پیام مازند

آخرين مطالب

کیفیت آموزش، مهم ترین دغدغه دانشگاههای فنی و حرفه ای است علمي

کیفیت آموزش، مهم ترین دغدغه دانشگاههای فنی و حرفه ای است

  بزرگنمايي:

پیام مازند- ابراهیم صالحی عمران روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای مراکز، اعضای هیأت علمی و حراست های مراکز دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران در ساری افزود: دانشگاه فنی و حرفه ای مجموعه رسالت ها و وظایفی در زمینه آموزش، انتقال اشتغال، مهارت، تولید، بهره وری، خدمات و غیره دارد و نظارت در این دانشگاه به این معناست که ببینیم چقدر از هدف هایش دور می شود.
وی نقش حراست را در نظارت بر دانشگاه برای دستیابی به اهدافش ظریف و حساس توصیف کرد و گفت: این مجموعه باید با پرهیز از ایجاد استرس، اعتماد اجتماعی را بالا ببرد.
صالحی عمران افزود: راهنمایی، هدایت و کمک از مفاهیم اساسی مورد نیاز کسانی است که در ارزیابی دانشگاهها مشغول به فعالیت هستند چرا که در انجام هرکاری، ابتدا نگرش و دید مهم است و دانشگاه باید دید و نگرش آدم ها را در مسیر هدایت و عوض کند، وقتی دیدها عوض شود نگرش هم بهتر می شود.
وی افزود: در گذشته فقر محتوایی و معنایی داشتیم، اما در دنیای امروز این مفهوم بازتر شده وقتی می گوییم نظارت به حراست هم می تواند کمک کند و به گونه ای تمام عناصر دانشگاه را دربرمی گیرد و کمک می کند به مجموعه دانشگاه تا چالش ها و نواقص کار آموزش خود را بشناسد.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر این که فعالیت مرکز نظارت و ارزشیابی به معنای تضمین کیفیت است و در زمینه نظارت احساس می شود خلایی در دانشگاه ها وجود دارد، اظهار داشت:
مرکز نظارت در دانشگاه چشم رئیس دانشگاه است، نه به معنای مچ گیری بلکه کسب اطلاعات و فهم دقیق آنچه در درون سیستم آموزش مهارت است.
وی افزود: مرکز نظارت باید کمک کند ضعف ها و نقاط قوت را بشناسیم و به دنبال آن سعی کنیم نقاط ضعف را برطرف کنیم تا به ارتقای دانشگاه کمک شود.
صالحی عمران گفت: مسئولان دفاتر حراست دانشگاه از تمام ابعاد و جنبه ها می توانند مسایل و مشکلات را بررسی کنند البته این مسئولیت در تمام ارگان ها وجود دارد و در عین حال باید توجه داشته باشند به دستگاهها و افراد استرس وارد نکنند و تا حد توان اعتماد اجتماعی را بالاببرند.
وی افزود: نظارت و ارزشیابی و حراست نکات روانشناسانه خاص خود را طلب می کند، چیزی که مردم و سیستم اداری ما نیاز دارند این حس است که برخورد و رفتار عادلانه داشته باشیم و منصفانه قضاوت شوند.
رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر این که جامعه به مفاهیم اخلاقی همچون اعتماد و صداقت نیاز دارد، گفت: اینها در درازمدت سرمایه اخلاقی ایجاد می کند و دانشگاه فنی حرفه ای می تواند الگویی بسیاری از دانشگاه های دیگر در این زمینه باشد.
دومین نشست هم اندیشی نظارت و ارزیابی و حراست دانشگاه فنی و حرفه ای مازندران روز گذشته در دانشگاه امام محمد باقر (ع) ساری آغاز به کار کرد و به مدت 2 روز ادامه می یابد.
این همایش کارگاههای نظارتی و حراستی نیز برای مسئولان مربوط دانشگاههای فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود.
در حال حاضر 178 آموزشکده و دانشکده فنی و حرفه ای در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد 57 دانشکده اختصاصی بانوان است و حدود 150 رشته تحصیلی در آنها فعالیت دارند.
علاه بر این، هم اکنون حدود 600 هزار دانشجو در دوره‌های مهارتی تحصیل می‌کنند که این رقم با در نظر گرفتن برنامه ششم توسعه باید تا پایان این برنامه به بیش از یک میلیون و200 هزار دانشجو افزایش یابد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وضعیت نامناسب سهم‌بری آموزش و پرورش مازندران از اعتبارات استانی

انتقال آب خزر به سمنان طرحی مثبت برای مهار کم آبی است

مدارس مازندران یکهزار و 74 معلم کم دارد

جهرمی: ساخت 3 ماهواره جدید در دست اقدام است

رشد 20 درصدی پشت کنکوری‌های مازندران

1400 دانشجو در دانشگاه آزاد رامسر تحصیل می کنند

پلاستیک های خطرناک ناشناخته در کمین بیماری های شایع/ اسباب بازی های قدیمی کودکان خطرناک است

امسال 45 هزار کلاس اولی وارد مدارس مازندران می شوند

جهاد دانشگاهی با تمام قدرت به تولید انبوه جلبک ادامه دهد

قبضه نخستین جشنواره ایده پردازی هنرستان های کشور توسط مازنی ها

طرح مالیات بر ثروت در ایران جوابگو نیست

دلیل تقلیل معنادار باروری در کشور چیست؟

فارس من| بلاتکلیفی درمان بستر لاریجان و سکوت دانشگاه علوم پزشکی مازندران

نقش برجسته رسانه و مطبوعات در دوران دفاع مقدس

مازندران بهترین پایلوت برای توسعه استارت آپ های کشاورزی است

حمایت از واحدهای فناور عامل رونق کسب و کار است

قاتلی خاموش اما قابل کنترل!

پروژه های "تغذیه مصنوعی" راهکاری برای مدیریت منابع آبی

برگزاری اولین رویداد استارتاپ حوزه آسیب های اجتماعی در مازندران

همکاری علوم پزشکی مازندران با پواتیه فرانسه

افتتاح دومین مرکز کنفوسیوس در دانشگاه مازندران

هوش تجاری در کسب و کار، راهبرد جدید تولید

مسئولان روابط عمومی نگاه رفع تکلیف بودن را از خود دور کنند

حذف رقابت محوری از برنامه های آموزش و پرورش است

تولید محلولی که برداشت قارچ را 5 کیلوگرم افزایش می دهد

برنامه بازتوانی قلب درساری اجرا می شود

چگونه باغات خود را از سرمازدگی بهاری حفظ کنیم؟

نظریه آغاز دوره "ترسالی" بعید به نظر نمی رسد

ارتباط صنعت و دانشگاه بمب بیکاری را خنثی می کند

خوشه های شغلی در دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد می شود

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

سد بسازیم یا آب‌بندان؟

بارور کردن ابر در ایران شایعه است

دوئل آبخیزداری با غول سیلاب و خشکسالی؟!

احتمال افزایش پدیده‌های حدی مانند سیل در آینده

چه ساختمان‌هایی نیاز به مقاوم‌سازی دارند؟

شهرهایی که برای یک روز تابستانی معتدل ساخته شده اند

مافیای کنکور و کسب و کار ترس فروشی

ثبت نام برای مدارس تیزهوشان ونمونه از 19 فروردین آغاز می شود

دلایل جولان سیل های ویرانگر در شرق مازندران

سیل مازندران و تحقیقاتی که خاک می‌خورند!

نابودی شمشادها در سوادکوه دلیل اصلی رانش زمین؟!

مهارت آموزی دانش آموزان در دوره نظری الزامی می شود

68 دانش آموزنخبه علمی والمپیادی آمل تجلیل شدند

مرکز آموزش رسانه ای مازندران در آمل راه اندازی شد

ارزیابی ابعاد و مولفه های تاب‌آوری شهری به منظور کاهش خسارت ناشی از سیل

انتقال آب ، اقلیم مازندران را تغییر خواهد داد

غفلت از بانک ژن آب بندان ها در شمال کشور

مدرک تحصیلی بدون مشارکت و اثرگذاری در جامعه ارزشی ندارد

برگزاری نشست راهبردی احیای آب‌بندان‌های شمال کشور در مازندران