پیام مازند

آخرين مطالب

ترافیک فعالیت های فرهنگی هنری در مازندران فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- رویدادهای شاخص فرهنگی و هنری مازندران در نخستین روزهای یازدهمین ماه سال بیشتر در زمینه هنرهای تجسمی و برپایی نمایشگاه های نقاشی هستند که برخی از آن ها امروز عصر آغاز شدند.
  هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم، ترافیک کاری نگارخانه های استان و رویدادهای فرهنگی هنری هم بیشتر می شود. امروز چند نمایشگاه در شهرهای مختلف مازندران آغاز به کار می کنند. علاوه بر این فعالیت های هنری که توسط هنرمندان برگزار می شود، به مناسبت نزدیک شدن به دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه های فرهنگی دیگری نیز در سراسر استان برپا می شود که فردا صبح یکی از آن ها در حوزه هنری مازندران برگزار خواهد شد.
** چهل برگ
حوزه هنری مازندران قرار است فردا صبح از ساعت 9 در سالن آمفی تئاتر شهید باغبانی، ویژه برنامه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با نام " چهل برگ " را برگزار کند. در این مراسم تعدادی از آثار شاخص تولید شده در حوزه هنری مازندران قرار است معرفی و برخی آثار تازه تولید شده نیز منتشر شوند. 4 اثر مکتوب هنرمندان تئاتر و 24 اثر دیگر از شاخه های مختلف هنر که توسط هنرمندان مازندران و با حمایت حوزه هنری استان تولید شده فردا صبح در این ویژه برنامه رونمایی می شود.
کتاب " راهنمای علمی تبلیغات اینترنتی تئاتر در ایران " یکی از آثاری است که فردا رونمایی می شود. این کتاب توس دکتر " میثم شیر خدایی " و " مژده ولی زاده " نوشته شده است. " هشت افتتاحیه در قصه گویی " عنوان کتاب دیگری است که توسط " عاطفه قاسمی " گردآوری و ترجمه و از سوی انتشارات حوزه هنری به بازار کتاب عرضه شد.
سومین کتاب حوزه تئاتر مازندران که شنبه 6 بهمن در حوزه هنری رونمایی می شود، اثر " مصطفی اژدرپور منفرد " است. اژدرپور منفرد که پیش از این نیز فعالیت هایی در زمینه ثبت بخشی از تاریخ تئاتر استان را انجام داده بود، این بار کتاب " واقعه شمار تئاتر حوزه هنری مازندران " را گردآوری و تدوین کرده که با حمایت این نهاد منتشر شد. در این کتاب تمام فعالیت های تئاتری حوزه هنری استان اعم از تولیدات، اجراها و جشنواره های تئاتری عنوان شده اند.
" بز زنگوله پا " کتاب دیگری است که در ویژه برنامه " چهل برگ " حوزه هنری مازندران رونمایی می شود. این کتاب را " یوسف یونسی " نویسنده و کارگردان مازندرانی تئاتر کودک و نوجوان نوشته است. در این کتاب 3 نمایشنامه تئاتر نوجوان منتشر شده است.
** آغاز " سودا " در ایسو
عصر امروز نمایشگاهی از تابلوهای یکی از هنرمندان جوان مازندران در گالری ایسو آمل برپا می‌شود. " سودا " عنوان نمایشگاهی است که از نقاشی های " شقایق شعبانی " در آمل به میزبانی گالری ایسو گشایش می یابد و بیش از 10 روز پذیرای علاقه مندان به هنر نقاشی است. گالری ایسو در روزهای اخیر نمایشگاه " محدوده سکوت " با نقاشی هایی از " طیبه محبوب " را برگزار کرده بود که 2 بهمن اختتامیه این نمایشگاه برگزار شد. " سودا " تا 16 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 20 برپا خواهد بود.
** " جهان تنی " در بابل
در بابل نیز قرار است از امروز عصر نمایشگاه گروهی نقاشی به میزبانی گالری " کاژه " برگزار شود. در این نمایشگاه که " جهان تنی " نام دارد، نقاشی هایی از " عسکر زمانی " به نمایش می آید. نگارخانه " کاژه " بابل در خیابان امیرکبیر شرقی، فردوس 6، مشتاق 5، هر روز عصر به مدت یک هفته پذیرای علاقه مندان به نقاشی است.
** دفتر دوم
امروز در قائمشهر نیز یک نمایشگاه گروهی نقاشی گشایش می یابد. " دفتر دوم " عنوان نمایشگاهی است که نگارخانه هنری آموزشی نوران قائمشهر برگزار می کند و در آن آثاری از هنرجویان طراحی و مجسمه سازی قرار است به نمایش در بیاید. آثار ارائه شده در " دفتر دوم " به انتخاب محبوبه پرنیان و سیامک نصر در نمایشگاه عرضه می شوند. در این نمایشگاه آثاری از محبوبه پرنیان، تانیا تقی نژاد، افسانه حیدری، مهرآسا درویش، مریم رضوی، مبینا طاهری، عاطفه غفاری، اعظم فرضی، مهدی فتحیه، سمیه فرنیا، الهام کوپانی، مریم کریمیان، حمید مهدیان، شیرین محسنی، مهدیه موسوی و فاطمه نیازی در معرض دید مخاطبان و علاقه مندان به هنرهای تجسمی قرار می گیرد.
نگارخانه نوران قائمشهر در خیابان ساری، یاس 59، انتهای شهدای دوم واقع شده و تا 10 بهمن هر روز از ساعت 16 تا 20 میزبان نمایشگاه " دفتر دوم " خواهد بود. گالری نوران در هفته ای که پشت سر گذاشته شد میزبان نمایشگاه انفرادی مجسمه های " اصالتِ بی زمان " از " فرشید پاک نیا " بود.
** همجواری نقاشی، طراحی و چاپ
نگارخانه " هفت آینه " ساری از دیروز چهارم بهمن یک نمایشگاه ترکیبی نقاشی-طراحی-چاپ از دو هنرمند برگزار کرده است. در این نمایشگاه آثاری در سه رشته طراحی، نقاشی و چاپ از " مهدی حسینی " و " نصرت الله مسلمیان " به انتخاب " فؤاد شریفی " برپا شده که این نمایشگاه تا 13 بهمن برپا خواهد بود. نگارخانه هفت آینه ساری هر روز به جز جمعه ها، از ساعت 17 تا 20 پذیرای علاقه مندان به آثار هنری در زمینه طراحی، نقاشی و چاپ است. این نگارخانه در خیابان مازیار، کوچه مازیار یکم قرار دارد.
** رویای سبز
یک نمایشگاه نقاشی دیگر نیز از دیروز چهارم بهمن در آمل گشایش یافت. نگارخانه زر آمل نمایشگاهی از نقاشی های " هدیه رحیمی " برپا کرده که تا 7 بهمن برپا خواهد بود. این نمایشگاه که " رویای سبز " نام دارد، امروز، فردا و پس فردا از ساعت 16 تا 19 پذیرای هنردوستان است. نگارخانه زر آمل در خیابان فرهنگ، پاساژ زرشناس قرار دارد.
** ادامه اجرای گلپر
علاقه مندان به هنر نمایش نیز در روزهای آتی گزینه هایی پیش رو دارند. نمایش " گلپر " که توسط گروه تئاتر " شولا " و به نویسندگی و کارگردانی " نیلوفر ضرغامیان " از چهارشنبه سوم بهمن در تنکابن روی صحنه رفته بود، تا چهارشنبه 10 بهمن اجرا خواهد شد. این نمایش با بازی مازیار عسگری، هنگامه شهرودباری، محمدرضا کوده، شکیلا نقلانی بالسینی، شیدا ردایی و طاها سنایی در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن، واقع در پارک مادر هر شب از ساعت 19 روی صحنه می رود.
** دیگری بزرگ
سالن بلک باکس ساری از پنجشنبه سوم بهمن محل اجرای یک نمایش فیزیکال شد که با کارگردانی، نویسندگی و طراحی " علی قاجاری " هنرمند فعال عرصه تئاتر فیزیکال تولید شده است. تنها بازیگر این نمایش فیزیکال نیز قاجاری است و الهام آذری دستیار کارگردان این اجراست. این نمایش هر روز از ساعت 18 و 30 دقیقه روی صحنه می رود و قرار است تا 14 بهمن اجرای آن در بلک باکس ساری واقع در طبقه چهارم مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ادامه داشته باشد.
گالری هنر بابل نیز از چهارشنبه سوم بهمن نمایشگاه نقاشی های " علی میرزابابانیا " را برپا کرده بود که ساعت 17 تا 20 امروز آخرین فرصت دیدار از آثار به نمایش در آمده در این گالری است. گالری هنر بابل در خیابان شریعتی، انتهای معلم 4 قرار دارد.
9927/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/78092/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجهیز و نوسازی 150 هکتار از شالیزار‌های آمل

