه تنها کاری انجام نداده ایم بلکه حاشیه این شهرستان به دلیل وجود زباله نازیبا شده است .
** گازرسانی آلاشت تا خرداد 98
مدیر عامل شرکت گاز مازندران در این جلسه گفت: در منطقه " ولوپی " و " راست پی " شهرستان سوادکوه مشکل گاز رسانی وجود دارد که باید رفع شود، گفت: مکان عملیات اجرایی سخت گذر است و هزینه سنگینی در بر دارد.
جعفر احمدپور با بیان این که تاکنون 80 درصد از عملیات اجرایی گازرسانی به شهر آلاشت انجام شده است، افزود: بقیه کار هم به دلیل تحریم ها توقف کوتاهی داشته است که با انتخاب پیمانکار مجدد کار آغاز شد و تا خرداد ماه سال آینده تمام منطقه در آلاشت گازرسانی خواهد شد .
وی با اعلام این که گازرسانی به منطقه " گدوک " در مرحله اخذ مجوز از دستگاههای مربوطه است، گفت: این مسیر در حال اخذ مجوز از دستگاه هایی که در مسیر گاز رسانی قرار دارند، هستیم و پیمانکار را در حال جذب داریم تا قرارداد بسته شود چرا که نقشه تهیه شده است .
مدیر عامل شرکت گاز مازندران هزینه اجرایی گازرسانی در گردنه گدوک را 80 میلیارد تومان اعلام کرد .
** تضییع حقوق مردم در تداخلات
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران هم در این جلسه با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات ما در سال جاری رفع تداخلات است ، گفت: نگاهمان آن است تا در رفع تداخلات حق و حقوق شهروندی نادیده گرفته نشود تا بتوانیم رضایت شهروندی را جلب کنیم .
عزیزالله شهیدی فر با بیان اینکه دام پروری اولویت اول ما در سوادکوه و سوادکوه شمالی است، افزود: به دلیل ظرفیت هایی که در این شهرستان ها وجود دارد ، دام پروری و بعد صنعت طیور را در اولویت قرار داده ایم.
** ثبت آثار تاریخی نیازمند توجه همه دستگاههاست
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز در این جلسه با بیان این که واژه گردشگری در مازندران در حال دیده شدن است، گفت: بحث رویداد گردشگری 2020 ، روستاهای مسیر و مستعد گردشگری و ساماندهی سواحل در مازندران در حال مطرح شدن است .
سیف الله فرزانه با اعلام اینکه مدیران به صورت تخصصی نسبت به بحث گردشگری ورد پیدا کرده اند، افزود: امیدوارم تا این کمک ها باعث شود در حوزه گردشگری استان بتوانیم به جایگاه واقعی برسیم چرا که گردشگری برای دیده شدن نیازمند مساعدت مدیران است .
وی در خصوص آثار تاریخی شهرستان سوادکوه هم گفت: درست است که در شهرستان سوادکوه تاکنون از 400 اثر واجد شرایط تنها 49 اثر ثبت شده است، اما ما برای آن که بتوانیم بقیه آثار را ثبت کنیم نیازمند مساعدت مدیران هستیم تا جاذبه ها در این شهرستان را به مسافران و گردشگران بشناسانند.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از غار اسپهید خورشید به عنوان یک ظرفیت گردشگری کم نظیر در منطقه یاد کرد و افزود: باید همه دستگاهها به خصوص فرمانداری به ما در بحث اعتبارات کمک کنند و ما هم در بحث اعتبارات ملی تمام تلاش های خود را به کار خواهیم گرفت.
فرزانه از وجود مشکل در حوزه بوم گردی، واحدهای پذیرایی و هتل ها در منطقه خبر داد و گفت: به دلیل این که بیشتر این واحدها در حاشیه جاده قرار دارند، 90 درصدشان با مجوزهای صنفی راه اندازی می شوند و میراث فرهنگی در این موضوع هیچ دخلی ندارد .
** آغاز عملیات اجرایی پل پلسفید تا پایان امسال
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در این نشست وعده داد: تا پایان امسال عملیات اجرایی پل پلسفید با حضور وزیر راه کلنگ زنی خواهد شد تا پاره ای از مشکلات اهالی منطقه و مسافران به دلیل ترافیک رفع شود .
محمد نظری از طرح بازآفرینی بافت فرسوده در منطقه هم خبر داد و افزود: از محل بازآفرینی بافت فرسوده تسهیلات 40 میلیون تومانی با بهره 9 درصد برای 100 واحد در اختیار هر کدام از شهرداران زیراب و پلسفید قرار خواهد گرفت .
وی از شهرداران خواست تا متقاضیان را به این اداره معرفی کنند تا بتوانند تسهیلات خود را دریافت کنند .
** توجه به ظرفیت های منطقه ای برای توسعه
استاندار مازندران هم در این جلسه بر ضرورت توجه به ظرفیت های منطقه ای برای توسعه تاکید کرد و گفت : اولویت اول در شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی باید بحث گردشگری و دام پروری باشد و در این زمینه نباید از هیچ کوششی دریغ کرد .
احمد حسین زادگان با بیان اینکه باید گازرسانی به شهرستان سوادکوه هرچه سریع تر انجام شود، افزود: تمام دستگاه ها باید تلاش کنند باید بتوانیم قبل از انتظارات مردم کارهایمان را انجام و به مرحله بهره برداری برسانیم تا این موضوع باعث دلگرمی شهروندان شود .
وی با اعلام این که راه اندازی قطار گردشگری در شهرستان سوادکوه بسیار حائز اهمیت است، گفت: قطار گردشگری ظرفیت خوبی است تا بتوانیم از جذب گردشگر و مسافر برای این شهرستان استفاده کنیم .
استاندار مازندرن گفت: همچنین می توانیم برای جذب گردشگر ، روستاهایی را که در شهرستان سوادکوه دارای بافت فرسوده هستند مشمول دریافت تسهیلات کنیم و به طور قطع در این زمینه موفق خواهیم شد.
7334/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/76181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیین سنتی برف چال در مازندران

برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم/شهادت هفت فلسطینی+ فیلم

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی /دولت یک فرمانده اقتصادی ندارد

آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی؛ آمار شهدا و مجروحان | اسرائیل: ما نبودیم!

پیروزی تیم پاس بافق در هفته اول مرحله پلی آف لیگ دسته 2 فوتسال

نجات جان چند نفر با اهدا عضو در بابل

جلوگیری از یک فاجعه در جنگل سکوتپه با دستور دادستان مرکز استان

جدال سنت و مدرنیته در شالیزار‌های مازندران | کشاورز سنتی می‌کارد و دلال مدرن می‌خورد

آیین سنتی ورف چال در مازندران

درگیری 38 ساعته در اردوگاه نور شمس طولکرم+ فیلم

وعده جدید درویش به پرسپولیسی‌ها

اطلاعیه تازه فراجا درباره طرح جنجالی نور: وضعیت حجاب مطلوب‌تر شده

محکومیت یک میلیارد ریالی سازنده کابینت به دلیل گرانفروشی

میزان مصرف برق صنایع در مازندران 180 مگاوات است

واکنش رحیمی جهان آبادی به ادعای دولت درباره قیمت دلار 100 هزار تومانی

فوت گردشگر ناپدید شده در جنگل‌های ساری

اطلاعیه قطعی آب در شهرستان سوادکوه

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

بابلسر، میزبان مسابقات کبدی نظامیان جهان

هشدار ASOIF نسبت به تضعیف جنبش المپیک با پرداخت پول

توزیع حدود 54 هزار تن کود شیمیایی

تداوم هوای گرم و آفتابی در مازندران

در مازندران مطرح شد: جهش تولید با رفع موانع کشاورزی

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

اطلاعیه مهم فراجا درباره حجاب

مازندران در صادرات لبنیات رتبه برتر کشور شد

وعده جدید مدیرعامل پرسپولیس به بازیکنان و کادر فنی

مسئول عراقی: حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود

پیروزی روحیه بخش نساجی مقابل تراکتور

انفجار در پایگاه «کالسو» حشدالشعبی/ مقاومت عراق پاسخ صهیونیست‌ها را در ایلات اشغالی داد

نساجی به بقا در لیگ برتر امیدوار شد

عوارضی که نورخورشید به چشم وارد می‌کند

تغییر ساعت پخش خبر شبانگاهی سیمای مازندران

لزوم ایجاد پایانه تجاری محصولات کشاورزی در شرق مازندران

ماموریت‌گرا شدن راهبرد اصلی طرح آمایش و مدیریت طرح تحول

هشدار صندوق بین‌المللی پول به آمریکا

رفع تصرف از اراضی ملی در شهرستان قائم شهر

حماس: با وجود اشغالگری اسرائیل منطقه روی آرامش را نخواهد دید

طراحی و اجرای گچبری نور مخفی: راهنمای جامع

تعیین تکلیف حدود 1500 حلقه چاه بدون پروانه مازندران

توضیح سفیر ایران در فرانسه درباره حادثه دیروز پاریس

جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس از امروز

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

ایجاد 9 سایت الگویی برنج در محمودآباد

ساماندهی 5 هزار چاه کشاورزی در مازندران

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای طرح نور