پیام مازند

آخرين مطالب

جاده ای بدون خط کشی و علائم

جاده «وحشت و مرگ» در کجور/ اهالی منطقه: از یاد رفته ایم مقالات

جاده «وحشت و مرگ» در کجور/ اهالی منطقه: از یاد رفته ایم

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - جاده‌ای بدون خط‌کشی و علائم کافی و شانه خاکی و اهالی بیش از 30 روستا که هرروز مجبورند از این مسیر در بخش کجور با دلهره سفر کنند تا به عنوان جاده «وحشت و مرگ» شناخته شود.
 محرومیت بخش کجور نوشهر تمامی ندارد و اهالی این بخش فراموش‌شده باید برای کمترین نیازهای منطقی و انسانی جان دهند تا مسئولان به هوش آیند و از غفلت بیدار شوند.
از دوآب که به سمت شهر کجور سفر کنید پس از طی 40 کیلومتر به منطقه‌ای حدفاصل شهر پول و کجور به نام «بشم» خواهید رسید و گذر از این مسیر 15 کیلومتری در شبهای سرد، مه‌آلود و بارانی کاری بس دشوار و جان‌فرسا خواهد بود.
پس از سال‌ها این مسیر آسفالت شده اما نه از خط‌کشی حاشیه جاده خبری است و نه از علائم کافی و گاه مسافران برای گذر از این مسیر باید همانند ریز علی فداکار مشعل روشن کنند تا از جاده کوهستانی و پرپیچ خم به‌سلامت عبور کنند.

تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی که هوای منطقه به‌ویژه در ایام شب مه‌آلود و بارانی بود و مسافران زیادی برای شرکت در مراسم عزای حسینی به منطقه سفرکرده بودند درگذر از جاده کوهستانی کجور حدفاصل شهر پول و کجور با مشکلات عدیده‌ای روبرو شدند.
عبور در این مسیر پرتردد بدون داشتن علائم کافی یعنی بازی کردن باجان رهگذران و مسئولان به فکر اهالی محروم این بخش باشند
یک مسافر تهرانی که از فرصت تعطیلات برای سفر به بخش کجور استفاده کرده بود و در میانه راه حدفاصل بشم گیر افتاده بود و منتظر امدادرسانی بود  می‌گوید: عبور در این مسیر پرتردد بدون داشتن علائم کافی یعنی بازی کردن باجان رهگذران و مسئولان به فکر اهالی محروم این بخش باشند.
حسین اکبری ادامه می‌دهد: کوهستانی و مه‌آلودی مسیر و نداشتن خط‌کشی ساده و علائم عبور از این مسیر را برای مسافران ناآشنا به جاده در شبهای بارانی و برفی منطقه دشوار می‌سازد.
اهالی بخش کجور نوشهر که همواره از نداشتن جاده مناسب گلایه کرده‌اند و پاسخی از مسئولان برای حل مشکلاتشان دریافت نکرده‌اند دست به دامان رسانه‌ها برای انعکاس مشکلات این بخش محروم شدند.
محمد جعفری از اهالی شهر کجور می‌گوید: جاده بخش کجور حدفاصل دوآب تا کجور با مشکلات عدیده‌ای مواجه است اما تردد در مسیر 15 کیلومتر شهر پول و کجور و گذر از ارتفاعات بشم بدون داشتن شانه خاکی، خط‌کشی و علائم بازی با مرگ است و رفع این مسئله تلاش و همت مسئولان را می‌طلبد.

مشکلات جاده کجور و نداشتن چراغ روشنایی در حالی است که جاده دو کیلومتری منتهی به زادگاه نماینده مردم شهرستان در مجلس حدود سه سال قبل با هزینه میلیاردی خط‌کشی، چراغانی و آسفالت شد و به گفته جمعی از اهالی بخش کجور این تبعیض و دوگانگی سبب رنجش خاطر اهالی شده است.
با اداره راه و شهرسازی برای خط‌کشی این مسیر هماهنگی شد اما نداشتن ماشین رنگ‌آمیزی دلیل تأخیر در اجرای این طرح است
درعین‌حال رستم سیاسرانی بخشدار بخش کجور نوشهر با تأیید مشکلات موجود در جاده دسترسی کجور به نوشهر می‌گوید: اخیراً با مشکلات فراوان نسبت به آسفالت مسیر شهر پول تا کجور اقدام شده است و بخشی از این مسیر حدفاصل روستای چناربن تا شهر کجور به‌صورت تعهدی و بدون پرداخت پول به پیمانکار آسفالت شد و بدهی وجود دارد.
وی با تأیید مشکلات جاده مسیر ارتباطی گردنه بشم و نداشتن خط‌کشی ادامه می‌دهد: با اداره راه و شهرسازی برای خط‌کشی این مسیر هماهنگی شد اما نداشتن ماشین رنگ‌آمیزی دلیل تأخیر در اجرای این طرح است.
سیاسرانی درباره نداشتن حفاظ و گاردریل در مسیر جاده کجور می‌گوید: بخش‌هایی از این مسیر گاردریل نصب شد و از دهیاران خواستیم تا هرچقدر گاردریل نیاز است را رایگان از اداره راه دریافت و نسبت به نصب آن اقدام کنند.
بخش کجور نوشهر حدود 30 هزار نفر جمعیت ثابت و 58 پارچه آبادی دارد و هرسال مسافران زیادی برای دیدن جاذبه‌ها به این بخش سفر می‌کنند و توجه به مشکلات و رفع نیازهای اولیه و داشتن راه مناسب با استانداردهای روز از خواسته اهالی این بخش محروم و دورافتاده است.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

بهشت پرندگان مهاجر می‌خشکد/ روزگار برزخی یک تالاب

گذار آرام مکانیزاسیون در شالیزارهای مازندران

ماری خوش خط و خال در انتظار مازندران!

مجلس مثل زیارت نامه حضرت مسلم شده است

کاهش ازدواج؛ دغدغه ای برای تمام فصول

مازندران را از فراز آسمان ها ببینید!

از پروازهای تفریحی شاهانه تا 6 هزار پرواز مردمی

«طاهره 14 ساله سواد ندارم»؛ رنجنامه کودکان «زباله گرد»

آرزوهای کودکان کتاب؛ دوستی کودکان کار با یار مهربان

بی هویتی فرزندان در محلات آسیب پذیر مازندران

مرغ همچنان یک پا دارد/ گرانی در مهد پَرطلاها

خداحافظی تیلر با شالیزارهای مازندران

صادرات پرتقال به رودخانه و دریا/ خزان مرکبات در راه است

سهام فروشی یا مازندران فروشی؟

چرخش برعکس صادرات در مازندران

گردشگری مازندران؛ ظرفیت آنتالیایی، مدیریت کلکته ای

شهر الکترونیک در مازندران؛ نیازمند فرهنگ سازی تدریجی

عیسی خندق زائر دارد؛ « توران» پس از 62 سال دعوت شد

جمع آوری درختان افتاده، اسم رمز دور زدن طرح تنفس جنگل

گلایه مسافران غرب مازندران از لغو پروازها در فرودگاه نوشهر

دکانی به نام پاچه خواری

نفس های آخر نمدمالی در مازندران

شگردهای نوین کلاهبرداری؛ تصادف تقلبی وخودزنی

زباله «طلا» نشد/ کوههای کثیف قد می کشند

مازندران برهوت می‌شود!؟

کمربندی ناتمام فریدونکنار؛ پیست موتورسواران

استفاده بیش از حد از دمنوش های گیاهی خطرناک است

گرانی و تجمل گرایی تهدیدهای دورهمی طولانی ترین شب سال

بودجه پژوهشی یک درصدی و کش و قوس های صد درصدی

شبی خوش است بدین قصه اش دراز کنید

کودکان و اهریمن "اعتیاد" والدین!

فرمالیته شدن دوره های کارآموزی دانشگاه ها

طرح استیضاح وزیر علوم به صلاح جامعه دانشگاهی کشور نیست

سرمایه‌هایی که "خاک" می‌شوند!

مهاجرآباد سیل‌زده چشم به راه وعده مسئولان/ اگر خون دل بود ما خورده‌ایم!

انتقال آب خزر به سمنان، تهاجمی بزرگ به حوزه آبریز مازندران!

خزر شوره زار می‌شود؟

تالابی منحصر به فرد با گونه های خاص در بابل/ نقض حریم تالاب ها، مرگ آنها را رقم می زند

این راه همراه نیست/ سه چهارم ادارات مازندران رمپ مناسب ندارند

تیغ بازار یابهای لوازم بهداشتی و آرایشی بر پوست و مو زنان

خانواده از منظر قرآن چه جایگاهی دارد؟

مجازات پولشویی چیست؟

زنان اسیر در چنگال "خشونت"/ آمارهای ارائه شده در مورد خشونت زنان واقعی نیست

کلاردشت باپروژه‌های بی سرانجام بهشت نمی‌شود/شهردار:مخالفان حسودند

قصه‌های گنبد کبود؛ تمرینی برای خوب زیستن کودکان

بهار پاییزی کتاب در مازندران/ حال کتاب خوش نیست

خانه های تاریخی "بلده" محکوم به نابودی!

بسیج سمبل وحدت ملی و دانشگاه انسان سازی است

روسای بازنشسته هیات های ورزشی مازندران گوش به زنگ فدراسیون

روستاهای بابلسر میزبان طرح امام شدند