91 نفر در اثر سوءمصرف مواد و داروهای مخدر و محرک در مازندران فوت شدند

چطور از تلگرام بیزنس درآمدزایی کنیم؟

اولین نشست رفع موانع سرمایه گذاری جزیره کیش درسال جهش تولید با مشارکت مردم

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

دستگیری عاملان تیراندازی در خرم‌آباد

محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران

برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

توصیه‌های فنی پیشگیری از خسارت در باغات سیاه ریشه

گلریزان 40 میلیارد ریالی فعالان اقتصادی بندر امیرآباد

فوت 91 نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر

شناسایی عوامل درگیری در مسابقات کشتی نونهالان مازندران

توزیع بیش از 5 هزار تن اقلام اساسی در مازندران

کشف 13 فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد

گرمای بهاری در مازندران

آخرین محدودیت ترافیکی فروردین ماه در جاده‌های شمال

عزیمت قایقران و مربی مازندرانی به انتخابی المپیک

260 سامانه حمل و نقل هوشمند در جاده‌های مازندران نصب می‌شود

توزیع 5700 تن اقلام اساسی در مازندران

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران

کنترل کیفیت آب شرب با استاندارد‌های ملی و بین‌المللی در مازندران

صعود تیرانداز مازندرانی به فینال تپانچه 25 متر برزیل

زندگی دوباره یک محکوم به قصاص در آمل

کشف 6 دستگاه خودروی سرقتی در بابل

چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان مازندران!

«زنجیره علویان» پویش جدید کاربران فضای مجازی مازندران

ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در مسابقات کشتی نونهالان

اینفوگرافی/ برجسته‌ترین بنا‌های تاریخی ایران به‌بهانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

زمان واریز سهمیه جدید بنزین اعلام شد

تشکیل زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق امروز در سواحل مازندران

بازی مرگ و زندگی پرشور‌ها در قائم شهر

راهنمای بازیابی ارزهای دیجیتال دزدیده شده + راهکارهای افزایش امنیت حساب

برخورد بازدارنده دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست

اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران

کوراش کاران نهاوندی راهی مسابقات آسیایی و جهانی شدند

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود